Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 december 2003, 21:34   #21
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje
Verdere uitleg graag.... mogen homo's nu niet meer opkomen voor hun rechten misschien?
U mag zeker opkomen voor uw rechten!

Maar wat mij een beetje stoort is dat de homobeweging zich wil profileren als gewone mensen onder de mensen, maar tegelijk willen ze wel duidelijk maken aan de hele wereld dat ze anders zijn door één keer per jaar een festival te houden in de trant van: "die houdt van ons, dus das ne goeie en die niet, dus das ne slechte"

Maar ja, ik zal waarschijnlijk weer den enige zijn die die discrepantie ziet zeker?
Waarschijnlijk ben ik de volgende genomineerde voor de homofobieprijs!

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2003, 21:38   #22
bartje
Minister-President

Standaard

Héél wat verenigingen zetten op het einde van het jaar toch eens alle sop een rijtje en maken een overzicht; en dat is niet in de kwestie van houden van of niet houden van. Weet dat sommige opmerkingen voor holebi's die het moeilijk hebben met zichzelf en/of niet out zijn héél lastig zijn.

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2003, 21:40   #23
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen
Citaat:
Verdere uitleg graag.... mogen homo's nu niet meer opkomen voor hun rechten misschien?
U mag zeker opkomen voor uw rechten!

Maar wat mij een beetje stoort is dat de homobeweging zich wil profileren als gewone mensen onder de mensen, maar tegelijk willen ze wel duidelijk maken aan de hele wereld dat ze anders zijn door één keer per jaar een festival te houden in de trant van: "die houdt van ons, dus das ne goeie en die niet, dus das ne slechte"

Maar ja, ik zal waarschijnlijk weer den enige zijn die die discrepantie ziet zeker?
Waarschijnlijk ben ik de volgende genomineerde voor de homofobieprijs!
Ik snap nog altijd niks van je redenering. Uiteraard wil de homobeweging duidelijk maken dat homo's gewoon mensen zijn zoals iedereen. (lijkt me de logica zelve, eigenlijk straf dat ze daar überhaupt nog actie voor moeten voeren)
Maar ik zie niet in hoe ze door die jaarlijkse "prijsuitreiking" zouden zeggen "wij zijn anders"??
Wat dan met de jaarlijkse prijzen van de vereniging van ouders van verongelukte kinderen? Talloze verenigingen en/of bewegingen delen jaarlijks prijzen uit. Wat is daar mis mee?
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2003, 21:49   #24
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Kijk,

Ik ben van mening: Ieder diertje zijn pleziertje.
Maar wat mij stoort is dat er ook negatieve prijzen worden uitgedeeld.
Ik ben het eens met de homofolieprijzen, maar niet met de homofobieprijzen.

Uiteindelijk kiest ook bijvoorbeeld niet de Snorrenclub het "Bloot Bakkes van het Jaar".

Als je prijzen wil uitdelen, hou het dan bij prijzen en hou je ver weg van het sneren naar mensen die het niet eens zijn met jullie zienswijzen.
D�*�*r gaat het voor mij over!

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2003, 22:01   #25
bartje
Minister-President

Standaard

Die dansschool bv. dat is rasechte discriminatie wat zij gedaan hebben;
die senator daar ook zo een geval appart, holebihaatster eerste klasse als je het mij vraagt;
Mathias Storme, tja daar ken je mijn mening al over.

Als je een uitspraak doet negatief of positief dan moet je daar de gevolgen van dragen hoe klein of groot die ook zijn.

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2003, 22:05   #26
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Kijk,

Uiteindelijk kiest ook bijvoorbeeld niet de Snorrenclub het "Bloot Bakkes van het Jaar".

Als je prijzen wil uitdelen, hou het dan bij prijzen en hou je ver weg van het sneren naar mensen die het niet eens zijn met jullie zienswijzen.
Ok, ik respecteer je mening maar deel ze niet. Waarom mag de homobeweging niet "sneren" naar mensen die zèlf "sneren" naar holebi's?

Waarom mag de homobeweging Michel Verschuren geen homofobie-prijs geven als die beweert in de media dat homo's "vies en degoutant" zijn? Moet men dat dan allemaal laten zeggen zonder te reageren? Gewoon zwijgen en slikken, terwijl zo'n uitspraak voor (jonge) holebi's bijzonder kwetsend is en het voor hen nog eens extra moeilijk maakt om zichzelf te aanvaarden en aanvaard te worden door anderen?
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2003, 22:06   #27
Eugene
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Kijk,

Hier kan ik mij ten dele bij aansluiten. Het gaat erom of we de homo's en lesbienne's als gewone mensen behandelen of niet. Ik denk dat in het merendeel der gevallen de mensen niet perse de holebi's als 'probleem' ervaren, eerder denk ik dat de holebi's het als een probleem ervaren indien er mensen zijn die het met hun levenswijze of beweging niet eens zijn. Ik persoonlijk, en dat weet Bart heel goed, heb niets tegen holebi's, een paar van mijn beste vriendinnen zijn trouwens lesbisch, maar ik heb het eerlijk gezegd, en ook dat weet Bart heel goed, verdomd moeilijk met het homohuwelijk. Het allervoornaamste echter horen en lezen we te weinig, het voornaamste is dat mensen gelukkig kunnen zijn met elkaar en elkaar kunnen accepteren zoals ze zijn, dus een goede raad naar de holebi-verenigingen, stop met juist datgene aan te klagen waar je zelf te gretig aan meedoet..nl het negativisme!!!
Oud 5 december 2003, 22:25   #28
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Heel graag zelfs.
Maar dan wel in een eerlijk debat en niet op zo'n degoutant inquisitoire manier van "lijstjes" van "foute" mensen uit te hangen.
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2003, 22:27   #29
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Ik vind het ook goed dat N-VA'er Storme terecht veroordeeld wordt voor zijn lastercampagnes tegen zijn medemens. Eerst de Walen, dan de homo's.
Idioot die je toch bent. Waar slaat dit weer op?
De N-VA heeft het homohuwelijk goedgekeurd en ik daag je uit om in ons programma een concrete aanval op de homofielen te zoeken. Of zal ik de Roze Leeuwen eens langs je deur sturen?
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be