Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 januari 2007, 03:21   #21
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Never again Groen! Ik ben hun wapenleveringen aan Nepal nog steeds aan het verteren. Wie zulke fouten maakt hoeft echt niet terug te komen.
Oud 16 januari 2007, 08:29   #22
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Zwijg snel. Ik ben daar toen in getrapt, iets wat ik mezelf nu nog altijd niet vergeven heb.

Als ge het op uw blote knietjes komt vragen en mij daar nen hele goeien uitleg voor geeft, kan ik het u misschien vergeven, alhoewel, ik ga serieus vast moeten grijpen aan mijn geloof, om het zover te laten komen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2007, 08:42   #23
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ik heb toen geen Agalev gestemd. En zal ook geen groen stemmen.

In een democratie is er niks ergers dan extremisten.
De meest opvallende actie van de verkozenen van Agalev. Zowat elke regel van de partij, die me kon bekoren, laten vallen. Geen meervoudige mandaten in 1 keer, geen verschilldende ambtstermijnen na elkaar. Inkomsten integraal doorstorten etc.
Oud 16 januari 2007, 08:48   #24
groen!?
Provinciaal Statenlid

groen!?'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Never again Groen! Ik ben hun wapenleveringen aan Nepal nog steeds aan het verteren. Wie zulke fouten maakt hoeft echt niet terug te komen.

daar heeft Agavlev zwaar voor betaald...

mag ik vragen voor wie je dan nu stemt?
Oud 16 januari 2007, 08:54   #25
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groen!? Bekijk bericht
daar heeft Agavlev zwaar voor betaald...

mag ik vragen voor wie je dan nu stemt?
Idd en de groen denkenden zijn nog steeds dezelfde als degene die die fout maakten, haal die ouwe krokodillen met het verstand van een pinda (lees : Vera Dua) weg bij groen en ze krijgen prolly terug een hoop sympathie van de bevolking
Oud 16 januari 2007, 09:01   #26
groen!?
Provinciaal Statenlid

groen!?'s schermafbeelding

Standaard

en wat denk je dat ze nu aan het doen zijn? Alle lijsttrekkers zouden nieuwkomers zijn in de kamer (al zijn ze natuurlijk wel al lang actief bij Groen!) en Vera Dua ging normaal aftreden als voorzitter (en haar plaats afstaan aan Bart Staes) als ze een schepenmandaat kreeg in Gent. Waarschijnlijk zal ze na de verkiezingen in de senaat gaan zetelen en dan haar voorzitterschap overdragen...
Oud 16 januari 2007, 09:41   #27
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
en wat denk je dat ze nu aan het doen zijn? Alle lijsttrekkers zouden nieuwkomers zijn in de kamer (al zijn ze natuurlijk wel al lang actief bij Groen!) en Vera Dua ging normaal aftreden als voorzitter (en haar plaats afstaan aan Bart Staes) als ze een schepenmandaat kreeg in Gent. Waarschijnlijk zal ze na de verkiezingen in de senaat gaan zetelen en dan haar voorzitterschap overdragen...
Dua is dus een echte politicus!!!!
Het ene jobje opgeven voor het andere.
Dua weet dat ze na de volgende verkiezingen zal moeten opstappen als dictator van Groen! en geeft nu reeds te kennen dat ze dit met plezier zal doen, wel om een veiligere post te gaan innemen natuurlijk.
De zekerheid van 6 jaar gemeenteraad Gent heeft ze verloren en nu hoopt ze dus op 4 jaar senaat, want als voorzitter heeft ze afgedaan.

Maar wat het echte probleem van Groen! is ligt wel anders dan wat vele denken.
Milieuzorg is namelijk een zeer ingewikkeld iets en niet op te lossen door politici. Hier heeft men mensen voor nodig die een zeer uitgebreide technische, biologische, termologische, ecologische, rechtswetenschappen en economische kennis tegelijk hebben. Groen! zou dus eigenlijk volledig uit technoten moeten bestaan, die enkel met hun neus in boeken zitten en de rest van hun tijd doorbrengen aan tekentafels en in labo's. En pas naar buiten komen als ze voldoende onderzoek en ervaring op milieuvlak hebben opgedaan. Deze partij kan dus niet bestaan uit mensen van amper 25/30 jaar oud, die van de studierichting pol & soc komen. Want deze moeten nog gaan leren wat milieu eigenlijk is en dat heeft zeer weinig met politiek te maken, maar veel meer met economie.

Voor mij als echte groene jongen, mag Groen! dus herleid worden tot een partij van de orde BUB. Ze bestaat en daar moet het ophouden.
Want de meeste van de leden en mandatarissen van die partij weten gewoon niet waarover het gaat.

Hiervan kan je zelfs bewijzen terug vinden op dit forum.
zoek de posting van Groene Vogel maar eens op.
Of deze van Edina.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2007, 09:44   #28
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
die groen zijn zo te lezen met ni veel anders bezig dan met hun jobke en inkomen veilig te stellen

by the way die bart staes kan ik ni rieken of zien.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2007, 09:45   #29
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Ze gaan dus nog een poging ondernemen om zich onsterfelijk belachelijk te maken waarmee ze waarschijnlijk de VU achterna gaan, daar blijft ook niets meer van over. Als dat hun ambitie is....
Oud 16 januari 2007, 09:55   #30
born2bewild
Banneling

Standaard

Mie struisvogels ging na haar smadelijke afgang ook eens anders leven (ze moest wel), waarna ze ging cumuleren als nooit tevoren, alsof haar leven ervan afhing.

Laatst gewijzigd door born2bewild : 16 januari 2007 om 09:56.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2007, 13:43   #31
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Mmmm... die wapenleveringen waren een blunder van formaat, maar werden natuurlijk wel niet alleen door Groen! goedgekeurd. Ben je dan even streng voor de Spa?
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2007, 13:55   #32
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Idd en de groen denkenden zijn nog steeds dezelfde als degene die die fout maakten, haal die ouwe krokodillen met het verstand van een pinda (lees : Vera Dua) weg bij groen en ze krijgen prolly terug een hoop sympathie van de bevolking
Ze moeten natuurlijk ook geen "hoop sympathie krijgen van de bevolking", maar vooral doen wat hun (potentiële) kiezers van hen verwachten. En ik vermoed dat Vera Dua nogal veel steun krijgt in die groep. De kritiek die ze kreeg op haar landbouwbeleid was dan ook totaal ongegerond. Peeters versoepelde onmiddellijk het MAP, maar werd inmiddels al wel terug gefloten door Europa. En is dus nu verplicht om eigenlijk precies uit te voeren wat Dua wou.
Oud 16 januari 2007, 14:01   #33
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Ze moeten natuurlijk ook geen "hoop sympathie krijgen van de bevolking", maar vooral doen wat hun (potentiële) kiezers van hen verwachten. En ik vermoed dat Vera Dua nogal veel steun krijgt in die groep. De kritiek die ze kreeg op haar landbouwbeleid was dan ook totaal ongegerond. Peeters versoepelde onmiddellijk het MAP, maar werd inmiddels al wel terug gefloten door Europa. En is dus nu verplicht om eigenlijk precies uit te voeren wat Dua wou.
En natuurlijk zijn de europeese richtlijnen inzake het Milieu Actie Plan volledig gegrond en economische verantwoord. Ik zeg niet dat haar idee daarover slecht is, maar mss is het allemaal iets te snel gegaan. Mensen vergeten dat niet hoor, dus zolang ze haar terug zien denken ze automatische terug aan de nachtmerrie die ze erdoor wilden duwen.. resultaat ze krijgt geen sympathie en alsdusdanig ook geen stemmen hé.
Oud 16 januari 2007, 14:01   #34
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Milieuzorg is namelijk een zeer ingewikkeld iets en niet op te lossen door politici. Hier heeft men mensen voor nodig die een zeer uitgebreide technische, biologische, termologische, ecologische, rechtswetenschappen en economische kennis tegelijk hebben. Groen! zou dus eigenlijk volledig uit technoten moeten bestaan, die enkel met hun neus in boeken zitten en de rest van hun tijd doorbrengen aan tekentafels en in labo's. En pas naar buiten komen als ze voldoende onderzoek en ervaring op milieuvlak hebben opgedaan. Deze partij kan dus niet bestaan uit mensen van amper 25/30 jaar oud, die van de studierichting pol & soc komen. Want deze moeten nog gaan leren wat milieu eigenlijk is en dat heeft zeer weinig met politiek te maken, maar veel meer met economie.
Je kritiek is totaal van de pot gerukt, aangezien de achtergrond van hun mandatarissen veel verscheidener is dan jij doet uitschijnen. Nota bene Dua, die jij zo verfoeit, heeft een serieuze kennis en achtergrond wat dat betreft. En die kritiek geldt bovendien voor elke politicus die over milieu gaat. Maar om de één of andere reden is dat enkel voor Groen! een probleem.

Citaat:
Of deze van Edina.
Maar Jantje toch, heb je het nu nog steeds niet door dat ik geen bal met Groen! te maken heb... Ik krijg het alleen op mijn heupen van gefrustreerde gratuite kritiek.
Oud 16 januari 2007, 14:04   #35
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
En natuurlijk zijn de europeese richtlijnen inzake het Milieu Actie Plan volledig gegrond en economische verantwoord.
Absoluut. De toestand was en is dramatisch!!!

Citaat:
Ik zeg niet dat haar idee daarover slecht is, maar mss is het allemaal iets te snel gegaan.
Er was en is ook geen tijd meer te verliezen.

Citaat:
Mensen vergeten dat niet hoor, dus zolang ze haar terug zien denken ze automatische terug aan de nachtmerrie die ze erdoor wilden duwen.. resultaat ze krijgt geen sympathie en alsdusdanig ook geen stemmen hé.
Alsof ze uit die hoek sowieso veel stemmen moeten verwachten
Het komt er gewoon op neer dat voor sommigen alles wat uit de hoek van Groen! komt bij voorbaat wordt afgeschoten. Zonder de inhoud te bekijken.
Oud 16 januari 2007, 14:06   #36
Sinistra
Banneling

Sinistra's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
Toon Hermans en Tom Jones...
Peter Tom Jones was een aantal jaar geleden nog het boegbeeld van de Trotskistische S.A.P afdeling Leuven. Ik zeg het u... Groen van buiten maar bloedrood van binnen.
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2007, 14:08   #37
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door neutraalzwitserland Bekijk bericht
Voor alle duidelijkheid: ik ben geen onvoorwaardelijk groen-fan, maar de manier waarop over die partij in de media en op dit forum aan bod komt is een aaneenschakeling van clichés en halve waarheden en dat vindt ik intellectueel oneerlijk. Als je kritiek wilt leveren stel ik mij voor hun regeringsdeelname van 1999-2003 onder de loupe te nemen en niet over stereotypen en diploma's te beginnen, want das nogal zwak.
Absoluut akkoord. Mijn grootste kritiek op hen blijft overigens dat ze nooit in die regering hadden mogen stappen. Het was de kroniek van een onaangekondigde dood. Een sterke oppositie is veel effectiever dan een de derde wiel aan de wagen te zijn. Ik snap nog altijd niet hoe hun standpunten te verzoenen zijn/waren met die van de VLD...
Oud 16 januari 2007, 14:15   #38
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sinistra Bekijk bericht
Peter Tom Jones was een aantal jaar geleden nog het boegbeeld van de Trotskistische S.A.P afdeling Leuven. Ik zeg het u... Groen van buiten maar bloedrood van binnen.
En waarom zou groen en rood niet te combineren zijn? Dringend eens wat van Peter Tom Jones lezen zou ik zeggen dan. Je kan beginnen met dit artikel. Een absolute aanrader.
Oud 16 januari 2007, 14:16   #39
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Kan de titel van deze topic eigenlijk niet gewijzigd worden, want die slaat echt op niets...

Laatst gewijzigd door Edina : 16 januari 2007 om 14:16.
Oud 16 januari 2007, 14:24   #40
neutraalzwitserland
Schepen

neutraalzwitserland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Maar wat het echte probleem van Groen! is ligt wel anders dan wat vele denken.
Dit is toch echt een absoluut non-argument.

Op de eerste pagina van deze topic heb ik de groene fractie in het Vlaams parlement eens onder de loepe genomen, waarin de meeste groene kopstukken zetelen. Ik stel voor dat u dit even leest, dan zal u merken dat Groen! daar een vrij uitgebalanceerde verzameling van mensen is, met uiteenlopende expertises, zoals het hoort in elke politieke fractie.

Nogmaals: wordt van elke VB'er verwacht dat hij een ex-flik is, van elke VLD'er dat hij een econoom of zelfstandige is, van elke SPa'er dat hij dat hij ervaringsdeskundig dopper is ofzo? Neen, zever.

Waarom is dit bij de groenen dan wel een heikel punt? Ik denk dat elk politicus zich moet omringen met een netwerk van experts en technici en zich oa. daardoor moet laten informeren alvorens over bepaalde onderwerpen te kunnen meepraten, maar dat geldt niet méér voor de groenen dan voor andere politici.

En enkel en alleen verwijzen naar de opleiding van de groene kopstukken om zo hun onkunde te proberen aantonen, dat is kleuterargumentatie.

Laatst gewijzigd door neutraalzwitserland : 16 januari 2007 om 14:25.
neutraalzwitserland is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be