![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Je kunt het vast ook zonder scheldwoordjes. mvg, Arnold. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Minister-President
|
![]() Tja...fascist, zwarthemd, enz. zijn ook scheldwoorden voor mij, en toch heb ik dit al vele keren moeten horen uit de mond van die *knip*. Ik ben wel niet gaan huilen bij de administratie. Belgicist of gewoon Belg iemand noemen vind ik trouwens veel erger dan iemand *knip* noemen. Bestaat er een lijstje van de scheldwoordjes, van wat mag en niet mag? Mag ik *knip* vervangen door zeveraars?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Een zinnetje waar ik trouwens bij blijf. Ik moet de eerste keer nog zien dat Hans van leer trekt tegen de Franstaligen. Maar ik merk dat u dat zinnetje beu begint te worden, mijn waarde Kim. Misschien is het toch waar wat knuppel zegt; "Niets kwetst meer dan de waarheid." ![]() Laatst gewijzigd door lomeanor : 11 januari 2007 om 15:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En overigens: iets beu worden =/= kwetsen.
![]() |
![]() |
#25 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Toch ondersteunt u die non-staat. Toch ondersteunt u het feit dat Vlaanderen een wingewest van belgique is. Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#27 |
Gouverneur
|
![]() Kim, hij heeft gelijk.
Belziek is al lang ziek. In plaats van 1 NON staat te houden kan je beter 2 staten maken die WERKEN. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En nee, hij heeft geen gelijk door te zeggen Belgicisme = franskiljonisme. Sorry, maar dat pik ik niet. Ik ben geen franskiljon en wens dus ook niet voor franskiljon versleten te worden.
![]() |
![]() |
#29 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Maar dat weet ik. Niet alle Belgicisten zijn kranskiljons. En dat gij gene franskiljon zijn, da weet ik ook. Maar we komen er hier op het forum wel enkele tegen. Je moet toegeven bijvoorbeeld een bepaalde mensen hier franskiljon zijn. Een zeker HVDC |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
2. Ik erger me inderdaad soms aan u, soms zelfs meer dan aan Hans, hoewel ik dat erg spijtig vind. Laat me eens proberen om het duidelijk te verwoorden. Ik zie u als een zeer intelligente jonge vrouw. Volgens mij bent u een vrouw die heel veel in haar mars heeft, en die alle talenten heeft om met een klare en intelligente kijk de wereld te aanschouwen. Toch kiest u, ondanks uw intelligentie, ondanks het feit dat u (in tegenstelling tot onze "Vlaamse" politici") geen financiële belangen heeft bij het voortbestaan van belgique, er voor om deze wansmakelijke constructie verder te willen zetten. Wanneer een intelligente vrouw als u dat doet, komt er nu eenmaal een rechtvaardige verontwaardiging in mij naar boven. Veel meer dan wanneer bijvoorbeeld Hans dat doet, een wereldvreemde franskiljon kan mij nu eenmaal niet zoveel schelen als een intelligente jonge vrouw. Maar goed, u heeft wel een punt. Die "rechtvaardige verontwaardiging" is geen reden om u onheus te bejegenen. Mijn excuses daarvoor. Eigenlijk kun je het als een compliment zien, Kim. Eigenlijk respecteer ik je heel erg. Ik respecteer je intelligentie en je humor. Maar net daarom is het zo vreemd dat u aan de andere kant staat. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Nu, ik zou toch een ding willen opmerken: ik wil deze constructie niet verderzetten, ik wil deze constructie verbeteren. Het is dus zeker niet zo dat ik het België van vandaag wil behouden, absoluut niet! Met de nodige herstructureringen is goed bestuur in België heel goed mogelijk. Maar goed, daarover hebben we het een andere keer nog wel eens... examens maandag en ik heb best nog wel wat werk voor de boeg. Alleszins, zand erover en tot een van de volgende dagen! ![]()
![]() |
![]() |
#32 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik denk, Dimitri, dat we hier het verschil in cultuur zien. De Vlaming zoekt een oplossing, past zich aan aan de situatie, doet eventueel wat water bij de wijn. Daar tegenover staat bijvoorbeeld de Franstalige die in een Vlaamse gemeente zijn huwelijk bijna laat afblazen omdat hij enkel "Oui" wil zeggen. Ik weet niet of het Nederlandse volk er anders op zou reageren, ik weet ook niet of we het ooit zullen weten.
![]() |
![]() |
#33 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#34 |
Gouverneur
|
![]() Dat is wettelijk verplicht.
MAAR als er niemand is die Vlaams spreekt doet men er niets tegen. Maar als er niemand frans spreekt, dan is het oorlog |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Gouverneur
|
![]() Wat doe je als er niemand nederlands spreekt en je hebt een formulier dringend nodig ? Dat is het probleem. Bovendien heeft dat kalf in Watermaal-Bosvoorde daarna nog een serieuze administratieve fout gemaakt die grote gevolgen voor mij heeft gehad. Wat doe je er tegen ? Ik heb niet de middelen om een lange rechtzaak tegen dat gat in de buurt van Brussel te voeren. Dus ja, ze komen er goed vanaf.
Het kan me eigenlijk niet meer schelen, ik zeg Absurdistan vaarwel in 2008 ! |
![]() |
![]() |