Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 december 2003, 17:34   #21
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!

In Leuven Ik zweer dat ik nog nooit in 't Frans bediend ben ik Leuven, en moest het gebeurd zijn (ook in Brussel) dan zou de directie er toch over horen!
Jij, klein hypocrietje!

Je weet zeker niet meer hoe je mij hebt 'geholpen' tegen de reacties van o.a. dat 'joch', (Johnny Bleekscheet dacht ik dat hij heette) omdat ik graag in het Nederlands wilde bediend worden in het tweetalige Brussel?
Eu? Waar heb je het over?
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2003, 17:39   #22
athena
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elle
Ongelofelijk hoe alles hier veralgemeend wordt eens te meer. Alsof jullie hier dagelijks in een ziekenhuis staan of toekomen!!
Indien je beweert 'Brusselaar' te zijn of een Belg 'tout court', dan kom je zeker hier niet af met zever over de taalkwestie (tav diene BUB'er)....
Ik ben Brusselaar in hart en nieren, ik ben tweetalig en ik ben er fier op. En ik zit hier zeker niet te kakken omdat er ene 'Parlez-vous Français?' zegt tegen mij.
Over een taalkwestie uw beklag doen, duidt op bekrompenheid die men zeer zeker bij de NVA en het VB kan terugvinden. In ons eigen potje roeren tot het stinkt.....
Om terug te komen op de taaltoestanden in ziekenhuizen.... Ik kan mij nog heel goed herinneren hoe vorige week één van mijn medestudenten mij kwam vragen een patiënt uit te leggen hoe hij zijn hoestsiroop moest innemen omdat zij het niet in het Frans kon/wou uitleggen....(probleem bevindt zich dus niet enkel bij Franstaligen...)

Nederlandstaligen onder ons hebben het inderdaad veel gemakkelijker om Frans te leren, om gelijk welke taal te spreken. Wij hebben nu eenmaal het voordeel een Germaanse taal te spreken en een zeer goed uitgebouwd onderwijs te genieten (in Brusselse Nederlandstalige scholen leert men Frans vanaf het derde leerjaar), moeten Franstaligen dan later gestraft worden omdat zij die voordelen niet gekend hebben?
De Brusselse ziekenhuizen 'bedienen' ook een groot deel van Vlaams- Brabant, vaak ook oudere mensen die ook niet de mogelijkheid hebben gehad om Nederlands te leren.
Ik vraag mij af hoeveel verkeerde diagnoses, medische fouten en overlijdens er al veroorzaakt zijn door de totale onwil van de Franstaligen om Nederlands te leren.
athena is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be