![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Op welke partij zou u stemmen in 2004? | |||
VLD |
![]() ![]() ![]() |
8 | 7,41% |
CD&V |
![]() ![]() ![]() |
9 | 8,33% |
SP.A spirit |
![]() ![]() ![]() |
6 | 5,56% |
Vlaams Blok |
![]() ![]() ![]() |
38 | 35,19% |
N-VA |
![]() ![]() ![]() |
23 | 21,30% |
Groen! |
![]() ![]() ![]() |
5 | 4,63% |
Liberaal appel |
![]() ![]() ![]() |
4 | 3,70% |
AEL |
![]() ![]() ![]() |
4 | 3,70% |
andere |
![]() ![]() ![]() |
8 | 7,41% |
Ik weet het nog niet |
![]() ![]() ![]() |
3 | 2,78% |
Aantal stemmers: 108. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Aantal vandaag: 44 CD&V: Hogere vennootschapsbijdrage voor zelfstandigen CD&V Politicsinfo.net Brussel 09/12/2003 Alweer hogere lasten Deze regering - de zelfuitgeroepen kampioen inzake belastingverlagingen en gratis-beleid - slaagt er tegenwoordig in om de haverklap een nieuwe taks, belastingverhoging of hogere bijdrage te installeren. Na onder meer de gezinnen (hogere energieheffing op brandstof en elektriciteit), de beleggers (hogere taks op beleggingsfondsen), de mensen in loopbaanonderbreking, ziekteverlof of zwangerschapsverlof (meer bedrijfsvoorheffing), worden nu ook de zelfstandige ondernemers aangepakt. De meerderheid keurde vorige week een forse verhoging goed van de vennootschapsbijdrage voor de sociale zekerheid van de zelfstandigen. De bijdrage stijgt van 353 euro naar 838 euro. Meer dan een verdubbeling dus. Een eventuele aanpassing voor kleine vennootschappen is mogelijk, maar dan zonder voorafgaand advies van het Algemeen Beheercomité, waarin de zelfstandigen zelf zijn vertegenwoordigd. De rondetafel over de sociale zekerheid van zelfstandigen en de ondernemersconferentie worden daarmee herleid tot schaduwtheater. Meer lasten en minder inspraak. Is het zo dat Verhofstadt de ondernemingen en onze economie gaat stimuleren? Yves Leterme Voorzitter CD&V Neen bedankt, het enige alternatief is het VB!!! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() Wat zegt VB dan over het aantal faillisementen????????????
![]() Maar vooral: gaan ze ooit wel een kans hebben ook werkelijk iets te doen?????? ![]() Ik heb zelf ook al op het blok gestemd, maar ik ben er geen stap verder door geraakt. Mijn stem was wel degelijk verloren, want paars doet ondertussen maar lekker door ... ![]() Zo lang kan ik niet wachten.... De tijd dringt! ![]() Ik wil een alternatief dat wel degelijk kans maakt om paars te stoppen, vandaar mijn volgende stem op CD&V! |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() Als u op CD&V stemt, stemt u wel op de ontbinding van België.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De huidige verkiezingen zijn voor het Vlaams parlement. Dit parlement kan niet op zijn eentje de ontbinding aangaan. Daarvoor moet je de andere gewesten meekrijgen, zo werkt dat. Voor de rol van België zijn de federale verkiezingen veel belangrijker! Dan zullen we deze discussie nog eens houden. Maar voorlopig wil ik paars graag al gestopt zien in ons Vlaams parlement! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() U gaat de ene machtspartij stoppen en een andere machtspartij aan de macht brengen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Slechter als het huidige paars kan niet, ook niet door een andere 'machtspartij'... Zolang dat paars verhaaltje maar eens gedaan is! Ik heb er genoeg van. Een andere mogelijkheid voor het doorbreken van paars dan het stemmen op CD&V heb ik hier nog altijd niet gehoord... als er andere mogelijkheden bestaan, mag je me ze altijd laten weten... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
mvg
Het Liberaal Appel profileert zich als een rechts-liberale partij voor mensen die genoeg hebben van een te links beleid en het Vlaams Belang een stap te ver vinden. Meer info op www.liberaalappel.org of [email protected] |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() Voor mij "The Flemish Bloc" en dan maar de paterkes van de CVP. Doe daar nog Liberaal appel en NVA bij en we hebben een nieuwe, nog nooit uitgegeven regering. Benieuwd wat dat zal geven.
![]() |
![]() |
#30 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#31 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Het Liberaal Appel profileert zich als een rechts-liberale partij voor mensen die genoeg hebben van een te links beleid en het Vlaams Belang een stap te ver vinden. Meer info op www.liberaalappel.org of [email protected] |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Minister
|
![]() Op het Vlaams Blok natuurlijk
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
....en om te denken wat zij zeggen ! ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Hoeveel papierkens gaan we deze moeten kleuren eigenlijk?
Ingeval dat het er 2 zijn: 1 N-Va en 1 Vlaams Blok Mocht het er maar 1 zijn dat weet ik het nog niet (dit ook op de poll gezet) Overwegingen: N-Va: steunt zowat mijn gehele gedachtengoed maar is te klein om iets te kunnen uitmaken. Vlaams Blok:steunt grootste deel van mijn overtuigingen, maar soms wat te sterk, als je me begrijpt. Ik ben ook sterk tegen het cordon en daarom alleen al krijgen de overweging om op hun te stemmen. Anderen niet: De meeste andere rechtsere parijen zijn niet radicaal Vlaams genoeg naar mijn zin. CD&V ook niet omdat ze nog steeds niet duidelijk weten wat ze zelf willen, laat staan wat de kiezer wil. Dehaene heeft goed werk geleverd in Europa maar ik zie Leterme dat nog niet nadoen. Zou wel een coalitie met CD&V zien zitten. Paars bewijst maar steeds weer dat "politieke-incompetentie" door hen misschien niet uitgevonden maar toch wel geoptimaliseerd is.
![]() |
#35 | |||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vliegt den Blauwvoet !
Er is maar een goede stem om een paar politici een pak op hun broek te geven : een stem op het Vlaams Blok ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
blanco=meerderheid |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Partijlid
|
![]() ze zouden alle blanco stemmen ongeldig moeten laten gelden.
Maar ja, als je via de pc stemt, dan gaat da niet. Allez, kzou toch nie weten hoe da moet...
![]() |
#40 | |||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |