Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 januari 2007, 11:14   #21
alharb
Provinciaal Gedeputeerde

alharb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Artois Bekijk bericht
Groep 2 en 3 kunnen evengoed samen genomen worden als anti-multicul en worden aangetrokken tot het harde vb-standpunt hierover. Het onderscheid naargelang beweegreden is minder belangrijk. Politiek en pers doen hun best om zoveel mogelijk mensen deze categorie (uw groep 3) in te krijgen.
Die beweegreden maakt toch wel een verschil, je kan vanuit (rechts -) liberale hoek tegen de macht van de islam zijn, maar skinheads en dergelijke meer zijn evengoed anti-islam, terwijl zij ook tegen de meer liberale strekking zijn.
Citaat:

Er is dan nog de zeer grote groep van separatisten die de VU verlaten hebben. Het vb is de enige partij waar hierover niet het minste twijfel bestaat. Zeer vreemd dat u die over het hoofd ziet.
Zoals ik al zei, is dat geen algemeen kenmerk van het VB ?
Oud 7 januari 2007, 11:55   #22
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zoals ik al zei, is dat geen algemeen kenmerk van het VB ?
Het separatisme is idd hét kenmerk van de VU en het VB. Zoals Yves Leterme en Miet Smet duidelijk lieten verstaan bij het vormen van de Vlaamse regering, is het separatisme ook de ware reden voor het cordon sanitaire. Het separatisme is dan ook het eerste dat een Vlaams-nationalistische kartel-of coalitiepartner moet laten vallen om mee in de boot te mogen.
Oud 7 januari 2007, 12:09   #23
alharb
Provinciaal Gedeputeerde

alharb's schermafbeelding

Standaard

Ik vraag me af hoe vlaanderen ooit toegevingen kan afdwingen in de staatshervorming wanneer de SPA (waar zit spirit ?), VLD en Groen! niet bereid zijn een front te vormen en zelf geen overtuigende communotaire eisen hebben.
Oud 10 januari 2007, 00:25   #24
ilfalco
Minister-President

Standaard

Wat een idiote topic. het Vb is de partij die juist het meeste samenhang heeft van allemaal; Die juist de grootste gemeenschappelijke basis heeft.

Bij het VB zijn ze allemaal voor een onafhankelijk vlaanderen, Voor meer veiligheid, voor een republiek,en tegen vrij drugsgebruik.
En uiteraard voor een strenge migratiepolitiek.

Wat een grap zeg en dan kom jij zeggen dat men in het Vb meer stromingen heeft.

geef mij eens één thema waar men het bij de n-va eens over is... eentje maar. Daar zit verdorie van uiterst-links tot uiterst rechts bij elkaar.
Met aan het hoofd comical ali dewever die elke dag 180° draait met de wind.

Bij de CDenV nog erger. Over de helf van de hete hangijzers nemen ze gewoon geen standpunt in omdat ze hopeloos verdeeld zijn.

toetreding turkije, vreemdelingenstemrecht, communautaire zaken etc. ja zelfs over homoadoptie is het 50/50. Werkelijk over elk thema.
De enige gemeenschappelijk sokkel bij die partij is de drang naar machtsdeelname.

Hoe meer naar het centrum hoe heterogener de partijen hoe verder uit het centrum hoe homogener.

Wat uiteraard wel zo is dat de linkse media en pers het VB onder een vergrootglas houdt en elk meningsverschil uitvergroot. terwijl in werjkelijkheid het Vb de meest homogene partij is die er bestaat.
maar ja als men bij hetVb 1cm van mening verschilt dan is dat groter nieuws dan dat men bij eender welke andere partij over GEEN enkel standpunt eens is.

Citaat:
Ik vraag me af hoe vlaanderen ooit toegevingen kan afdwingen in de staatshervorming wanneer de SPA (waar zit spirit ?), VLD en Groen! niet bereid zijn een front te vormen en zelf geen overtuigende communotaire eisen hebben.

of wanneer partijen als de n-va in het parlement dotaties van zowel prins FILIP Als PRINS Laurent blijven goedkeuren..; voor Cdenv geldt uiteraard hetzelfde.

u bent n-VA'er? Toch wel straf dat u dan een topic opent over de coherentie binnen hetVB. terwijl die bijd e n-va totaal onbestaande is.
Van uiterst-linkse meervoud mannen alla Coel, daelman, (vroger defoort, platel). Tot rechtse conservatieven.
verschillende stromingen zei u?

Citaat:
maar skinheads en dergelijke meer zijn evengoed anti-islam, terwijl zij ook tegen de meer liberale strekking zijn
Skinheads men beste zijn tegenwoordig evenzeer anti-VB en ook anti-Amerikaans.

Laatst gewijzigd door ilfalco : 10 januari 2007 om 00:30.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2007, 02:03   #25
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alharb Bekijk bericht
In iedere partij zitten mensen met verschillende meningen bij mekaar.
In het Vlaams Belang is dit denk ik meer uitgesproken dan in andere partijen:
  • Er zijn de ethisch conservatieven: zij vinden dat onze maatschappij in verval is, een terugkeer naar de oude waarden en het herstel van een sterke orde zou onze maatschappij redden.
  • Er zijn de racisten, die op basis van rassentheorieën e.d. menen dat de blanken superieur zijn, die menen dat ieder volk een vaste plek heeft op aarde en zich daaraan moet houden of die andere volkeren als minderwaardig beschouwen en dus ook hun invloed op 'onze' cultuur afkeuren.
  • Er zijn de mensen die kritisch staan tegenover het multiculturele model, zij denken dat tolerantie jegens de islam onze (westerse) vrijheden op de helling zet.
  • Dan is er nog een vierde groep die uit protest of owv de populistische one-liners op het VB stemt. De ideologie is minder belangrijk.
(deze indeling is in de praktijk uiteraard niet absoluut of duidelijk afgelijnd)

Ik vraag me af hoe deze partij als een eenheid kan optreden: de eerste 2 types kunnen nog wel met mekaar overeen komen, met de derde groep daarentegen lijkt me dat moeilijker: zij proberen te bestrijden wat de eerste groep probeert aan te moedigen.

Hoe kijken de blokkers op het forum tegenaan ? Zou het een goede zaak zijn dat het belang splitst en er bv een meer aanvaardbare rechtse partij ontstaat, zonder het extremisme van uiterst rechts (dat dan een splinterpartij vormt) ?
Wat is je probleem? Het VB komt naar buiten als 1 partij.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2007, 02:05   #26
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
Als we elke politieke partij in "strekkingen" zouden versplinteren, moeten we zeker de kiesdrempel tot 0,01 % verlagen & zullen we met de meest monsterlijke coalities moeten regeren !
en misschien is dat veel democratischer dan een cordon en een kiesdrempel.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2007, 08:59   #27
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die eerste groep is een eenmansstrekking of i.c. een eenvrouwsstrekking : Alexandra Coolen. Het VB mag conservatief zijn, zo belangrijk zijn die thema's niet in vergelijking met de andere.

Groep 2 en 3 kunnen evengoed samen genomen worden als anti-multicul en worden aangetrokken tot het harde vb-standpunt hierover. Het onderscheid naargelang beweegreden is minder belangrijk. Politiek en pers doen hun best om zoveel mogelijk mensen deze categorie (uw groep 3) in te krijgen.

Er is dan nog de zeer grote groep van separatisten die de VU verlaten hebben. Het vb is de enige partij waar hierover niet het minste twijfel bestaat. Zeer vreemd dat u die over het hoofd ziet.

Op dat vlak juist, van die groep uit de beginjaren is meer dan de helft buitengepest of vrijwillig opgestapt. Dewinter als organisatieverantwoordelijke bracht dit 'fenomeen' naar de partijraad half 2000, bij het overlopen van de statistieken van de ledenvernieuwing.
Lang stond men daar niet bij stil omdat het ledenaantal toch aangroeide dank zij het aanscherpen van de verzuring en het migrantenstandpunt.
Standen in het VB: de grote spreidstand, van alles iets maar nergens fundamenteel concreet. De natte vinger om te kunnen vissen in ALLE vijvers, zelfs bij joden en arabieren.
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2007, 13:28   #28
john bell hood
Banneling

john bell hood's schermafbeelding

Standaard

De omschrijvingen van de zogenaamde racisten is een karikatuur.Het gaat erom dat het vlaamse grondgebied voorbehouden blijft aan de etnische vlamingen;superioriteitsgevoelens hebben er niets mee te maken. volk De partij moet in ieder geval gelijk aan zichzelf blijven.Wie een brave rechtse partij wil gaat naar VLOTT.
john bell hood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2007, 13:29   #29
john bell hood
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT Bekijk bericht
Ik denk dat het Vlaams Belang een redelijk eensgezinde partij is. De liberalen maken de droom natuurlijk kapot maar zij zullen binnen korte tijd de deur worden gewezen. Wij zullen ze achternazitten met onze bezems dat ze niet meer zullen weten waar ze staan.
Goed idee.
Oud 10 januari 2007, 13:35   #30
john bell hood
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar Bekijk bericht
Op dat vlak juist, van die groep uit de beginjaren is meer dan de helft buitengepest of vrijwillig opgestapt. Dewinter als organisatieverantwoordelijke bracht dit 'fenomeen' naar de partijraad half 2000, bij het overlopen van de statistieken van de ledenvernieuwing.
Lang stond men daar niet bij stil omdat het ledenaantal toch aangroeide dank zij het aanscherpen van de verzuring en het migrantenstandpunt.
Standen in het VB: de grote spreidstand, van alles iets maar nergens fundamenteel concreet. De natte vinger om te kunnen vissen in ALLE vijvers, zelfs bij joden en arabieren.
Er is wel degelijk een negatieve evolutie;er zijn mensen bi jgekomen die met de oorspronkelijke partij niets meer te maken hebben en van de partij een copie van de NVA zouden willen maken.Van de vroegere mensen zijn wel degelijk een aantal goede verdwenen.Ik geef het niet op.Ik ga de partij niet overlaten aan opportunisten.
Oud 10 januari 2007, 13:36   #31
john bell hood
Banneling

Standaard

Een goede verbetering van de karikatuur die het beginstuk is.
Oud 10 januari 2007, 13:51   #32
DenDane
Provinciaal Gedeputeerde

DenDane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door john bell hood Bekijk bericht
Er is wel degelijk een negatieve evolutie;er zijn mensen bi jgekomen die met de oorspronkelijke partij niets meer te maken hebben en van de partij een copie van de NVA zouden willen maken.Van de vroegere mensen zijn wel degelijk een aantal goede verdwenen.Ik geef het niet op.Ik ga de partij niet overlaten aan opportunisten.
Yup, laten we ze allemaal buiten gooien, en terug het gezellig partijtje van vroeger worden, die electoraal niets voorstelt....

Iemand zoals jij die zijn eigen belangen in oog heeft, en constant zijn eigen bekrompen gedachtengoed wil voorduwen, ipv van samen in het belang van de partij te werken, dat is juist een opportunist....

Laatst gewijzigd door DenDane : 10 januari 2007 om 13:56.
DenDane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2007, 13:56   #33
schaduwrijk
Burgemeester

schaduwrijk's schermafbeelding

Standaard

dat het VB een eensgezinde partij lijkt (mss ook is) heeft verschillende redenen

- de partijtop is oppermachtig
- geen deelname aan bestuur: dit zorgt er voor dat een constante nee de eenheid bewaard
- toespitsing op een paar thema's: migranten, Vlaanderen,... deze grote punten zijn het uithangbord, als je het daar niet mee eens bent ben je geen VB'er
Oud 10 januari 2007, 14:20   #34
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

'Good luck' zou ik zeggen, dat zou kunnen lukken indien er wat interne democratie zou bestaan. Niet dus, daarom ook hebben zoveel idealisten van het eerste uur het lang geleden al opgegeven. De meesten hebben hun bekomst gehad, en laten de politiek voor wat het is...
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2007, 15:57   #35
Zijne Heerlijkheid
Parlementslid

Zijne Heerlijkheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht

geef mij eens één thema waar men het bij de n-va eens over is... eentje maar. Daar zit verdorie van uiterst-links tot uiterst rechts bij elkaar.
Met aan het hoofd comical ali dewever die elke dag 180° draait met de wind.

...

u bent n-VA'er? Toch wel straf dat u dan een topic opent over de coherentie binnen hetVB. terwijl die bijd e n-va totaal onbestaande is.
Van uiterst-linkse meervoud mannen alla Coel, daelman, (vroger defoort, platel). Tot rechtse conservatieven.
verschillende stromingen zei u?
Dat geldt voor het VB evenzeer. Vergelijk de sociaal-economische ideëen van de economisch rechtsen binnen het VB (Beliën) eens met hetgeen de solidaristen en radicaal-rechtsen er te vertellen hebben. Een wereld van verschil.

Verschil met de N-VA is dat laatstgenoemde in sociaal-economische kwesties wél een bepaalde koers vaart én standpunten inneemt, in tegenstelling tot het VB, dat alles aan iedereen belooft.
Zijne Heerlijkheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2007, 17:08   #36
john bell hood
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DenDane Bekijk bericht
Yup, laten we ze allemaal buiten gooien, en terug het gezellig partijtje van vroeger worden, die electoraal niets voorstelt....

Iemand zoals jij die zijn eigen belangen in oog heeft, en constant zijn eigen bekrompen gedachtengoed wil voorduwen, ipv van samen in het belang van de partij te werken, dat is juist een opportunist....
Het succes is eerst gekomen en dat heeft een aantal mensen aangelokt die de partij willen afleiden van het oorspronkelijk doel.De partij heeft haar succes behaalt met scherpe syandpunten over vreemdelingen en veiligheid.Sommigen willen van de partij een kloon van de NVA maken.Zij die denken dat door alles te vervagen en meer en meer te lijken op een traditionele partij,de partij nog veel groter kan worden ,vergissen zich schromelijk.De kiezer zal niet voor een kleurloze kloon van de traditionele partijen stemmen.Ik blijf in ieder geval trouw aan het oorspronkelijke ptogramma.
Oud 10 januari 2007, 17:10   #37
john bell hood
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DenDane Bekijk bericht

Gij zijt wat mij betreft de vijand.Het zal nog gaan donderen.Ik zal ermee voortgaan om radikalen te overtuigen terug naar de partij te komen.
Oud 10 januari 2007, 17:15   #38
hermanvk
Minister

hermanvk's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar hermanvk
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker Bekijk bericht
Als ik voor het belang zou stemmen, wat voor mij niet onbestaand lijkt dan zou het zijn voor het derde punt samen met het Vlaamse karakter natuurlijk! Het geen mij wel afschrikt zijn die twee andere groepen die helemaal tegen mijn ideologieen zijn! Ik ben helemaal geen racist en ben eerder progressief zeker in ethische kwesties! Voor mij zou dan zo'n splitsing wel aanvaardbaar zijn!
Vooreerst is die groepenindeling nogal opportunistisch, nietwaar.
Kwestie van de knuppel in het hoenderhok te gooien.

En als je wil: kan je een anti-moslim beleid gelijk racistisch noemen.
Desalniettemin is dat een heel belangrijk gegeven en uitgaande van het verleden en het heden, vind ik -mocht deze 'groep' binnen Vlaams Belang bestaan- DE reden om Vlaams Belang te stemmen.
Het is hoog tijd, dat het gevaar van de islam wordt ingezien in ons VRIJE Westen, waar wij zelfs vrijheidberovende ideologien toelaten, zolang ze zich maar als godsdienst profileren!
(*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel
hermanvk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2007, 17:19   #39
hermanvk
Minister

hermanvk's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar hermanvk
Standaard

Citaat:
Wat volgens mij dan weer bewijst, dat die man/vrouw niet weet waar hij/zij over bezig is en alleen maar het Vlaams Belang wil aanvallen.

Maar dat is dan mijn allerindividueelste expressie van mijn allerindividueelste emotie

Die ik tot nu toe toch nog altijd mag uitdrukken... hoe lang nog?
(*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel

Laatst gewijzigd door hermanvk : 10 januari 2007 om 17:21. Reden: zolang ik dat nog kan
hermanvk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2007, 00:09   #40
DenDane
Provinciaal Gedeputeerde

DenDane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gij zijt wat mij betreft de vijand.Het zal nog gaan donderen.Ik zal ermee voortgaan om radikalen te overtuigen terug naar de partij te komen.
De vijand ! Het zal gaan donderen ! Ik sidder ende beef
DenDane is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be