![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
O,nog iets;ik supporter voor mijn club en niet voor die ander;ik haat bv cl brugge,geen greintje respect krijgen die stomme boere van mij,noppes de balle. Gent-cl brugge beste ![]() Er word gewoon dikwijls ook zo'n zaken geroepen en gezongen wegens dus hetgeen er soms gebeurt op het veld ofzo na bv een zeer gevaarlijke tackel ect....Het is daarom niet steeds uit racisme dat mensen zoiets beginnen roepen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad. Trouwens, wat doet men met een verwijt uit het dialect als "vuile Turk" dat in de meeste gevallen helemaal niet in de richting van een Turk wordt geroepen...?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() "Vuile rosse" naar een voetbalspeler roepen met rood haar is ook haat verspreiden? Of is dat enkel voorbehouden voor "vuile bruine"?
![]() |
#24 |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
U moet zich een T shirt aanschaffen Ik ben racist en ik ben fier op. of een tweede Ik hou van bruut geweld en ik ben daar fier op. Deze zwarte T shirts zijn gratis te verkrijgen krijgen bij aankoop van een jachtgeweer en de munitie bij de wapenhandelaar in Antwerpen waar Van Temsche zijn gerief gekocht heeft. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() Naar een blanke scheids word bv vuile zwarte geroepen;niets racistisch aan,is ook normaal
![]() En hier in belgie zijn onze scheids heel slecht en vragen ze er zelf om als ze grote kritiek krijgen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Daarbij, als ik zie hoe weinig die mensen hier in ons land eigenlijk verkeerd doen (geef toe, de keren dat een jood in het nieuws vermeld wordt als zjnde de dader van één of ander misdrijf zijn op minder dan de vingers van één hand te tellen) en dan de vergelijking maak met het aantal keren dat "de jood" hier op dit forum expliciet negatief wordt vermeld (ik heb het niet over de Israeli, maar daadwerkelijk over "de jood"), dan begrijp ik het enigszins wel. De haat is er nog steeds hoor...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik eis geen compensatie. Ik vind gewoon dat het niet kan. Ik denk trouwens niet dat een Afrikaan meteen aan compensatie denkt als hij wat oerwoudgeluiden naar hem hoort geslingerd worden. Je vergelijking met de man die wil scheiden klopt overigens niet, naar mijn gevoel. Als ik tegen een zwarte zeg dat ik hem niet mag, da's een gevoel, met mogelijke achterliggende motieven. Same thing met de man die wil scheiden, hij heeft daar waarschijnlijk motieven voor. Als ik tegen een zwarte zeg dat het een "vuile nikker" is, da's geen gevoel meer. Da's uitschelden, zonder duidelijk aantoonbare reden. Da's onderbuik, idiotie, spasme, what's in a name, het is in ieder geval niet hetzelfde.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Er niet rond draaien hé. Hitler en zijn kliek behoren tot het gruwelijkste wat het mensdom ooit heeft voortgebracht, en dan niet alleen omwille van de joden. Je moet écht wel van kwade wil zijn om met die zotten te dwepen. Maar goed, wat ik vooral merk, is dat er vanalles wordt bijgesleurd om toch maar niet bij de kwestie te blijven. We kunnen ook alles wat met Spanje te maken heeft verbieden, omwille van de slordige 60 miljoen indianen die ze ooit hebben afgemaakt doorheen de eeuwen van conquista. Je moet ergens beginnen hé? Feit is dat dat er niks mee te maken heeft. Het gaat om ordinair, plat racisme in Belgische stadions. (Of Stalinisten, Castristen en Hispanisten hier achter zitten durf ik te betwijfelen...) Moet dat, zonder omwegen, zonder gelul, zonder uitweiding, al dan niet getolereerd worden in naam van de vrije meningsuiting Jan? Da's de vraag die ik aan jou, die er prat op gaat christen te zijn, (ja toch hé) stel!
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 20 januari 2007 om 15:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Is de bal toegespeeld krijgen al genoeg voor de hersenlozen, of moeten ze eerst een blanke medespeler dribbelen vooraleer de vuilbekken open gaan? Ik zeg ook niet dat het altijd uit racisme is dat zoiets geschreeuwd wordt, maar het is zeker wel altijd uit gren-ze-lo-ze domheid!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Europees Commissaris
|
![]() Stomme mongool roepen naar een gehandicapte is als vuile rosse roepen naar een roodharige voetballer. Het wordt beiden geroepen door het schuim van onze maatschappij. Kies zelf je kant!
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar iemand persoonlijk op uiterlijke kenmerken aanvallen, da's iets anders. Da's persoonsgericht. En nu mag je blijven beweren dat woorden niet tastbaar raken Lombas, maar waar haal jij het recht vandaan om als spreekbuis van 6.5 miljard mensen te spreken? Denk je nu echt dat de meerderheid van de mensen zich oiets niet aantrekken? Nu leef je even in wonderland, vrees ik.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zigeuners, Joey en messen, daar zijn waarschijnlijk wel andere topics voor beschikbaar...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Echt, tis oeverloos triestig!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zeggen dat je iemand lelijk vindt, is ook persoonsgericht, en waar zeg ik dat ik als spreekbuis spreek?
Laatst gewijzigd door lombas : 20 januari 2007 om 15:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dan moet het voor eenieder kunnen !
KRITIEK OP ISRAEL IS TERECHT MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2 Laatst gewijzigd door bruut geweld : 20 januari 2007 om 15:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik zie moslims niet als "anderen". Kan jij hen er allemaal op het zicht uit halen dan? Ik zie ze als mensen, die in hun ontwikkeling gestuit worden door de islam, een levensopvatting die ervoor zorgt dat ze in al hun doen en laten uiterst beperkt zijn. Ik ben ervan overtuigd dat deze mensen verlicht moeten worden. Een voorbeeld: Een tijdje geleden zat ik op een ander forum in een discussie verwikkeld met een moslima, die het mij eens was dat seks hebben met een kind van negen als "pedofilie" kan omschreven worden. Zoals je ongetwijfeld weet trouwde Mohammed met Aicha toen ze zes was, en werd het huwelijk geconsumeerd toen ze negen was. Aicha menstrueerde pas toen ze veertien was, zoals in de Bukhari met handelingen en overleveringen van de profeet beschreven staat. Tot op de leeftijd dat islamitische menstrueren mogen ze met poppen spelen. Daarna zijn ze vrouw. Niet alleen in de Bukhari, maar ook in andere gebundelde hadith staat dat Aicha pas op haar veertiende stopte met haar poppen te spelen. Het antwoord van de moslima hierop: Aicha was al als negenjarige begunstigd met de uiterlijke kenmerken van een volwassen vrouw. Allah had dat gedaan. Ze had dat nergens gelezen, maar haar verstand liet haar niet toe een andere verklaring te vinden voor deze ongerijmdheid. Liever zo'n onzin verkopen dan te moeten inzien wat ieder weldenkend mens al weet... Ik heb zelfs in discussies als deze nog nooit een moslim met scheldnamen bedacht. Daarvoor heb ik teveel respect voor deze gewone mensn die zuchten onder een van vader op zoon opgedrongen levensovertuiging die hen in denken en handelen beknot tot de dag dat ze sterven. Er zijn tal van fora (zoals Faithfreedom.org van Ali Sina) met ex-moslims die er net zo over denken, dus zo racistisch is mijn opvatting waarschijnlijk niet). Moslims zijn het slachtoffer, de dader is de islam. Als jij nu beweert dat mijn onderschrift net hetzelfde is als een aap nabootsen wanneer een zwarte voetballer de bal toegespeelt krijgt, dwaal je wel erg ver af. Mijn onderschrift valt een levensbeschouwing aan, die in mijn ogen net als het nazisme indertijd van deze wereld niet is. Duitsers volgden Hitler, moslims volgen Mohammed. Beide groepen werden door historische ontwikkelingen hiertoe verplicht en wisten van niet anders. Hitler was een aantoonbare moordenaar, Mohammed was een aantoonbare moordenaar. Ben ik nu racist?
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 20 januari 2007 om 16:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar is het daarom racistisch om "het zionisme", "het nazisme", "de islam" in vraag te stellen? Ik denk het niet. Ik wil er gerust over discussiëren. Maar voorlopig vind ik je opmerking ook eerder uitweiden om niet over de grond van de eigenlijke kwestie te praten. Zijn racistische kreten, genre oerwoudgebrul naar "negers" toe tijdens een voetbalmatch(die term vind ik op zich al denigrerend van je, sta me toe) tolereerbaar in een maatschappij als de onze?
|
![]() |
![]() |