![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
be.politics Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep be.politics. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
|
![]() Franneke wrote: > star chidia tikte: > > > Franneke wrote: > >> yew betcha tikte: > >> > >>> star chidia wrote: > >>> > >>>> Nergens, ze uiten slechts hun mening. > >>> > >>> Zo mag je best menen dat Amerikanen een probleem hebben met Zwarte > >>> Piet. Ook al hebben zij nog nooit van hem gehoord: de helpers van > >>> de kerstman zijn elfjes. > >> > >> Americanen die ik spreek die in Nederland werden geconfronteerd met > >> het verschijnsel "Zwarte Piet", geven nogal eens aan geschokt te > >> zijn. > > > > Hoe zit het met andere buitenlanders die je spreekt? > > Die staan er over het algemeen wat begripvoller en opener > tegenover, al merk je bij hen soms ook dat ze even aan het > idee moeten wennen. Overigens zijn het met name blanke > Americanen die zich er druk over maken. Ah, I get the picture. Dat zijn natuurlijk van die pinko's. http://redwing.hutman.net/~mreed/warriorshtm/pinko.htm |
![]() |
#22 |
|
![]() "star chidia" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected] ps.com... > > Franneke wrote: >> yew betcha tikte: >> >> > star chidia wrote: >> > >> >> Nergens, ze uiten slechts hun mening. >> > >> > Zo mag je best menen dat Amerikanen een probleem hebben met Zwarte >> > Piet. Ook al hebben zij nog nooit van hem gehoord: de helpers van de >> > kerstman zijn elfjes. >> >> Americanen die ik spreek die in Nederland werden geconfronteerd met het >> verschijnsel "Zwarte Piet", geven nogal eens aan geschokt te zijn. > > Hoe zit het met andere buitenlanders die je spreekt? Die versta ik niet, dus het word dan wel wat moeilijker . ;o) |
![]() |
#23 |
|
![]() "El Capitán©" <TodoPorLaPatria(NO Spam)@ZeelandNet.NL> schreef in bericht news:[email protected]... > RommelPotterij wrote: >> "FNn" <[email protected]> schreef in bericht >> news:[email protected]... >>> On 18 Jan 2007 12:45:30 GMT, Lost in Iceland >>> <[email protected]> wrote: >>> >>>> het was een algemeen heilsymbool dat door de nazi's is misbruikt. >>> >>> Die hadden hem omgedraaid ook nog eens. >> >> >> Beiden worden gebruikt, de ene betekent dus vrede de omgekeerde >> dus.......... >> Er zijn monumenten waar beiden vershijningsvormen op voorkomen. >> >>> Overigens hebben de symbolen elders en in andere tijdvlakken andere >>> betekeninssen. >> >> Yep het was ook een zonneteken. >> >>> Wat dat aangaat leerde ik n.a.v. de film 'de da vincie code' en wat >>> googlen hier >>> meer over wat ik niet wist. >>> ook kwam ik tegen dat 'gaat u maar rustig slapen' wel van colijn is >>> maar niet >>> van de dag of zelfs week voor de duitse inval'. >>> http://www.nicospilt.com/geluidsopnamen.htm ctrl-f onrechte >>> >>>> Dus lang voordat de Nazi's het gestolen hadden. Een verbod zou >>>> Hindoes discrimineren, vooral omdat het bij hun plechtigheden zo >>>> veel wordt gebruikt. >>> >>> Nog even en alle symbolen hangen wellicht overal. >>> Dan zijn we weer rome, met diverse kerken en geloven en >>> afbeeldingen... In een provincie (Ik dacht zeeland) wil men een kruis >>> kwijt dat er >>> hangt. Nu ja, 1 PvdAer wil dat, een marokkaan gok ik aan zijn naam >>> en uiterlijk. Dat of er moeten ook andere symbolen kunnen hangen en >>> daarmee heeft hij wel/niet >>> een punt volgens de een of de ander. Puur neutraal bekeken is er wel >>> wat voor te >>> zeggen, iedereen of niemand. Maar dat werkt zo niet bij gelovigen.... >>> En zo een kabinet hebben we straks, tot mijn verbazing is zelfs bos >>> een belijdend chr. (Aldus snappi) >> >> Men zou dus een swatika in een witte cirkel in een rood vlak kunnen >> verbieden. >> DAT was wel het symbool dat duidelijk door nazi`s werd gebruikt. > > Wat is er eigenlijk tegen de Nazi's? Tja ze hebben zich wat misdragen in dit land zo tussen 1940-1945, we zijn er nogsteeds niet overheen, en daarom het verbod op de swastika, die hun leider had uitgekozen als symbool voor zijn nieuwe rijk. Maar verder is het gewoon een ideologie zoals zovelen, hij was alleen niet zo slim om het in religieuze vorm te gieten waardoor het beschermd zou zijn als religie en had hij dezelfde ideeén dus gewoon kunnen blijven voeren. DAT is er dus mis met Nazisme in verhouding met de andere ideologieën. |
![]() |
#24 |
|
![]() yew betcha schreef: > Franneke wrote: > > > Als er iemand is die de el misti danst, ben jij het wel, beste yew. Jij doet > > net alsof je niet doorhebt dat ik het over Americanen heb die worden > > geconfronteerd met ons feest: hetzij via de media, hetzij door een bezoek > > aan ons land. > > Als ik een dubbeltje kreeg voor elke jijbak die Franneke debiteert, dan > kon ik nu met pensioen gaan. Jij bent nu eenmaal voor een dubbeltje geboren.... |
![]() |
#25 |
|
![]() Franneke schreef: > yew betcha tikte: > > > Franneke wrote: > > > >> Als er iemand is die de el misti danst, ben jij het wel, beste yew. > >> Jij doet net alsof je niet doorhebt dat ik het over Americanen heb > >> die worden geconfronteerd met ons feest: hetzij via de media, hetzij > >> door een bezoek aan ons land. > > > > Als ik een dubbeltje kreeg voor elke jijbak die Franneke debiteert, > > dan kon ik nu met pensioen gaan. > > Als je echter omgekeerd voor iedere geproduccerde jijbak een dubbeltje moest > betalen, beste yew, en dat lijkt me dan wel zo eerlijk, zou je naast je > huidige baantje nog twee krantenwijken moeten nemen om niet te veel in de > rode cijfers terecht te komen. LOL > De leeftijd waarop je eindelijk met pensioen zou mogen kwam dan nog ver te > liggen voorbij de datum waarop je je te pletter had gewerkt - ieder nadeel > heeft z'n voordeel, zullen we maar zeggen. > > > Je bereikt met een Franneke-jijbak alijd het eindpunt. Tijd om uit te > > stappen! Langer blijven zitten resulteert in een oorverdovend gillend > > geluid. > > > > En daar schiet niemand iets mee op. > > Ik heb het beste met je voor, dat weet je, en daarom geef ik je graag de > kans om voortijdig en zonder al te veel eerverlies een discussie uit te > sneaken. I |
![]() |
#26 |
|
![]() "yew betcha" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > Franneke wrote: > >> Als er iemand is die de el misti danst, ben jij het wel, beste yew. Jij >> doet net alsof je niet doorhebt dat ik het over Americanen heb die worden >> geconfronteerd met ons feest: hetzij via de media, hetzij door een bezoek >> aan ons land. > > Als ik een dubbeltje kreeg voor elke jijbak die Franneke debiteert, dan > kon ik nu met pensioen gaan. Zeur niet zo raamkijker, wees blij dat ze zo af en toe op de werkplek van je af willen zijn en je daarom een paar pakjes in je handen douwen en je dan naar het postkantoor sturen zodat je tenminste even weg bent. Kan je je nog af en toe nuttig voelen, de meeste pakjes zijn leeg en gaan nergens heen, maar dat weet je niet, zij wel. |
![]() |
#27 |
|
![]() Op Thu, 18 Jan 2007 15:28:22 +0100 kwam uit het klavier van Franneke
onderstaande in (onder andere) de groep nl.politiek terecht: >> Als ik een dubbeltje kreeg voor elke jijbak die Franneke debiteert, >> dan kon ik nu met pensioen gaan. > > Als je echter omgekeerd voor iedere geproduccerde jijbak een dubbeltje moest > betalen, beste yew, en dat lijkt me dan wel zo eerlijk, zou je naast je > huidige baantje nog twee krantenwijken moeten nemen om niet te veel in de > rode cijfers terecht te komen. > De leeftijd waarop je eindelijk met pensioen zou mogen kwam dan nog ver te > liggen voorbij de datum waarop je je te pletter had gewerkt - ieder nadeel > heeft z'n voordeel, zullen we maar zeggen. Volgens mij denkt Wilbert echt dat hij zelf geen jijbakken produceert en dat alle tekortkomingen die hij op anderen projecteert echt niet op hem van toepassing zijn. Wilbert lijkt me een slimme jongen, maar dat projectiegedrag van hem begint toch wel zeer potsierlijke vormen aan te nemen, hij ziet het echt niet, of hij heeft een enorme plaat voor zijn kop. -- 'Graus wil het fatsoen terug in Nederland. Desnoods met harde hand'. (Op de website van de PVV). Die 'harde hand' heeft zijn vrouw wel gevoeld ja! (commentaar NH) NH. http://www.nholtz.dds.nl |
![]() |
#28 |
|
![]() star chidia tikte:
> Franneke wrote: >> star chidia tikte: >> >>> Franneke wrote: >>>> yew betcha tikte: >>>> >>>>> star chidia wrote: >>>>> >>>>>> Nergens, ze uiten slechts hun mening. >>>>> >>>>> Zo mag je best menen dat Amerikanen een probleem hebben met Zwarte >>>>> Piet. Ook al hebben zij nog nooit van hem gehoord: de helpers >>>>> van de kerstman zijn elfjes. >>>> >>>> Americanen die ik spreek die in Nederland werden geconfronteerd met >>>> het verschijnsel "Zwarte Piet", geven nogal eens aan geschokt te >>>> zijn. >>> >>> Hoe zit het met andere buitenlanders die je spreekt? >> >> Die staan er over het algemeen wat begripvoller en opener >> tegenover, al merk je bij hen soms ook dat ze even aan het >> idee moeten wennen. Overigens zijn het met name blanke >> Americanen die zich er druk over maken. > > Ah, I get the picture. Dat zijn natuurlijk van die pinko's. > http://redwing.hutman.net/~mreed/warriorshtm/pinko.htm Half. Maar het komt in de buurt. |
![]() |
#29 |
|
![]() Lost in Iceland tikte:
> Op Thu, 18 Jan 2007 15:28:22 +0100 kwam uit het klavier van Franneke > onderstaande in (onder andere) de groep nl.politiek terecht: > > >>> Als ik een dubbeltje kreeg voor elke jijbak die Franneke debiteert, >>> dan kon ik nu met pensioen gaan. >> >> Als je echter omgekeerd voor iedere geproduccerde jijbak een >> dubbeltje moest betalen, beste yew, en dat lijkt me dan wel zo >> eerlijk, zou je naast je huidige baantje nog twee krantenwijken >> moeten nemen om niet te veel in de rode cijfers terecht te komen. >> De leeftijd waarop je eindelijk met pensioen zou mogen kwam dan nog >> ver te liggen voorbij de datum waarop je je te pletter had gewerkt - >> ieder nadeel heeft z'n voordeel, zullen we maar zeggen. > > Volgens mij denkt Wilbert echt dat hij zelf geen jijbakken produceert > en dat alle tekortkomingen die hij op anderen projecteert echt niet > op hem van toepassing zijn. > > Wilbert lijkt me een slimme jongen, maar dat projectiegedrag van hem > begint toch wel zeer potsierlijke vormen aan te nemen, hij ziet het > echt niet, of hij heeft een enorme plaat voor zijn kop. Zo had ik het nog niet bekeken. Ik hou het op een subtiele vorm van zelfspot, die ik op een bepaalde manier wel weet te waarderen. |
![]() |
#30 |
|
![]() Op Thu, 18 Jan 2007 14:11:50 +0100 kwam uit het klavier van Franneke
onderstaande in (onder andere) de groep nl.politiek terecht: > Lost in Iceland tikte: > >> Inderdaad. Ik heb al eerder gepleit om de swastika toe te staan en >> eventueel te rehabiliteren. In Israel heb ik ruinis van synagoges uit >> de Romeinse tijd gezien waar ook swastika's in de mozaieken verwerkt >> waren. het was een algemeen heilsymbool dat door de nazi's is >> misbruikt. > > Altijd weer een leuke discussie, en ik geef die Hindoes groot gelijk. Niet > alleen zijn hun oude tempels vergeven van de swastika's; ze zijn ook te > vinden op uitnodigingen voor trouwkaarten, als versiering bij allerlei > feesten etc. Het zou toch van de pot getikt zijn om die dingen te verbieden > omdat de Nazi's het symbool 75 jaar geleden hebben gekaapt. Daarmee zouden > ze na de wedstrijd nog een doelpunt scoren. Inderdaad. > > Doet me trouwens ook denken aan de eeuwige discussie omtrent Zwarte Piet. > Daar hebben nogal wat Americanen en zo moeite mee en ze zien het als > racistisch, wat meer te maken heeft met hun eigen racistische verleden dan > met waar Zwarte Piet werkelijk voor staat. > Waar bemoeien die mensen zich mee? Ik heb nog nooit Americanen hieromtrent horen klagen. Heb je wellicht een bron? Op zich geloof ik het zo. Politieke Correctheid is immers een Americaanse uitvinding. In Nederland zijn het verder toch echt de beroepsnegers die er een punt van maken. > > -- 'Graus wil het fatsoen terug in Nederland. Desnoods met harde hand'. (Op de website van de PVV). Die 'harde hand' heeft zijn vrouw wel gevoeld ja! (commentaar NH) NH. http://www.nholtz.dds.nl |
![]() |
#31 |
|
![]() Lost in Iceland schreef: > Op Thu, 18 Jan 2007 15:28:22 +0100 kwam uit het klavier van Franneke > onderstaande in (onder andere) de groep nl.politiek terecht: > > > >> Als ik een dubbeltje kreeg voor elke jijbak die Franneke debiteert, > >> dan kon ik nu met pensioen gaan. > > > > Als je echter omgekeerd voor iedere geproduccerde jijbak een dubbeltje moest > > betalen, beste yew, en dat lijkt me dan wel zo eerlijk, zou je naast je > > huidige baantje nog twee krantenwijken moeten nemen om niet te veel in de > > rode cijfers terecht te komen. > > De leeftijd waarop je eindelijk met pensioen zou mogen kwam dan nog ver te > > liggen voorbij de datum waarop je je te pletter had gewerkt - ieder nadeel > > heeft z'n voordeel, zullen we maar zeggen. > > Volgens mij denkt Wilbert echt dat hij zelf geen jijbakken produceert en > dat alle tekortkomingen die hij op anderen projecteert echt niet op hem > van toepassing zijn. > > Wilbert lijkt me een slimme jongen, maar dat projectiegedrag van hem > begint toch wel zeer potsierlijke vormen aan te nemen, hij ziet het echt > niet, of hij heeft een enorme plaat voor zijn kop. Ik denk dat Wilbert een goed voorbeeld is dat Codekloppen slecht voor de geestelijke gezondheid is. Net zoals vroeger ongezonde beroepen naar China en India verdwenen, zal het Codekloppen in Nederland ook wel verdwijnen. De verschijnselen die Wilbert vertoont lijken wel een beetje op de gekke schildersziekte. |
![]() |
#32 |
|
![]() Op Thu, 18 Jan 2007 16:37:55 +0100 kwam uit het klavier van Franneke
onderstaande in (onder andere) de groep nl.politiek terecht: > Lost in Iceland tikte: > >> Op Thu, 18 Jan 2007 15:28:22 +0100 kwam uit het klavier van Franneke >> onderstaande in (onder andere) de groep nl.politiek terecht: >> >> >>>> Als ik een dubbeltje kreeg voor elke jijbak die Franneke debiteert, >>>> dan kon ik nu met pensioen gaan. >>> >>> Als je echter omgekeerd voor iedere geproduccerde jijbak een >>> dubbeltje moest betalen, beste yew, en dat lijkt me dan wel zo >>> eerlijk, zou je naast je huidige baantje nog twee krantenwijken >>> moeten nemen om niet te veel in de rode cijfers terecht te komen. >>> De leeftijd waarop je eindelijk met pensioen zou mogen kwam dan nog >>> ver te liggen voorbij de datum waarop je je te pletter had gewerkt - >>> ieder nadeel heeft z'n voordeel, zullen we maar zeggen. >> >> Volgens mij denkt Wilbert echt dat hij zelf geen jijbakken produceert >> en dat alle tekortkomingen die hij op anderen projecteert echt niet >> op hem van toepassing zijn. >> >> Wilbert lijkt me een slimme jongen, maar dat projectiegedrag van hem >> begint toch wel zeer potsierlijke vormen aan te nemen, hij ziet het >> echt niet, of hij heeft een enorme plaat voor zijn kop. > > Zo had ik het nog niet bekeken. Ik hou het op een subtiele vorm van > zelfspot, die ik op een bepaalde manier wel weet te waarderen. Het zou kunnen, maar dan is het wel erg subtiel. En Alex beweert dat Wilbert een troll is. Ook dat zou kunnen. Ik hou het er op dat hij *echt* zijn eigen tekortkomingen niet inziet en dat hij deze, wellicht onbewust, projecteert op anderen. > > -- 'Graus wil het fatsoen terug in Nederland. Desnoods met harde hand'. (Op de website van de PVV). Die 'harde hand' heeft zijn vrouw wel gevoeld ja! (commentaar NH) NH. http://www.nholtz.dds.nl |
![]() |
#33 |
|
![]() Lost in Iceland schreef: > Inderdaad. Ik heb al eerder gepleit om de swastika toe te staan en > eventueel te rehabiliteren. In Israel heb ik ruinis van synagoges uit de > Romeinse tijd gezien waar ook swastika's in de mozaieken verwerkt waren. > het was een algemeen heilsymbool dat door de nazi's is misbruikt. > > En verder: als het is toegestaan om met hamers en sikkels, met boerka's > of wat dan ook rond te lopen, waarom dan geen swastika? > > <quote> > Hindoes tegen een verbod van Swastika > Hindoe organisaties verzetten zich tegen een verbod op het vertonen van > de swastika, dat Duitsland in alle EU-landen wil invoeren. Tegelijk met > een verbod om de Holocaust te ontkennen. Ramesh Kallidai, secretary > general of the Hindu Forum of Britain, stelt namelijk dat het al meer > dan 5000 een van de meest heilige religieuze symbolen is en dat " vrede" > betekent. > > Dus lang voordat de Nazi's het gestolen hadden. Een verbod zou Hindoes > discrimineren, vooral omdat het bij hun plechtigheden zo veel wordt > gebruikt. > Dat dit symbool nu ook door extreemrechtse neo-nazisten wordt gebruikt > is niet onze schuld, zegt Kallidai. > Ook Nederlandse Hindoes zijn bij de protesten betrokken. > > Dit is weer zo'n typisch gevolg van het beperken van de vrijheid van > meningsuiting. De betekenis die verschillende personen aan een symbool > toekennen, kan, zoals hier weer blijkt, diametraal tegengesteld zijn. > Voor de een is het "vrede", en voor een ander is het de afschuwelijke > nazibeweging met al zijn onmenselijke gruweldaden. > Persoonlijk zie ik dat ding ook niet graag. Het wekt nare herinneringen > bij me op. Maar dat is nog geen reden voor de overheid om er zich mee te > bemoeien en het te verbieden. > > Die zaken worden pas irritant en gevaarlijk als overheden zich er mee > gaan bemoeien. Door ze strafbaar te maken en zodoende steeds weer > aandacht er op te vestigen, leiden ze opnieuw tot ongeregeldheden. > Precies weer tot wat (waarschijnlijk) helemaal niet de bedoeling was. > </quote> > > http://www.vrijspreker.nl/vs/index.php?itemid=5189 > > http://rawstory.com/showarticle.php?...%2F6269627.stm > > > -- > 'Graus wil het fatsoen terug in Nederland. Desnoods met harde hand'. > (Op de website van de PVV). Die 'harde hand' heeft zijn vrouw wel > gevoeld ja! (commentaar NH) > NH. http://www.nholtz.dds.nl Dat hoort natuurlijk (ook) hier thuis. |
![]() |
#34 |
|
![]() Hans Kilian wrote: > Lost in Iceland schreef: > > Inderdaad. Ik heb al eerder gepleit om de swastika toe te staan en > > eventueel te rehabiliteren. In Israel heb ik ruinis van synagoges uit de > > Romeinse tijd gezien waar ook swastika's in de mozaieken verwerkt waren. > > het was een algemeen heilsymbool dat door de nazi's is misbruikt. > > > > En verder: als het is toegestaan om met hamers en sikkels, met boerka's > > of wat dan ook rond te lopen, waarom dan geen swastika? > > > > <quote> > > Hindoes tegen een verbod van Swastika > > Hindoe organisaties verzetten zich tegen een verbod op het vertonen van > > de swastika, dat Duitsland in alle EU-landen wil invoeren. Tegelijk met > > een verbod om de Holocaust te ontkennen. Ramesh Kallidai, secretary > > general of the Hindu Forum of Britain, stelt namelijk dat het al meer > > dan 5000 een van de meest heilige religieuze symbolen is en dat " vrede" > > betekent. > > > > Dus lang voordat de Nazi's het gestolen hadden. Een verbod zou Hindoes > > discrimineren, vooral omdat het bij hun plechtigheden zo veel wordt > > gebruikt. > > Dat dit symbool nu ook door extreemrechtse neo-nazisten wordt gebruikt > > is niet onze schuld, zegt Kallidai. > > Ook Nederlandse Hindoes zijn bij de protesten betrokken. > > > > Dit is weer zo'n typisch gevolg van het beperken van de vrijheid van > > meningsuiting. De betekenis die verschillende personen aan een symbool > > toekennen, kan, zoals hier weer blijkt, diametraal tegengesteld zijn. > > Voor de een is het "vrede", en voor een ander is het de afschuwelijke > > nazibeweging met al zijn onmenselijke gruweldaden. > > Persoonlijk zie ik dat ding ook niet graag. Het wekt nare herinneringen > > bij me op. Maar dat is nog geen reden voor de overheid om er zich mee te > > bemoeien en het te verbieden. > > > > Die zaken worden pas irritant en gevaarlijk als overheden zich er mee > > gaan bemoeien. Door ze strafbaar te maken en zodoende steeds weer > > aandacht er op te vestigen, leiden ze opnieuw tot ongeregeldheden. > > Precies weer tot wat (waarschijnlijk) helemaal niet de bedoeling was. > > </quote> > > > > http://www.vrijspreker.nl/vs/index.php?itemid=5189 > > > > http://rawstory.com/showarticle.php?...%2F6269627.stm > > > > > > -- > > 'Graus wil het fatsoen terug in Nederland. Desnoods met harde hand'. > > (Op de website van de PVV). Die 'harde hand' heeft zijn vrouw wel > > gevoeld ja! (commentaar NH) > > NH. http://www.nholtz.dds.nl > > Dat hoort natuurlijk (ook) hier thuis. En helemaal mee eens. Een verbod op symbolen, helemaal als ze zo abstract zijn als de swastika, is natuurlijk absurd. RS |
![]() |
#35 |
|
![]() On Thursday 18 January 2007 17:05,
"Richard Smol" wrote: >> Dat hoort natuurlijk (ook) hier thuis. > > En helemaal mee eens. Een verbod op symbolen, helemaal als ze zo > abstract zijn als de swastika, is natuurlijk absurd. Ook mee eens. De swastika was, als ik mij goed herinner, een vruchtbaarheidssymbool, dat zowel bij de Indiers als bij de Romeinen bekend was. Dat Hitler dat symbool misbruikte impliceert niet dat het daarom moet verboden worden. Ik vind trouwens het christelijk kruis minder geslaagd: het is een symbool voor een foltertuig en de marteldood. Maar ik zal om die reden nooit een kruis neerhalen of besmeuren. -- Aeterna @ Ubuntu (Debian GNU/Linux) * http://www.ubuntu.com/ "Enfer chrétien, du feu. Enfer païen, du feu. Enfer mahométan, du feu. A en croire les religions, Dieu est né rôtisseur." (Victor Hugo) |
![]() |
#36 |
|
> Op Thu, 18 Jan 2007 14:11:50 +0100 kwam uit het klavier van Franneke > onderstaande in (onder andere) de groep nl.politiek terecht: > >> Lost in Iceland tikte: >> >>> Inderdaad. Ik heb al eerder gepleit om de swastika toe te staan en >>> eventueel te rehabiliteren. In Israel heb ik ruinis van synagoges >>> uit de Romeinse tijd gezien waar ook swastika's in de mozaieken >>> verwerkt waren. het was een algemeen heilsymbool dat door de nazi's >>> is misbruikt. >> >> Altijd weer een leuke discussie, en ik geef die Hindoes groot >> gelijk. Niet alleen zijn hun oude tempels vergeven van de >> swastika's; ze zijn ook te vinden op uitnodigingen voor >> trouwkaarten, als versiering bij allerlei feesten etc. Het zou toch >> van de pot getikt zijn om die dingen te verbieden omdat de Nazi's >> het symbool 75 jaar geleden hebben gekaapt. Daarmee zouden ze na de >> wedstrijd nog een doelpunt scoren. > > Inderdaad. > >> >> Doet me trouwens ook denken aan de eeuwige discussie omtrent Zwarte >> Piet. Daar hebben nogal wat Americanen en zo moeite mee en ze zien >> het als racistisch, wat meer te maken heeft met hun eigen >> racistische verleden dan met waar Zwarte Piet werkelijk voor staat. >> Waar bemoeien die mensen zich mee? > > Ik heb nog nooit Americanen hieromtrent horen klagen. Heb je wellicht > een bron? Op zich geloof ik het zo. Politieke Correctheid is immers > een Americaanse uitvinding. Ik baseer me op "live" gesprekken met Americanen, maar ook op discussies in andere fora. Heb onlangs ook een krantenartikel gelezen, maar ben nog op zoek. > In Nederland zijn het verder toch echt de beroepsnegers die er een > punt van maken. Yep, de meeste amateurnegers hebben er weinig problemen mee. Logisch; mooier geval van positieve discriminatie is amper denkbaar. Hell of a job, Zwarte Piet! |
![]() |
#37 |
|
![]() "Lost in Iceland" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > Inderdaad. Ik heb al eerder gepleit om de swastika toe te staan en > eventueel te rehabiliteren. In Israel heb ik ruinis van synagoges uit de > Romeinse tijd gezien waar ook swastika's in de mozaieken verwerkt waren. > het was een algemeen heilsymbool dat door de nazi's is misbruikt. > > En verder: als het is toegestaan om met hamers en sikkels, met boerka's > of wat dan ook rond te lopen, waarom dan geen swastika? Er was zelfs, voor WOII, een Amerikaans divisie, dat de Swastika als symbool had en vervangen door de Thunderbird, terwijl er een wereldoorlog terug nog piloten aan de geallieerde kant met dit symbool op hun toestellen rondvlogen. Het is inderdaad echt jammer dat de nazi's dit symbool hebben misbruikt, hoewel ze een ding hadden vergeten. Dat er namelijk de vloek op rustte,heb ik ergens gelezen, dat degene die het symbool misbruikt niet lang gelukkig zou zijn. Overigens geldt hetzelfde bij het Keltisch Kruis, wat nu door die malloten wordt misbruikt. Bij de Swastika hebben we het resultaat intussen gezien, dus hopelijk worden de misbruikers van het Keltisch Kruis ook binnenkort op hun misdaad er tegen op afgerekend. |
![]() |
#38 |
|
![]() "RommelPotterij" <[email protected]> wrote on Thu 18 Jan 2007
03:44:34p: >>> Men zou dus een swatika in een witte cirkel in een rood vlak >>> kunnen verbieden. >>> DAT was wel het symbool dat duidelijk door nazi`s werd >>> gebruikt. >> >> Wat is er eigenlijk tegen de Nazi's? > > Tja ze hebben zich wat misdragen in dit land zo tussen > 1940-1945, we zijn er nogsteeds niet overheen, en daarom het > verbod op de swastika, die hun leider > had uitgekozen als symbool voor zijn nieuwe rijk. Een andere mogelijkheid is dat de ene bezetter de boel van de andere heeft overgenomen... > Maar verder is het gewoon een ideologie zoals zovelen, hij was > alleen niet zo slim om het in religieuze vorm te gieten waardoor > het beschermd zou zijn als religie en had hij dezelfde ideeén > dus gewoon kunnen blijven voeren. Ook H verklaarde in een toespraak dat ie een bevel van god had gekregen. > DAT is er dus mis met Nazisme in verhouding met de andere > ideologieën. Het idee achter het systeem kwam uit de loopgraven, en bleek ook na 20 jaar nog uitzonderlijk virulent. Maar het voornaamste probleem met betrekking tot de interpretatie ervan op dit moment, lijkt toch vooral de populaire geschiedschrijving en het gebrek aan een liberale traditie en integriteit binnen (politieke) commandoketens. |
![]() |
#39 |
|
> Op Thu, 18 Jan 2007 16:37:55 +0100 kwam uit het klavier van Franneke > onderstaande in (onder andere) de groep nl.politiek terecht: > >> Lost in Iceland tikte: >> >>> Op Thu, 18 Jan 2007 15:28:22 +0100 kwam uit het klavier van Franneke >>> onderstaande in (onder andere) de groep nl.politiek terecht: >>> >>> >>>>> Als ik een dubbeltje kreeg voor elke jijbak die Franneke >>>>> debiteert, dan kon ik nu met pensioen gaan. >>>> >>>> Als je echter omgekeerd voor iedere geproduccerde jijbak een >>>> dubbeltje moest betalen, beste yew, en dat lijkt me dan wel zo >>>> eerlijk, zou je naast je huidige baantje nog twee krantenwijken >>>> moeten nemen om niet te veel in de rode cijfers terecht te komen. >>>> De leeftijd waarop je eindelijk met pensioen zou mogen kwam dan nog >>>> ver te liggen voorbij de datum waarop je je te pletter had gewerkt >>>> - ieder nadeel heeft z'n voordeel, zullen we maar zeggen. >>> >>> Volgens mij denkt Wilbert echt dat hij zelf geen jijbakken >>> produceert en dat alle tekortkomingen die hij op anderen >>> projecteert echt niet op hem van toepassing zijn. >>> >>> Wilbert lijkt me een slimme jongen, maar dat projectiegedrag van hem >>> begint toch wel zeer potsierlijke vormen aan te nemen, hij ziet het >>> echt niet, of hij heeft een enorme plaat voor zijn kop. >> >> Zo had ik het nog niet bekeken. Ik hou het op een subtiele vorm van >> zelfspot, die ik op een bepaalde manier wel weet te waarderen. > > Het zou kunnen, maar dan is het wel erg subtiel. En Alex beweert dat > Wilbert een troll is. Ook dat zou kunnen. Hij begint te trollen als hij klem komt te zitten. Dat gebeurt dus steeds vaker. > Ik hou het er op dat hij > *echt* zijn eigen tekortkomingen niet inziet en dat hij deze, wellicht > onbewust, projecteert op anderen. Zoiets zal het wel zijn. Niet voor niets had hij als tiener de titel van "grootste betweter van West-Friesland" hoog te houden. |
![]() |
#40 |
|
![]() Lost in Iceland schreef:
> En verder: als het is toegestaan om met hamers en sikkels, met boerka's > of wat dan ook rond te lopen, waarom dan geen swastika? Akkoord. IN ZO-Azie zijn t-shirts met swastika's een rage, die met Che en Iron Maiden ook. Als je ze soms vraagt waar die dingen voor staan weten ze het niet. Het staat "cool". Je zou (terecht) kunnen aanhalen dat een swastika de overlevenden van de kampen nodeloos kwetst, maar die kampen zijn onderhand zo'n 62 jaar geleden bevrijd, en wie ze zich nog herinnert (tenzij van duizenden nep-series en films) moet nu ofwel bij z'n Schepper ofwel bij dr. Alzheimer zitten. Kom op met die swastika's dus! mvg, H.M. |