Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 januari 2007, 21:15   #21
Judokus
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
Is al gebeurd door die gek uit de partij te gooien.

Hopelijk halen ze snel die V uit hun partijnaam en kiezen ze wat duidelijker voor België.
Ik vraag me trouwens af wat Spirit vindt van die opvallende pro-Belgische koes van de VLD.
Oud 3 januari 2007, 21:18   #22
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Judokus Bekijk bericht
Ik vraag me trouwens af wat Spirit vindt van die opvallende pro-Belgische koes van de VLD.
Spirit? Die mogen ervan vinden wat ze willen, de sp.a houdt die ex-flaminganten wel onder de knoet.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2007, 21:20   #23
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is al gebeurd door die gek uit de partij te gooien.

Hopelijk halen ze snel die V uit hun partijnaam en kiezen ze wat duidelijker voor België.
Dat zou inderdaad een goed idee zijn. Dan tonen ze eindelijk hun ware gelaat.
En weg zijn dan hun stemmen
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2007, 21:20   #24
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door keiko Bekijk bericht
Aan alle burgers die paars-moe zijn en een terugkeer van de Ex-CVP+NVA hoeren hekelen... sinds vandaag is het weer moglijk om hen PIJN te doen, om hun plannetjes te dwarsbomen. Gedaan met het nutteloos stemmen op het door cordon uitgesloten VB. VB dat trouwens niet meer is dan een kliekje simpele geesten met of zonder simplistisch oplossingen.

Sinds vandaag is de 'oplossing' uit de grijze massa opgestaan; De naam van de weldoener is DEDECKER Jean-Marie.

Mensen lief gebruik uw verstand en stem voor het van cordon vrijgestelde DEDECKER-partij. De enige niet grijze muis in het politieke spel die geen fascistish geurtje heeft en toch een aantal cruciale problemen DURFT aankaarten in onze samenleving. Geen pseudo-intellectuele verdraagzaamheid en struisvogelpolitiek, maar gewoon recht-toe-recht-aan problemen benoemen, eenieder op zijn verandwoordelijkheid wijzen EN samen realistische oplossingen zoeken. Geen dogmatisch VB-gelul a la 'alle makken buiten' . Geef toe als je er geen probleem mee hebt om te sympatiseren met een sujet als LE PEN die ponneert dan de gaskamers een detail waren van de geschiedenis dan moet je niet verwonderd zijn dat je wordt uitgeloten hoe ondemocratisch dat dan ook mag wezen.
Accoord Dedecker is waarschijnlijk egoistische bullebak maar liever een bullebak die politiek niet-correcte analyses durft te maken dan een of andere progressieve slet die het veel eenvoudiger vindt om vlamingen als racisten te bestempelen dan diepgaande correcte analyses te maken.

DUS stem op jean-marie en dan pas zal het heet worden onder het zitvlak van het klassieke 'loge' gebonden politieke zooite. Stel u voor de 25% van het VB+ een percent of 3 van de NVA + een percent of 10 van de VLD, dat maakt 38% van de stemmen. Dat zou pas een schokgolf veroorzaken doorheen de belgische politiek, dan weer eens een percent of 5 extra voor het VB.
De moment om het roer om te gooien en wat eenheid te vormen is aangebroken, of.....
ben ik aan het dromen.......
Zo te lezen heeft Dedecker duidelijk de fine fleur van intellectueel Vlaanderen achter zich staan. Wie nog eens wilde zien hoe moeilijk die man het gaat hebben om een beetje serieus politiek personeel te vinden moet maar eens de post van de eerste Dedeckerista hier bekijken om zich een duidelijk beeld te vormen...
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2007, 21:21   #25
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Dat zou inderdaad een goed idee zijn. Dan tonen ze eindelijk hun ware gelaat.
En weg zijn dan hun stemmen
Weg zijn hun stemmen?

U denkt dus écht dat er in 2003 en 2004 mensen op de VLD gestemd hebben omwille van de 'Vlaamse standpunten' van de VLD? Voelt u zich wel goed?
Oud 3 januari 2007, 21:26   #26
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Ik krijg hier het vermoede dat het VB angst heeft van JMD.
angst zeker niet, maar het zou zeker geen versterking zijn van de rechterzijde,eerder een versplintering waardoor links nog meer kan profiteren
Oud 3 januari 2007, 21:27   #27
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Weg zijn hun stemmen?

U denkt dus écht dat er in 2003 en 2004 mensen op de VLD gestemd hebben omwille van de 'Vlaamse standpunten' van de VLD? Voelt u zich wel goed?
Ik voel me zeer goed, dank u wel.

Lees er eens de burgermanifesten van verhofstadt op na. Daarin is hij bijna even Vlaamsgezind als de N-VA of het VB.
Vlaamsgezind in de oppositie, belgischgezind in de coalitie. Zo gaat dat jammer genoeg in dit land.

Wanneer hij rechtuit voor belgique zou kiezen, dan zou hij ontzettend veel stemmen verliezen. Daar ben ik 100% zeker van.
Oud 3 januari 2007, 21:30   #28
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik voel me zeer goed, dank u wel.

Lees er eens de burgermanifesten van verhofstadt op na. Daarin is hij bijna even Vlaamsgezind als de N-VA of het VB.
Vlaamsgezind in de oppositie, belgischgezind in de coalitie. Zo gaat dat jammer genoeg in dit land.

Wanneer hij rechtuit voor belgique zou kiezen, dan zou hij ontzettend veel stemmen verliezen. Daar ben ik 100% zeker van.
Dus volgens U was Verhofstadt in 2003, toen hij 25 procent van de stemmen kreeg, en in 2004, met 20 procent van de stemmen, het zinnebeeld van een flamingant? Ook zijn monsterscore in Gent 2006 kreeg hij doordat hij door de mensen als een flamingant gezien wordt?
Oud 3 januari 2007, 21:31   #29
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Verhofstadt heeft in Ter Zake gisteren overigens rechtuit voor België (zo heet ons land in het Nederlands, mijn moedertaal) gekozen. Laten we afwachten of u gelijk had.

Laatst gewijzigd door Patriot! : 3 januari 2007 om 21:31.
Oud 3 januari 2007, 21:33   #30
keiko
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster Bekijk bericht
Zo te lezen heeft Dedecker duidelijk de fine fleur van intellectueel Vlaanderen achter zich staan. Wie nog eens wilde zien hoe moeilijk die man het gaat hebben om een beetje serieus politiek personeel te vinden moet maar eens de post van de eerste Dedeckerista hier bekijken om zich een duidelijk beeld te vormen...

Reaktie op de inhout AUB. ik heb geen noot aan een spelingschcontrole van een of andere idioote flammingante kortzichtige pippo, t'is hier niet het dicté (oei oei een accent aigue, opgeled voor alergise reacties) der nederlandse taal. Of zullen we eens kijken wie het best frans spreekt????!
keiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2007, 21:33   #31
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Dat is ook een van de redenen waarom Dedecker een eigen koers wil varen. Dat hij daarmee de rechtervleugel van het politieke landschap nog meer versnippert - zoals Hugo Coveliers (VLOTT) suggereert - geeft Dedecker toe.

"Maar wat was anders mijn alternatief? Ik heb enkele weken geleden met mijn keuze voor de N-VA al eens "fatsoenlijk rechts" willen samenbrengen en ben nooit in mijn leven zo bedrogen geweest", aldus Dedecker.

bron: gva

- - -
dat ondersteunt nogmaals mijn stelling
Oud 3 januari 2007, 21:34   #32
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Verhofstadt heeft in Ter Zake gisteren overigens rechtuit voor België (zo heet ons land in het Nederlands, mijn moedertaal) gekozen. Laten we afwachten of u gelijk had.
Ja, die Verhofstadt heeft een probleem. Hij probeert van twee walletjes te eten. Enerzijds heeft hij kiezers nodig, die hij krijgt met een standpunt tegen belgique. Anderzijds is zijn enige kans op het premierschap de zegen van Di Rupo, degene die het echt te zeggen heeft in dit apenland. Blijkbaar kiest hij deze keer voor de zegen van Di Rupo. Ik ben benieuwd hoeveel kiezers hij daarmee nog overhoudt.

Ik zeg liever belgique. De Nederlandse naam van die non-staat krijg ik niet over mijn lippen. Ik voel me smerig als ik die uitspreek. God ziet u, hier vloekt men niet.
Oud 3 januari 2007, 21:35   #33
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Reaktie op de inhout AUB. ik heb geen noot aan een spelingschcontrole van een of andere idioote flammingante kortzichtige pippo, t'is hier niet het dicté (oei oei een accent aigue, opgeled voor alergise reacties) der nederlandse taal. Of zullen we eens kijken wie het best frans spreekt????!
U bent zelf een flamingant, want u bent een voorstander van De Deckers' Belgiëbarst-partij.
Oud 3 januari 2007, 21:37   #34
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, die Verhofstadt heeft een probleem. Hij probeert van twee walletjes te eten. Enerzijds heeft hij kiezers nodig, die hij krijgt met een standpunt tegen belgique. Anderzijds is zijn enige kans op het premierschap de zegen van Di Rupo, degene die het echt te zeggen heeft in dit apenland. Blijkbaar kiest hij deze keer voor de zegen van Di Rupo. Ik ben benieuwd hoeveel kiezers hij daarmee nog overhoudt.

Ik zeg liever belgique. De Nederlandse naam van die non-staat krijg ik niet over mijn lippen. Ik voel me smerig als ik die uitspreek. God ziet u, hier vloekt men niet.
Ik voel me geschoffeerd dat u op een Vlaams internetforum tegen mij, een Vlaming weigert Nederlands te spreken als het over ons land gaat! Hier spreekt men Nederlands!
Oud 3 januari 2007, 21:37   #35
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus volgens U was Verhofstadt in 2003, toen hij 25 procent van de stemmen kreeg, en in 2004, met 20 procent van de stemmen, het zinnebeeld van een flamingant? Ook zijn monsterscore in Gent 2006 kreeg hij doordat hij door de mensen als een flamingant gezien wordt?
Kun jij nu als radicaal Belgicist zijnde echt niet het onderscheid maken tussen 'een beleid voeren met Vlaamse accenten' en 'flamingantisme' (zoals jij het noemt)?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2007, 21:38   #36
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Kun jij nu als radicaal Belgicist zijnde echt niet het onderscheid maken tussen 'een beleid voeren met Vlaamse accenten' en 'flamingantisme' (zoals jij het noemt)?
Welke waren de Vlaamse accenten in Verhofstadt's beleid?
Oud 3 januari 2007, 21:38   #37
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
U bent zelf een flamingant, want u bent een voorstander van De Deckers' Belgiëbarst-partij.
Inderdaad. Hij kent blijkbaar de man niet die hij hier verdedigt.

Ik raad hem aan eens te kijken op de site van dedecker en te zien hoeveel links tegen belgique daar in de rechter kolom staan.
http://www.jmdedecker.com/

Dedecker is voor een goed bestuur, voor Vlaamse onafhankelijkheid. Nu tenminste nog. Hopelijk houdt hij die gedachte aan in zijn nieuwe partij.
Oud 3 januari 2007, 21:39   #38
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik voel me geschoffeerd dat u op een Vlaams internetforum tegen mij, een Vlaming weigert Nederlands te spreken als het over ons land gaat! Hier spreekt men Nederlands!
belgique is toch een officiële naam van dit apenland?
Oud 3 januari 2007, 21:39   #39
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Nu even serieus, het is toch sarcastisch bedoeld dat je nu nog eens dubbel zo slecht begint te spellen?

Uw grote boegbeeld en redder des vaderlands rekent zichzelf overigens tot het clubje van "idioote flammingante kortzichtige pippo's", dus misschien een beetje uitkijken met zo'n termen te gebruiken...
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2007, 21:40   #40
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deryz Bekijk bericht
angst zeker niet, maar het zou zeker geen versterking zijn van de rechterzijde,eerder een versplintering waardoor links nog meer kan profiteren
Ik weet één ding zeker dat het VB in Merksem zeker geen 41% zou halen met JMD. op een eigen lijst

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be