![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Misschien kan het geen kwaad om enige illusies uit de wereld te helpen. Een forum als dit is in tegenstelling tot wat velen foutievelijk claimen, géén plaats waar vrijheid van meningsuiting heerst. Ten eerste zijn er de wettelijke beperkingen, u allen hopelijk welbekend:
Daarnaast echter is de vrijheid van meningsuiting hier nog op een andere manier beperkt nl. door de voorkeuren (of zo u wilt: grillen) van de oprichters en beheerders van dit forum. Het lijkt me perfect logisch dat dezen, zonder opgaaf van reden, totaal willekeurig, het recht hebben om naar eigen inzicht te bepalen welke content ze willen zien verschijnen. Ze kunnen die naar eigen goeddunken zowel inhoudelijk als vormelijk bepalen. In het geval van politics.be is het hun bedoeling om zoveel mogelijk debat betreffende maatschappij en politiek te genereren. Dat is naast de wettelijke beperkingen een inhoudelijke restrictie die wij graag gerespecteerd zien. Als vormelijke restrictie vragen we ook om geen persoonlijke aanvallen te lanceren noch op medegebruikers te schelden. Dat neemt niet weg dat er inderdaad toch een hoekje voorzien is waar we het inhoudelijk én vormelijk wat minder nauw nemen. toch blijft zelfs dit katern onderworpen aan goed- of afkeuring van het mod-team. Deze inperkingen klinken niet alleen autoritair: ze zijn het ook. Toch zijn het slechts uitvloeisels van het principe van vrije vereniging, en het aloude 'baas in eigen huis'. Daarom echter niet getreurd. Ook u kan een 'eigen forum-huis' oprichten waar u desgewenst totaal andere inhoudelijke en vormelijke eisen of toleranties toepast. Er staan tal van gratis of héél goedkope hostings ter beschikking (<5$/maand) mét aangepaste forumsoftware, waar iedereen zich naar goeddunken kan uitleven en waar zelfs de wettelijke bepalingen van ons land niet van kracht zijn (wegens gehost in USA) In de hoop een en ander opgehelderd te hebben, wens ik u desondanks nog heel veel forumplezier. Peter Johan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() ![]() ![]()
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
|
![]() iemand vraagt hier voor een ban
![]()
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() wie?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Minister
|
![]()
![]() |
#27 |
|
![]()
Chaos is het woord dat we bedacht hebben voor een orde die we niet begrijpen. Laatst gewijzigd door Duvelke : 4 februari 2007 om 16:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
|
![]() Maar 'janet' is toch een naam ofniet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
|
![]() lees zen bericht en je snapt wat ik bedoel
![]()
![]() |
#30 |
|
![]() aah ok...... een 'jeanet'
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
|
![]() klik vakske?
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() allez kom, wie heeft er hier ballen ? wie durft er idd hier op dat klikvakske duwen ? ! ha !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() ja: wie is de lafaard onder ons?? klikken maar!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() wat een dilemma !
om te klikken moet je een lafaard zijn, maar om bij de mods te klikken over zoiets banaals, moet je toch wel een dosis lef bezitten ... paradoxaal ... we moeten dus eerst bij de mods een nieuw knopje vragen 'anoniem klikken' ... anders komt daar niks van ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Parlementslid
|
![]() Beste forumdeelnemers,
Ik wil me niet echt in de discussie moeien, maar ik wil aangaande de meldknop en zijn gebruik inzake beledigingen toch nog enige info kwijt. Wat mij betreft is die knop er, wat betreft persoonlijke aanvallen, enkel om te gebruiken door de beledigde. Wanneer iemand beledigingen aan andermans adres meldt, dan grijp ik eigenlijk pas in op het moment dat de beledigde er zich over beklaagt. In dit bijzondere geval zou ik dus zelf zowel moeten melden als ingrijpen. Dat doe ik uiteraard niet, en wel om twee redenen: 1/Over het algemeen en ook in dit specifieke geval ervaar ik beledigingen niet alsdusdanig. 2/Ik vind het niet kunnen om zowel betrokken partij als rechter te zijn. Zelf melden én daarna bestraffend ingrijpen zou wel heel dictatoriaal overkomen, en dat lijkt me vermijdenswaard. Dat vraagt wel een beetje een brede rug, en een hard vel, maar ik kan u geruststellen: dat went snel na een paar weken-maanden-jaren modereren. Zonder jullie pret te willen vergallen, kan ik dus concluderen: bespaar u de moeite om MAXiMus' bericht van 2 februari 2007 23:54 en volgende te melden. Het blijft zonder gevolg wegens het ontbreken van een beledigde. ![]() Peter Johan |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
toch nog een vraagje ook ! Beste Peter Johan, ik heb al begrepen van collega mods van u dat het niet de bedoeling is om 'persoonlijke excuses draden ' op te starten ... (cfr Uh-huh vs Nubian) ... maar is het dan op zijn minst toegestaan om op het klik knopje te duwen als je na wijs beraad moet besluiten dat één van je eigen bijdragen 'beledigend of kwetsend' is geweest tegenover een andere forumgebruiker ? ... maw jezelf verklikken als ersatz voor een persoonlijke excuusdraad. (en moet je dan tevens aan de mod aangeven hoe groot je schuldgevoel is en hoeveel strafpunten daar naar je eigen gevoel tegenover moeten staan ? of maakt u dat wel uit ? ik kijk met spanning uit naar uw antwoord ! groet, Anna |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||||
Parlementslid
|
![]() Geachte forummer,
Citaat:
U mag me beledigen en uitmaken voor wat u wil. Dat gebeurt zelfs vaker dan u denkt, vooral na moderatorische ingrepen. Soms is de wind die het verplaatsen van een topic veroorzaakt al voldoende om bepaalde (té?) grote ego's te froisseren......... Hoogst vermakelijk om dan bijna tegelijkertijd verweten te worden voor rechtse smeerlap, en linkse dommekloot, voor overijverige censuurmeester en voor overtolerante luiaard. Wel oppassen met beschuldigingen van onwettigheden. Dat zou laster zijn, en ik heb geen zin om me voor vrijwilligerswerk te laten vervolgen. Citaat:
Beledigingen zijn lettertjes op papier of scherm. 't Is bijna net als met het beschadigen van auto's: je kan niet 'genieten' van de eventuele opgewekte wrevel, terwijl nochtans de schade in zo een geval fysiek tastbaar is. Wanneer ik echter op beledigingen geen reactie geef, dan ziet u niet eens of de belediging me ergert of niet. Bovendien: in geen van beide gevallen hebt u er iets substantieels aan, hoewel sommigen er naar 't schijnt een zeker soort vreugde in scheppen wanneer hun beledigingen toch enig effect ressorteren. Citaat:
Persoonlijk heb ik helemaal niks tegen een tranerige emo-topic, maar ik kan best begrijpen dat andere mods zoiets niet echt relevant of passend vinden in datgene wat politics.be met het forum voor ogen heeft. Citaat:
Wanneer u tot inzicht komt dat u een en ander liever niet had geplaatst, dan kan het op verzoek uiteraard gewist worden. Tenminste zolang het geen aanleiding geeft tot urenlang knipwerk in quotes. Strafpunten levert zoiets al helemaal niet op. Mocht het van mij afhangen: niets zou strafpunten opleveren. Ik geloof namelijk dat iedere deelnemer voldoende beoordelingsvermogen bezit om voor zichzelf uit te maken wat, en van wie hij postings leest, en voldoende verdraagzaamheid om beledigingen te negeren. Een ideaal forum zou ik totaal vrij willen zien, zowel naar vorm als naar inhoud. Vrij toegankelijk, zonder recht op klacht, noch vanwege overheid, noch vanwege deelnemers, en ook vrij vermijdbaar. Om dat laatste te bereiken zou de enige ingreep er kunnen in bestaan om teksten en reacties op te delen in secties met disclaimer om mensen met lange tenen voor ruiheid of bepaalde gevoelige onderwerpen vooraf te verwittigen. Peter Johan |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Minister
|
![]() Vooraleer het hier te ernstig wordt...
Iemand? Want dat begint hier stilaan lastig te worden...
![]() |
#40 |
Minister
|
![]() Mijn vinger...Please!!!