![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Natuurlijk mag daar onderzoek over komen. Net zoals er voor mijn part onderzoek komt over de genetische en hormonale verwikkelingen bij hetero schapen.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Raf, ik begrijp je wel een beetje hoor.
Maar wat is er onduidelijk aan mijn bewering dat homosexualiteit, indien het erfelijk zou zijn, deze "genetische variatie" op de hetero norm zichzelf er op termijn uitkweekt. Want nu mag je het draaien of keren, X mannetjes of X vrouwtjes die plezier met elkaar hebben, zullen maar een zeer kleine kans op nageslacht hebben. Alleen de combinatie man/vrouw maakt het mogelijk van op een natuurlijke manier aan nageslacht te komen. Eigenlijk, door te kijken hoe lang er homosexualiteit is op deze aardkloot, is het al bijna bewezen dat genetica er maar voor een deel bij komt kijken. ************************************************** ******* En ik snap niet hoe je er bij komt dat ik niks van genetica zou kennen. Ik heb de nodige dingetjes gelezen, en misschien nog begrepen ook. Of denk je nu echt niet dat ik monnik Mendel met zijn erwtjes niet ken?
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
|
![]() Ben jij homo, Raf?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Genetica is de leer der erfelijkheid, en bij de mens zijn er 2 doneerders voor de genen die aan het nageslacht zitten. De vrouw en de man. En is het de vraag welke genen er dominant zijn of niet, en welke combinaties er gemaakt worden. En welke foutjes er in het proces kruipen. Een foutje in chromosoon 21, en je hebt een kleintje met het syndroom van Down. En dit kan bij perfect gezonde mensen voorvallen. Maar ik schrijf zowat elke keer opnieuw, "Indien het genetisch bepaald zou zijn", wat het duidelijk niet volledig is. Er is nog steeds homosexualiteit . Mare, bekijk het niet als een belediging, mare de Romeinen kenden het al, en de Joden gebruiken deze uitspraak nog steeds. Citaat:
![]() |
![]() |
#26 | |
|
![]() Citaat:
![]() :hart:
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
|
![]() gevaarlijke stelling, Maddox. Of toch een stelling waar je alle consequenties moet uit doordenken. Want eens je op het terrein van handicaps, of beroepsbekwaamheden komt, zal al gauw de vraag komen of de ouders van eenzwaar gehandicapt kind wel kunnen gebruik maken van de Sociale Zekerheid. De roep om een abortus zal luid klinken, eens we zulke zaken kunnen onderzoeken, en ook de roep dat, als de ouders het kind willen houden, ze "het zelf gezocht hebben".
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() uw broer heeft al de goede genen gekregen, en wat overschoot was voor u...Pech.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Persoonlijk vind ik het grof van de gay-community om dit onderzoek te veroordelen.
Ik respecteer homo's in hun geaardheid. Voor mijn part mogen ze leven zoals ze willen, en ik respecteer hun keuze. Maar misschien zijn er ook wel homo's die niet gelukkig zijn met hun geaardheid, die er onder lijden en er depressief om zijn. Wanneer die mensen hun geaardheid met een pilletje of een spuitje kunnen veranderen, waarom zou hen dat dan niet gegund zijn? |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In mijn geval èn dat van mijn broer zijn beiden een zekerheid.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() het ging over zwaar gehandikapte kinderen.Dus mentaal, of lichamelijk zéér zwakjes.En kom niet af met "er zijn mongooltjes die gelukkig zijn".Want die zijn dan ook helemaal alleen gelukkig, in hun persoonlijk wereldje.De ouders die voor hen moeten zorgen zullen wel wat minder happy zijn, denk ik...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je zou je beter eens ten dienste stellen van een gehandicaptenvereniging ofzo...dan zullen je ogen wel open gaan. Dan zal je inzien dat deze kinderen ook zeer gelukkig kunnen zijn...ook al is het op hun manier. Ouders die ongelukkig worden van hun kinderen...die moet ik nog tegenkomen...dat ze een zware 'last' meedragen dat wel...maar ongelukkig zijn? Heb er mijn bedenkingen bij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ga eens kijken hoeveel gehandicapte of zwakke dieren er zijn? Ik hoor de "humanitariërs" al roepen "We zijn geen dieren". Klopt niet, we zijn absoluut zoogdieren. Maar wat is dan menselijker? "een ongeboren en onbewust pril leventje niet laten geworden" of "willens nillens belangrijke hulpmiddelen gebruiken om gehandicapt persoon toch in leven te houden, misschien zelfs tegen de wil van deze in." An sich ben ik tegen abortus, en al zeker dat het over gezonde foetusen zou gaan. Maar ikzelf ben van menig, als je moet kiezen tussen 2 kwaden, kies dan voor het kwade dat je kent. Ieder is baas over zijn eigen lichaam. Maar doe niks wat je zelf niet graag hebt. Ik word niet graag opgezadeld met een gehandicapte baby, dus doe ik dat ook niet bij een ander. En da's wat er in deze "westerse" maatschappij wel gebeurd. Wat zien we. "We" verzamelen de minder validen in ghetto's... Ook wel instellingen genaamd. En de paar ouders die wel hun plicht willen vervullen, die worden zelfs nog tegengewerkt door de overheid hier. Neen, met de moderne technologie is het goed doenbaar om een harde, maar onderlegde keuze te kunnen maken als aankomende verantwoordelijke over een mensenleven. En welk de keuze ook is, dan zijn uiteindelijk alleen de keuzemakers verantwoordelijk. "We wisten het niet" was ook geen verweer tijdens de Nüremberg processen.
![]() |
![]() |
#40 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Dat klopt niet, hè ? Of kun jij naar believen je hormonenspiegel aanpassen ? Homo's kunnen kinderen toch niet het voorbeeld geven van hun hormonenspiegel te ontregelen ? Trouwens, de stelling dat geen enkel onderzoek mag verboden worden is bijna even gevaarlijk als je laatste post over de übermenschen in een zo zuiver mogelijk ras (waar ik hier niet eens op zal ingaan). Onderzoeken of bepaalde haarlakken schadelijk zijn voor de ogen, mogen die uitgevoerd worden op chimpansees ? En op mensen ? Of onderzoek naar de uitwerkingen van bepaalde gifsoorten ? |
|
![]() |
![]() |