![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Staatssecretaris
|
![]() partijen genoeg, er moeten er geen meer bijkomen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Staatssecretaris
|
![]() voor zo'n klein land is er keuze genoeg, maar van mij mag men nog partijen oprichten, ik vind het alleen dom
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik dacht dat Vivant, BUB, PVDA-PTB en LSP-MAS de enige nationale partijen waren?
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ecologie vereist het verwerpen van ons huidig liberaal-kapitalistisch systeem. Als je het groene gedachtengoed er wil doorduwen bij Vlaams Belang, zal je de liberalen uit de partijleiding moeten zuiveren. En dat is zo'n 3/4 van de partijtop.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe meer partijen hoe meer vreugde. Fuck de kiesdrempel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom voeren ze geen kiesdrempel in als bovengrens: iedere partij kan dan -bijvoorbeeld- maximum 10% van de zetels binnenhalen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Vivant, Banaan, Wow, Rossem, Beb, Edb, enz ... allen hebben ze het, via een ondoordachte of zonder strategie, daadwerkelijk geprobeerd via verkiezingen deel te nemen aan het politieke spel. Geen enkele is er in geslaagd. De strategische beweging triangel daarentegen is er via ID-21, enz... toch in geslaagd haar woordvoerder Quicky te doen meedraaien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Deze stelt zich automatisch in als alle partijen mogen meedoen & er geen een qwa inhoud met kop en schouders bovenuit steekt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Het groen waaraan ik denk zou ook wetenschappelijk gestaafd groendenken moeten zijn. Vlaamsnationalisme spreekt me niet erg aan in het Europees globalisme waarin er met ons toch geknikkerd zal worden. Laatst gewijzigd door Webcrusader : 8 januari 2007 om 00:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ook wil ik de kleine werkmens niet zien betalen voor 'groene' belastingen zoals op CO2 taksen bvb.
Het zijn de producenten die bepalen wat er verbruikt kan worden.
multiculturele samenleving: een bonte maatschappij bestaande uit een evenwichtige verdeling van vele verscheidene culturen en religies. Hierbij bestaat dan wel respekt voor de oorspronkelijke cultuur/religie van de autochtone bevolking. De multiculturele samenleving is geen biculturele samenleving bestaande uit autochtonen en daarnaast een invasiemacht van een competitieve cultuur met uitbreidingsdrang zoals de islam. '' |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
http://groenrechts.homestead.com/hoofdpagina.html Maar of hun gedachtengoed u zal aanspreken laat ik in het midden....
![]() |
![]() |
#35 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Persoonlijk snap ik inderdaad ook niet erg goed wat de topicastarter verstaat onder een rechtse, groene partij. Waarschijnlijk bedoelt hij: ecologische programmapunten met een conservatief beleid? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Minister-President
|
![]() Dat is net de topic.. zo'n partij zou er moeten komen
![]()
![]() |
#37 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
We gaan er geen tweede holland van maken hé ![]()
![]() |
![]() |
#38 |
Vreemdeling
|
![]() Je kan inderdaad kijken naar bijvoorbeeld de Republikeinen in Californië, die hebben toch milieubewuste kantjes (er zijn meer Republikeinen in de VS dan die in het Witte Huis hé). Als je "green republican" of "green conservative" intypt op Google, kan je waarschijnlijk wat inspiratie opdoen.
En je moet natuurlijk niet meteen een volledige partij oprichten om invloed te hebben. Een denktank of zelfs drukkingsgroep met gefundeerde standpunten kan soms meer bereiken, en is minder afhankelijk van (tijdelijke) coalities. Zeker als het om een specifiek onderwerp gaat (hier dus een conservatief ecologisme, als ik het goed begrepen heb?). Enfin, dit natuurlijk in de veronderstelling dat hier iemand zit die dit een beetje op gang wilt trekken. Als jullie liever een beetje verder discussiëren zonder echt iets concreet te doen, is dat voor mij even goed. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Nergens, groenrechts is geen partij, ze willen geloof ik een soort van beweging zijn.
![]() |
![]() |
#40 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |