Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 december 2003, 09:52   #21
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie-José
Brabo,

Dat medicamenten die door zeer weinig mensen gebruikt worden zo duur zijn, werd ook in terzake door Leo Neels deskundig uitgelegd.
Dus het waarom van die hoge prijzen is zeker te begrijpen, maar niet het waarom dat de regering deze mensen (die deze medicamenten broodnodig hebben) als het ware in de steek laat.

Vandaag las ik in GVA nog een schrijnend artikel over een man die door een maatregel van de regering zijn pensioen met 10% zag dalen. Hij lijdt aan de spierziekte ALS, en kan nu de medische kosten niet meer betalen. Volgend jaar in juni is hier een oplossing voor, maar dan is het voor deze man waarschijnlijk te laat.

Ook voor de gehandicapten heeft deze regering nog maar weinig gedaan.
Het zijn net die dure geneesmiddelen die chronisch zieken in grote hoeveelheden moeten gebruiken. (vb. cyclosporine na orgaantransplantaties)
De vorige paarse regering heeft er niets beters op gevonden dan geneesmiddelen in grote verpakkingen een stuk minder terug te betalen.
Xenon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2003, 10:06   #22
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peace
boer-bavo,

U schrijft,
Citaat:
Blijkbaar ben je vertrouwd met het onderwerp. Kan je dan ook cijfers geven. Welk percentage naar die asielzoekers gaat bvb? Om hoeveel mensen het gaat bvb?
De meeste van de cijfers m.b.t. het asielbeleid worden door de overheid behandelt als een staatsgeheim.
Wanneer men namelijk alle kosten van het asielbeleid eens bij elkaar zou optellen, zou dat een astronomische som geven.

Er zou waarschijnlijk uit blijken dat elk van ons minimaal één week van zijn werkloon in de vorm van belastingsgeld naar dit beleid ziet gaan.

Ik ben meer dan eens zelf vragende partij geweest voor dit cijfermateriaal en ik kan getuigen dat ondanks dat men in ons land, openheid van bestuur predict, dat de meeste cijfers niet worden vrijgegeven.

En ze beseffen maar al te goed waarom!!!
Ik heb niet veel tijd om te reageren, daarom enkel dit: Ik zeg niet dat er nooit problemen zijn met vreemden. Waar ik echter furieus van wordt is het volgende: Bij deze discussie (en als ik het goed voorheb ook in andere posts) probeer je net dat deelaspectje te belichten dat met asielzoekers te maken heeft, en je baseert daarbij je conclusies puur op gissingen, hoewel je een zweem van argumetatie probeert te creëren. Alle andere aspecten die met het probleem te maken hebben negeer je straal. Voor mij ben je een gevaarlijke pseudo-intellectualistische stemmingmaker. Het tekort aan ziektegeld herleiden tot het vreemdelingenprobleem getuigt van een wel zeer ongenuanceerde, kortzichtige zondebokvisie. Ik gebruik dit woord niet graag, maar wat jij doet is aanzetten tot racisme. Kom volgende keer met bewijzen en belicht ALLE aspecten, dan praten we verder.
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be