Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 december 2003, 20:36   #21
De Vliegende Hollander
Gouverneur

De Vliegende Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuw
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Vliegende Hollander

En de Oranje-Brigade
Ik leer nog elke dag bij. Graag een link.
Poe, ik ben nu even druk, maar ik weet wel dat het onder leiding stond van Prins Bernard...
Oud 23 december 2003, 20:41   #22
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Vlaamse Leeuw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Vliegende Hollander
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuw

Ik leer nog elke dag bij. Graag een link.
Poe, ik ben nu even druk, maar ik weet wel dat het onder leiding stond van Prins Bernard...
Dit kan wel zijn. Maar toch blijft het leven - en vooral dat tijdens WO II - mij boeien.

Jeugd en studietijd
De op 29 juli 1911 geboren prins Bernhard bracht zijn vroege jeugd door op het ouderlijke landgoed Reckenwalde in Oost-Pruisen (nu Woynowo, Polen). Op 12-jarige leeftijd vertrok Bernhard in 1923 naar een internaat. Hij studeerde rechten in München en Berlijn. In de laatste stad legde hij in 1935 zijn doctoraalexamen in rechtsgeleerdheid af.

Tijdens zijn Berlijnse studietijd, begin jaren dertig, werd Bernhard lid van de SA, de Sturm Abteilung van Hitlers NSDAP. Daarna kwam hij terecht bij de SS. Na zijn studie kwam de prins in dienst van het Duitse chemieconcern I.G. Farben, dat het Zyklon B-gas produceerde dat Hitler grootschalig inzette in de vernietigingskampen.

In de Tweede Wereldoorlog maakte Bernhard een militaire bliksemcarrière. Hij vertrok in mei 1940 met Wilhelmina naar Londen als haar adjudant in buitengewone dienst. Hij promoveerde tot ereluchtmaarschalk bij de Royal Air Force (RAF) en in 1944 werd hij bevelhebber van de Binnenlandse Strijdkrachten (de ondergrondse verzetsorganisaties) en van de Nederlandse Strijdkrachten (de land- en luchtstrijdkrachten). In die laatste hoedanigheid was hij er in mei 1945 bij toen de Duitsers in 1945 in het Wageningse hotel De Wereld de capitulatie ondertekenden.

De volledige tekst vind je hier http://www.omroep.nl/nos/nieuws/inde...d_portret.html

N-VA voor 6.000.000 Vlamingen!!!
Vlaamse Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be