![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Staatssecretaris
|
![]() Dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Waarom zou de EU, en dan vooral zijn ambtenarenapparaat, vrijwillig een extra last op zich willen nemen in de vorm deze probleemrijke stad?
Laatst gewijzigd door Cunning linguist : 16 januari 2007 om 12:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Parlementslid
|
![]() Mensen die denken dat de Europese landen zitten te wachten op een stad met een "apart Europees statuut"(en dan zwijg ik nog over de kostprijs), zijn behoorlijk naïef.
![]() |
#26 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Heel Haspengouw is Luiks geweest en heeft nog altijd die vurige mentaliteit. Een mentaliteit die knats hetzelfde is, dé derby van het jaar in deze streken is nog altijd STVV-Standard Luik.
Maar het is een streek waar de laatste 40 jaar eveneens die Vlaams-Waalse "clash" ontstaan is, net als in de rest van België. (In Voeren was die clash natuurlijk nog het grootst van allemaal, maar die historie kent iedereen wel me dunkt.) Ge moet eens een avondje naar dancing Real gaan bv. De Vlaams-Waalse oorlog wordt daar elke week uitgevochten. Of kom hier in Voeren gewoon even naar, een van de weinige, fuiven en dergelijke. Een avond zonder ruzie tussen Vlamingen en Walen komt maar zelden voor.
Racism is a weapon of mass destruction Laatst gewijzigd door 100% VLAMING : 16 januari 2007 om 12:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Net zoals Luxemburg, Straatsburg, Den Haag, enz... dat is. Allemaal laten afscheuren van Frankrijk, Luxemburg en Nederland?
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dus Europa moet een armlastige hoofdstad overnemen, besturen én betalen dus, omdat het land waarin die ligt dreigt uiteen te vallen ???
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat beetje instellingen in Brussel kan met alle gemak naar Straatsburg verhuisd worden. Vreemd genoeg zullen de Fransen er zelfs nog blij om zijn!
Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 16 januari 2007 om 14:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat de oost-europese staten - die nu tussen haakjes stilaan in de meerderheid zijn! - niet zullen aarzelen om de europese zetel meer naar het 'centrum' te verhuizen moest Brussel ooit een onbetaalbare quasi failliete stadstaat worden. En ik geef ze nog groot gelijk ook. Ik opteer voor Vladivostok.
Zonder Vlaanderen dan weliswaar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() [quote=Jaani_Dushman;2341674Dat beetje instellingen in Brussel kan met alle gemak naar Straatsburg verhuisd worden. Vreemd genoeg zullen de Fransen er zelfs nog blij om zijn![/quote]
En de Vlamingen ook. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De echte Europese hoofdstad is natuurlijk Berlijn, maar dat zal wel niet kunnen. Daarom komt Bonn steeds meer in het visier, daar is nu kantoorruimte zat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Het antwoord is nog simpeler dan de vraag. Brussel ligt IN Vlaanderen dus Brussel blijft bij Vlaanderen en wordt NOOIT gesplitst. En anders wil ik Durby , Chimay, Houffalize, La Roche-en-Ardenne en Amel bij Vlaanderen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Gouverneur
|
![]() Als ze in Vlaanderen komen wonen moeten ze er maar akkoord mee gaan dat ze tot Vlaanderen horen.
Anders gaan ze maar terug... |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Staatssecretaris
|
![]() Brussel ligt administratief gezien niet in Vlaanderen. Het gaat er toch om hoe je Brussel met het Vlaamse Gewest in het nieuwe Vlaanderen meekrijgt bij de splitsting van Belgie, niet?
Laatst gewijzigd door Cunning linguist : 16 januari 2007 om 18:50. |
![]() |
![]() |