Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 december 2003, 05:57   #21
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr
Hopelijk werkt het computergestuurde onderdruksysteem van mijn NBC-schuilkelder dan nog.
Uw NBC-schuilkelder : een mooi onderwerp voor een aparte thread.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2003, 13:06   #22
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Descartes, de moderne navigatiemiddellen gebruiken al lang geen referentie van de polen meer.
GPS, da's vanuit satelieten die zow<ezo boven de Van Allen Gordels zitten; laat die polen hun zin maar doen.

Vliegtuigen.... wat hebben die nog te maken met de magnetische polen?

US missiles, en hun USSR tegenhangers zijn "gehard " tegen rauwe magnetische pulsen(ooit gehoord van EMP) van een grootorde ver boven wat de polen kunnen uitbraken.
Het gaat hem niet zozeer over het magnetisch veld op zich maar over het feit dat bij het wegvallen van deze magnetische besherming de ionische straling van de zon (zgn zonnewind) vrij spel krijgt en het hele electromagnetisch gebeuren op aarde lam zullen leggen.

Geen communicatie meer, electronische apparatuur valt uit, satellieten raken op drift ....

We kunnen ons dan opwarmen aan het noorderlicht
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2003, 14:20   #23
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Maddox, mag ik u er wel op wijzen dat

Soylent Green Is People!!!!!

Oud 18 december 2003, 15:10   #24
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Maddox, mag ik u er wel op wijzen dat

Het ultieme recycleren...
Maar de muziek van Peer Gynt erbij is goed!
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2003, 18:25   #25
boer_bavo
Europees Commissaris

boer_bavo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Descartes, de moderne navigatiemiddellen gebruiken al lang geen referentie van de polen meer.
GPS, da's vanuit satelieten die zow<ezo boven de Van Allen Gordels zitten; laat die polen hun zin maar doen.

Vliegtuigen.... wat hebben die nog te maken met de magnetische polen?
.....

Heeft er iemand al over nagedacht wat de openstelling van de Poolse grenzen kan teweegbrengen? Alle laaggeschoolde mensen zijn plotseling vervangbaar door een Pool ,die veel hogere, maar niet erkende opleiding heeft gehad. Om maar 1 voorbeeld te geven. En Duitsland heeft al een voorproefje gehad door de "hereniging" met Oost Duitsland.
Lees de post van Descartes nog eens. Vooral het deel over ionische deeltjes. Een blijf voor de rest vooral ontopic. Ge moogt van mij altijd een topic openen over die Polen. Ik zal u graag van antwoord dienen.
Oud 19 december 2003, 00:07   #26
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Boer Bavo, ik denk dat ik voldoend on topic probeerde te blijven.Helaas is Filosoof nogal gebeten op mijn fantasie.En vind ik het leuk mijn standpunten verder uit te leggen.

Pelgrim,
Citaat:
Tuurlijk, de uitroep van Charlton Heston op het einde van de gelijknamige film. Alhoewel ik de Duits gedubte versie veel cooler vind klinken.

In geval van instorting van de beschaving heb ik geen probleem met het aanspreken van de grootste makkelijk beschikbare voedselbron die er zal zijn.
Oud 19 december 2003, 00:47   #27
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boer Bavo
Subsidies zijn zoals drugs. Eenmaal je ze krijgt kan je niet meer zonder. En van drugs zijn nog niet veel mensen beter geworden. (vrij naar Olivier Boehme en André Leysen)
Tiens, BB, ik had anders absoluut niet de indruk dat Leysen subsidies ea voordelen weigerde voor zijn firma's !

Zou hij wat last hebben van hypocrisie? Of bedoelt hij misschien:
"Géén subsidies voor de anderen, maar wél subsidies voor mij, zodat Ik , Leysen, er méér kan krijgen?"
Oud 19 december 2003, 00:58   #28
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Boer Bavo, ik denk dat ik voldoend on topic probeerde te blijven.Helaas is Filosoof nogal gebeten op mijn fantasie.En vind ik het leuk mijn standpunten verder uit te leggen.

Pelgrim,
Citaat:
Tuurlijk, de uitroep van Charlton Heston op het einde van de gelijknamige film. Alhoewel ik de Duits gedubte versie veel cooler vind klinken.

In geval van instorting van de beschaving heb ik geen probleem met het aanspreken van de grootste makkelijk beschikbare voedselbron die er zal zijn.
Maddox,
Ik, gebeten op jouw fantazie? Is het niet zo dat als je iets post, dat vrij becommentariëerd mag worden, binnen de limieten vh forumreglement? Gebruik gerust dat blauwe knopje als je je persoonlijk aangevallen meent!

Wat is er nu aggressief of persoonlijk aan mijn laatste comment over Soylent Green?:
Citaat:
Het ultieme recycleren...
Maar de muziek van Peer Gynt erbij is goed!
Kleine tip: zware werkbottines met stalen tip beschermen te gevoelige tenen: misschien iets voor onder de kerstboom?
verder:
geen probleem met het aanspreken van de grootste makkelijk beschikbare voedselbron die er zal zijn...
De eenzaamheid zal erger zijn, in geval van instorting van de beschaving!
Oud 19 december 2003, 01:40   #29
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Bof Filosoof, je verwijzing naar Walter Mitty blijft leuk.Vandaar mijn persoonlijk oordeel dat je mijn fantasie wraakt.
Eneuh, dat blauwe knopje, da's iets voor Piano's en andere mensen die iets verbieden. Ikzelf vind het leuker een gesprek te voeren.Zelfs al brengt het me in nauwe schoentjes,of laat ik donkere kanten van mijn persoonlijkheid zien.Ik ben mezelf, en da's iets waar ik niet beschaamd voor ben.

Je laatste commentaar is zelfs uitzonderlijk inschikkelijk.Maar daar verwees mijn posting ook niet naar.

Och Filosoof.
Citaat:
Kleine tip: zware werkbottines met stalen tip beschermen te gevoelige tenen: misschien iets voor onder de kerstboom?
verder:
Ik draag al lang niks anders meer dan werkbottinnen,type half hoog.Met stalen neus. Kwestie, ik ben een handenarbeider.Dus draag ik die zowiezo voor mijn inkomen. En zo zwaar of lelijk zijn de nieuwe versies niet, en veel degelijker,gezonder en comfortabeler dan een willekeurige "basketter" met dure naam of logo.

Citaat:
geen probleem met het aanspreken van de grootste makkelijk beschikbare voedselbron die er zal zijn...
Je moet natuurlijk niet iedereen opvreten he. De gezonde inteligente exemplaren moet je leiden of door geleid worden ,en laten kweken.

Maar al dit geleuter brengt ons niet dichter naar het voorkomen van een "poolinstorting". Misschien de B film " The core " toch maar eens kijken?
Oud 19 december 2003, 02:18   #30
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Bof Filosoof, je verwijzing naar Walter Mitty blijft leuk.Vandaar mijn persoonlijk oordeel dat je mijn fantasie wraakt.
Eneuh, dat blauwe knopje, da's iets voor Piano's en andere mensen die iets verbieden. Ikzelf vind het leuker een gesprek te voeren.Zelfs al brengt het me in nauwe schoentjes,of laat ik donkere kanten van mijn persoonlijkheid zien.Ik ben mezelf, en da's iets waar ik niet beschaamd voor ben.

Je laatste commentaar is zelfs uitzonderlijk inschikkelijk.Maar daar verwees mijn posting ook niet naar.

Och Filosoof.
Citaat:
verder:
Ik draag al lang niks anders meer dan werkbottinnen,type half hoog.Met stalen neus. Kwestie, ik ben een handenarbeider.Dus draag ik die zowiezo voor mijn inkomen. En zo zwaar of lelijk zijn de nieuwe versies niet, en veel degelijker,gezonder en comfortabeler dan een willekeurige "basketter" met dure naam of logo.

Citaat:
Je moet natuurlijk niet iedereen opvreten he. De gezonde inteligente exemplaren moet je leiden of door geleid worden ,en laten kweken.

Maar al dit geleuter brengt ons niet dichter naar het voorkomen van een "poolinstorting". Misschien de B film " The core " toch maar eens kijken?

Maddox,
Als je mijn verwijzing naar "The secret Life of Walter Mitty" leuk vindt, waarom denk je dan dat ik je fantazie wraak? Ieder diertje zijn pleziertje.
De bedoeling was dat je de "stalen tip-bottines" symbolisch ook eens achter je PC zou dragen..
Als " The Core" ooit eens op TV komt kijk ik er wel eens naar.

Om terug ontopic te komen, voor wat ik er van weet (maar veel is dat niet!!) zou een inversie van de magnetische polen zeer geleidelijk gebeuren en idd. in de geschiedenis al voorgekomen zijn.
Vermits het zéér geleidelijk zou gebeuren zou alles rustig (misschien zelfs onmerkbaar voor de gebruikers van de instrumenten) kunnen aangepast worden! Ik leerde toch dat de magnetische (Noord)pool niet vast ligt maar idd beweegt: daarom moeten magnetische kompassen regelmatig geëikt worden, herinner ik me.SPELFOUT <GEIJKT>

Even terug offtopic: als de niet-magnetische Polen over de wereld dansen is dat misschien de schuld van Chopin??

Ook grote klimaatveranderingen zijn zelfs recent (in de laatste tweeduizend jaar) voorgekomen, als we kunstwerken bekijken:

Romeinse mozaïeken in Tunesie laten er olifanten, tijgers en struisvogels zien (rond de eerste eeuw)
In de 19° eeuw jaagde men er op struisvogels, allemaal soorten die nu maar véél zuidelijker in Afrika voorkomen.
Op sommige werken van Breughel en tijdgenoten ziet men in Vlaanderen palmbomen... 't kan natuurlijk pure fantazie van die mannen geweest zijn (niet op jou gemikt, dit!!), maar 't valt wel op, temeer daar er weinig kans is dat de meesten van die schilders ooit zuidelijk genoeg kwamen om er echte palmbomen te zien, volgens het huidige klimaat (die tendens tot "studiereizen" voor kunstenaars kwam pas tientallen jaren later, voor zover we kunnen nagaan, las ik toch ...)
Oud 19 december 2003, 02:38   #31
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Om terug ontopic te komen, voor wat ik er van weet (maar veel is dat niet!!) zou een inversie van de magnetische polen zeer geleidelijk gebeuren en idd. in de geschiedenis al voorgekomen zijn.
Vermits het zéér geleidelijk zou gebeuren zou alles rustig (misschien zelfs onmerkbaar voor de gebruikers van de instrumenten) kunnen aangepast worden! Ik leerde toch dat de magnetische (Noord)pool niet vast laigt maar idd beweegt: daarom moeten magnetische kompassen regelmatig geëikt worden, herinner ik me
Je weet in alle geval een pak meer dan een doorsnee burger.Of zelfs een minister(alsof dat verwonderlijk is).

Het wandelen van de magnetische pool is redelijk ver, een grillige cirkel rond de aardas heeft een omtrek die uitgedrukt word in 100den kilometers.
Magnetische compassen moet je niet ijken, die wijzen, indien het goeie zijn, de magnetische noordpool aan, indien er niks anders sterk magnetisch in de buurt is.Om de afwijking te compenseren bestaan er tabellen en andere handigheidjes.Als ik er niet naast zit is de kompasafwijking hier 23° ten opzichte van de "echte" noordpool
Gyrokompassen, die een heel andere technologie gebruiken, die moeten wel geijkt en gecalibreerd worden.Om mechanische slijtage en andere invloeden te compenseren.

[size=2]Eneuh, ik draag die stalen tip bottinnes ook achter de computer. Indien niet, dan had ik dit forum al lang verlaten. Ik doe dit voor het plezier, en als therapie ter voorkoming van maagzweren en moordlustige neigingen.[/size]
Oud 19 december 2003, 03:33   #32
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Vermits het zéér geleidelijk zou gebeuren zou alles rustig (misschien zelfs onmerkbaar voor de gebruikers van de instrumenten) kunnen aangepast worden! Ik leerde toch dat de magnetische (Noord)pool niet vast ligt maar idd beweegt: daarom moeten magnetische kompassen regelmatig geëikt worden, herinner ik me
Je weet in alle geval een pak meer dan een doorsnee burger.Of zelfs een minister(alsof dat verwonderlijk is).

Het wandelen van de magnetische pool is redelijk ver, een grillige cirkel rond de aardas heeft een omtrek die uitgedrukt word in 100den kilometers.
Magnetische compassen moet je niet ijken, die wijzen, indien het goeie zijn, de magnetische noordpool aan, indien er niks anders sterk magnetisch in de buurt is.Om de afwijking te compenseren bestaan er tabellen en andere handigheidjes.Als ik er niet naast zit is de kompasafwijking hier 23° ten opzichte van de "echte" noordpool
Gyrokompassen, die een heel andere technologie gebruiken, die moeten wel geijkt en gecalibreerd worden.Om mechanische slijtage en andere invloeden te compenseren.

[size=2]Eneuh, ik draag die stalen tip bottinnes ook achter de computer. Indien niet, dan had ik dit forum al lang verlaten. Ik doe dit voor het plezier, en als therapie ter voorkoming van maagzweren en moordlustige neigingen.[/size]
Maddox,
idd. een fout van mij: het ijken gebeurt om magnetische kompassen aan te passen aan de omgeving waarin ze gebruikt worden, niet aan de verplaatsing vd Noordpool, daarvoor bestaan tabellen idd. (wat wil je, dat heb ik héél lang geleden geleerd +40 jaar! toen ik mijn bijna nooit gebruikt brevet kustvaart voorbereidde - in feite nooit gebruikt omdat die boot er nooit gekomen is -zucht, lang geleden allemaal.... ) Daardoor wordt men filosoof...of maagzweerlijder: ik ben maar filosoof geworden... : een dosis filosofie is goedkoper dan schoenen met stalen tippen daartegen en werkt ook.
Oud 19 december 2003, 07:19   #33
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Nochtans, op het ogenblik dat de polen zullen keren ben je m.i. beter af als kustvaarder !

Op de weg raakt de electronica van de auto's in de knoei (en wie weet wat een chaos wordt het)

In de lucht kan men dan best zijn parachute openen

Met de treinen en TGV vol belgische ACEC-electronica sta je ook geheid aan de grond genageld.

Sedus Filosoof, blaas het stof van uw brevet !
Oud 19 december 2003, 10:18   #34
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Nochtans, op het ogenblik dat de polen zullen keren ben je m.i. beter af als kustvaarder !

Op de weg raakt de electronica van de auto's in de knoei (en wie weet wat een chaos wordt het)

Met de treinen en TGV vol belgische ACEC-electronica sta je ook geheid aan de grond genageld.

Jouw hypothese gaat uit van een bruuske kering van de polen. Wat we niet meemaakten kan natuurlijk nog komen, maar panikeren doe ik er toch niet voor...
Oud 19 december 2003, 15:09   #35
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Maddox, hoe is de Duits gedubde versie van Soylent Green dan wel?
Oud 19 december 2003, 17:31   #36
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik heb de geluidsband natuurlijk niet he.
Maar de Duitse gedubte versie is naar mijn menig kurkdroog
[size=6]"Soylent Green ist Menschenfleisch"[/size]
Ik vond dat veel cooler dan de "Soylent green is people"

Filosoof, je hebt weerom een goed punt. De tijd voor geologische veranderingen is niet uitgedrukt in mensenlijke tijd.Maar in eeuwen, millenia of eonen.
Oud 19 december 2003, 17:57   #37
PAJOT
Banneling

Standaard

In de vloeibare kern van de aarde, zijn er stromen, als bij een elektrische spoel, die het aardmagentisme opwekken. Storingen kunnen optreden door de aanwezigheid van magnetische gesteenten, bijvoorbeeld in de Oostzee. Er bestaat een duidelijk verband tussen magnetische stormen (hevige en langdurige storingen) en de elfjarige cyclus van de zonnevlekken. Bovendien veranderen de magnetische polen van plaats, hetgeen te constateren valt bij onderzoek van oude lagen vulkanische lava; de magnetische vloeistof richt zich naar de pool en geeft, eenmaal gestold, de plaats van de pool in die tijd aan. Zo heeft men vastgesteld dat de noord-en zuidpool van plaats zijn verwisseld en dat de noordpool ongeveer 500 miljoen jaar geleden in Japan moet hebben gelegen. Tegenwoordig valt de magnetische zuidpool samen met de geografische noordpool. De kompasafwijking (of declinatie) waarover Maddox spreekt, bedraagt voor onze gewesten ongeveer 7° westelijk.
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2003, 22:32   #38
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Citaat:

Jouw hypothese gaat uit van een bruuske kering van de polen. Wat we niet meemaakten kan natuurlijk nog komen, maar panikeren doe ik er toch niet voor...
Dat is waarschijnlijk juist maar zeker zijn we daar niet van.

Is electronica eigenlijk geen discrete wetenschap ? Het wérkt of het werkt niet (0/1) ?

Vraag is : vanaf wanneer werkt het niet meer ? Weten we dat exact op voorhand ?

Of moeten we eerst crashen ... ?
Oud 19 december 2003, 22:34   #39
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Dat is waarschijnlijk juist maar zeker zijn we daar niet van.

Is electronica eigenlijk geen discrete wetenschap ? Het wérkt of het werkt niet (0/1) ?

Vraag is : vanaf wanneer werkt het niet meer ? Weten we dat exact op voorhand ?

Of moeten we eerst crashen ... ?
misschien zullen volende generaties dat meemaken, als de mensheid zichzelf niet uitgeroeid heeft, tegen dan...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be