Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 december 2003, 18:44   #21
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Vind jij het dan geen goeie intentie om een soort houvast te creëren om aan iedereen bepaalde rechten toe te kennen?
Ik zal hier met graagte dieper op ingaan van zodra thePiano mij van antwoord heeft gediend. In afwachting hul ik mij in stilzwijgen.
Tsja, ik vrees dat ik dus naar mijn antwoord kan schuifelen.
Oud 27 december 2003, 18:48   #22
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Ik zal thePiano nog enkele dagen tijd geven en indien hij dan niet geantwoord heeft zal ik u alsnog van antwoord dienen. Ik ben van goeder harte zoals u weet
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2003, 20:07   #23
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thor
Antoon schreef:
democratsteve schreef:

Juist. En daarom kan je jezelf afvragen wat het Westen het recht geeft her en der te gaan binnenvallen en onschuldige mensen te gaan bombarderen?

Citaat:
Het is net omgekeerd, slimmerik.

Saddam onschuldig?
De Taliban en Osama Bin laden onschuldig?

Ik heb het over de tienduizenden burgerslachtoffers die daar woonden, Slimmerik. Allemaal mensen die er niet zelf voor gekozen hebben om daar te wonen, maar ondertussen wel met de miserie zitten.
Iedereen die ook maar een beetje historische kennis bezit, begrijpt waar die hekel aan het Westen vandaan komt bij die MILJOENEN mensen in het zuidelijk gedeelte van de wereld.
Ik weet ook wel dat de Saddams en de Bin Ladens NIET onschuldig zijn, maar zijn alle Westerse leiders van vroeger én nu dat dan??
Of zoals Geert Hoste het stelde;de VLD wilde wel wapens verkopen aan Nepal,Agalev wilde dat niet en democratsteve vond de oplossing:we geven ze gratis

Ernstig steve:die inval is er maar pas gekomen na VN sankties die meer kwaad dan goed deden aan die mensen waar jij het over hebt;er waren dus nog 2 opties over;sankties opheffen en alles maar laten zoals het was (dan had SH nu reeds de A-bom),of binnenvallen.
Denk ervan wat je wil,maar tis allemaal nog relatief goed afgelopen.
Binnen 10 jaar zal hetzelfde gegarandeerd een nucleaire holocaust opleveren - beter de bloeding direkt te stoppen denk ik dan.....
Eens kijken, waar zijn er nucleaire wapens? we beginnen 't dichtste bij huis: Kleine Broghel: Hou je dus maar al goed vast!!
Schuilkelders klaar?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2003, 20:16   #24
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dergelijk 'verdrag' hoeft niet voor eeuwig gebetonneerd te zijn alsof het van enige hogere macht afkomstig is. Er kan behoefte aan andere, diepgaander of verfijnder rechten bestaan, maar het zomaar naar de prullenmand verwijzen, terwijl het voor sommige individuen een grote verbetering kan betekenen qua rechten, lijkt me verregaand.
De ondertekening ervan, is die niet vrijwillig?
Een soort contract, dus enkel geldig voor de ondertekenaars, zolang ze dit wensen?
Oud 28 december 2003, 20:16   #25
Thor
Provinciaal Statenlid

Thor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eens kijken, waar zijn er nucleaire wapens? we beginnen 't dichtste bij huis: Kleine Broghel
het is maar normaal dat België zijn deel doet - tis al erg genoeg dat we indertijd vierkant geweigerd hebben Amerikaanse raketten te laten plaatsen......nu is het de Amerikaanse belastingsbetaler die opdraait voor onze verdediging,en tis nog nie goed.Hadden we zelf een nucleair arsenaal opgebouwd,dan zouden we er zelf zeggenschap over hebben.Nu dus niet....
Trouwens,de NATO doctrine is duidelijk:je moet je vijand bevechten met dezelfde wapens als waarmee hij aanvalt.
Maw,een tankaanval beantwoord je dus niet met nucleaire wapens.Ook al heb je ze.
Wij zijn de agressor niet (en nooit geweest) en de NATO heeft is nooit zonder geldige reden een conflikt begonnen.
Als we echter onszelf de middelen tot zelfverdediging onthouden (zoals de EU dat doet) dan mogen we het vergeten de Milocviçen ed ooit te kunnen weerstaan....
Merk op dat de Bin Ladens ook niet zullen verwittigen alvorens mensen te vermoorden.Je moet die gasten dus kunnen ontraden.Voorkomen is beter dan genezen....

Citaat:
Hou je dus maar al goed vast
Vasthouden waaraan?Onze neutraliteit of zo????????En maar hopen dat een ander ze wil verdedigen....daar is een woord voor filo........het begint met LAF en het eindigt op HEID...

Schuilkelders?Als je een ander kan ontraden ooit aan te vallen heb je geen schuilkelders nodig,evenmin als je continu in angst moet leven....
Oud 29 december 2003, 18:18   #26
Percalion
Perm. Vertegenwoordiger VN

Percalion's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Artikel 20
Een ieder heeft recht op vrijheid van vreedzame vereniging en vergadering. Niemand mag worden gedwongen om tot een vereniging te behoren.
Dit impliceert dus eigenlijk onrechtstreeks ook dat men niemand kan dwingen om deel uit te maken van een der bestaande staten. M.a.w. iedereen heeft het recht om uit de staat(/staten) te stappen.
(ik vermeld dit maar eventjes omdat ik hier in mijn conclusie wens op terug te komen)
Ik had inderdaad al eens overwogen om een briefke te schrijven dat ze mijn identiteitskaart mogen hebben, dat ik niet langer naar school zal gaan maar alles wat ik wil weten uit het internet zal halen, dat ik mijn eigendom onttrek aan het belgische recht, dat ik later een eigen onderneming opricht zonder belastingen te betalen, doe wat ik wil, enzoverder.
kunnen ze mij eigen tegenhouden, vraag ik mij af?

waarschijnlijk zullen ze inroepen dat ik een staatsgreep de facto pleeg?
Oud 29 december 2003, 18:22   #27
Percalion

Percalion's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Dat wist ik wel. Ik vond het enkel meer zinvol om het Universele in plaats van het Europese verdrag te gebruiken. Uiteindelijk maakt het maar bitter weinig uit daar ik beide evenveel waarde toedicht: geen.
Vind jij het dan geen goeie intentie om een soort houvast te creëren om aan iedereen bepaalde rechten toe te kennen?
Dergelijk 'verdrag' hoeft niet voor eeuwig gebetonneerd te zijn alsof het van enige hogere macht afkomstig is. Er kan behoefte aan andere, diepgaander of verfijnder rechten bestaan, maar het zomaar naar de prullenmand verwijzen, terwijl het voor sommige individuen een grote verbetering kan betekenen qua rechten, lijkt me verregaand.
De enige garantie is dat die dingen in onze grondwet staan, zoals bij ons het geval is, en dat iedere wet door een hoog rechtscollege aan die bepalingen getoetst wordt.

als vivanter vind ik ook dat het recht op leven ondersteund moet worden door een recht op basisinkomen: een inkomen om te leven.
Oud 29 december 2003, 21:05   #28
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tsja, ik vrees dat ik dus naar mijn antwoord kan schuifelen.
Naar dat van thePiano zullen we klaarblijkelijk (en zoals voorspeld) kunnen fluiten, van mij krijgt u echter alsnog een antwoord.

Citaat:
Een soort contract, dus enkel geldig voor de ondertekenaars, zolang ze dit wensen?
Inderdaad. (al hebben we alle staten de UVRM ondertekend denk ik) Dat maakt al deze rechten dan ook bijzonder moeilijk afdwingbaar. Om nog maar te zwijgen over het democratische gehalte van zulke verdragen, daar dit soort overeenkomsten gemaakt worden tussen staten en bijgevolg individuen daar juist geen blaas over te beslissen hebben.

Maar goed, voldoende kritiek gespauwd op het bestaande:
ik ben hier, ondanks ik (bewust) die indruk wekte, absoluut niet principieel gekant tegen een overeenkomst als de UVRM en EVRM. Integendeel, ik ben een groot voorstander van het vastleggen van enkele 'natuurlijke' rechten waar elke mens sowieso, nu en in de toekomst, recht op heeft. Deze rechten hoeven wat mij betreft echter niet heel uitgebreid te zijn en al wel helemaal niet onderhevig aan de 'democratische wil van de meerderheid'. Ik zou mij beperken tot het vrijwaren van de volgende principes: 1) mensen zijn volkomen vrij in hun doen, laten en spreken zolang zij daarbij geen anderen dan zichzelf schade toebrengen 2) mensen hebben het recht om deel uit te maken van een samenleving naar keuze wanneer deze samenleving het daar eveneens mee eens is. Niemand heeft echter het recht om iemand te verplichten deel uit te maken van een bestaande samenleving

Misschien dat ik in mijn haast iets ben vergeten, maar ik denk dat dit wel het belangrijkste omvat.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Oud 29 december 2003, 21:36   #29
thePiano

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
In die discussie had ik het wel over het EVRM, Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens, en niet het Universeel Verdrag waaruit jij citeert.
Dat wist ik wel. Ik vond het enkel meer zinvol om het Universele in plaats van het Europese verdrag te gebruiken. Uiteindelijk maakt het maar bitter weinig uit daar ik beide evenveel waarde toedicht: geen.
Geen? Dan zijn we uitgepraat.
Oud 29 december 2003, 22:46   #30
Thor
Provinciaal Statenlid

Thor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik had inderdaad al eens overwogen om een briefke te schrijven dat ze mijn identiteitskaart mogen hebben, dat ik niet langer naar school zal gaan maar alles wat ik wil weten uit het internet zal halen, dat ik mijn eigendom onttrek aan het belgische recht, dat ik later een eigen onderneming opricht zonder belastingen te betalen, doe wat ik wil, enzoverder.

Er is ook een niet verwaarloosbare kans dat ze je een dwangbuis aandoen en de voorts niet veel meer over zeggen:alle 8hr een spuitje en opgelost....
Oud 29 december 2003, 22:50   #31
Aangebrande Phönix
Minister

Aangebrande Phönix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion
Citaat:

Dit impliceert dus eigenlijk onrechtstreeks ook dat men niemand kan dwingen om deel uit te maken van een der bestaande staten. M.a.w. iedereen heeft het recht om uit de staat(/staten) te stappen.
(ik vermeld dit maar eventjes omdat ik hier in mijn conclusie wens op terug te komen)

Dan plaats je je buiten de wet. Je verklaart je maw vogelvrij.
Niets was, niets is, niets zal
Aangebrande Phönix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2003, 22:54   #32
Thor
Provinciaal Statenlid

Thor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1) mensen zijn volkomen vrij in hun doen, laten en spreken zolang zij daarbij geen anderen dan zichzelf schade toebrengen
mogen we daaruit afleiden dat een psychisch gestoorde niet moet - zelfs niet mag - geholpen worden?????

Citaat:
2) mensen hebben het recht om deel uit te maken van een samenleving naar keuze wanneer deze samenleving het daar eveneens mee eens is
Dat is reeds zo (alhoewel bij tijd en wijlen chanterende Iraniers iets proberen te forceren....).De vraag is hoe je ongewensten kunt weren (bvb afgewezen asielzoekers)Hoeveel moet (kan) een land met een sociale zekerheid als bvb Belgie of Nederland incasseren alvorens ze bankroet gaat en de sociale zekerheid ophoud met bestaan voor iedereen?

Of anders gesteld:als mensen rechten hebben (bvb door de UVRM,wat zijn dan hun plichten?En hoe sanctioneren als ze die plicht niet vervullen...?)
Oud 29 december 2003, 23:20   #33
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hul uzelf maar in stilte, steek u maar weg achter bestaande wetten en probeer vooral geen debat te voeren aan de hand van debatten, daar bent u namelijk het best in bedreven is al vaak gebleken op dit forum.
Ik ben bereid om naar argumenten te luisteren en mijn mening bij te stellen. Ik aanvaard echter enkel argumenten omwille van de inhoud en niet omwille van de afkomst van de argumenten, zoals u dat blijkbaar wel doet. Ik aanvaard geen argumenten omdat het zus of zo geschreven staat in een of andere wet of omdat persoon x of y gezegd hebben dat het zo is.

Citaat:
mogen we daaruit afleiden dat een psychisch gestoorde niet moet - zelfs niet mag - geholpen worden?
Dat lijkt mij niet meer dan logisch. Ik zou niet weten waarom iemand 'geholpen' dient te worden (geholpen dan nog wel door zijn vrijheden in te perken) wanneer hij geen anderen kwaad berokkent en daar niet zelf om vraagt, u mag argumenten aanhalen om mij van het tegendeel te overtuigen, maar ik betwijfel of u daar in gaat slaan. Wat is dat psychisch gestoord zijn en wie bepaalt dat?

Citaat:
Dat is reeds zo
Neen, dat is helemaal niet zo. Je kan jezelf namelijk helemaal niet buiten de bestaande maatschappijen stellen en bijvoorbeeld zelf een nieuwe samenleving oprichten. Bovendien is er geen enkele samenleving die bepaalt of mensen mogen toetreden tot hun samenleving, het zijn partijen, politici, 'leiders' die dat doen.

Citaat:
De vraag is hoe je ongewensten kunt weren
Dat, net als uw uitweiding over de SZ, heeft maar weinig van doen in deze discussie en ik denk dan ook niet dat het heel zinvol is om in dit topic daar ver over uit te weiden.

Citaat:
Of anders gesteld:als mensen rechten hebben (bvb door de UVRM,wat zijn dan hun plichten?En hoe sanctioneren als ze die plicht niet vervullen...?)
Mensen hebben, met exceptie van het feit dat ze anderen geen kwaad mogen berokkenen en anderen niet mogen dwingen tot bepaalde daden, geen plichten tenzij ze zich vrijwillig ertoe verbinden om bepaalde verplichtingen na te komen.
Oud 29 december 2003, 23:35   #34
Thor
Provinciaal Statenlid

Thor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
mogen we daaruit afleiden dat een psychisch gestoorde niet moet - zelfs niet mag - geholpen worden?

Dat lijkt mij niet meer dan logisch. Ik zou niet weten waarom iemand 'geholpen' dient te worden (geholpen dan nog wel door zijn vrijheden in te perken) wanneer hij geen anderen kwaad berokkent en daar niet zelf om vraagt, u mag argumenten aanhalen om mij van het tegendeel te overtuigen, maar ik betwijfel of u daar in gaat slaan. Wat is dat psychisch gestoord zijn en wie bepaalt dat?
Diagnose gebeurt door psychologen ne psychiaters.Als een mentaal gestoorde zichzelf dreigt te verwonden dan moet je dat toch voorkomen????

Citaat:
Bovendien is er geen enkele samenleving die bepaalt of mensen mogen toetreden tot hun samenleving, het zijn partijen, politici, 'leiders' die dat doen
In een demokratie (en enkel daar) kan je rustig stellen VOLK=STAAT,de partijen en de politici moeten verkozen worden....die politici hebben dus het recht om binnen zekere grenzen en in zoverre de noodzaak aangetoond is,regulerend en indien nodig sactionerend op te treden....

Citaat:
Dat, net als uw uitweiding over de SZ, heeft maar weinig van doen in deze discussie en ik denk dan ook niet dat het heel zinvol is om in dit topic daar ver over uit te weiden
Meer dan je schijt te denken,want als er morgen 125 miljoen plattelandschinezen onder het mom van "wij zijn vrij en we mogen wonen waar we willen" aan onze deur staan,dan kan je wel dag zeggen aan die SZ.

Citaat:
Mensen hebben, met exceptie van het feit dat ze anderen geen kwaad mogen berokkenen en anderen niet mogen dwingen tot bepaalde daden, geen plichten tenzij ze zich vrijwillig ertoe verbinden om bepaalde verplichtingen na te komen
Dan hebben de ethiopiers het recht op voedsel en wij de plicht voor hen te werken?????Je draait het om volgens mij:eerst moet een mens plichten nakomen,en daaraan kan hij dan tov anderen rechten ontlenen.
In die die had het UVRM moeten gekoppeld worden aan een UVP(lichten)M
Dat had er een bruikbaar instrument van gemaakt ipv een mooie intentiverklaring die vaker misbruikt werd dan ze ooit nodig is geweest om iets af te dwingen.
Oud 30 december 2003, 00:22   #35
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Diagnose gebeurt door psychologen ne psychiaters.Als een mentaal gestoorde zichzelf dreigt te verwonden dan moet je dat toch voorkomen?
Ik vroeg argumenten. Ik ben nog steeds zelf beter geplaatst om over mijn geestestoestand te praten dan een psychiater. Wie schenkt hen namelijk het recht en de alwetendheid om daarover te oordelen en bijgevolg te bepalen wat ik wel en niet met mijn leven mag doen?
Gaan we het ook proberen te voorkomen dat iemand zelfmoord pleegt wanneer deze dat wenst? En gaan we ook in andere individuen hun plaats bepalen wanneer zij wel en wanneer zij niet het recht op euthanasie hebben?

Citaat:
In een demokratie (en enkel daar) kan je rustig stellen VOLK=STAAT,de partijen en de politici moeten verkozen worden....die politici hebben dus het recht om binnen zekere grenzen en in zoverre de noodzaak aangetoond is,regulerend en indien nodig sactionerend op te treden....
Ik sprak ook vanuit die optiek. Politici en dergelijk zouden dat recht enkel mogen hebben omdat het volk dat wenst, niet omdat het systeem nu eenmaal zo is.

Citaat:
Meer dan je schijt te denken,want als er morgen 125 miljoen plattelandschinezen onder het mom van "wij zijn vrij en we mogen wonen waar we willen" aan onze deur staan,dan kan je wel dag zeggen aan die SZ.
Dat mag ook op voorwaarde dat daar nog niemand woonachtig is. Dat vereist wel een aanpassing van het stelsel van de SZ. Een oplossing hiervoor (en ook voor vele andere problemen) zou een geindividualiseerde SZ zijn.

Citaat:
Dan hebben de ethiopiers het recht op voedsel en wij de plicht voor hen te werken?????Je draait het om volgens mij:eerst moet een mens plichten nakomen,en daaraan kan hij dan tov anderen rechten ontlenen.
Kan je dit even verklaren, want ik begrijp je zin absoluut niet. Waar zou ik gezegd hebben dat wij plichten hebben tov de Ethipopiërs?
Oud 30 december 2003, 10:58   #36
thePiano

Standaard

Citaat:
Citaat:
Hul uzelf maar in stilte, steek u maar weg achter bestaande wetten en probeer vooral geen debat te voeren aan de hand van debatten, daar bent u namelijk het best in bedreven is al vaak gebleken op dit forum.
Ik ben bereid om naar argumenten te luisteren en mijn mening bij te stellen. Ik aanvaard echter enkel argumenten omwille van de inhoud en niet omwille van de afkomst van de argumenten, zoals u dat blijkbaar wel doet. Ik aanvaard geen argumenten omdat het zus of zo geschreven staat in een of andere wet of omdat persoon x of y gezegd hebben dat het zo is.
Tjah, als jij de Rechten van de Mens niet erkend, het UVRM en het EVRM gewoon afwijst, wat blijft er dan nog over hé? De jungle misschien? Of zoiets als de nationaal-socialistische staat van enen Dolf?

Maar in je nieuwe hoedanigheid van Minister van Buitenforumse Zaken wens ik je nog een voorspoedige carrière toe om die paar honderd staten die de UVRM wèl erkennen, te overtuigen van je nieuwe visionaire ideeën.
Oud 30 december 2003, 12:10   #37
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Tjah, als jij de Rechten van de Mens niet erkend, het UVRM en het EVRM gewoon afwijst, wat blijft er dan nog over hé? De jungle misschien? Of zoiets als de nationaal-socialistische staat van enen Dolf?

Maar in je nieuwe hoedanigheid van Minister van Buitenforumse Zaken wens ik je nog een voorspoedige carrière toe om die paar honderd staten die de UVRM wèl erkennen, te overtuigen van je nieuwe visionaire ideeën.
Lap, de Dies is ook al een Dolf.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2003, 12:21   #38
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Man man man toch. Moet jij nu echt èlke discussie herleiden tot een "wel nazi of niet nazi"-topic? Ik heb de UVRM en de EVRM zelfs nog niet gelèzen. Ai. Erg toch. Een echte Dolf in wording.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2003, 17:19   #39
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Citaat:

Man man man toch. Moet jij nu echt èlke discussie herleiden tot een "wel nazi of niet nazi"-topic? Ik heb de UVRM en de EVRM zelfs nog niet gelèzen. Ai. Erg toch. Een echte Dolf in wording.
Onzin. Trouwens, waar staat dat ergens dat ik Dies vergelijk met den Dolf? Ik heb alleen gezegd dat een samenleving zonder Mensenrechten er geen is of het zou een dictatuur moeten zijn. Vervang dien Dolf maar dan door Stalin, Pol Pot of Mao Tse Toeng, het is mij al eender.

Ik vind alleen een discussie over het EVRM onzinnig en onrealistisch en ik verdoe mijn tijd daar niet aan.
Oud 30 december 2003, 17:54   #40
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onzin. Trouwens, waar staat dat ergens dat ik Dies vergelijk met den Dolf?
U probeert wel (ten onrechte) aan te tonen dat mijn ideeën een samenleving tot stand zouden brengen zoals in Nazi-Duitsland. Complete onzin natuurlijk; u hebt meer overeenkomsten met het gedachtengoed van Hitler dan ik, maar dat terzijde.

Citaat:
Ik heb alleen gezegd dat een samenleving zonder Mensenrechten er geen is of het zou een dictatuur moeten zijn.
Nog grotere onzin natuurlijk, tenzij u van mening bent dat er voor het ontstaan van de UVRM geen (democratische/ niet dictatoriale) samenlevingen zouden hebben bestaan. Bovendien hebt u wel een zeer denigrerende mensvisie als u dat werkelijk gelooft.

Citaat:
Ik vind alleen een discussie over het EVRM onzinnig en onrealistisch en ik verdoe mijn tijd daar niet aan.
Daar ging de discussie dan ook hoegenaamd niet over.
Misschien dat het zinvol zou zijn indien u dit topic eventjes (opnieuw) doorleest. Dan weet u in 1klap wat ik wel afwijs en wat niet, wat in mijn ogen noodzakelijke rechten zijn en waar deze discussie eigenlijk oorspronkelijk over diende te gaan. Het zijn slechts 2pagina's, dus ik neem aan dat het voor u slechts een kleine moeite is om deze eventjes door te nemen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be