![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vivant gaat voor een totaal nieuw begrip van internationale solidariteit. En als de springplank daartoe een 'vlaamse' partij is (zeg eens, waar zijn de 'belgische' ? ![]() Wie er achter de schermen communautair of nationalistisch garen wil van spinnen doet maar. Maar wees dan niet verrast als onze rechtvoorwaartse Vivant-mening niet mee het beperkende pad inslaat dat jullie wensen in te slaan. Span jullie liever achter onze internationale kar in plaats van absoluut te willen blijven steken in de modder van het vlaamse of belgische moeras. Of schal de hoorn en kijk uit naar de zieltogende CD&V-achterhoede ... ![]() |
|
![]() |
![]() |
#22 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Waar is het BROV? 8)
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar hoorde ik eerder geen relativerende stem uit de States die sprak van de onvermijdelijke traagheid der dingen? ![]() Na het Daensisme is Vivant het beste wat ons kon overkomen. CVP, PVV en BSP mochten gedurende 4 decennia 'hun ding' doen. En Vivant moet het nu maar klaren in één legislatuur ? Kom straks niet klagen dat het allemaal te snel gaat, hé ! ![]() |
|
![]() |
![]() |
#24 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
#25 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Als student heb je natuurlijk nog geen begrip van "evoluties". ![]() Maar da's je vergeven. Je bezit duidelijk zin voor interpretatie en relativering .... Je wordt nog een goeie ! ![]() |
||
![]() |
![]() |
#26 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
#27 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De reden waarom we uiteindelijk VLD kiezen is omdat Vivant zowel met SPA als met VLD raakpunten heeft. Basisinkomen zal SPA wellicht wel goedvinden, maar sociale lasten afschaffen... ho maar. VLD ziet die afschaffing goed zitten natuurlijk maar basisinkomen ... (ik ben zéér blij dat ze nu schrijven dat het "interessant" is) het was in feite al gelijk met wie; zolang het programma maar uitgevoerd wordt... aan iedereen die nog vragen heeft over het vivantprogramma kan ik zeggen: kom ze op ons forum stellen, ik vind dat net ietske overzichtelijker dan dit quoten en zo; op ons forum is er een heel team van gemotiveerde vivanters die u al uw vragen zullen beantwoorden groeten van een gemotiveerde vivanter ![]() www.vivant.org
![]() |
![]() |
#28 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
#29 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar, met permissie, het is een partij als Vivant (nog) niet gegund om zijn mening twee- of meermaal te mogen herhalen opdat het goed zou doorklinken bij de burgers van dit land. Daarvoor moet je al bij de selecte incrowd van dit landje zitten. En vooral in het balboekje van Sigfried Bracke staan... Maar daar is alleen plaats voor de Freya's en andere SP-schoonheden van dit land. ![]() |
||
![]() |
![]() |
#30 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Freewheelen is fijn. Maar er komt een moment waarop de kiezer écht zijn potlood boven haalt ! ![]() |
|
![]() |
![]() |
#32 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
#33 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Er was dus geen alternatief tenzij Vivant zich liet opslokken in een fusie en dat was helemaal niet de bedoeling : want onze PUNTEN zijn het levensbelangrijkste. U moet weten dat geen enkele Vivanter in eerste instantie voorstander was van een kartel. Maar men zag in dat er geen andere uitweg was ! Wettelijk noch realistisch. Uiteraard heeft dat de nodige uren discussie en onderzoek gevraagd, waar zelfs een enquêtebureau aan te pas kwam. En uiteindelijk werd een bindend referendum onder de leden gehouden. En u kent het resutaat : 85% gaf groen licht voor het kartel. Omdat het gewoon niet anders kon. Wettelijk noch realistisch. Ik hoop dat u nu overtuigd bent, ook al moest u die uren discussies en achtergronden spijtig genoeg missen. Hopelijk volstaat deze kleine bijdrage. |
||
![]() |
![]() |
#34 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
2) Als de SP.A-SPIRIT nu al uw punten inwilligde, maar je naam zou er niet in komen, zou je er dan nog niet bijgaan? Ik wel hoor. Welleswaar onder een gezamelnaam: LDK? ![]() 3) Versta u volledig. 4) Prima, maar alleen de rede: VIVANT kan niet in een kartel met SP.A-SPIRIT voorkomen, is toch een heel zwakke reden? 5) LDK.... 6) Ik stem niet op de VLD, sorry ![]() Thomas
![]() |
#35 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
En de besprekingen en affiniteit met VLD lag nu eenmaal iets beter dan met SPa-Spirit. En we kunnen onze naam behouden. Dat is geen flauw argument, dat is een niet te onderschatten extra plus voor deze vorm van kartel. |
||
![]() |
![]() |
#36 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Slaagden zij er al in om in één topic op dit forum geen kleinkinderlijk gehuil en achterbakse leugens en verdachtmakingen achterwege te laten ? Sjongejonge. Uw eigen medestander Tacitus komt zich achter de schermen excuseren voor zijn leugens op het forum maar vertikt het dit op het forum zelf recht te zetten. Kom op met bewijzen voor uw vrijpostige jaloerse verdachtmakingen of geef openlijk toe dat je een persoonlijke wrok koestert tegen die man wiens ideeën jullie later wel meepikten tot eigen opportunisme. Is het nu werkelijk onmogelijk om te geloven in iemands goede bedoelingen ? Of heeft u een hobby gemaakt van het kak-smijten ? Ik begin werkelijk een hoge dunk te krijgen van het clowneske gehalte van de BUB-bers. ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#38 |
Gouverneur
|
![]() Sorry dat ik het over uw voorman had. Ik wil me hierbij verontschuldigen voor het feit dat ik de voorzitter van een partij heb geviseerd zonder zijn werk of werking te kennen.
Ik moet toegeven dat dit onder de gordel en kleingeestig is maar was me even te sterk. Als uw partij enkel op zijn werking wordt geviseerd dan moet je toegeven dat je het gevoel krijgt van tsjonge jonge waar ben je mee bezig. Wel nadat ieder voorstel van onze kleine partij op deze manier wordt neergehaald dan wil je de bal eens terugkaatsen. En ik weet berouw komt te laat maar toch sorry ik zal het zinnetje schrappen. Laat niet weg dat het een mooie tekst is, een opsomming van hoe het er zou moeten uitzien, maar er staat wel niet echt bij hoe je er toe wilt komen |
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoe er te komen ? Via de meest democratische weg : het parlementaire werk en een opeenvolging van wetsvoorstellen en wetscorrecties die zich kaderen in een duidelijk traject naar een fantastische doelstelling : de onthaasting en vermenselijking van deze maatschappij. Een sterke economie met een sterke sociale zekerheid, structureel gezon financieel evenwicht en respect voor ieders vrijheid. Zondre dat daarbij bevolkingsgroepen moeten vervagen in marginaliteit. Zonder onderscheid van taal, ras, geslacht of overtuiging. In een europees kader. |
|
![]() |
![]() |
#40 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Thomas