Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 december 2003, 10:31   #21
Peter Johan
Parlementslid

Peter Johan's schermafbeelding

Standaard

De discussie over Japan werd gesplitst en naar buitenlandse politiek verplaatst.
Peter Johan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2003, 10:35   #22
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thor
Citaat:
Antoon schreef:
Even tussendoor : dit doet mij denken aan die quote van Rumsfeld:

As we know, there are known knowns.
There are things we know we know.
We also know there are known unknowns.
That is to say we know there are some things we do not know.
But there are also unknown unknowns, the ones we don't know we don't know.
Waarde Antoon,
Hoe zwaar het me ook valt iemand met zo'mooie avatar te moeten tegenspreken maar:

Rumsfeld is ternauwernood in staat tot een originele gedachte!
Laat staan dat hij zoiets kan memoriseren...

Die man is een schande voor de States en zijn ego alleen kan Zuid Amerika bedekken.....
En je weet best dat ik alles behalve een America basher ben,maar:feiten zijn feiten - we zouden beter af zijn zonder hem!
Waarschijnlijker is dat Condoleeza het hem heeft voorgezegd en hij het moest aflezen van een teleprompter
1000 x sorry
Waarde Thor,
Hoe zwaar het me ook valt iemand met zo'mooie avatar te moeten tegenspreken maar:

Ik schreef het bericht niet om Rumsfeld te prijzen, ik vond die tekst gewoon grappig.

De tekst is wel degelijk van Donald Rumsfeld's hand en niet door de mooie benen van Condoleeza Rice geschreven.

Mocht je aan Rumsfeld dichterlijke talenten twijfelen, dan moet je volgende artikels eens even lezen:

The Poetry of D.H. Rumsfeld

New book hails glory of DH Rumsfeld, poet

1000 x sorry
Oud 25 december 2003, 13:32   #23
Thor
Provinciaal Statenlid

Thor's schermafbeelding

Standaard

Antoon schreef
Citaat:
Waarde Thor,

Ik schreef het bericht niet om Rumsfeld te prijzen, ik vond die tekst gewoon grappig.

De tekst is wel degelijk van Donald Rumsfeld's hand en niet door de mooie benen van Condoleeza Rice geschreven.

Mocht je aan Rumsfeld dichterlijke talenten twijfelen, dan moet je volgende artikels eens even lezen:

The Poetry of D.H. Rumsfeld

New book hails glory of DH Rumsfeld, poet

1000 x sorry
Miljaarde,wie had dat ooit gedacht - maar je hebt dus blijkbaar gelijk.
Toch jammer dat hij zijn intellect niet aanwendt om een ietwat meer genuanceerd wereldbeeld te ontwikkelen....tzou het verdedigen van het neoliberale standpunt een stuk vereenvoudigen.

Maar allee,we zijn het er dus over eens dat Condy een lekker ding is...... brains & looks.....
Oud 25 december 2003, 14:17   #24
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peter Johan
De discussie over Japan werd gesplitst en naar buitenlandse politiek verplaatst.
De context waar voor we Japan hebben gebruikt heeft niks te maken met die andere topic. Maar bijwijze van vergelijking met de Joden die zogezegd allemaal super rijk zijn.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2003, 14:20   #25
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
De context waar voor we Japan hebben gebruikt heeft niks te maken met die andere topic. Maar bijwijze van vergelijking met de Joden die zogezegd allemaal super rijk zijn.
Als dit "zakelijk talent" niet rasgebonden zou zijn, waar vindt zij dan haar verklaring? Het Jodendom beheerst op directe wijze een kwart van het totale wereldkapitaal. Dit is toch buitenproportioneel in vergelijking met hun aantal?
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2003, 14:26   #26
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eichmann
Citaat:
Als dit "zakelijk talent" niet rasgebonden zou zijn, waar vindt zij dan haar verklaring? Het Jodendom beheerst op directe wijze een kwart van het totale wereldkapitaal. Dit is toch buitenproportioneel in vergelijking met hun aantal?
10 personen met 100 miljard elk of 1000 personen met elk 100 miljoen?
Waar zitten de meeste personen met een groot kapitaal?

Zouden de joden dan hun kapitaal gestolen hebben? Dan moet ge dit bewijzen. En anders als ge daar aanstoot aan geeft is dat uit jaloersheid.
Wat kan mij dat schelen als een ander 100 miljard heeft? Als hij ervoor heeft gewerkt mag gij dat hebben.

Waarom geeft ge het voorbeeld van de joden en niet met de adel in het westen? Als er mensen zijn die hun bezit hebben gestolen in het verleden is het de adel wel en niet de joden.
Oud 25 december 2003, 14:32   #27
Thor
Provinciaal Statenlid

Thor's schermafbeelding

Standaard

Eichmann schreef:
Citaat:
Citaat:
giserke schreef:

SSers waren slechts een klein percentage van de Duitse bevolking;toch was hun aantal slachtoffers <<buiteproportioneel>>;pas daarop eens dezelde logica toe....
Oud 7 januari 2004, 01:47   #28
Bruno*
Banneling

Bruno*'s schermafbeelding

Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

Met de teksten van Eichmann heb je een beeld van hoe internet er zou uitgezien hebben mochten we de oorlog verloren hebben. Er zouden uiteraard wel wat meer moderatoren zijn
Bruno* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2004, 16:36   #29
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom geeft ge het voorbeeld van de joden en niet met de adel in het westen? Als er mensen zijn die hun bezit hebben gestolen in het verleden is het de adel wel en niet de joden.
Integendeel. Als er mensen bestolen zijn , dan is het wel de joden. Ten alle tijde zijn er wel ergens ter wereld pogroms of andere slachtingen geweest tegen de joden, waarbij al hun tegoeden werden afgepakt. Zo ook tijdens de Holocaust.
Oud 7 januari 2004, 18:09   #30
SP
Burger

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin

Natuurlijk heeft Eichmann grotendeels gelijk als hij stelt dat de Joden buitenproportioneel succesvol zijn op financieel gebied. Maar dat zijn ze niet enkel op financieel gebied. Ook op wetenschappelijke en filosofisch vlak scheren ze hoge toppen. Zo halen ze met hun 13 miljoen ongeveer 1/4 van alle Nobelprijzen binnen. Ook muzikaal doen ze het niet slecht. Zo heeft Israël eens besloten om een keer niet mee te doen aan het Eurosongfestival omdat het reeds drie keer na mekaar gewonnen had.

Of de term roofbouw gerechtvaardigd is durf ik echter te betwijfelen, want in vroeger tijden waren vooruitziende landen zoals de Nederlanden maar alt e blij als ze Joden konden overhalen zich bij hen te vestigen. Zij dreven immers handel als geen ander en dit zorgde voor een grote offspin voor de rest van de economie.

Natuurlijk geldt steeds het gezegde "Wie het onderste uit de kan wil, krijgt het deksel op zijn neus." En met zowel het eerste �*ls het tweede hebben de Joden uit eerste hand ervaring.

Toch nog even deze "witze" die een idee geeft van hoe de Joden er zelf over denken:

Een oude joodse man zit op een bankje in het park. Hij leest de krant waarin een uitgebreid artikel staat over de Dominee Louis Farrakhan. Zijn beste vriend loopt toevallig langs, ziet het artikel en stopt geschrokken...
"Wat doe je nu, je kan toch niet die krant gaan zitten lezen?!" zegt zijn vriend. "Je hoort een joodse krant te lezen!"
De oude man antwoord: "Een joodse krant staat vol verhalen over anti-semitisme, problemen in Israel, allerlei problemen in de joodse kehilla. Ik lees liever goed nieuws. In deze krant staat dat de joden al het geld bezitten... dat de joden alle banken in hun handen hebben... dat de joden de media controleren... dat de joden Hollywood beheersen... Het is allemaal goed nieuws!".

Wat mij vooral weer stoort aan degene die Joden verafschuwen, is hun veralgemening!
Het is maar een zeer kleine minderheid van de Joden die financieel machtig zijn. ongeveer 7-9%
Net zoals die japanners die hier komen pronken met hun dure kleren en fototoestellen. Het is nog geen 1% van de totale Japanse bevolking die zich dergelijke reis kan betalen. 70% van de japanners leven in armoede.
Toch zou je kunnen denken dat zij allemaal rijk zijn tot en met.
Eindelijk, het is zover... Giserke heeft eens gelijk... Na een grote speurtocht waar ik steeds weer botste op je onzin, heb ik hem gevonden, uw zinnige post!!

Inderdaad hoor, er is maar een klein deel van de Joden zo rijk en dit heeft veel te maken met het feit dat de Joden in de Middeleeuwen het Kerkelijk renteverbod niet kenden.. De kerk verbood het om geld met geld te verdienen, terwijl de Joden zich daar niets van aantrokken en zo, u raadt het al, rijk werden..

En ja hoor giserke, uw vergelijking met de Japanners houdt steek.. Het geeft ons een vals beeld van fictieve rijkdom van Japanners in het algemeen...

Het draait allemaal om perceptie nietwaar...
SP is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2004, 18:30   #31
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SP

Eindelijk, het is zover... Giserke heeft eens gelijk... Na een grote speurtocht waar ik steeds weer botste op je onzin, heb ik hem gevonden, uw zinnige post!!
Wat een arrogantie. 't Is niet om Giserke te verdedigen of zo, maar wie denk je wel dat je bent?

Citaat:
Inderdaad hoor, er is maar een klein deel van de Joden zo rijk en dit heeft veel te maken met het feit dat de Joden in de Middeleeuwen het Kerkelijk renteverbod niet kenden.. De kerk verbood het om geld met geld te verdienen, terwijl de Joden zich daar niets van aantrokken en zo, u raadt het al, rijk werden..
Het is inderdaad maar een deel van de Joden die rijk zijn. Zoals alle andere volkeren hebben ook zij arme mensen. Maar ze behandelen hun arme mensen beter.
Verder is het wel zo dat de Joden, ondanks hun klein aantal in de wereld(zo'n 18 miljoen dacht ik) overal en in alle sectoren serieus aanwezig zijn. Zowel in de politiek, als in de financiële wereld, de zakenwereld, de filosofie, de muziek, de geneeskunde, etc.... En dit heeft te maken met hun culturele volledigheid in de geschiedenis. Dat is niet 'rasgebonden' zoals een aantal idioten beweren, gewoon vanwege hun cultuur.

Ik wil er ook aan toevoegen dat hun gemak om geld te verdienen ook te maken heeft met het feit dat de Joden in de Middeleeuwen geen toegang kregen tot bijvoorbeeld grondbezit. Daardoor gingen ze voor de kost aan commercie en geldbeheer doen.

Citaat:
En ja hoor giserke, uw vergelijking met de Japanners houdt steek.. Het geeft ons een vals beeld van fictieve rijkdom van Japanners in het algemeen...
Inderdaad.
Oud 7 januari 2004, 18:35   #32
SP
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Citaat:

Wat een arrogantie. 't Is niet om Giserke te verdedigen of zo, maar wie denk je wel dat je bent?

Citaat:
Het is inderdaad maar een deel van de Joden die rijk zijn. Zoals alle andere volkeren hebben ook zij arme mensen. Maar ze behandelen hun arme mensen beter.
Verder is het wel zo dat de Joden, ondanks hun klein aantal in de wereld(zo'n 18 miljoen dacht ik) overal en in alle sectoren serieus aanwezig zijn. Zowel in de politiek, als in de financiële wereld, de zakenwereld, de filosofie, de muziek, de geneeskunde, etc.... En dit heeft te maken met hun culturele volledigheid in de geschiedenis. Dat is niet 'rasgebonden' zoals een aantal idioten beweren, gewoon vanwege hun cultuur.

Ik wil er ook aan toevoegen dat hun gemak om geld te verdienen ook te maken heeft met het feit dat de Joden in de Middeleeuwen geen toegang kregen tot bijvoorbeeld grondbezit. Daardoor gingen ze voor de kost aan commercie en geldbeheer doen.

Citaat:
Inderdaad.
Ik heb persoonlijk veel problemen met de inhoud van de posts van die man, en nu hij eens de nagel op de kop slaat, mag het ook eens gezegd zijn hé.. Anders zou ie nog gaan denken dat ik op alles pak...

En Antoon , wat de inhoud betreft, ik beaam mijn beste, ik beaam...
Oud 7 januari 2004, 18:42   #33
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb persoonlijk veel problemen met de inhoud van de posts van die man, en nu hij eens de nagel op de kop slaat, mag het ook eens gezegd zijn hé.. Anders zou ie nog gaan denken dat ik op alles pak...
Het verklaart veel, maar het kwam wel arrogant over.

Citaat:
Oud 7 januari 2004, 22:31   #34
ossaert
Minister-President

ossaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het Jodendom heeft zich steeds door list en bedrog een machtige positie in de handelsaangelegenheden van haar gastvolkeren verworven. Haar geldmacht was steeds buitenproportioneel met haar verhouding tot de bevolking. Is er nog sprake van toeval wanneer een vast mechanisme zich overal en sinds eeuwen herhaalt? Ook heden ziet men dat de Joden een kwart vertegenwoordigen op de lijsten van Forbes, die een overzicht geven van de vierhonderd rijkste mensen met hun kapitaal.

[size=7]Als deze financiële roofbouw op het erfgoed der volkeren niet raskundig bepaald is, waaruit ontneemt zij dan haar wortels?[/size]

De dwaalleer van het liberalisme en haar geestelijke verwant het marxisme als zouden volk en bloed niet bestaan, past alleen in de ziekelijke drang van het Jodendom dat de wereld wil herscheppen om ze te overheersen.
Er is een heel eenvoudige waarom de joden zo diep in de financiële wereld zitten. Het was de joden in Europa vroeger verboden grond te bezitten en een groot aantal beroepen uit te oefenen. Omdat het de christenen dan weer verboden was om zich met bankzaken bezig te houden, lag de oplossing voor de hand en gingen de joden geleidelijk over tot het regelen van die zaken. Later gingen ze ook de handel in, wat, gezien hun ruime diaspora, bijzonder handig was. Doorheen de eeuwen hebben zij dus inderdaad een ruim 'kapitaal' (in alle betekenissen) kunnen opbouwen, dat ze tot op de dag van vandaag nog steeds hebben. Als de joden vandaagd dus veel financiële macht hebben, en bijgevolg ook veel macht, dan is het omdat 'wij' - de niet-joden - hen daartoe 'gedwongen' hebben.
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2004, 23:33   #35
JP
Partijlid

JP's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ossaert
Citaat:
Het Jodendom heeft zich steeds door list en bedrog een machtige positie in de handelsaangelegenheden van haar gastvolkeren verworven. Haar geldmacht was steeds buitenproportioneel met haar verhouding tot de bevolking. Is er nog sprake van toeval wanneer een vast mechanisme zich overal en sinds eeuwen herhaalt? Ook heden ziet men dat de Joden een kwart vertegenwoordigen op de lijsten van Forbes, die een overzicht geven van de vierhonderd rijkste mensen met hun kapitaal.

[size=7]Als deze financiële roofbouw op het erfgoed der volkeren niet raskundig bepaald is, waaruit ontneemt zij dan haar wortels?[/size]

De dwaalleer van het liberalisme en haar geestelijke verwant het marxisme als zouden volk en bloed niet bestaan, past alleen in de ziekelijke drang van het Jodendom dat de wereld wil herscheppen om ze te overheersen.
Er is een heel eenvoudige waarom de joden zo diep in de financiële wereld zitten. Het was de joden in Europa vroeger verboden grond te bezitten en een groot aantal beroepen uit te oefenen. Omdat het de christenen dan weer verboden was om zich met bankzaken bezig te houden, lag de oplossing voor de hand en gingen de joden geleidelijk over tot het regelen van die zaken. Later gingen ze ook de handel in, wat, gezien hun ruime diaspora, bijzonder handig was. Doorheen de eeuwen hebben zij dus inderdaad een ruim 'kapitaal' (in alle betekenissen) kunnen opbouwen, dat ze tot op de dag van vandaag nog steeds hebben. Als de joden vandaagd dus veel financiële macht hebben, en bijgevolg ook veel macht, dan is het omdat 'wij' - de niet-joden - hen daartoe 'gedwongen' hebben.
U heeft geen enkel nieuw feit aangehaald... Dit werd allemaal al gezegd, niettemin hebt u gelijk, helemaal gelijk, maar u valt in herhaling...

We kunnen de Joden hun financiële macht ( die dan nog beperkt is) helemaal niet kwalijk nemen...
Oud 8 januari 2004, 01:46   #36
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon

Inderdaad.

Aan de inhoudelijke antwoorden van jou te zien, dus niet over gezeik van grammatica (presies ne schoolmeester) zijn jou posts maar zielig. Trouwens ik heb jou om concrete voorbeelden gevraagd van mijn "onzin", ge hebt ze nog niet gegeven!
Oud 8 januari 2004, 09:58   #37
ossaert
Minister-President

ossaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JP
U heeft geen enkel nieuw feit aangehaald... Dit werd allemaal al gezegd, niettemin hebt u gelijk, helemaal gelijk, maar u valt in herhaling...

We kunnen de Joden hun financiële macht ( die dan nog beperkt is) helemaal niet kwalijk nemen...
Tsja, soms heb ik niet zo heel veel zin om alle bladzijden te lezen... Luiheid is des duivels oorkussen, niet?
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2004, 10:16   #38
SP
Burger

Standaard

Citaat:
Citaat:

Aan de inhoudelijke antwoorden van jou te zien, dus niet over gezeik van grammatica (presies ne schoolmeester) zijn jou posts maar zielig. Trouwens ik heb jou om concrete voorbeelden gevraagd van mijn "onzin", ge hebt ze nog niet gegeven!
Presies?? Precies beter zeker..

Jou posts? Jouw posts ...

Ik heb het al meermaals gedaan hoor, maar ik verwijs graag naar de passende topics
Oud 8 januari 2004, 10:53   #39
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:

Ik heb het al meermaals gedaan hoor, maar ik verwijs graag naar de passende topics
welke van mijn posts? ik vraag concrete inhoudelijke voorbeelden!
Oud 8 januari 2004, 13:29   #40
SP
Burger

Standaard

Citaat:
Citaat:

welke van mijn posts? ik vraag concrete inhoudelijke voorbeelden!
Ik zal u ten gepaste tijd wel op wijzen... zoals ik al iedere keer gedaan heb.. U wordt er alleen maar slimmer door;;.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be