![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en die 35% walen mogen van mij part 35% buitenlanders zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#24 |
|
![]() Begrijpelijk. Een Waalse premier brengt het einde van België alleen maar dichter.
![]() |
#25 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Di Rupo zal misschien verzet oproepen (niet zozeer omdat hij Franstalig is maar omwille van zijn door corruptie aangetaste partij) Maar iemand als bv Louis Michel is voor vele nederlandstaligen een perfect aanvaardbare premier. Een politiek beest, perfect tweetalig, gepasionneerd, charismatisch... Bovendien is Michel in staat van compromissen te sluiten en is hij razend ambitieus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Denk toch eens na: Di Rupo als premier! Schitterend voor Vlaanderen! In Wallonië zullen ze dan pas echt schrik moeten krijgen van Vlaanderen, dat het spel bijna uit is...
![]() |
![]() |
#27 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat is exact wat Bart De Wever ook zei. En hij heeft gelijk ook. Voor mij is dat ook belangrijk, maar er zijn hogere prioriteiten te winnen voor Vlaanderen. De monarchie krijgen we wel zo afgebouwd.
![]() |
#28 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik vergelijk Michel met een bal gehakt uit de frituur! ![]()
![]() |
![]() |
#29 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#30 |
Gouverneur
|
![]() In een nationale kieskring zou mijn stem inderdaad naar Louis Michel gaan
Spijtig genoeg kan ik nu niet voor hem stemmen ![]() Laatst gewijzigd door Sneta : 29 januari 2007 om 13:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
|
![]() Citaat:
![]() (is maar een vraag! ![]()
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Het VB heeft nooit geeist dat Vlaanderen stelselmatig Waalse gemeenten zou kunnen opeisen. Het VB heeft ook nooit geeist dat Brussel een eentalige stad wordt.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
|
![]() Citaat:
- FDF eist tweetaligheid in Brussel en dat Brussel, niet Wallonië groeit - het is misschien toch ergens niet eerlijk dat gemeenten met een nipte Vlaamse meerderheid (Linkebeek 54% in 1947) eentalig bleven maar dat ze met een nipte Franstalige meerderheid tweetalig werden. Op de website van VVB staat: http://www.vvb.org/persmededelingen/7414 Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het FDF is dan ook geen Waalse, maar een Brusselse partij, die opgericht werd door de Franstalige bourgeoisie als reactie op het vastleggen van de taalgrens in 1962-1963 en het toekennen van een officieel tweetalig statuut voor Brussel, met evenwaardige behandeling van het Nederlands. Twee dingen waar de rabiate Brusselse Franstaligen zich nooit hebben willen bij neerleggen. De oorspronkelijke naam van de partij was overigens 'FDFB' ofwel 'Front Démocratique des Francophones Bruxellois', een partij die vooral de belangen van de Franstaligen in Brussel en het omliggende Vlaamse land moest verdedigen (lees: voor die Franstaligen een zo groot mogelijk Brussel creëren). Ook nu primeert die aanvankelijke doelstelling nog steeds. Het is dan ook enkel Brussel waarvoor het FDF bekommerd is; van Wallonië ligt het niet wakker, en omgekeerd: in Wallonië stelt het FDF zo goed als niks voor. Hoogstens als er een communautair dispuut is met Vlaanderen weten ze bij het FDF de Walen te vinden. Om hen als nuttige idioten te gebruiken in hun imperialistische 'groot-Brussel' politiek. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mensen als Maingain stellen constant dat de tweetaligheid in Brussel niet meer houdbaar is. Hetgeen zij voorstellen, is een soort van "ééntalig Frans met faciliteiten voor Nederlandstaligen".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Het valt me wel op dat FDF een gezellig en multi-etnisch uiterlijk wil, wat je minder gemakkelijk van VB kan zeggen.
![]() |
![]() |
#38 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() "....alles dat "teveel naar links ruikt of ermee meeheult" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
|
![]() Citaat:
![]() Enne, Michel for president zou ik zo zeggen, elke Franstalige is goed voor mij.
![]() |