![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Links Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond linkse thema's. Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Mij is het opgevallen dat de laaste maand. Ze deze reportage in alle Hoge-Scholen en Universiteiten tonen. "Om te sensibiliseren". Ik vind het oke.
maar wees dan objectief en toon alle partijen hun vuile was.
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
voor�*l dat. Het veebee zwart maken (allee ze zijn al zwart, figuurlijk dan ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Maar het verbaasd, me altijd dat instellingen die objectiviteit, hoog in het vaandel hebben. Hun objectiviteit verliezen omdat ze mee op de kar gaan van de huidige politieke meerderheid.
![]() |
![]() |
#24 |
Minister-President
|
![]() Dus het veebee is een partij als een andere, met enkel wat vuile was?
Het is echt vergekomen met de 'linksen' hier. Zelfs Verhofstadt lacht de vb-ers uit als ze klagen dat ze nazi genoemd worden "maar u bént dat" |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik ben geen voorstander van het VB. En is in mijn ogen geen partij als de anderen. Maar in Belgie mag je bij de verkiezingen op deze partij stemmen. Dus brengt de doorsnee van wat iedere partij zijn opvatting is over mens,maatschapij ectra. en zijn standpunten over hoe de maatschapij moet/mag draaien. Ik durf wedden dat het effect evenredig zal zijn als wat deze reportage teweegbrengt. Wie weet maakt het meer mensen politiek bewust.
![]() |
![]() |
#26 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik weet niet, het lijkt gewoon te simpel. Wat zouden de VB'ers er zelf over zeggen?
Ik vrees dat door dit in het linkse gedeelte van het forum te plaatsen, er teveel gewoon naar elkaar ja geknikt word. Laatst gewijzigd door GaRnaaLBeeR : 3 januari 2007 om 15:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is indoor triest hoe weinig de momenten zijn waarop "fascisme" correct gebruikt wordt.
Wat de reportage betreft, zeg, laat wat foto's van plantages zien en ga Bush van slavenhouderij beschuldigen. Ik bedoel, sommige zaken evolueren wel.
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In die zin dat de andere partijen even erg zijn als het veebee. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#30 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik heb toch al twee mensen blanco ipv VB doen stemmen met deze reportage
![]() Uiteraard is't overdreven focus op flamigantisme enzo maar 't is toch interessant en gemakkelijker dan bijv. een boek van Blokwatch om mensen over de zwarte achtergrond van het VB te informeren. @Lombas: 't Is vooral dat het VB nu echt proper is en dat Dewinter Staf De Clercq niet meer als voorbeeld ziet... |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het VB is uitgegroeid tot een hype en in vele streken de enige manier om tegen een tripartite te stemmen. Het is de noemer geworden voor elke vorm van oppositie.
Het heeft doodgewoon zichzelf overstegen. Het is een bol Zwitserse kaas. Met een geurtje aan.
Laatst gewijzigd door lombas : 3 januari 2007 om 17:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
|
![]() De motieven van hun kiezers interesseren mij niet, het gaat om het karakter van de partij.
U gaat niet stemmen, ik blanco, dat is ook oppositie, zonder uw stem aan Dewinter te moeten geven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Fijn, lieve Steven, maar dat doet niets af aan wat ik zei. Lege zetels kunnen we in de Kamer nog niet bekomen, en gezien je woonplaats gaat het grootste gedeelte van jouw stem ook naar het Vlaams Belang.
![]() |
![]() |
#34 |
|
![]() Ja, leuk, 'k weet het, maar dat neemt niet weg dat ik vind dat mensen nog steeds mogen weten waarvoor ze stemmen, ook al gaat het eigenlijk om een foert- of oppositiestem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Europees Commissaris
|
![]() Das Quatsch, uw stem gaat helemaal niet voor het grootste deel van het VB. Uw stem wordt gewoon niet meegetelt, wat uiteindelijk wil zeggen dat uw stem evenredig verdeeld wordt over het resultaat van al de partijen.
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je onthoudt je niet, waardoor de stem via de procentuele uitslag verdeeld wordt.
![]() |
![]() |
#37 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Al die verzinsels van als zou uw stem bij blanco stemmen naar de grootste partij gaan zijn onzin. Dat zou enkel objectief het geval zijn met een één-partij-staat.
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En blanco stemmen en niet stemmen hebben één belangrijk iets niet gemeenschappelijk: de onderwerping aan het kiessysteem an sich.
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
|
![]() ik vind dat dus niet meteen op de site van de overheid, hemeltergend
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb daarnet uren zitten zoeken naar BBP-cijfers van een eind terug, om uiteindelijk te moeten vaststellen dat enkele grapjassen de methodologie veranderd hebben maar dat ze alleen nog maar aangepast zijn van 1994 tot nu; dus wie cijfers van iets vroeger (bv. 1980) wil vergelijken is eraan voor de moeite. Wanneer worden dié cijfers geüpdatet? Tja, daar heb ik als burger het raden naar, uiteraard. En het gaat over verschillen van een 1.7%, dus dat is redelijk veel. Een mens zou voor minder libertariër worden, toch?
![]() |
![]() |