Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 januari 2007, 15:37   #21
Luc Bekaert
Gouverneur

Luc Bekaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Ik heb het al eerder gezegd: Bourgeois wordt onderschat.
Daar heeft u volkomen gelijk in ! Ik vind Bourgeois een erg goed minister. Zijn iniatief om Vlaanderen een rol te laten spelen in de subsidiariteitstoets in de (nog niet goedgekeurde) Europese grondwet vond ik ook erg slim , zoals ook zijn Europees verbindingsagentschap. Toen ie in het federaal parlement zat dwong hij ook respect af van vriend en vijand door vanuit de oppositie een aantal wetsvoorstellen door het parlement te krijgen . Ik geloof dat de wet ter bescherming van de journalistieke bronnen bijvoorbeeld oorspronkelijk van zijn hand was .

Laatst gewijzigd door Luc Bekaert : 26 januari 2007 om 15:41.
Luc Bekaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 15:38   #22
Thomas B.
Burger

Thomas B.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Juist omdat, zoals er in de openingspost al aangegeven staat, al afdoende info over het instituut België bestaat, met nadruk hierbij op een Franstalig gekleurde bril. Waardoor de occasionele reiziger een vertekend beeld van Vlaanderen kan krijgen. En dat is zeker in een stad als Brussel het geval.
ok maar waarom dan nu niet ook een vlaamse mening over belgië in plaats van enkel de franse (de welke volgens jou fout is) dan kunnen ze daar toch ook hun ideen over aanpassen of is dat niet nodig
Oud 26 januari 2007, 15:41   #23
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas B. Bekijk bericht
voor mij ook goed hoor maar als er dan toch zo een krantje komt waarom dan niet voor volledig belgie in plaats van slechts een deel.
Als ik producent ben van speciale werkschoenen, moet ik dan een folder maken waarin ik alle kleding promoot?

Waarom mag Vlaanderen niet gepromoot worden? Dweept u dan zo erg met die bourgeoisstaat België??

Zullen we maar ineens vragen aan Nederland om Zeeuws-Vlaanderen voortaan Zeeuws-Noord-België te noemen? En folders drukken over de Belgische primitieven en de Belgische polyfonie?
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 15:45   #24
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ok maar waarom dan nu niet ook een vlaamse mening over belgië in plaats van enkel de franse (de welke volgens jou fout is) dan kunnen ze daar toch ook hun ideen over aanpassen of is dat niet nodig
Omdat, zoals ik al zei, aan de internationale reiziger te benadrukken dat er iets bestaat als Vlaanderen en dat dit verschillend is van 'België'.

Ik denk dat we hier in cirkeltjes aan het ronddraaien zijn... Trouwens, ik mag aannemen dat u tenminste het bestaan van 'Vlaanderen' binnen België erkent?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 15:48   #25
Thomas B.
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Als ik producent ben van speciale werkschoenen, moet ik dan een folder maken waarin ik alle kleding promoot?

Waarom mag Vlaanderen niet gepromoot worden? Dweept u dan zo erg met die bourgeoisstaat België??

Zullen we maar ineens vragen aan Nederland om Zeeuws-Vlaanderen voortaan Zeeuws-Noord-België te noemen? En folders drukken over de Belgische primitieven en de Belgische polyfonie?
ik ben tegen de splitsing van België omdat daardoor vooral in vlaanderen de bourgeois het voor het zeggen gaan hebben zonder de streidlustige waalse vakbond zouden we al 10 tallen generatiepacten door de strot van de arbeids gedrukt gekregen hebben en werkten we nu allemaal tot ons tachtigste aan een leefloon.

ik ben tegen alles wat ons verdeeld want dat maakt ons zwakker zo ook de belachelijk discusie vlaanderen walonnie dat is enkel een middel van de heersende klasse om verdeeldheid onder de vlaamse en waalse arbeiders te brengen waarom zijn er geen grote nationale partijen meer? daarom ben ik ook voorstander van de CAP wat een nationaal initatief is.
Oud 26 januari 2007, 15:50   #26
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Dat is nu net mijn probleem. Hij is overbodig.
Uw kloteland is overbodig, niet Bourgeois.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 15:51   #27
Thomas B.
Burger

Standaard

Citaat:
Trouwens, ik mag aannemen dat u tenminste het bestaan van 'Vlaanderen' binnen België erkent?
ja net zoals ik het bestaan van oost-vlaanderen binnen belgie erken.

Citaat:
Omdat, zoals ik al zei, aan de internationale reiziger te benadrukken dat er iets bestaat als Vlaanderen en dat dit verschillend is van 'België'.

Ik denk dat we hier in cirkeltjes aan het ronddraaien zijn...
is het dan zo belangrijk dat ze expliciet voor vlaanderen kiezen als ze voor belgie kiezen is dat toch even goed. wat kan je daar nu tegen hebben?
Vlaanderen is net hetzelfde als België volgens mij ik ken niet veel verschillen. Dat vlaanderen geen plaats heeft waar je af en toe eens kan langlaufen in open lucht en België wel maar ja is dat zo belangrijk?
Oud 26 januari 2007, 15:54   #28
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Vlaanderen is net hetzelfde als België
Hoe oud ben jij zeg?

Citaat:
volgens mij ik ken niet veel verschillen.
Ziehier al een verschil, slechts het topje van de IJsberg.

Laatst gewijzigd door Zeno! : 26 januari 2007 om 15:54.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 16:04   #29
Thomas B.
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Hoe oud ben jij zeg?
wat heeft dat er nu weer mee te maken?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Ziehier al een verschil, slechts het topje van de IJsberg.
Wow vlaanderen zou hoger sttan maar tegen welke kost de onderdrukking van de arbeiders? en voor wie staan ze beter uit welk opzicht is dat bekenen? warschijnlijk uit het oogpunt van het patronaat wow we mogen trots zijn we hebben een vlaamse regering die de hielen likt van de grote bedrijven(alle regeringen doen dat hoor, dat ontken ik niet).
Oud 26 januari 2007, 16:15   #30
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik ben tegen de splitsing van België omdat daardoor vooral in vlaanderen de bourgeois het voor het zeggen gaan hebben zonder de streidlustige waalse vakbond zouden we al 10 tallen generatiepacten door de strot van de arbeids gedrukt gekregen hebben en werkten we nu allemaal tot ons tachtigste aan een leefloon.
U beseft toch dat u hierdoor zowat anderhalf miljoen Vlaamse ACV'ers en ABVV'ers beledigt? U noemt zichzelf de grote vereniger, maar u maakt net 60% van de Belgische arbeiders uit voor mossels.

Citaat:
daarom ben ik ook voorstander van de CAP wat een nationaal initatief is.
Ik zal binnen CAP altijd dat reactionair Belgisch-nationalisme blijven bekampen.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Oud 26 januari 2007, 16:19   #31
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit bladje wordt betaald met ons belastinggeld en dient vooral om een minister te promoten en geenszins in het belang van België. Dit is dus even overbodig als de post van die minister zelf.

Zegt de man die "schijnt te beweren" (komt er zelfs niet eens voor uit, zie ook mijn handtekening) voorzitter te zijn van een partij die helemaal niet ageert tegen "Carrefour", beter nog : ze bestuderen het aandachtig, zoals blijkt uit deze topic :
http://forum.politics.be/showpost.ph...2&postcount=39

De Franse Gemeenschap subsidieert Carrefour? Vanwaar komt dat geld? Heeft de Franse Gemeenschap soms geld teveel?

Laatst gewijzigd door evilbu : 26 januari 2007 om 16:22.
evilbu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 16:22   #32
Thomas B.
Burger

Standaard

Citaat:
U beseft toch dat u hierdoor zowat anderhalf miljoen Vlaamse ACV'ers en ABVV'ers beledigt? U noemt zichzelf de grote vereniger, maar u maakt net 60% van de Belgische arbeiders uit voor mossels.
ik bekritiseer de leiding van de vakbonden als je kijkt dat het ACV reclame maakt in de publieke media om niet te gaan protesteren tegen het generatie pact en dan toch een groot aantal leden(waarwelke ik zeel veel sympathie heb) het doet dan dan ik dat het wel duidelijk is naar wie zijn pijpen de vakbonds leiding danst ook binnen het abvv is de leiding met handen en voeten gebonden aan de s.pa.
Oud 26 januari 2007, 16:32   #33
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik bekritiseer de leiding van de vakbonden als je kijkt dat het ACV reclame maakt in de publieke media om niet te gaan protesteren tegen het generatie pact en dan toch een groot aantal leden(waarwelke ik zeel veel sympathie heb) het doet dan dan ik dat het wel duidelijk is naar wie zijn pijpen de vakbonds leiding danst ook binnen het abvv is de leiding met handen en voeten gebonden aan de s.pa.
SP.a én PS. PS die overigens ook meewerkte aan het generatiepact.
Maar je bekritiseert net wel de Belgische nationale vakbondstop.
Oud 26 januari 2007, 16:42   #34
evilbu

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht

Bourgeois wil de wereld en de internationale gemeenschap tonen dat Vlaanderen een heel eigen regio is. Vandaar vind ik het een goed idee dat hij zijn mosterd in Catalonië haalt.

Wat vinden jullie hiervan?
Wat is de naam van dat blad uit Catalonië?
Oud 26 januari 2007, 16:47   #35
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Wat is de naam van dat blad uit Catalonië?
Catalonia Today, slimmeke!
Oud 26 januari 2007, 16:47   #36
Thomas B.
Burger

Standaard

Citaat:
Maar je bekritiseert net wel de Belgische nationale vakbondstop.

en dan ik vind dat het een stelletje hypocriten zijn, er zullen wel enkel goeie zijn maar er zitten ook verscheidene rotte appels tussen.
Oud 26 januari 2007, 16:51   #37
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
en dan ik vind dat het een stelletje hypocriten zijn, er zullen wel enkel goeie zijn maar er zitten ook verscheidene rotte appels tussen.
De vakbondstop is nu eenmaal volledig ingekapseld in het Belgisch establishment. Dat is het probleem.

Aan een Luc Cortebeeck heeft de arbeider werkelijk niks. Richt een Vlaamse en Waalse vakbond op, waar de basis het écht voor het zeggen heeft, en dan zal je strijdvaardige bonden krijgen.
Oud 26 januari 2007, 17:23   #38
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht

Zegt de man die "schijnt te beweren" (komt er zelfs niet eens voor uit, zie ook mijn handtekening) voorzitter te zijn van een partij die helemaal niet ageert tegen "Carrefour", beter nog : ze bestuderen het aandachtig, zoals blijkt uit deze topic :
http://forum.politics.be/showpost.ph...2&postcount=39

De Franse Gemeenschap subsidieert Carrefour? Vanwaar komt dat geld? Heeft de Franse Gemeenschap soms geld teveel?
Ik heb hier wat verdere info gevonden over Carrefour:

Citaat:
In de begroting voor 1995 van de Communauté française (Franse Gemeenschap) werd een artikel ingeschreven, waarin toelagen worden uitgetrokken voor zogenaamde culturele Franstalige initiatieven in Vlaanderen. Het grootste deel van deze toelagen gaat naar de agressief anti-Vlaamse Action Fouronnaise van José Happart (zie Voeren ) en de publikatie Carrefour. Deze laatste wordt verspreid op meer dan 100.000 exemplaren over 34 gemeenten in de Rand rond Brussel en Vlaams-Brabant, en spande zich tijdens de verkiezingen in om reclame te maken voor de Union des Francophones.

In deze zaak spreekt de Vlaamse Raad van een duidelijke en agressieve inmenging van de Franse Gemeenschap in de Nederlandstalige, en zodoende een zware schending van de federale loyauteit, maar volgens de voorzitter van de Franse Gemeenschap, Laurette Onkelinx , verklaarde dat de Franse Gemeenschap niets anders doet dan één van haar opdrachten vervullen, namelijk het verspreiden van de Franse kultuur, en dat ze hiermee zal doorgaan. Zij wordt hierin bijgetreden door de Waalse minister-president Robert Collignon en de voorzitter van de PS, Philippe Busquin . Niettemin hebben 110 van de 124 Vlaamse parlementsleden een resolutie ondertekend, waarbij het Vlaamse parlement de opdracht krijgt naar het Arbitragehof te stappen om de subsidie aan te vechten.
http://home.online.no/~vlaenen/
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 19:36   #39
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Doet me denken aan al zijn nutteloze en peperdure Vlaemsche huizen in het buitenland.
Ook met de Vlaamse huizen doet Bourgeois een heel goede zaak. Het is immers zijn taak als minister van Buitenlands Beleid om Vlaanderen te promoten in het buitenland. Zowel die Vlaamse huizen als dit "Flanders today" lenen zich daar perfect toe.

Trouwens, die naambekendheid van Vlaanderen is niet alleen goed nieuws voor de Vlaams-Nationalisten, maar héél Vlaanderen vaart daar wel bij. Ook dus degenen die dwepen met uw belze staat.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 20:16   #40
evilbu

Standaard

Citaat:
maar volgens de voorzitter van de Franse Gemeenschap, Laurette Onkelinx , verklaarde dat de Franse Gemeenschap niets anders doet dan één van haar opdrachten vervullen, namelijk het verspreiden van de Franse kultuur, en dat ze hiermee zal doorgaan.
En dat terwijl in Brussel gevlucht wordt naar Nederlandstalige scholen.
Zouden ze niet beschaamd zijn? Zouden ze niet eerst eens (zelfstandig) hun eigen huis in orde brengen?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be