![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Hans Van de Cauter (B.U.B.) - 15 tot 21 januari Voorzitter Belgische Unie/Union Belgique (B.U.B.), °11-01-1973, streeft naar het afschaffen van het huidige federale model en het herstellen van de Belgische eenheidsstaat. |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nogmaals: IK BEN GEEN FAN VAN HET FRANS, maar wel van pragmatisme en eerlijkheid. En Jaani, ik stel voor dat u naar de rand verhuist en gewoon er voor zorgt dat wij, de nederlandstaligen, ook in groot genoege aantallen aanwezig zijn ! Want dit is uw enigste wapen.... |
|
![]() |
![]() |
#23 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...leID=g4f14nb03
![]() |
#24 | |
|
![]() Citaat:
Als ik met twee man in je wagen spring in Brussel, en vervolgens houden we een "referendum" over die wagen, zal jij je daarbij neerleggen? U pleit voor individuele tweetaligheid, maar als u op voorhand zegt dat elke gemeente waar de Franstaligen inwijken uiteindelijk tweetalig zal worden, geeft u hen geen enkele stimulans om zich aan te passen, in tegendeel. Op bedoelde u Vlaamse tweetaligheid? ![]()
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarin kwam iemand van de gemeente aan het woord, die de straten moest vegen. Ik vermoed dat hij van Marokaanse origine was, en sprak enkel Frans. Tot daar geen probleem. Heel eerlijk als hij was, vertelde hij dat de burgemeester hem had verteld dat hij enkel in de Franstalige wijken moest gaan kuisen, omdat er voor haar toch geen stemmen te verdienen vielen in de Nederlandstalige straten.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
#26 | |
|
![]() Citaat:
Helaas draait dat filmpje bij mij niet. ![]()
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.vrtnieuws.be/nieuwsnet_ma...e/index.shtml#
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() In tegenstelling tot de Franstaligen kan ik me daar geen stuk grond veroorloven.
|
|
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
Ik vind het wel een zeer interessante aflevering. ![]() ![]() ![]()
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Zwitserland respecteren de burgers dit wel, zelfs daar waar er grote groepen anderstaligen leven. In Genève woont een niet onaardig aantal Duitstaligen. Nooit hoort men deze mensen evenwel taalrechten eisen: dit past namelijk niet in het respect dat de Zwitsers koesteren voor hun staatsordening. |
|
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar waar andere vreemdelingen zich moeiteloos schikken naar dit laatste, doen de Franstaligen moeilijk hierover. Zij willen immers de ambtelijke taal veranderen, wat dus veel verder gaat dan het privaat gebruik van een welbepaalde taal (en waar de Vlaamse overheid helemaal geen probleem mee heeft). |
|
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen is het zo dat het gemeentebestuur van Vloesberg al vele jaren de facto de faciliteiten niet meer toepast. Er zijn wel wat vertalingen van bepaalde documenten voorhanden, maar het kost alleen "veel moeite" om ze te verkrijgen. Daarenboven zijn veel stukken in heel slecht Nederlands omgezet (ik heb er hier enkele thuis, niet in het min het officieel gemeenteplan is een regelrechte giller...). |
|
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Praten we hier over hetzelfde Flobecq/Vloesberg waarover B-Plus zo enthousiast de loftrompet zwaait als voorbeeld van de goede werking van een faciliteitengemeente en de harmonieuze manier waarop beide taalgemeenschappen er samenleven? |
|
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kuch... Bplus weet dan gewoon niet wat er in Vloesberg aan de hand is.
|
![]() |
![]() |
#37 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#38 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Er is dus niet de minste reden om over de gewestgrenzen binnen België te onderhandelen, tenzij je in de nazi-logica (Lebensraum!) van het FDF en andere francofone racisten wil stappen. |
|
![]() |
![]() |
#39 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Neen: de grens is de grens. Er hoeft geen enkele Nederlandstalige in Rode te wonen om die gemeente in het Vlaams gewest te houden. Zelfs al woont er een Chinese meerderheid, dan nog blijft het Vlaanderen.
|
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb van Vlaamse dokters, verpleegsters en andere mensen uit de Vlaamse medische sector nog geen enkel goed woord gehoord over die mens.
Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 16 januari 2007 om 11:45. |
|
![]() |