![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Hans Van de Cauter (B.U.B.) - 15 tot 21 januari Voorzitter Belgische Unie/Union Belgique (B.U.B.), °11-01-1973, streeft naar het afschaffen van het huidige federale model en het herstellen van de Belgische eenheidsstaat. |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Antisemitisme was in die tijd zeker in Duitsland wijdverspreid. In de tijd van het keizerrijk zorgde men er altijd wel voor dat joden geen te hoge maatschappelike posities zouden innemen, laat staan dat ze tot de adelstand zouden verheven worden ![]() De rassentheorieën zijn trouwens ook niet door Hitler zelf uitgewerkt, maar veel vroeger door figuren als H.S.Chamberlain en Guido von List, deze hadden ook veel aanhang in die hogere regionen. Die zeitgeist, wider die Zeitgeist... Laatst gewijzigd door Paracelsus : 15 januari 2007 om 15:49. |
|
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat lijkt me niet zo te zijn. Eigenlijk is WO I het resultaat van een carrousel van verbonden en bijstandverdragen. Ongetwijfeld is Duitsland niet vrij te pleiten, maar het volle gewicht daar leggen is niet echt overeenkomstig de geschiedenis.
|
![]() |
![]() |
#23 |
Vreemdeling
|
![]() 40% Van de nederlandstalige Belgische bevolking stemt inderdaad op CD&V-NV-A; VB-VLOTT, uit angst.
Angst voor het ongekende, angst voort gekomen uit de Leugens die verspreid worden door de 10% nationalisten. Die onvoorwaardelijk geloven in hun nieuwe vlaamse Heren. Vlaamse Heren die maar al te graag uit de schaduw van Koning willen treden.Vlaamse Heren die de nederlandstalige Belgische bevolking met angst en haat opzadelen voor hun eigen franstalige broeders en tegelijkertijd de vlaamse zuivere hemel beloven. Dit is de oudste strategie om macht te verwerven. Geef de mensen brood, spelen en een vijand en ze eten uit uw hand. Alles wat vlaams is van "R"uitspraken tot "geweld(BBT&co) en vandalisme" word getollereerd en vergoelijkt. Wel het Belgisch verzet kijkt mee en waakt Voor Vorst, Volk, Vrijheid en Recht Belgian patriot Belgische Unie-Union Belges Ooffr BM |
![]() |
![]() |
#24 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#25 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Ik weet niet wat u in uw pijp steekt maar ik zal er toch voor passen... U gebruikt wel heel goedkope, en nogal pompeuze argumenten. Er zijn vele terechte redenen waarom mensen op deze partijen stemmen. Waar ik trouwens van overtuigd ben is dat veel VB stemmers niet zozeer allemaal overtuigde flamiganten zijn, maar gewoon de man van de straat die het -terecht- grondig beu is dat men met zijn voeten speelt, dat zijn buurt niet meer herkenbaar is in 10 jaar tijd, dat de heren politici constant ivm vieze zaakjes in opspraak komen. Is dit angst? Neen dit is een reëel signaal waar de heren politici liever hun ogen voor sluiten. Herinnert u zich ook nog dat het VB het grootste deel van zijn stemmen afgesnoept heeft van de SP? De gewone werkmens die door zijn "arbeiderspartij" flink bedrogen is? Maar ik zeg u, diezelfde man van de straat waar u zo laatdunkend over doet was wel dezelfde die in de rij ging staan om Baudouin I de laatste groet te brengen, meneer de patriot. Woont u toevallig misschien temidden de (overigens zeer mooie) Ardeense bossen? |
|
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
#27 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() ![]() sorry hoor, alle respect voor militairen, maar ik hoop niet dat dit taaltje er standaard aangeleerd wordt - het zou veel zeggen over het niveau van voorgaanden - dit geheel terzijde ![]() |
|
![]() |
![]() |
#28 | ||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
De koning is ook nog steeds hoofd van de uitvoerende macht in die zin dat men nog steeds als federale regering het ontstlag gaat aanbieden aan de koning. Men spreekt nog steeds van 'koninklijke besluiten'... Daarnaast heb je nog de impliciete macht.. zoals het KLM-Sabena débâcle, maar overduidelijk: opgrimbie.. probeer maar eens - bij wijze van spreken - een tuinhuis in uw tuintje te planten.... je moet soms zelfs al toestemming vragen om één boom te rooien.... In ieder geval, indien de koning op heden slechts een protocollaire functie zou hebben waarom is er dan verzet te horen indien men erover spreekt? overigens, uit de media (tja.. ik kom niet bij de roi over de vloer) blijkt dat Philippe het helemaal niet ziet zitten om macht in te leveren (macht die er zogezegd niet zou zijn.....) en integendeel liever wat meer impact (ook naar buiten toe) zou willen hebben.... Overigens.. Ja, ik heb er ook problemen mee indien rechters hun maatschappelijke positie misbruiken... Citaat:
en waarom zou een koning verheven zijn boven het racisme? ken je die persoon werkelijk 'goddelijke' macht toe? wie weet zou die man of vrouw zich als 'opperariër', met 'adelijk' bloed zich nog wel veel racistischer hebben opgesteld... Citaat:
voor het overige zie ik niet in waarom een koning NIET aan invloeden onderhevig zou zijn.. kijk maar naar Laurent.. die man lijkt totaal geen benul te hebben van geld en wat 'normale' mensen ervoor moeten doen om het te bekomen... En de banden tussen het koningshuis en de katholieke kerk leken vroeger toch ook wel (verdacht) hecht te zijn.. Citaat:
In ieder geval: het is niet omdat iets is dat er geen tegenbeweging op gang mag worden gebracht.. of bent u van alles voorstander omdat er op dit ogenblik geen meerderheid is om het af te schaffen, te veranderen of wat dan ook? |
||||
![]() |
![]() |
#29 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |