![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Volle pot aanrekenen via de postzegel : akkoord. Maar schaf dan ook elke financiële staatsinterventie af ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() Natuurlijk. Zoals Belgacom moet ook de post worden geprivatiseerd met een minimale staatscontrole.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Mbt de prijsverhoging. Ik veronderstel dat het volume aan te bezorgen brieven sterk is afgenomen de laatste jaren en verder zal blijven afnemen. Ik ben er vrij zeker van dat zelfs in het hypothethische geval (sic) dat de Post een efficiënt bedrijf zou zijn hun kosten NIET in gelijke mate afnemen m.h. volume. M.a.w. dat het aandeel vaste kosten over een kleiner volume verdeeld moet worden, dus volgt daaruit dat een prijsverhoging noodzakelijk is. Sta er misschien ook eens bij stil dat de Post sowieso al enorm verlieslatend is (wat ten dele oké is, aangezien niet alle staatsactiviteiten winst moeten opbrengen), maar dat dit er op een krimpende, europese markt vroeg of laat onvermijdelijk toe leidt dat er zwaar gesaneerd zal moeten worden. Iow argumenten als dat de prijs niet mag verhogen daar dat onsociaal is, zullen er op termijn enkel toe leiden dat de noodzakelijke sanering bij de Post nog veel erger zal zijn dan nu al het geval is. (en het zal al niet om met te lachen zijn vrees ik). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Europees Commissaris
|
![]() [quote="Rr00ttt
'Gemiddeld' genomen behoren de gepensioneerden tot de meer welstellenden in onze maatschappij. De kloof tussen arm en rijk is er misschien groot, maar de doorsnee gepensioneerde is in vgl met de gemiddelde bevolking [i]welstellend[/i]. Daarom dat maatregelen als iedere bejaarde gratis openbaar vervoer door Der Steve in se zeer onsociaal zijn. quote] Gij zijt wel een beetje mis zulle. De gemiddelde gepensioeneerde heet nog geen 32.000 BF. Veel moeten het doen met 18.000 Bf. zoals mijn moeder. En ik weet het ze heeft veel te weinig gekregen, dat ging in orde komen, na 14 jaar is moeder dood. maar de achterstel. Maddammeke moet zelf tekenen. Bedankt ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Minister-President
|
![]() alle, hier zijn we al 18 december en bij mij is het nog niet eens middernacht van 17 december!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoe is 't met de Kortrijkzaanse in Antwerpen ? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Parlementslid
|
![]() Volgens mij is De Post toch een doodbloedend iets hoor. De gewone pakjespost gebeurt meer en meer dor koeriers en de brievenpost is al helemaal aan het aftakelen.
De Post heeft de trein naar vernieuwing gemist. Ze moesten van bij de opkomst van de e-mail een infrastructuurnetwerk opgebouwd hebben zodanig dat elke huis in België een beperkte post-computer kreeg waar dus alles electronisch binnenkwam. Dan was er misschien nog toekomst geweest voor De Post. Nu ze die stap gemist hebben, zien we dat er privé bedrijven wel de service beginnen aan te bieden. Zij verzamelen alle brievenpost van je bedrijf en sturen u die via een ingenieus netwerk electronisch door. Hopelijk kan er nog één of andere taak bijbedacht worden voor de Post, of Sabeniaanse toestanden zullen niet meer te vermijden zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Begrijp me niet verkeerd, ik besef goed genoeg dat er veel gepensioneerden zijn die het moeilijk/zeer moeilijk hebben, waar jouw moeder spijtig genoeg dan toe behoorde, maar gemiddeld genomen zijn ze onmiskenbaar financieel beter af dan de rest v/d bevolking. De kloof tussen arm en rijk is er daarentegen dan waarschijnlijk wel weer het grootst. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Alweer een gevolg van gepolitiseerd 'management' ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Vergeet dan niet dat er ook mensen zijn van 150.000 Bfr, en meer he! Het gemiddelde is steeds heel gevaarlijk! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Komaan. Sabena is failliet, en een paar jaar later staat SN-Brussels-Airlines op, dat wél winst maakt, niet met lege vliegtuigen vliegt, stipter is dan Sabena én een pak goedkoper. Zoiets kan en moet ook met de post. Hoe sneller hoe liever. Het grootste probleem is de continuiteit van de bedeling garanderen, iets waar Sabena geen last van had.
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gepensioneerden die boven de 1200€ komen.. dat zijn ambtenaren -Eu of niet- , militairen of gesubsidieerde versies.
Een gewone werkman mag al blij zijn als ie boven de 800 uitkomt. Wat betreft post. Ik heb 1 nut ervoor, lichte pakjes naar Ierland. Brieven gaan via Email of SMS, pakketjes boven de kilo via UPS. Voor de rest zijn ze veels te duur ,en te onhandig en zelfs onbetrouwbaar.
![]() |
#34 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Wat boe bavo zegt klopt mss. wel gedeeltelijk....maar we mogen ook de velen niet vergeten die maanden in de shit hebben gezeten, mensen die van miserie zelfmoorde pleegden. Een faillisement maakt altijd slachtoffers. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Tja, onze belgische euro-parlementariêrs waren echt wel toe aan een forse weddeverhoging. Ze evolueerden met hun 6.500 EUR/mnd in de richting van armoedzaaierij in Europa (dixit Willy De Clerck) ! Gelukkig is er nu de eerlijke gelijkschakeling : iedereen 8.500 EUR/mnd (tant pis voor de Italianen) Zouden ze zelf hun postzegels betalen ? ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() veel Belgische mensen hebben een vel te klein pensoeintje en ligt in zee veel gevallen onder het bestaansminimum waarvan veel anderen wel profiteren en er nooit iets voor gedaan hebben
![]() ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wat ik wou zeggen: er zijn veel gepensioneerden die het zeer goed hebben. Maatregelen ten voordele v/d gepensioneerden als groep zijn in mijn ogen dus slecht aangezien daar naast de arme gepensioneerden ook een hele hoop gepensioneerden/bejaarden van profiteren die dat absoluut niet nodig hebben. Als er maatregelen ten voor dele van deze arme gepensioneerden/bejaarden worden genomen ben ik daar dus NIET tegen hé!!! Ik ben wel tegen maatregelen ten voordele van alle gepensioneerden/bejaarden, dat is m.i. a. asociaal en b. geldverspilling <zucht>. Daarom vind ik het ook verkeerd te spreken over de bejaarden/gepensioneerden alsof dit een groep is in onze samenleving die financieel zeer slecht af is, want dat is voor veel onder hen gewoon niet waar! Om het te illustreren: mijn groutouders langs beide kanten, zijn een stuk rijker dan mijzelf en mijn ouders. Naast een inderdaad niet al te hoog pensioen hebben zij respectievelijk a. een bijkomend pensioen v/d firma's waarvoor hun echtgenoten werkten b. een eigen afbetaald huis (en in het geval v/d ene meerdere huizen c. een aanzienlijke bankrekening en d. veel minder kosten dan ik of mijn ouders, ie zij hoeven niet meer dagelijks naar het werk te gaan, hebben geen kinderen te onderhouden.... Er zijn veel meer factoren dan alleen het officiële pensioentje die bepalen of iemand welstellend is of niet, dat hangt ook veel af van eventuele andere inkomsten en hoe hoog je kosten zijn! Alleen al een afbetaald huis scheelt makkelijk 15 tot 20000 bfr/maand. Ik vind (en zij zijn het daar zelf trouwens mee eens) dat het vrij belachelijk is dat zij nu bvb gratis het openbaar vervoer mogen nemen, want dat kost de maatschappij geld en gaat eigenlijk naar mensen die dat helemaal niet nodig hebben. En nee, geen van beide was directeur in een grote firma of zo, de vrouwen werkten allebei niet en de ene man had een middenkaderfunctie terwijl de andere ploegbaas was. Niet slecht, maar nu ook weer niet bepaald dé poenscheppers i/d maatschappij. Zij zijn wel altijd verstandig met hun centen omgegaan. Enfin het enige wat ik hiermaa maar met wou illustreren is dat er heel wat bejaarden/gepensioneerden zijn die het financieel vrij goed hebben en dat het dus dom is om te doen alsof alle bejaarden/gepensioneerden sukkelaars zijn en meer voordelen moeten krijgen, dat is gewoon geldverspilling. En De Post... ja daar zie ik ook wel Sabeniaanse toestanden gebeuren, wat an sich al voor heel veel mensen een drama is, maar waar ik nog bijdenk dat het voor de meeste onder hen (gezien de extreem negatieve reputatie v/d Post) enorm moeilijk zal zijn een andere betrekking te vinden, zeker als er dan nog eens een economische laagconjunctuur heerst zoals nu. Ik schat de kansen v/d doorsnee postbeambte op werk i/d privé zeer laag in (nog veel lager dan het was voor de gemiddelde 'Sabenien'). Nu ja, herstructurering v/d Post is onmiskenbaar nodig, maar dat wil niet zeggen dat ik niet inzie dat er daardoor veel mensen het erg moeilijk gaan krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() back to the post of zoals Geert Hoste zei " The Belgian Post Group"
de post moet het geld ergens halen hé ! Sinds de privatisering is ingezet en de commerciële activiteiten de gaten moeten vullen is de Post er serieus op achteruit gegaan ! Vroeger, was het zoveel beter ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het zijn trouwens geen slachtoffers. Het zijn mensen die het geluk gehad hebben om zolang voor dat bedrijf te mogen werken.
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() maar ja als je nooit gewerkt hebt, kan je het ook niet verliezen en krijg je reacties van... so what ?
![]()
![]() |
![]() |