Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Bekijk resultaten enquête: Waarom stemt u op het Vlaams Blok?
Ik stem op het Blok omdat ik achter hun migrantenstandpunt sta. 5 23,81%
Ik stem op het Vlaams Blok omdat ik een echte Vlaming ben. 16 76,19%
Aantal stemmers: 21. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 29 december 2003, 10:22   #21
Lekker Links!
Parlementslid

Lekker Links!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foundation
(Sjt, het is soms veiliger mensen met sterk dogmatische waanvoorstellingen in de waan te laten...)
Idd. Kijk naar Hans.
Lekker Links! is offline  
Oud 29 december 2003, 10:26   #22
Foundation
Minister

Foundation's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niels!
Citaat:
(Sjt, het is soms veiliger mensen met sterk dogmatische waanvoorstellingen in de waan te laten...)
Idd. Kijk naar Hans.
U schijnt hem echt wel persoonlijk te kennen, gezien u tirades tegen onze voorzitter. Is het misschien al bij u opgekomen dat het beeld dat enkele verzuurde ex-leden van hem ophangen, misschien niet zo objectief is als het lijkt? Of hebben Tacitus en Patriot! de ultieme geloofwaardigheid in pacht, dat alles wat zij verkondigen als waarheid wordt beschouwd? Tja, dan was het een week geleden wel anders.

Nochtans zijn niet wij diegenen die hier nu 180 graden gedraaid zijn (tegen zulke dingen is de hetze toch meestal gericht?)
Voor Vorst, Voor Vrijheid En Voor Recht!
Foundation is offline  
Oud 29 december 2003, 11:10   #23
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Hoewel ik niet wens mee te doen aan "wie moeten we nu eigenlijk feliciteren", toch even deze reactie:

Citaat:
U schijnt hem echt wel persoonlijk te kennen, gezien u tirades tegen onze voorzitter. Is het misschien al bij u opgekomen dat het beeld dat enkele verzuurde ex-leden van hem ophangen, misschien niet zo objectief is als het lijkt? Of hebben Tacitus en Patriot! de ultieme geloofwaardigheid in pacht, dat alles wat zij verkondigen als waarheid wordt beschouwd? Tja, dan was het een week geleden wel anders.
Hans is wel al iets langer bekend op dit forum. Men heeft geen Tacitus of Patriot nodig om te weten dat Hans en democratie geen dikke vrienden zijn.

Citaat:
Nochtans zijn niet wij diegenen die hier nu 180 graden gedraaid zijn (tegen zulke dingen is de hetze toch meestal gericht?)
Maar wat lezen we even terug?

Citaat:
Mag ik vragen naar de reden? De BUB is net een pak minder radicaam geworden, en de ernst voert nu terug de boventoon.
Maar ik moet u gelijk geven: de BUB is wellicht geen 180 graden gedraaid. Ze lijkt mij nog steeds even radicaal...
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 29 december 2003, 11:33   #24
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Mag ik vragen naar de reden? De BUB is net een pak minder radicaam geworden, en de ernst voert nu terug de boventoon.
Geen mooier illustratie hoe de Blubbers voortdurend draaien en keren naargelang de discussie. Iedereen zal zich nog de discussie herinneren over het bindend referendum. En over de provinciale decentralisatie en later die over het provinciaal federalisme. Ook over de macht van de koning (eens heeft hij volgens de Blubbers macht dan weer niet). Enzovoort. Allemaal discussie waar men het geweer van schouder veranderde naargelang het hen uitkwam.

Trouwens, we weten nog steeds niet in welke standpunten de BUB nu "een pak minder radicaal" is geworden. Waaruit mag dat dan blijken? Is er iets veranderd aan het programma? Heeft de Grote Leider Hans I zich voorgenomen de Vlaamsnationalisten niet meer voor "racisten" en "fascisten" uit te schelden? En zal hij op dit forum zich daarvoor verontschuldigen?
Jan van den Berghe is offline  
Oud 29 december 2003, 11:53   #25
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Citaat:
Geen mooier illustratie hoe de Blubbers voortdurend draaien en keren naargelang de discussie. Iedereen zal zich nog de discussie herinneren over het bindend referendum. En over de provinciale decentralisatie en later die over het provinciaal federalisme. Ook over de macht van de koning (eens heeft hij volgens de Blubbers macht dan weer niet). Enzovoort. Allemaal discussie waar men het geweer van schouder veranderde naargelang het hen uitkwam.

Trouwens, we weten nog steeds niet in welke standpunten de BUB nu "een pak minder radicaal" is geworden. Waaruit mag dat dan blijken? Is er iets veranderd aan het programma? Heeft de Grote Leider Hans I zich voorgenomen de Vlaamsnationalisten niet meer voor "racisten" en "fascisten" uit te schelden? En zal hij op dit forum zich daarvoor verontschuldigen?

Even over dat bindend referendum. Het staat niet in het BUB-programma, kijk maar na...
De hele raad van bestuur was ervoor gewonnen, maar Hanske vond het niet zo'n goed idee.
Patriot! is offline  
Oud 29 december 2003, 12:51   #26
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Even over dat bindend referendum. Het staat niet in het BUB-programma, kijk maar na...
De hele raad van bestuur was ervoor gewonnen, maar Hanske vond het niet zo'n goed idee.

Dus men heeft hier de hele tijd op dit forum zitten liegen en bedriegen??? Velen met mij hebben hier immers gelezen dat de BUB nu voor het bindend referendum gewonnen was en dat opgenomen had in haar programmateksten.
Oud 29 december 2003, 13:35   #27
Quicky
Gouverneur

Quicky's schermafbeelding

Standaard

Er zijn heel wat meer redenen om voor het Blok te stemmen, maar ja, die weet Kim niet, waarschijnlijk is haar IQ daar te laag voor om die ook te snappen. Ik stem alleszins voor het Vlaams Blok en in de eerste plaats voor hun Vlaams standpunt, maar er zijn nog veel meer punten om voor het Blok te stemmen. Probeer die maar eens te zoeken Kimmeke...
Quicky is offline  
Oud 29 december 2003, 21:02   #28
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

Ik stem Vlaams Blok omdat zij de enigste echte Vlaamse partij zijn , een efficiënte aanpak van het gastarbeidersprobleem hebben , sociaal zijn voor de Vlamingen , een hardere aanpak eisen van criminaliteit en ABSOLUUT TEGEN DRUGS ZIJN

pibo® is offline  
Oud 29 december 2003, 21:08   #29
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
Waarom stemt u op het Blok? Doet u dit voor het migrantenstandpunt of enkel en alleen voor een onafhankelijk Vlaanderen?

Waarom stemt u voor een onafhankelijk Vlaanderen dan op het blok en niet op de N-Va?

U hoeft er niet op te antwoorden, maar het lijkt me interessant de verschillende reacties een keer te lezen...
Omwille van hun migrantenstandpunt, maar ook omwille van hun standpunten inzake harde aanpak van criminaliteit en drugs.
Cynicus is offline  
Oud 29 december 2003, 21:28   #30
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Quicky
Er zijn heel wat meer redenen om voor het Blok te stemmen, maar ja, die weet Kim niet, waarschijnlijk is haar IQ daar te laag voor om die ook te snappen. Ik stem alleszins voor het Vlaams Blok en in de eerste plaats voor hun Vlaams standpunt, maar er zijn nog veel meer punten om voor het Blok te stemmen. Probeer die maar eens te zoeken Kimmeke...
Bedankt voor de persoonlijke aanval, over iq zullen we maar zwijgen...

Ik heb hier enkel twee redenen gezet omdat dat de enige twee zijn die af en toe in twijfel worden getrokken.

Ik ga niet naar die punten zoeken (ook al hoef ik enkel en alleen jullie website te raadplegen) omdat ze mijn totaal NIET interesseren!
Kim is offline  
Oud 29 december 2003, 21:43   #31
Bolter
Gouverneur

Standaard

Velen stemmen op het Vlaams Blok..

Niet vanwege het migrantenstemrecht..
Noch vanwege Vlaamsgezindheid..

Velen stemmen er op omdat ze de andere partijen gewoon beu zijn..
Omdat ze de andere partijen een loer willen draaien..
Omdat ze de indruk hebben dat hun stem anders toch maar weggegooid is..

..................................................
Bolter is offline  
Oud 29 december 2003, 21:54   #32
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolter

en voor de waarde waar het Vlaams Blok voor staat , Vlaams Blok is de enige partij die haar waarden EN naam behoudt dit in tegenstelling tot de PVV , SP , AGALEV EN JOUW CVP

En trouwens het Vlaams Blok is meer Christelijk ( vóór het gezin ) en meer Vlaams dan de V in de naam CD&V van jouw partij

Vlaams radicale groeten
pibo® is offline  
Oud 30 december 2003, 02:23   #33
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Citaat:

Dus men heeft hier de hele tijd op dit forum zitten liegen en bedriegen??? Velen met mij hebben hier immers gelezen dat de BUB nu voor het bindend referendum gewonnen was en dat opgenomen had in haar programmateksten.
Dat klopt. Kijk het maar na. De tekst die Tacitus daarover geschreven had werd op de site geplaatst, maar Hans vond democratie niet zo goed, en de tekst verdween.
Patriot! is offline  
Oud 30 december 2003, 11:43   #34
Quicky
Gouverneur

Standaard

Citaat:

De stemmen waar jij het over hebt die zijn maar beperkt hoor, vraag maar eens na aan de kiezers van het Blok, slechts enkele keren zal je horen dat het uit protest is. De andere parijen willen dit gewoon laten uitschijnen, maar het is het tegenovergestelde van de realiteit.
Quicky is offline  
Oud 30 december 2003, 12:46   #35
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De stemmen waar jij het over hebt die zijn maar beperkt hoor, vraag maar eens na aan de kiezers van het Blok, slechts enkele keren zal je horen dat het uit protest is. De andere parijen willen dit gewoon laten uitschijnen, maar het is het tegenovergestelde van de realiteit.
Daarenboven vind ik de redenering van de gevestigde machtspartijen wel een beetje merkwaardig: ze catalogeren een groot aantal kiezers van het Vlaams Blok als "foertstemmers", degenen die dus een proteststem uitbrengen (eerst stap in de redenering die geen enkele onderbouw heeft). De tweede stap die vervolgens gezet wordt, is dat er met die proteststemmen geen rekening moet worden gehouden. Het zijn "maar" proteststemmen. En zo hebben ze netjes het probleem "opgelost".
Oud 30 december 2003, 12:49   #36
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat klopt. Kijk het maar na. De tekst die Tacitus daarover geschreven had werd op de site geplaatst, maar Hans vond democratie niet zo goed, en de tekst verdween.
Mogen we die tekst dan hier even lezen? Ik ben er wel benieuwd naar, die tekst die Hans I de Grote niet overeenkomstig zijn machiavellistische ideeën vond.
Oud 30 december 2003, 12:49   #37
Quicky
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Citaat:
Daarenboven vind ik de redenering van de gevestigde machtspartijen wel een beetje merkwaardig: ze catalogeren een groot aantal kiezers van het Vlaams Blok als "foertstemmers", degenen die dus een proteststem uitbrengen (eerst stap in de redenering die geen enkele onderbouw heeft). De tweede stap die vervolgens gezet wordt, is dat er met die proteststemmen geen rekening moet worden gehouden. Het zijn "maar" proteststemmen. En zo hebben ze netjes het probleem "opgelost".
Daar zeg je het, maar ja, dat zijn dan ook de "democratische" partijen hé
Quicky is offline  
Oud 30 december 2003, 14:28   #38
Thomas Hx
Minister-President

Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:

Inderdaad Bolter,

ik mag nog niet stemmen en ik zal ook nooit stemmen op het Blok, maar ik versta maar al te best waarom de mensen stemmen op het Blok.
Oud 30 december 2003, 14:34   #39
Quicky
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas Heynderickx
Citaat:

Inderdaad Bolter,

ik mag nog niet stemmen en ik zal ook nooit stemmen op het Blok, maar ik versta maar al te best waarom de mensen stemmen op het Blok.
Ok Thomas, zeg me dan eens waarom ik op het Vlaams Blok stem.
Quicky is offline  
Oud 30 december 2003, 15:22   #40
Thomas Hx
Minister-President

Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas Heynderickx

Inderdaad Bolter,

Ok Thomas, zeg me dan eens waarom ik op het Vlaams Blok stem.
Lol, vaik denk dat jij op het blok stemt voor het Vlaamse accent. Maar ik ken heel wat mensen die op het blok stemmen voor andere zaken.

Waarom?

Het gebrek aan beter, sommigen noemen dit de proteststem, maar zo erg is dat volgens mij niet. Er is voor velen gewoon geen alternatief meer, paars(-groen) doet het slecht, CD&V heeft al genoeg kansen gehad en de n-va is een verloren stem. + de goede persoon van Filip Dewinter en het feit dat vele mensen ook werkelijk denken wat het blok zegt ( omtrent migrantenstemrecht, terugkeer van criminele vreemdelingen ) overtuigd de mensen maar meer.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be