![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Om te beginnen, doe een klompje boter of een scheut olie in je water van de spaghettie, dan plakt die minder aan elkaar.
Verder gebruik ik Gehakt dat ik eerst lichtje bruinbak. Daarna laat ik eerst olijfboter smelten en maak daar een roe mee. Dan deze aanlengen met water tot je een dikke pap krijgt. Daar doe je dan je groentes fijn versnipperd en licht gekookt in. Daarna je tomatensap/pure en je kruiden. De kruiden moet je zelf naar smaak kiezen en een buillonblokje. Dan je gehakt er onder mengen en zorgen dat alles warm op tafel komt, want koude spaghettie is de grootste afgaan die je als kok kan oplopen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Volgende week is het aan Desiderius zijn gerecht...
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dan is het natuurlijk de kunst om zover te geraken dat je zonder weegschaal of zo keer op keer de perfecte 'pesto' kan maken. En daarbovenop kan je nog experimenteren met andere kruiden, pilipili erbij is ook lekker, maar dan moet je een beetje zuiniger zijn met de look. Of je gebruikt het over gebakken champignons, als saus bij sterke vis en hier zijn we zelfs al zover dat er altijd wel een potje verse in de ijskast staat die we gebruiken als dip voor chips enzo. Het kan zelfs op kaas tussen brood, maar mijn collega's waren daar niet al te enthousiast over. Pesto is helemaal ![]()
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() combineren met zongedroogde tomaten is ook onvergetelijk
trouwens
![]() |
#26 |
Gouverneur
|
![]() Hoe we het maken blijft geheim... maar dat we het in één woord schrijven mag best geweten zijn.
![]() |
#27 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Wat doet een huisman dan? Boodschappen? Neen, hoor. Telefoon oppakken in de middag, moeder wijsmaken dat hij het ontzettend druk heeft (vooral op dit forum, maar dat moet zijn moeder niet weten) en haar vragen indien ze eten wil maken dat ze dan meebrengt als ze de kinderen naar huis brengt. Ik moet trouwens snel bellen naar diezelfde moeder want ik heb het veel te druk om boodschappen te doen om de ingrediënten voor bovenstaande spaghettisaus te halen. En neen, ik maak geen misbruik van mijn moeder, die doet dat graag. Kan ze, wanneer ze alles komt afzetten, mij vertellen welke spannende avonturen zich gedurende de afgelopen 24 uur in de gemeente afspeelden... Roddel is de prijs die ik betaal voor mijn luiheid...Ik vind het een eerlijke prijs.
Let your sympathies and your compassion be always with the under dog in the fight--this is magnanimity; but bet on the other one--this is business. - Mark Twain Laatst gewijzigd door La Chunga : 15 februari 2007 om 13:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Minister-President
|
![]() Ik ben heel benieuwd, LaChunga.
Gisteren heb ik m'n vrouw getrakteerd op deze pasta. Mét het gewenste resultaat! Oeps, nu ik het bedenk... ik moet nog de lege fles champieter vanonder het bed opvissen!
![]() |
#29 |
Minister-President
|
![]() Pesto is goddelijk, zoveel is wel duidelijk.
Zodra het weer plant- en zaaiseizoen is, ga ik de helft van m'n kruidentuintje volzetten met basilicum in alle variëteiten. ps. een beetje pesto bij de carpaccio en dan met van die feestelijke krullen Parmigiano erover. Om een moord voor te doen !
![]() |
#30 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#31 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Desiderius : Mijnheer de Voorzitter, ik ben het slachtoffer van een onweerstaanbare pesto-dwang. Allé, 10 jaar brommen. Wegens goed gedrag 3 jaar. Vergeet niet je adres mede te delen voor je vertrek. Er zullen ongetwijfeld brave zielen te vinden zijn die de eenzaamheid van je ongetwijfeld lieve echtgenote een beetje willen verlichten, de één met een potje pesto, ik opteer voor de sjampieter! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#33 |
Minister-President
|
![]()
![]() |
#34 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Grrrrrrr!!!! ![]() Ik heb die spaghetti van Dzjiezes opnieuw gemaakt, Desiderius. Mijn moeder was naar de viswinkel geweest, maar daar hadden ze geen venusschelpen en dan heeft dat viswijf mijn moeder kokkels meegegeven. Ik wist natuurlijk in de verste verte niet wat ik daarmee moest aanvangen, vandaar... Morgen moet ik toch vis gaan halen en dan bestel ik - nadat ik dat viswijf de mantel uitveegde voor wat ze m'n moeder aansmeerde - die venusschelpen voor volgende week. Nu weet mijn vriendin het natuurlijk al...
![]() |
![]() |
#35 |
Minister-President
|
![]() Je hebt er goed aan gedaan om het niet met die kokkels te proberen. Want heerlijk als ze kunnen zijn, in een pasta con vongole passen die toch écht niet.
Ik ga me dit weekend trouwens eens verdiepen in de betere Japanse keuken. In Gent is sinds enkele weken een heel leuk winkeltje geopend waar men die moeilijk te vinden ingrediënten verkoopt. [ik ga me zeer zeker niet wagen aan sashimi of zo, want daar is heel wat ervaring/vakmanschap voor nodig]
![]() |
#36 |
Vreemdeling
|
![]() nee,nee,nee!!!!!!!!!
pasta saus a la bolognese is niet met deze ingredienten!!!!!!! ik heb eeb heel eenvoudig recept,maar ik ga ze pas posten als er mensen zijn die geinteresseerd zijn!!!ik geef nl ook kooklessen in italiaanse avonden,dus ik weet waar ik over spreek, grtjs un italiano |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Staatssecretaris
|
![]() mmmmmmmh lekkerrrrrrrrrr
![]() |
#38 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat: