![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() dubbel
Laatst gewijzigd door KrisKras : 11 januari 2007 om 14:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ik moet eerlijk zijn, waar ik werk in een klein notariskantoor, verdien ik evenveel dan mijn mannelijke collega. Dus daar kan ik absoluut niet van klagen. Maar ik denk dat er veel vrouwen in een andere positie zitten en daar graag verandering willen in hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Durf je het dan aan om ook te pleiten voor een stop van de graduele loonsopslag naarmate men ouder wordt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() ok, cava, maar dan zijn jullie wel eerder uitzondering dan regel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() ik herhaal dus : als we rekening houden met heel de loopbaan , inclusief pensioen én hogere levensverwachting bij vrouwen, verdienen vrouwen dan minder of zelfs meer dan mannen ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vrouwen verdienen voor dezelfde job evenveel als mannen maar vrouwen kiezen vaak voor minder goed betaalde jobs. Ik wil wel eens weten in welk bedrijf een vrouw voor identiek dezelfde job minder per uur of per maand betaald word. Ik ken er geen enkele
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Minister
|
![]() Oedadde? Vrouwen wordt dat nu ook al betaald om te werken? Amai, waar gaan we naartoe zeg! Werken kan nog net zijn, maar ze ervoor betalen?
![]()
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Allemaal bedrijven waar ik in mijn studententijd wat heb bijverdiend. Allemaal bedrijven waar vrouwen voor dezelfde job een goei 100 a 150 € per maand minder hadden! Laatst gewijzigd door KrisKras : 11 januari 2007 om 15:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Vreemdeling
|
![]() In de verpleegkundige sector worden mannen ook meer betaald dan vrouwen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gelijke kansen krijgen zou ik liever vervangen door gelijke kansen benutten. Vrouwen kiezen nu eenmaal nog steeds meer voor zachte beroepen. En dat heeft niets met gelijk loon voor gelijk werk te maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor identiek hetzelfde werk...nee. Ik geloof niet dat er nu bij Ford een man naast een vrouw, hetzelfde werk doen, evenlang, evenveel en dat de vrouw per uur minder krijgt, indien ze ook dezelfde ancieniteit hebben. Dat geloof ik niet. Men telt idd het totaal uit en men zegt dat de vrouw bv met vakantiewerk minder verdienen dan de mannen, wat men er dan achteraf bijvertelt is dat mannen in fabrieken staan, weekend werk en nachtwerk doen en dat vrouwen gaan opdienen in een café, tja, tuurlijk verdienen ze daar meer.
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik geloof er niets van. Telke malen dat ze het op het journaal zeggen, vermelden ze er rekensommetjes erbij, maar heb je niet de correcte cijfers van in de praktijk. Men telt bv het zwangerschapsverlof eraf...tja...
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb het niet over vakantiewerk, ik werkte er vaak door het jaar. Dit was een van de hot-topics tijdens de schaft en rookpauzes. Ik heb er genoeg horen klagen dat ze minder verdienden om aan dezelfde band te staan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is natuurlijk geen reden om ze minder te betalen. Het kan wel de oorzaak zijn dat ze op het einde van de rit minder in hun loonzakje vinden terwijl ze in feite zelfs meer betaald zijn per gepresteerde dag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je maakt mij echt niet wijs dat bij vacatures via interimkantoren en ze hebben een sollicitant dat ze daar 2 soorten vacatures hebben, 1 voor vrouwen en 1 voor mannen. Natuurlijk heb je haar loonbriefje niet, maar indien het zoveel voorkomt, hoe komt het dat ik nog nooit effectief een vrouw op tv heb gezien in een interview in een bepaald bedrijf met een man ernaast waarbij ze beiden zeggen van kijk, wij doen hier identiek hetzelfde werk en dit is mijn uurloon en dit is het zijne. Sorry, ik geloof het gewoonweg niet.
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
awel, ga om 14 uur, om 22 uur of om 6 uur aan een fabriekspoort staan en interview 20 vrouwen en 20 mannen. Ga eens langs bij een 10 tal interim kantoren, soliciteer voor bepaalde jobs, vraag uw loon na. Laat daarna een vriendin voor diezelfde jobs gaan soliciteren en haar loon vragen. Je zal onaangenaam verrast zijn. Ik heb het genoeg gemerkt en ik heb inderdaad geen loonfiches van andere mensen bij me. Als je het echt bewezen wil hebben, zul je er iets voor moeten doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |