Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 januari 2007, 00:22   #21
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Kijk Hans, ik zal het je proberen uit te leggen. Je hebt het altijd over "individuele tweetaligheid." Nu had je hier eens de kans om consequent te zijn en te zeggen dat het er inderdaad ook in het Nederlands moest opstaan.

Maar neen, u kiest weer de zijde van de Franstaligen, in plaats van te ijveren voor tweetaligheid!

De maskers vallen af. Geen belgicist, maar een franskiljon! Of beter nog. Belgicist = franskiljon.
Maak jij nog woorden vuil aan die *knip*? Gewoon negeren al die zever en waanideeën.

Je kunt het vast ook zonder scheldwoordjes.

mvg,
Arnold.
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2007, 13:58   #22
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jOOSt Bekijk bericht
Maak jij nog woorden vuil aan die *knip*? Gewoon negeren al die zever en waanideeën.

Je kunt het vast ook zonder scheldwoordjes.

mvg,
Arnold.
Tja...fascist, zwarthemd, enz. zijn ook scheldwoorden voor mij, en toch heb ik dit al vele keren moeten horen uit de mond van die *knip*. Ik ben wel niet gaan huilen bij de administratie. Belgicist of gewoon Belg iemand noemen vind ik trouwens veel erger dan iemand *knip* noemen. Bestaat er een lijstje van de scheldwoordjes, van wat mag en niet mag? Mag ik *knip* vervangen door zeveraars?
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2007, 15:02   #23
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Kijk he... ik begin het dus stilaan spuugzat te worden.

Kan je eindelijk eens een keer stoppen met die veralgemening???

Ik kan ook even verder doorbomen op de vooroordelen over de Vlaams-nationalisten, maar doe ik dat? Zet ik daarmee een respectvolle discussie op poten?

Komaan zeg, ik denk nu toch wel dat je ondertussen beter weet i.p.v. Belgicisten gelijk te stellen aan franskiljons.

Als u een probleem hebt met de uitlatingen van Hans, vecht het dan met hem uit maar stop aub met die onzinnige veralgemeningen.
Lees misschien eens wat er boven stond in plaats van stomzinnig door te draven over één zinnetje.

Een zinnetje waar ik trouwens bij blijf. Ik moet de eerste keer nog zien dat Hans van leer trekt tegen de Franstaligen.

Maar ik merk dat u dat zinnetje beu begint te worden, mijn waarde Kim. Misschien is het toch waar wat knuppel zegt; "Niets kwetst meer dan de waarheid."

Laatst gewijzigd door lomeanor : 11 januari 2007 om 15:03.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2007, 16:50   #24
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Maar ik merk dat u dat zinnetje beu begint te worden, mijn waarde Kim. Misschien is het toch waar wat knuppel zegt; "Niets kwetst meer dan de waarheid."
Ter info: ik heb als Antwerpenaar, Vlaming en Belg helemaal niks maar dan ook niks met franskiljonisme te maken.

En overigens: iets beu worden =/= kwetsen.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2007, 16:54   #25
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ter info: ik heb als Antwerpenaar, Vlaming en Belg helemaal niks maar dan ook niks met franskiljonisme te maken.
Maar je ondersteunt wel de organisaties die het franskiljonisme dienen. Belgique heeft voor Vlaanderen geen enkele toegevoegde waarde. Financieel, economisch zijn er voor Vlaanderen enkel nadelen aan belgique verbonden. Ook qua gezondheidszorg, justitie, democratische vertegenwoordiging, enz... trekt Vlaanderen in belgique steevast aan het kortste eind.
Toch ondersteunt u die non-staat. Toch ondersteunt u het feit dat Vlaanderen een wingewest van belgique is.

Citaat:
En overigens: iets beu worden =/= kwetsen.
U wordt het beu omdat het u kwetst. En het kwetst u omdat het de waarheid is.
Oud 11 januari 2007, 16:58   #26
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar je ondersteunt wel de organisaties die het franskiljonisme dienen. Belgique heeft voor Vlaanderen geen enkele toegevoegde waarde. Financieel, economisch zijn er voor Vlaanderen enkel nadelen aan belgique verbonden. Ook qua gezondheidszorg, justitie, democratische vertegenwoordiging, enz... trekt Vlaanderen in belgique steevast aan het kortste eind.
Toch ondersteunt u die non-staat. Toch ondersteunt u het feit dat Vlaanderen een wingewest van belgique is.
Ik steun geen enkele organisatie die het franskiljonisme dient, waar haalt u dat vandaan? België heeft wel degelijk een meerwaarde, alleen is de staatsvorm nu zo'n danige warboel geworden dat het voor niemand meer duidelijk is.

Citaat:
U wordt het beu omdat het u kwetst. En het kwetst u omdat het de waarheid is.
Het kwetst me niet, ik vind het alleen jammer dat ik moet vaststellen dat ik na al mijn jaren op dit forum blijkbaar nog steeds, tegen beter weten in, versleten word voor een ordinaire franskiljon (gelukkig niet door iedereen, er zijn genoeg Vlaams-nationalisten die beter weten). Als u beslist om mij op dergelijke manier te blijven benaderen, ben ik eveneens genoodzaakt mijn visie over u te herzien en u ook een manier te benaderen die u hoogstwaarschijnlijk irritant zal vinden. En daaruit concludeer ik dan ook doodleuk dat ik gelijk heb omdat het u "kwetst" en omdat een of andere Vlaams-nationalist dat in haar onderschrift heeft staan, dat dat geldende waarheid is voor elke situatie.
Oud 11 januari 2007, 17:00   #27
Ive De Beckker
Gouverneur

Standaard

Kim, hij heeft gelijk.
Belziek is al lang ziek.
In plaats van 1 NON staat te houden kan je beter 2 staten
maken die WERKEN.
Ive De Beckker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2007, 17:03   #28
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ive De Beckker Bekijk bericht
Kim, hij heeft gelijk.
Belziek is al lang ziek.
In plaats van 1 NON staat te houden kan je beter 2 staten
maken die WERKEN.
U ziet in een oplossing in een onafhankelijk Vlaanderen, ik zie een oplossing in het herstructureren van de Belgische staat.

En nee, hij heeft geen gelijk door te zeggen Belgicisme = franskiljonisme. Sorry, maar dat pik ik niet. Ik ben geen franskiljon en wens dus ook niet voor franskiljon versleten te worden.
Oud 11 januari 2007, 17:10   #29
Ive De Beckker
Gouverneur

Standaard

Citaat:
En nee, hij heeft geen gelijk door te zeggen Belgicisme = franskiljonisme. Sorry, maar dat pik ik niet. Ik ben geen franskiljon en wens dus ook niet voor franskiljon versleten te worden.

Maar dat weet ik.
Niet alle Belgicisten zijn kranskiljons.
En dat gij gene franskiljon zijn, da weet ik ook.
Maar we komen er hier op het forum wel enkele tegen.
Je moet toegeven bijvoorbeeld een bepaalde mensen hier franskiljon zijn. Een zeker HVDC
Oud 11 januari 2007, 17:12   #30
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik steun geen enkele organisatie die het franskiljonisme dient, waar haalt u dat vandaan? België heeft wel degelijk een meerwaarde, alleen is de staatsvorm nu zo'n danige warboel geworden dat het voor niemand meer duidelijk is.
U zegt dus zelf dat de meerwaarde van belgique voor niemand meer duidelijk is. Zo er nog een is, wat is ze dan?

Citaat:
Het kwetst me niet, ik vind het alleen jammer dat ik moet vaststellen dat ik na al mijn jaren op dit forum blijkbaar nog steeds, tegen beter weten in, versleten word voor een ordinaire franskiljon (gelukkig niet door iedereen, er zijn genoeg Vlaams-nationalisten die beter weten). Als u beslist om mij op dergelijke manier te blijven benaderen, ben ik eveneens genoodzaakt mijn visie over u te herzien en u ook een manier te benaderen die u hoogstwaarschijnlijk irritant zal vinden.
1. Dat van die franskiljon, was een bericht tegen Hans. U heeft dat tegen u opgenomen.

2. Ik erger me inderdaad soms aan u, soms zelfs meer dan aan Hans, hoewel ik dat erg spijtig vind. Laat me eens proberen om het duidelijk te verwoorden. Ik zie u als een zeer intelligente jonge vrouw. Volgens mij bent u een vrouw die heel veel in haar mars heeft, en die alle talenten heeft om met een klare en intelligente kijk de wereld te aanschouwen.
Toch kiest u, ondanks uw intelligentie, ondanks het feit dat u (in tegenstelling tot onze "Vlaamse" politici") geen financiële belangen heeft bij het voortbestaan van belgique, er voor om deze wansmakelijke constructie verder te willen zetten. Wanneer een intelligente vrouw als u dat doet, komt er nu eenmaal een rechtvaardige verontwaardiging in mij naar boven. Veel meer dan wanneer bijvoorbeeld Hans dat doet, een wereldvreemde franskiljon kan mij nu eenmaal niet zoveel schelen als een intelligente jonge vrouw.

Maar goed, u heeft wel een punt. Die "rechtvaardige verontwaardiging" is geen reden om u onheus te bejegenen. Mijn excuses daarvoor.

Eigenlijk kun je het als een compliment zien, Kim. Eigenlijk respecteer ik je heel erg. Ik respecteer je intelligentie en je humor. Maar net daarom is het zo vreemd dat u aan de andere kant staat.
Oud 11 januari 2007, 18:27   #31
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U zegt dus zelf dat de meerwaarde van belgique voor niemand meer duidelijk is. Zo er nog een is, wat is ze dan?

1. Dat van die franskiljon, was een bericht tegen Hans. U heeft dat tegen u opgenomen.

2. Ik erger me inderdaad soms aan u, soms zelfs meer dan aan Hans, hoewel ik dat erg spijtig vind. Laat me eens proberen om het duidelijk te verwoorden. Ik zie u als een zeer intelligente jonge vrouw. Volgens mij bent u een vrouw die heel veel in haar mars heeft, en die alle talenten heeft om met een klare en intelligente kijk de wereld te aanschouwen.
Toch kiest u, ondanks uw intelligentie, ondanks het feit dat u (in tegenstelling tot onze "Vlaamse" politici") geen financiële belangen heeft bij het voortbestaan van belgique, er voor om deze wansmakelijke constructie verder te willen zetten. Wanneer een intelligente vrouw als u dat doet, komt er nu eenmaal een rechtvaardige verontwaardiging in mij naar boven. Veel meer dan wanneer bijvoorbeeld Hans dat doet, een wereldvreemde franskiljon kan mij nu eenmaal niet zoveel schelen als een intelligente jonge vrouw.

Maar goed, u heeft wel een punt. Die "rechtvaardige verontwaardiging" is geen reden om u onheus te bejegenen. Mijn excuses daarvoor.

Eigenlijk kun je het als een compliment zien, Kim. Eigenlijk respecteer ik je heel erg. Ik respecteer je intelligentie en je humor. Maar net daarom is het zo vreemd dat u aan de andere kant staat.
Oh la... wat voel ik me ineens vereerd!

Nu, ik zou toch een ding willen opmerken: ik wil deze constructie niet verderzetten, ik wil deze constructie verbeteren. Het is dus zeker niet zo dat ik het België van vandaag wil behouden, absoluut niet! Met de nodige herstructureringen is goed bestuur in België heel goed mogelijk.

Maar goed, daarover hebben we het een andere keer nog wel eens... examens maandag en ik heb best nog wel wat werk voor de boeg.

Alleszins, zand erover en tot een van de volgende dagen!
Oud 12 januari 2007, 23:27   #32
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk bericht
Ziedaar het grote probleem met Vlamingen: ze láten zich onderdrukken.

Als ik van tevoren zou verwachten of zelfs weten dat er alleen een Franse vertaling gegeven werd, zou je mij niet eens zien bij die voorstelling. Maar de Vlamingen gaan er allemaal braafjes naartoe en er schrijft dan misschien af en toe een een klachtenbrief, maar ach, de volgende keer komen ze toch weer, dus daar vegen die instellingen hun door Franstaligen gesubsidieerde reet mee af.

Als Vlamingen nu gewoon eens beginnen met niet meer te komen, of nog beter, demonstratief weg te lopen als het Nederlands geminacht of genegeerd wordt. En dat niet alleen bij instellingen, maar ook bij winkels en bedrijven. Misschien dat men er dan ook ècht iets aan gaat doen.
Kunnen we hier eisen, wettelijk gezien, ook al zijn er subsidies dat het tweetalig is?
Ik denk, Dimitri, dat we hier het verschil in cultuur zien. De Vlaming zoekt een oplossing, past zich aan aan de situatie, doet eventueel wat water bij de wijn.
Daar tegenover staat bijvoorbeeld de Franstalige die in een Vlaamse gemeente zijn huwelijk bijna laat afblazen omdat hij enkel "Oui" wil zeggen.
Ik weet niet of het Nederlandse volk er anders op zou reageren, ik weet ook niet of we het ooit zullen weten.
Oud 12 januari 2007, 23:31   #33
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door araneus Bekijk bericht
Tweetaligheid in Brussel is ver te zoeken. Ik heb enkele malen aan het loket van de dienst bevolking gestaan in Watermaal-Bosvoorde. Geen enkele keer heb ik daar iemand gevonden die nederlands sprak. Je hebt de papieren nodig, dus uiteindelijk gebruik je toch maar frans. Dat wicht aan de balie heeft daarna nog papieren naar een verkeerde dienst gestuurd, zeer waarschijnlijk opzettelijk.
Is dat niet verplicht dat er iemand is die Nederland spreekt?!
Oud 13 januari 2007, 01:37   #34
Ive De Beckker
Gouverneur

Standaard

Dat is wettelijk verplicht.
MAAR als er niemand is die Vlaams spreekt doet men er niets tegen.
Maar als er niemand frans spreekt, dan is het oorlog
Oud 15 januari 2007, 02:27   #35
araneus
Gouverneur

Standaard

Wat doe je als er niemand nederlands spreekt en je hebt een formulier dringend nodig ? Dat is het probleem. Bovendien heeft dat kalf in Watermaal-Bosvoorde daarna nog een serieuze administratieve fout gemaakt die grote gevolgen voor mij heeft gehad. Wat doe je er tegen ? Ik heb niet de middelen om een lange rechtzaak tegen dat gat in de buurt van Brussel te voeren. Dus ja, ze komen er goed vanaf.

Het kan me eigenlijk niet meer schelen, ik zeg Absurdistan vaarwel in 2008 !
araneus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be