Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 26 december 2003, 19:03   #21
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Allez, Vivant gaat dus voor méér "Vlaamse" bevoegdheden. I.p.v. dan nog te zeggen dat de bevoegdheden gewoon homogener moeten worden, op welk niveau dan ook. Maar nee, ze gaan verder met hun oudbakken nationalisme. Bravo !
Oud- of nieuwbakken ? Nationalisme is voor Vivant helemaal geen punt. Interpreteer het zoals u wil maar interpreteer het vooral verstandig !

Vivant gaat voor een totaal nieuw begrip van internationale solidariteit. En als de springplank daartoe een 'vlaamse' partij is (zeg eens, waar zijn de 'belgische' ? ) waarom niet ? Sterven de mensen van het BUB liever de verzandingsdood ?

Wie er achter de schermen communautair of nationalistisch garen wil van spinnen doet maar. Maar wees dan niet verrast als onze rechtvoorwaartse Vivant-mening niet mee het beperkende pad inslaat dat jullie wensen in te slaan.

Span jullie liever achter onze internationale kar in plaats van absoluut te willen blijven steken in de modder van het vlaamse of belgische moeras.

Of schal de hoorn en kijk uit naar de zieltogende CD&V-achterhoede ...
Descartes Jr is offline  
Oud 26 december 2003, 19:26   #22
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Waar is het BROV? 8)
Oud 26 december 2003, 19:54   #23
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Waar is het BROV? 8)
De puristen komen zeker aan hun trekken.

Maar hoorde ik eerder geen relativerende stem uit de States die sprak van de onvermijdelijke traagheid der dingen?

Na het Daensisme is Vivant het beste wat ons kon overkomen. CVP, PVV en BSP mochten gedurende 4 decennia 'hun ding' doen.

En Vivant moet het nu maar klaren in één legislatuur ?

Kom straks niet klagen dat het allemaal te snel gaat, hé !
Descartes Jr is offline  
Oud 26 december 2003, 20:10   #24
Thomas Hx
Minister-President

Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Waar is het BROV? 8)

Maar hoorde ik eerder geen relativerende stem uit de States die sprak van de onvermijdelijke traagheid der dingen?

Na het Daensisme is Vivant het beste wat ons kon overkomen. CVP, PVV en BSP mochten gedurende 4 decennia 'hun ding' doen.

Een Vivant'er die het Daensisme promoot, we gaan er op vooruit!
Oud 26 december 2003, 20:20   #25
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas Heynderickx
Citaat:

Vergeet vooral de context niet, hé !

Als student heb je natuurlijk nog geen begrip van "evoluties".

Maar da's je vergeven. Je bezit duidelijk zin voor interpretatie en relativering ....

Je wordt nog een goeie !
Descartes Jr is offline  
Oud 26 december 2003, 20:39   #26
Thomas Hx
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:

Vergeet vooral de context niet, hé !

Als student heb je natuurlijk nog geen begrip van "evoluties".

Maar da's je vergeven. Je bezit duidelijk zin voor interpretatie en relativering ....

Je wordt nog een goeie !
Er is werk Thomas...
Oud 29 december 2003, 14:03   #27
Percalion
Perm. Vertegenwoordiger VN

Percalion's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Ook al realiseert Vivant slechts 1 van zijn 4 hoofdthema's, dan is het al een riant succes voor de hele maatschappij.

Vivant gaat namelijk NIET voor de 'postjes en macht'. Wél voor échte maatschappelijke verbetering. Zonder BV's en zonder glamour-boys in dure maatpakken. Zelfs onze voorman draagt nooit das of jas en is het duidelijkst herkenbaar in zijn ribfluwelen broek. Het is immers de INHOUD die spreekt !

Of bedoelt u wat anders met "GROOT" ....
Tot hiertoe had ik respect voor VIVANT, ik heb zo een aantal partijen en mensen die het voor de postjes doen geclasseerd waar ik nooit op zal stemmen. Daar hoort VIVANT nu bij.

waarom?

De term oppurtunisme kunnen we hier zeker gebruiken. Waarom de VLD? Omdat SP.A-SPIRIT-VIVANT niet op de kiesbiljetten kan staan...
Het oppurtunisme is groot...

Ook bij de VLD is het weer oppurtunisme a volonté: een kiesdrempel, migrantenstemrecht niet goedkeuren en tegelijk weer wel ( ze hadden er een regeringszaak van kunnen maken ), en tegelijk toch voor het BROV strijden. Van onlogica gesproken.

Weer oppurtunisme bij VIVANT, de VLD verdedigt het BROV in het ELDR congres, iedereen weet dat het niet aanvaard zal worden. En uiteraard wordt het ook niet aanvaard door de andere Europese liberale partijen. Maar toch gaat VIVANT in kartel met de VLD.

Van oppurtunisme gesproken...

De reden waarom we uiteindelijk VLD kiezen is omdat Vivant zowel met SPA als met VLD raakpunten heeft. Basisinkomen zal SPA wellicht wel goedvinden, maar sociale lasten afschaffen... ho maar.
VLD ziet die afschaffing goed zitten natuurlijk maar basisinkomen ... (ik ben zéér blij dat ze nu schrijven dat het "interessant" is)

het was in feite al gelijk met wie; zolang het programma maar uitgevoerd wordt... aan iedereen die nog vragen heeft over het vivantprogramma kan ik zeggen: kom ze op ons forum stellen, ik vind dat net ietske overzichtelijker dan dit quoten en zo; op ons forum is er een heel team van gemotiveerde vivanters die u al uw vragen zullen beantwoorden

groeten van een gemotiveerde vivanter

www.vivant.org
Oud 29 december 2003, 14:17   #28
Thomas Hx
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion
Citaat:

Tot hiertoe had ik respect voor VIVANT, ik heb zo een aantal partijen en mensen die het voor de postjes doen geclasseerd waar ik nooit op zal stemmen. Daar hoort VIVANT nu bij.

waarom?

De term oppurtunisme kunnen we hier zeker gebruiken. Waarom de VLD? Omdat SP.A-SPIRIT-VIVANT niet op de kiesbiljetten kan staan...
Het oppurtunisme is groot...

Ook bij de VLD is het weer oppurtunisme a volonté: een kiesdrempel, migrantenstemrecht niet goedkeuren en tegelijk weer wel ( ze hadden er een regeringszaak van kunnen maken ), en tegelijk toch voor het BROV strijden. Van onlogica gesproken.

Weer oppurtunisme bij VIVANT, de VLD verdedigt het BROV in het ELDR congres, iedereen weet dat het niet aanvaard zal worden. En uiteraard wordt het ook niet aanvaard door de andere Europese liberale partijen. Maar toch gaat VIVANT in kartel met de VLD.

Van oppurtunisme gesproken...

De reden waarom we uiteindelijk VLD kiezen is omdat Vivant zowel met SPA als met VLD raakpunten heeft. Basisinkomen zal SPA wellicht wel goedvinden, maar sociale lasten afschaffen... ho maar.
VLD ziet die afschaffing goed zitten natuurlijk maar basisinkomen ... (ik ben zéér blij dat ze nu schrijven dat het "interessant" is)

het was in feite al gelijk met wie; zolang het programma maar uitgevoerd wordt... aan iedereen die nog vragen heeft over het vivantprogramma kan ik zeggen: kom ze op ons forum stellen, ik vind dat net ietske overzichtelijker dan dit quoten en zo; op ons forum is er een heel team van gemotiveerde vivanters die u al uw vragen zullen beantwoorden

groeten van een gemotiveerde vivanter

www.vivant.org
Waarom kon uw voorzitter dat nit zeggen voor tv?
Oud 29 december 2003, 15:08   #29
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion

Dat heeft hij gedaan. Bij Coninx&Van Wijck.

Maar, met permissie, het is een partij als Vivant (nog) niet gegund om zijn mening twee- of meermaal te mogen herhalen opdat het goed zou doorklinken bij de burgers van dit land.

Daarvoor moet je al bij de selecte incrowd van dit landje zitten. En vooral in het balboekje van Sigfried Bracke staan... Maar daar is alleen plaats voor de Freya's en andere SP-schoonheden van dit land.
Descartes Jr is offline  
Oud 29 december 2003, 15:48   #30
Thomas Hx
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:

Dat heeft hij gedaan. Bij Coninx&Van Wijck.

Maar, met permissie, het is een partij als Vivant (nog) niet gegund om zijn mening twee- of meermaal te mogen herhalen opdat het goed zou doorklinken bij de burgers van dit land.

Daarvoor moet je al bij de selecte incrowd van dit landje zitten. En vooral in het balboekje van Sigfried Bracke staan... Maar daar is alleen plaats voor de Freya's en andere SP-schoonheden van dit land.
Mag ik je erop wijzen dat ik heel pro-VIVANT jaren ben geweest. Maar de rede van: " SP.A-SPIRIT-VIVANT" is toch puur opportunisme. IK hoop van harte dat zij hun punten kunnn doordrukken.
Oud 29 december 2003, 18:00   #31
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Mag ik je erop wijzen dat ik heel pro-VIVANT jaren ben geweest. Maar de rede van: " SP.A-SPIRIT-VIVANT" is toch puur opportunisme. IK hoop van harte dat zij hun punten kunnn doordrukken.
OK. Zet u eens met beide voeten op de grond. Ofwel gaat u samen met partij A waar uw naam wél mee op het stembiljet kan zodat Jan-en-Maria-Modaal die te lezen krijgen ofwel verdwijnt uw naam in de anonimiteit van slokop-partij B, terwijl het juist de bedoeling van het kartel is om mét de eigen identiteit over de kiesdrempel te geraken.

Freewheelen is fijn. Maar er komt een moment waarop de kiezer écht zijn potlood boven haalt !
Descartes Jr is offline  
Oud 29 december 2003, 21:06   #32
Thomas Hx
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:
OK. Zet u eens met beide voeten op de grond. Ofwel gaat u samen met partij A waar uw naam wél mee op het stembiljet kan zodat Jan-en-Maria-Modaal die te lezen krijgen ofwel verdwijnt uw naam in de anonimiteit van slokop-partij B, terwijl het juist de bedoeling van het kartel is om mét de eigen identiteit over de kiesdrempel te geraken.

Freewheelen is fijn. Maar er komt een moment waarop de kiezer écht zijn potlood boven haalt !
maar het moet toch gaan over punten, niet over de naam. Mensen alstublieft.
Oud 30 december 2003, 09:23   #33
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:

Spijtig genoeg kan een kartel enkel met behoud van naam ! En die naam mag dan weer niet langer zijn dan 10 letters. Weer eens een bewijs van de absurditeit van de kieswetgeving.

Er was dus geen alternatief tenzij Vivant zich liet opslokken in een fusie en dat was helemaal niet de bedoeling : want onze PUNTEN zijn het levensbelangrijkste.

U moet weten dat geen enkele Vivanter in eerste instantie voorstander was van een kartel. Maar men zag in dat er geen andere uitweg was ! Wettelijk noch realistisch.

Uiteraard heeft dat de nodige uren discussie en onderzoek gevraagd, waar zelfs een enquêtebureau aan te pas kwam. En uiteindelijk werd een bindend referendum onder de leden gehouden. En u kent het resutaat : 85% gaf groen licht voor het kartel.

Omdat het gewoon niet anders kon. Wettelijk noch realistisch.

Ik hoop dat u nu overtuigd bent, ook al moest u die uren discussies en achtergronden spijtig genoeg missen. Hopelijk volstaat deze kleine bijdrage.
Descartes Jr is offline  
Oud 30 december 2003, 12:13   #34
Thomas Hx
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:

1) Spijtig genoeg kan een kartel enkel met behoud van naam ! En die naam mag dan weer niet langer zijn dan 10 letters. Weer eens een bewijs van de absurditeit van de kieswetgeving.

2) Er was dus geen alternatief tenzij Vivant zich liet opslokken in een fusie en dat was helemaal niet de bedoeling : want onze PUNTEN zijn het levensbelangrijkste.

3) U moet weten dat geen enkele Vivanter in eerste instantie voorstander was van een kartel. Maar men zag in dat er geen andere uitweg was ! Wettelijk noch realistisch.

4) Uiteraard heeft dat de nodige uren discussie en onderzoek gevraagd, waar zelfs een enquêtebureau aan te pas kwam. En uiteindelijk werd een bindend referendum onder de leden gehouden. En u kent het resutaat : 85% gaf groen licht voor het kartel.

5) Omdat het gewoon niet anders kon. Wettelijk noch realistisch.

6) Ik hoop dat u nu overtuigd bent, ook al moest u die uren discussies en achtergronden spijtig genoeg missen. Hopelijk volstaat deze kleine bijdrage.
1) Bwa, ldk, links democratisch kartel?
2) Als de SP.A-SPIRIT nu al uw punten inwilligde, maar je naam zou er niet in komen, zou je er dan nog niet bijgaan? Ik wel hoor. Welleswaar onder een gezamelnaam: LDK?
3) Versta u volledig.
4) Prima, maar alleen de rede: VIVANT kan niet in een kartel met SP.A-SPIRIT voorkomen, is toch een heel zwakke reden?
5) LDK....
6) Ik stem niet op de VLD, sorry .

Thomas
Oud 30 december 2003, 12:24   #35
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:

1) Spijtig genoeg kan een kartel enkel met behoud van naam ! En die naam mag dan weer niet langer zijn dan 10 letters. Weer eens een bewijs van de absurditeit van de kieswetgeving.

2) Er was dus geen alternatief tenzij Vivant zich liet opslokken in een fusie en dat was helemaal niet de bedoeling : want onze PUNTEN zijn het levensbelangrijkste.

3) U moet weten dat geen enkele Vivanter in eerste instantie voorstander was van een kartel. Maar men zag in dat er geen andere uitweg was ! Wettelijk noch realistisch.

4) Uiteraard heeft dat de nodige uren discussie en onderzoek gevraagd, waar zelfs een enquêtebureau aan te pas kwam. En uiteindelijk werd een bindend referendum onder de leden gehouden. En u kent het resutaat : 85% gaf groen licht voor het kartel.

5) Omdat het gewoon niet anders kon. Wettelijk noch realistisch.

6) Ik hoop dat u nu overtuigd bent, ook al moest u die uren discussies en achtergronden spijtig genoeg missen. Hopelijk volstaat deze kleine bijdrage.
2) Als de SP.A-SPIRIT nu al uw punten inwilligde, maar je naam zou er niet in komen, zou je er dan nog niet bijgaan? Ik wel hoor. Welleswaar onder een gezamelnaam: LDK?
3) Versta u volledig.
4) Prima, maar alleen de rede: VIVANT kan niet in een kartel met SP.A-SPIRIT voorkomen, is toch een heel zwakke reden?
5) LDK....

Thomas
De naam VIVANT opgeven betekent zijn identiteit verliezen. Dat wou niemand. Vivant heeft de bedoeling als beweging of partij zijn maatschappelijk doel in de toekomst verder na te streven en uit te breiden zonder zich met handen, ziel en voeten te laten binden aan doorwinterde politieke tentakel-bonzen.

En de besprekingen en affiniteit met VLD lag nu eenmaal iets beter dan met SPa-Spirit. En we kunnen onze naam behouden. Dat is geen flauw argument, dat is een niet te onderschatten extra plus voor deze vorm van kartel.
Descartes Jr is offline  
Oud 30 december 2003, 13:13   #36
BCD
Gouverneur

BCD's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar BCD Stuur een bericht via Skype™ naar BCD
Standaard

Citaat:
Alvast een voorlopig voorproefje ...

De kernpunten van het nieuwe kartel worden vertaald in een aantal doelstellingen die elk gekoppeld worden aan concrete thema’s.

Onder de titel 'Kansen in de informatiemaatschappij' komen de uiterst belangrijke uitdagingen aan bod waarop we de komende tien jaar een antwoord moeten geven om Vlaanderen het noodzakelijke draagvlak voor de toekomst te geven: de ontwikkeling van spitstechnologie, de uitbouw van een infrastructuur die de logistieke rol in het centrum van West-Europa valoriseert, de omschakeling van overheidsbedrijven en van de overheid zelf tot echte dienstverleners en een nieuwe visie op het cultuurbeleid.

Een tweede invalshoek is een levenskrachtige en verdraagzame samenleving. Daarbij is een succesvolle integratie van de migranten essentieel. Het probleem van de veroudering stelt de vraag naar de verhoging van de activiteitsgraad. De kinderen moeten, los van afkomst of financiële draagkracht van de ouders, alle kansen krijgen in het onderwijs. Terwijl ouders, dikwijls tweeverdieners, ondersteuning verdienen. Individuele ontplooiing is onmogelijk zonder veiligheid. De komende tien jaar moet die veiligheid, voortbouwend op de politiehervorming, verder worden verbeterd. Op milieugebied moet er sneller vooruitgang worden geboekt, voornamelijk door het aanmoedigen van milieuvriendelijk gedrag. En weinig dingen versterken een samenleving zozeer als een degelijke huisvesting waarbij zoveel mogelijk mensen een eigen woning hebben.

De derde invalshoek kan dan vrijheid voor de mensen zijn. Een vrijheid die betekent dat mensen effectief beschermd worden tegen inbreuken op hun privacy. Maar ook een vrijheid die het recht op zelfbeschikking verder uitbreidt, onder meer in de ethische dossiers. Vrijheid door minder regels, door komaf te maken met overtollige en hinderlijke reglementen. Vrijheid door iedereen het recht te geven op een behoorlijke sociale zekerheid, of je nu zelfstandige of werknemers bent, arbeider of bediende. In dat opzicht is het basisinkomen, een voorstel van Vivant, een interessant idee.

Een vierde invalshoek gaat over meer slagkracht in Vlaanderen, in Europa en in de wereld. Een uitbreiding van de Vlaamse bevoegdheden is nodig om tot behoorlijk bestuur en duidelijke verantwoordelijkheden te komen. Een sterk en democratisch Europa is dat evenzeer, want zonder dat Europa kunnen een heel wat problemen niet opgelost worden. Om de problematiek van ontwikkelingssamenwerking en globalisering aan te pakken is, naast hulp, niet een inperking van de liberale vrijhandel nodig, maar een drastische uitbreiding zodat de ontwikkelingslanden de kans krijgen hun producten op een eerlijke manier uit te voeren.

Ten slotte is een stevige economie absoluut noodzakelijk om het sociale weefsel te schragen. Meer soepelheid, meer kansen voor ondernemersschap en creativiteit moeten het groeiritme van de economie opdrijven. Dat leidt tot meer banen, maar daarnaast moeten de lasten op arbeid verder naar omlaag. Dat kan bijvoorbeeld door die lasten geleidelijk te vervangen door belastingen op producten en diensten, een probleem dat op Europees niveau moet worden uitgeklaard. Bijkomende belastingverlagingen verhogen bovendien de vrijheid van de mensen die de kans krijgen zelf te beslissen waaraan ze hun geld zullen uitgeven.

Deze teksten vindt u ook terug op de VLD-website.
Mooie tekst zoals vele het willen horen maar hoe en wat men juist zal doen dat ontbreekt nog en het kartel is opnieuw een zet in de tweegezichten politiek van Kareltje.
BCD is offline  
Oud 30 december 2003, 13:36   #37
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BCD
Mooie tekst zoals vele het willen horen maar hoe en wat men juist zal doen dat ontbreekt nog en het kartel is opnieuw een zet in de tweegezichten politiek van Kareltje.
Reden kan misschien ook te zoeken zijn bij de rijkdommen van de vivanters hun voorman.
En dan moeten wij geloven dat de BUB-ers met goede wil, ideologisch enthousiasme en humanistische tolerantie door het leven willen gaan ?

Slaagden zij er al in om in één topic op dit forum geen kleinkinderlijk gehuil en achterbakse leugens en verdachtmakingen achterwege te laten ?

Sjongejonge. Uw eigen medestander Tacitus komt zich achter de schermen excuseren voor zijn leugens op het forum maar vertikt het dit op het forum zelf recht te zetten.

Kom op met bewijzen voor uw vrijpostige jaloerse verdachtmakingen of geef openlijk toe dat je een persoonlijke wrok koestert tegen die man wiens ideeën jullie later wel meepikten tot eigen opportunisme.

Is het nu werkelijk onmogelijk om te geloven in iemands goede bedoelingen ? Of heeft u een hobby gemaakt van het kak-smijten ?

Ik begin werkelijk een hoge dunk te krijgen van het clowneske gehalte van de BUB-bers.
Descartes Jr is offline  
Oud 30 december 2003, 13:46   #38
BCD
Gouverneur

BCD's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar BCD Stuur een bericht via Skype™ naar BCD
Standaard

Sorry dat ik het over uw voorman had. Ik wil me hierbij verontschuldigen voor het feit dat ik de voorzitter van een partij heb geviseerd zonder zijn werk of werking te kennen.

Ik moet toegeven dat dit onder de gordel en kleingeestig is maar was me even te sterk. Als uw partij enkel op zijn werking wordt geviseerd dan moet je toegeven dat je het gevoel krijgt van tsjonge jonge waar ben je mee bezig. Wel nadat ieder voorstel van onze kleine partij op deze manier wordt neergehaald dan wil je de bal eens terugkaatsen. En ik weet berouw komt te laat maar toch sorry ik zal het zinnetje schrappen.

Laat niet weg dat het een mooie tekst is, een opsomming van hoe het er zou moeten uitzien, maar er staat wel niet echt bij hoe je er toe wilt komen
BCD is offline  
Oud 30 december 2003, 14:09   #39
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BCD
Sorry dat ik het over uw voorman had. Ik wil me hierbij verontschuldigen voor het feit dat ik de voorzitter van een partij heb geviseerd zonder zijn werk of werking te kennen.

Ik moet toegeven dat dit onder de gordel en kleingeestig is maar was me even te sterk. Als uw partij enkel op zijn werking wordt geviseerd dan moet je toegeven dat je het gevoel krijgt van tsjonge jonge waar ben je mee bezig. Wel nadat ieder voorstel van onze kleine partij op deze manier wordt neergehaald dan wil je de bal eens terugkaatsen. En ik weet berouw komt te laat maar toch sorry ik zal het zinnetje schrappen.

Laat niet weg dat het een mooie tekst is, een opsomming van hoe het er zou moeten uitzien, maar er staat wel niet echt bij hoe je er toe wilt komen
Dit is al een veel evenwichtiger antwoord. Bedankt.

Hoe er te komen ? Via de meest democratische weg : het parlementaire werk en een opeenvolging van wetsvoorstellen en wetscorrecties die zich kaderen in een duidelijk traject naar een fantastische doelstelling : de onthaasting en vermenselijking van deze maatschappij. Een sterke economie met een sterke sociale zekerheid, structureel gezon financieel evenwicht en respect voor ieders vrijheid. Zondre dat daarbij bevolkingsgroepen moeten vervagen in marginaliteit. Zonder onderscheid van taal, ras, geslacht of overtuiging. In een europees kader.
Descartes Jr is offline  
Oud 30 december 2003, 14:22   #40
Thomas Hx
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:

3) Versta u volledig.
5) LDK....

Thomas
De naam VIVANT opgeven betekent zijn identiteit verliezen. Dat wou niemand. Vivant heeft de bedoeling als beweging of partij zijn maatschappelijk doel in de toekomst verder na te streven en uit te breiden zonder zich met handen, ziel en voeten te laten binden aan doorwinterde politieke tentakel-bonzen.

En de besprekingen en affiniteit met VLD lag nu eenmaal iets beter dan met SPa-Spirit. En we kunnen onze naam behouden. Dat is geen flauw argument, dat is een niet te onderschatten extra plus voor deze vorm van kartel.
Maar als SP.A-spirit nu al uw standpunten aanvaarde, VLD niet. Maar met de sp.a kon je naam er niet bij, bij de VLD niet. Kiest VIVANT dan ook voor de VLD?

Thomas

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be