![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Wake up: er worden nu reeds andere dan legale drugs geconsumeerd. Je kan trouwens het gevaar van al die ekstra gevaarlijke dingen verkleinen door ze onder overheidscontrole te brengen en te reguleren. HaRdCOREhARMREdUCER |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Laat ons er daarnaast eens op wijzen dat cannabisgebruik geen probleem was tot men begon te snappen dat mensen die smoren minder alcohol drinken. En laat alcoholproductie in België commercieel redelijk belangrijk zijn. (of toch voor lange tijd serieus belangrijk )
Laatst gewijzigd door the_dude : 6 januari 2007 om 23:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Zonder suiker zal jij overigens niet eens lang genoeg overleven om te vertellen dat het een drug is. Wiet & cigaretten(tabak) daarentegen hebben geen enkel positief effect, zelfs niet met kleine hoeveelheden.
![]() |
![]() |
#26 |
|
![]() ... te snappen dat de lange termijnseffecten van cannabis onherstelbare cognitieve degradatie was.
![]() |
#27 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ook alcohol is zo'n zootje dat eigenlijk zou moeten verboden worden, net als gewone sigaretten. En als het voor jou een geruststelling is ... ik rook en ik drink. En ik voel me eigenlijk in de val gelokt door alle goedpratende zakken die me ooit hebben wijsgemaakt dat het allemaal niet zo veel kwaad kan. Men moest ze ophangen, liefst met de voeten omhoog, zoals die verrader. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Burger
|
![]() Citaat:
HaRdCOREhARMREdUCER |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() en btw wat is er tegenwoordig verkeerd om te sterven aan uw 40 - 50 - 60?? Moeten we persé allemaal wegen op het zilverfonds?? Moet iedereen 120 worden en de laatste 20 jaar ergens worden verpot van bed naar bed.
Laat wie wil ongezond doen é zeg. En nie zeveren over de gezondheidskosten want me dunkt dat iemand die aan 40 sterft, of het nu aan levercirrose of longkanker is of dat men zich nu in een psychotische bui door het raam gooit, die mens zal toch nie zoveel kosten voor de maatschappij als zo'n pipo die ten allen koste (vnl. ten koste van veel plezier) meer dan 100 wil worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Minister
|
![]() Citaat:
oei weer zo eene van het platteland die ooit het woord wiet gehoord heeft. Als cannabis dan geen positief effect heeft waarom wordt het dan wel als medicijn aangeprezen?
![]() |
![]() |
#31 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
plus zeer goed werken tegen hoge bloeddruk ![]() De onderzoeken naar de invloed van cannabisgebruik op andere cognitieve functies zijn niet eenduidig. De meeste onderzoeken vinden geen verschil tussen langdurige cannabisgebruikers en niet-gebruikers. Men vond evenmin dat het frequent gebruik van hoge doses cannabis permanente schade aan cognitieve functies zou toebrengen. (www.gezondheid.be) ----------------------------------- terzijde vind ik eigenlijk dat op dit forum veel geluld wordt zonder degelijke kennis ter zake. Laatst gewijzigd door the_dude : 7 januari 2007 om 00:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#35 | |
|
![]() Citaat:
![]() De producten, gebruikt in Chemotherapie, is voor velen een laatste hoop in bestrijding van kanker, en een levensredder, desondanks is het gebaseerd op de vernietiging van delen van het lichaam, soms zelfs met radioactieve substanties, in de hoop de kankers mee te doden. Je zou de eerste niet zijn die ik hoor zeggen dat em even aant trippen is en het licht kan zien, na z'n chemo.
![]() |
![]() |
#36 | |
Burger
|
![]() Citaat:
De drugsmarkt voor volwassenen is niet gereguleerd, iedereen heeft er dus toegang toe ongeacht de leeftijd. De markt open maken voor volwassenen geeft mogelijkheden om gericht beleid te voeren tav jongeren. HaRdCOREhARMREdUCER Laatst gewijzigd door HaRdCOREhARMREdUCER : 7 januari 2007 om 00:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
|
![]() Citaat:
![]() Ik kan me een dozijn redenen bedenken waarom een arts/dokter/geneesheer nooit een cigaret (al dan niet met wiet in) zal aanbieden aan z'n patienten. En dat is waar het hier toch om gaat, niet? Of beschikken de plaatselijke cannabis-lovers over de middelen om THC te extraheren en via een mengsel zichzelf toe te dienen?
![]() |
![]() |
#40 |
Europees Commissaris
|
![]() En waarom krijg ik ondertussen, ondanks dat ik al een tijdlang "droog" zit, nu plots enorme trek naar een sigaret? Ik zou weliswaar mijn kleren terug aantrekken en naar een nachtwinkel rijden.
|
![]() |
![]() |