![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Geen communicatie meer, electronische apparatuur valt uit, satellieten raken op drift .... We kunnen ons dan opwarmen aan het noorderlicht ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maddox, mag ik u er wel op wijzen dat
Soylent Green Is People!!!!! ![]()
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar de muziek van Peer Gynt erbij is goed! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Boer Bavo, ik denk dat ik voldoend on topic probeerde te blijven.Helaas is Filosoof nogal gebeten op mijn fantasie.En vind ik het leuk mijn standpunten verder uit te leggen.
Pelgrim, Citaat:
In geval van instorting van de beschaving heb ik geen probleem met het aanspreken van de grootste makkelijk beschikbare voedselbron die er zal zijn.
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Zou hij wat last hebben van hypocrisie? ![]() "Géén subsidies voor de anderen, maar wél subsidies voor mij, zodat Ik , Leysen, er méér kan krijgen?" ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik, gebeten op jouw fantazie? Is het niet zo dat als je iets post, dat vrij becommentariëerd mag worden, binnen de limieten vh forumreglement? Gebruik gerust dat blauwe knopje als je je persoonlijk aangevallen meent! ![]() Wat is er nu aggressief of persoonlijk aan mijn laatste comment over Soylent Green?: Citaat:
verder: geen probleem met het aanspreken van de grootste makkelijk beschikbare voedselbron die er zal zijn... De eenzaamheid zal erger zijn, in geval van instorting van de beschaving! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bof Filosoof, je verwijzing naar Walter Mitty blijft leuk.Vandaar mijn persoonlijk oordeel dat je mijn fantasie wraakt.
Eneuh, dat blauwe knopje, da's iets voor Piano's en andere mensen die iets verbieden. Ikzelf vind het leuker een gesprek te voeren.Zelfs al brengt het me in nauwe schoentjes,of laat ik donkere kanten van mijn persoonlijkheid zien.Ik ben mezelf, en da's iets waar ik niet beschaamd voor ben. Je laatste commentaar is zelfs uitzonderlijk inschikkelijk.Maar daar verwees mijn posting ook niet naar. Och Filosoof. Citaat:
Citaat:
Maar al dit geleuter brengt ons niet dichter naar het voorkomen van een "poolinstorting". Misschien de B film " The core " toch maar eens kijken?
![]() |
![]() |
#30 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Maddox, Als je mijn verwijzing naar "The secret Life of Walter Mitty" leuk vindt, waarom denk je dan dat ik je fantazie wraak? Ieder diertje zijn pleziertje. De bedoeling was dat je de "stalen tip-bottines" symbolisch ook eens achter je PC zou dragen.. Als " The Core" ooit eens op TV komt kijk ik er wel eens naar. Om terug ontopic te komen, voor wat ik er van weet (maar veel is dat niet!!) zou een inversie van de magnetische polen zeer geleidelijk gebeuren en idd. in de geschiedenis al voorgekomen zijn. Vermits het zéér geleidelijk zou gebeuren zou alles rustig (misschien zelfs onmerkbaar voor de gebruikers van de instrumenten) kunnen aangepast worden! Ik leerde toch dat de magnetische (Noord)pool niet vast ligt maar idd beweegt: daarom moeten magnetische kompassen regelmatig geëikt worden, herinner ik me.SPELFOUT <GEIJKT> Even terug offtopic: als de niet-magnetische Polen over de wereld dansen is dat misschien de schuld van Chopin?? ![]() Ook grote klimaatveranderingen zijn zelfs recent (in de laatste tweeduizend jaar) voorgekomen, als we kunstwerken bekijken: Romeinse mozaïeken in Tunesie laten er olifanten, tijgers en struisvogels zien (rond de eerste eeuw) In de 19° eeuw jaagde men er op struisvogels, allemaal soorten die nu maar véél zuidelijker in Afrika voorkomen. Op sommige werken van Breughel en tijdgenoten ziet men in Vlaanderen palmbomen... 't kan natuurlijk pure fantazie van die mannen geweest zijn (niet op jou gemikt, dit!!), maar 't valt wel op, temeer daar er weinig kans is dat de meesten van die schilders ooit zuidelijk genoeg kwamen om er echte palmbomen te zien, volgens het huidige klimaat (die tendens tot "studiereizen" voor kunstenaars kwam pas tientallen jaren later, voor zover we kunnen nagaan, las ik toch ...) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het wandelen van de magnetische pool is redelijk ver, een grillige cirkel rond de aardas heeft een omtrek die uitgedrukt word in 100den kilometers. Magnetische compassen moet je niet ijken, die wijzen, indien het goeie zijn, de magnetische noordpool aan, indien er niks anders sterk magnetisch in de buurt is.Om de afwijking te compenseren bestaan er tabellen en andere handigheidjes.Als ik er niet naast zit is de kompasafwijking hier 23° ten opzichte van de "echte" noordpool Gyrokompassen, die een heel andere technologie gebruiken, die moeten wel geijkt en gecalibreerd worden.Om mechanische slijtage en andere invloeden te compenseren. [size=2]Eneuh, ik draag die stalen tip bottinnes ook achter de computer. Indien niet, dan had ik dit forum al lang verlaten. Ik doe dit voor het plezier, en als therapie ter voorkoming van maagzweren en moordlustige neigingen.[/size]
![]() |
![]() |
#32 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() Nochtans, op het ogenblik dat de polen zullen keren ben je m.i. beter af als kustvaarder !
Op de weg raakt de electronica van de auto's in de knoei (en wie weet wat een chaos wordt het) In de lucht kan men dan best zijn parachute openen Met de treinen en TGV vol belgische ACEC-electronica sta je ook geheid aan de grond genageld. Sedus Filosoof, blaas het stof van uw brevet ! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maddox, hoe is de Duits gedubde versie van Soylent Green dan wel?
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb de geluidsband natuurlijk niet he.
Maar de Duitse gedubte versie is naar mijn menig kurkdroog [size=6]"Soylent Green ist Menschenfleisch"[/size] Ik vond dat veel cooler dan de "Soylent green is people" Filosoof, je hebt weerom een goed punt. De tijd voor geologische veranderingen is niet uitgedrukt in mensenlijke tijd.Maar in eeuwen, millenia of eonen.
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() In de vloeibare kern van de aarde, zijn er stromen, als bij een elektrische spoel, die het aardmagentisme opwekken. Storingen kunnen optreden door de aanwezigheid van magnetische gesteenten, bijvoorbeeld in de Oostzee. Er bestaat een duidelijk verband tussen magnetische stormen (hevige en langdurige storingen) en de elfjarige cyclus van de zonnevlekken. Bovendien veranderen de magnetische polen van plaats, hetgeen te constateren valt bij onderzoek van oude lagen vulkanische lava; de magnetische vloeistof richt zich naar de pool en geeft, eenmaal gestold, de plaats van de pool in die tijd aan. Zo heeft men vastgesteld dat de noord-en zuidpool van plaats zijn verwisseld en dat de noordpool ongeveer 500 miljoen jaar geleden in Japan moet hebben gelegen. Tegenwoordig valt de magnetische zuidpool samen met de geografische noordpool. De kompasafwijking (of declinatie) waarover Maddox spreekt, bedraagt voor onze gewesten ongeveer 7° westelijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Is electronica eigenlijk geen discrete wetenschap ? Het wérkt of het werkt niet (0/1) ? Vraag is : vanaf wanneer werkt het niet meer ? Weten we dat exact op voorhand ? Of moeten we eerst crashen ... ? ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |