Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 januari 2007, 08:29   #21
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Realiseer dat maar eens in zo'n verwijfde mensenrechtensamenleving waarin gij u zo eenzaam en uitverkoren voelt.

Dat weet ik ook Bhairav, dat is dan ook een van de enige maar wel belangrijkste punten waar we het uiteindelijk altijd over eens zijn.

We leven in een mietjesmaatschappij... moesten kinderen tijdens hun opvoeding wat meer op hunen teut krijgen en de ouders ze ook op hunen teut laten vallen in plaats van ze zo ne janetterige fietshelm op te zetten, de maatschappij zou er heel anders uitzien.

In onzen tijd mochten we ons knieën nog openvallen of met onze velo in de gracht rijden, en vol moor thuiskomen, ipv ocheere ochottekes : "godverdomme uwe velo naar de kloten en uw broek gescheurd, ! "

Da maakt een groot verschil in het krijgen van verantwoordelijkheidsgevoel en het opkomen voor uw eigen etc...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2007, 08:34   #22
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Toch ben ik blij met het verwijfde gedoe: dat verkloot de samenleving zo lekker, wat gewoon intressanter is dan vroeger waar mensen een beperkte keuze hebben qua referentiekaders.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2007, 17:15   #23
metten
Parlementslid

metten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Die jongeren maken niet zelf hun milieu waarin ze opgroeien. Dus volgens u zijn deze mensen van bij de geboorte gestraft? Is dat de boodschap die we hen moeten geven? Eigelijk wel want volgens mij kunnen die niet genoeg rebbeleren.
Mijn 4 broers en ik zijn ook in een allesbehalve ideaal milieu opgegroeid. Armoe troef, en de samenleving liet ons ook in de steek! En toch zijn wij hardwerkende mensen en evenwichtige volwassenen geworden die braafjes hun plicht doen in de samenleving en nog nooit met de strafrechter in aanraking zijn geweest!
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2007, 18:35   #24
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Wie of wat je word in het leven word mede bepaald door je omgeving en opvoedings factoren dat is een feit maar dit kan in geen enkel geval een exuus zijn om zware criminele feiten te begaan.

Vroeger haalde jongeren wel wat kattekwaad uit en werd hier en daar ook wel wat gestolen en vernield en een leuke vechtpartij gehouden hier en daar maar toch merk je een zekere verloedering van vele menselijke waarden bij jongeren en vooral een groter egoïsme.
Ook een gebrek aan vooral respect en dicipline zorgt voor onrustwekkende taferelen.

Hoe pak je dit aan?

Het is een utopie om te denken dat je deze problematiek op een paar jaar krijgt opgelost want het is vooral een samenlevings probleem.
ook is het verkeerd om te denken dat het enkel een migranten of allochtonen probleem is want dat is zeker niet zo.

Je kunt gaan voor de harde aanpak die de jonge crimineeltjes zwaar straft en veroordeeld tot lange en zware gevangenis straffen maar in feite verafgood je hun dan en krijg je amerikaanse toestanden waar ex-gevangenen helden worden.
maar anderzijds kun je ook niet alles blijven slikken en steeds maar de dialoog te blijven proberen wat eigenlijk geen moer helpt bij jongeren zonder enig zelfrespect en andere waarden die een normaal mens vanzelf sprekend vind.

Ik persoonlijk vind dat er op alle gebieden moet gewerkt worden in verband met de jongeren problematiek.

Zo moet je justitie,onderwijs, opvoeding en sociale thema's tergerlijkertijd gaan aanpakken.

In eerste instantie pleit ik ook voor de herinvoering van een grotere dicipline in scholen en andere opvoedings organisaties. opvoedings cursussen voor alle ouders is ook een positieve gedachten.

ook pleit ik voor een betere begeleiding van allochtone jongeren in normale scholen in plaats van speciale scholen te maken waar enkel allochtonen en migranten naar school kunnen gaan. hoe meer contact tussen beide bevolkings groepen hoe meer respect en begrip we voor mekander zullen krijgen en waar kun je beter beginnen dan op school waar respect en dicipline en teamverband de belangrijkste waarden moeten zijn.

vooroordelen ontstaan door onwetenheid en niet door kennis.

idem geld voor de huisvesting. in de voorbije decennia's hebben we als het ware ghetto's ontworpen waar alle migranten en allochtonen naar toe moesten. aanpassing en integratie werden niet gevraagd enkel dat ze daar zouden wonen. met als gevolg dat in deze ghetto's als het ware eigen onafhankelijke landjes van verschillende bevolkings groepen ontstonden.
En nu in vele allochtoonse en migranten ghetto's de criminaliteit welig tiert doordat deze mensen in het verleden geen kansen kregen en hun jongeren niet naar behoren konden opvoeden. zitten ze er daar met serieuse ontspoorde jongeren en bende problemen. En nu verwijt de pot de ketel dat hij zwart ziet.
Neen, we moeten opnieuw streven naar grotere samenwerking met allochtonen en migranten want hoe je het ook draait of keert ze zijn hier en maken deel uit van onze samenleving.
maar samenwerking wil niet zeggen dat men carte blanche geeft aan bende en criminaliteit maar je moet wel de welwillende onder hun de mogelijkheid geven om deze vicieuze cirkel van geweld te doorbreken want anders krijg je op de duur de problemen van parijs en heel frankrijk.
het enige wat een mens wil is hoop, hopen op een gelukkig en gezond leven. niemand wil leven in een ghetto en weten dat hij geen kansen krijgt in het leven enkel en alleen door zijn huidskleur.
en daarom moeten we de mensen onder mekander durven mengen. indien we dit niet durven vragen we om problemen.

omdat de huidige problemen al groter zijn geworden dan ze moesten zijn is het niet mogelijk om zonder harde hand iets te veranderen maar waar je het zwaard gebruikt moet je ook hoop kunnen brengen.
ik pleit ervoor om in eerste instantie een dialoog te starten met al deze jongeren en ouderen in de probleem gebieden.ze mogen gerust eens weten wat er van hun verwacht word en wat er hun te wachten staat als ze het niet doen. maar langs de andere kant moet je ook heropbouwen en sociale banden leggen zodat je het kind niet bij het badwater weggiet als je de criminele factoren wilt verwijderen.
je kunt dus niet zomaar binnenwalsen daar met een politiemacht en iedere crimineel oppaken want dan kun je beter ineens die hele wijk opsluiten soms.
dus je moet praten met deze mensen. en dan helpen opbouwen, zorgen voor degelijk onderwijs,huisvesting, sociale voorzieningen en vooral werk en dan als laatste kun je de criminelen hard gaan aanpakken voor zover die er dan nog zijn.

hetzelfde doe je ook bij alle jongeren.
geef hun respect en dicipline en je zal ook respect en dicipline terug krijgen.
ook moeten we zorgen dat ouders terug meer tijd kunnen steken in opvoeding. dit kan enkel als beide ouders minder lang moeten gaan werken of 1 van de 2 thuis kan blijven maar hiervoor moet je de sociale lasten naar beneden halen op arbeid zodat mensen met 1 inkomen terug kunnen rondkomen.
ook moeten andere problemen als de grondprijs worden aangepakt en de verkoop van woningen.
ook pleit ik om woonleningen aan te bieden met een zo goed als 0% rente.
en pleit ik ook voor meer aftrekmogelijkheden van de belastingen voor herbouwingen en verbouwingen in je woning.
zo kunnen mensen meer geld investeren in de bouw sector wat op zijn beurt leid tot meer werk en een betere economie.
en zo kan ik nog uren doorgaan. maar het is duidelijk dat het jongeren probleem een maatschappelijk samenlevings probleem is met een complexe omvang omdat er zoveel factoren in meespelen die je allemaal moet aanpakken.
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2007, 18:50   #25
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metten Bekijk bericht
Mijn 4 broers en ik zijn ook in een allesbehalve ideaal milieu opgegroeid. Armoe troef, en de samenleving liet ons ook in de steek! En toch zijn wij hardwerkende mensen en evenwichtige volwassenen geworden die braafjes hun plicht doen in de samenleving en nog nooit met de strafrechter in aanraking zijn geweest!
Is dat uw argument?
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be