Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 december 2003, 14:14   #21
Quicky
Gouverneur

Quicky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door whoisy
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cuboidz

Als het bij het Vlaams Blok inderdaad enkel over de cultuur gaat en niet over het ras heb je gelijk. Maar ik wacht op een bewijs hiervan. Kan iemand me een citaat of iets dergelijks geven waaruit blijkt dat het Vlaams Blok die indeling bewust maakt ?
Als er gesproken wordt over integratie (assimilatie zullen we er ook bijsleuren omdat dat toch naar boven zal komen), denk je dan dat het Vlaams Blok eist dat donkergetinte mensen zich een "Michael Jackson"-behandeling moeten laten aanmeten?
Michael Jackson, nog zo nen toffe, de man die zong "no matter if you're black or white..." maar zelf toch absoluut ziekelijk wit wou zijn. Begrijpen wie begrijpen kan.
Quicky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2003, 14:26   #22
cuboidz
Lokaal Raadslid

cuboidz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Ik denk dat omgevingen meer te maken hebben met cultuur dan ras.
Vervang "omgeving" door "ras".
Hmz, dat wordt dan...

Citaat:
Omdat je je beter voelt in een ras, dan betekent dat niet dat je die andere rassen als minderwaardig bestempelt. Misschien passen ze niet bij "jou".
Ik denk dat we ons ongemakkelijk voelen bij mensen met een andere huidskleur omdat we dat niet gewend zijn. Moest de bevolking hier zo divers zijn als in pakweg New York zal je je geleidelijk aan minder bedreigd gaan voelen door andere rassen. Op die voorwaarde natuurlijk dat ze onze cultuur embraced hebben
cuboidz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2003, 14:37   #23
whoisy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Citaat:

Hmz, dat wordt dan...

Citaat:
Omdat je je beter voelt in een ras, dan betekent dat niet dat je die andere rassen als minderwaardig bestempelt. Misschien passen ze niet bij "jou".
Ik denk dat we ons ongemakkelijk voelen bij mensen met een andere huidskleur omdat we dat niet gewend zijn. Moest de bevolking hier zo divers zijn als in pakweg New York zal je je geleidelijk aan minder bedreigd gaan voelen door andere rassen. Op die voorwaarde natuurlijk dat ze onze cultuur embraced hebben
Ik verwachtte wel dat je ook de zin een superklein beetje ging aanpassen hé... "in" werd dus "bij"

Was het maar zo eenvoudig.
Pppff, dit is toch zo gevaarlijk om over "ras" iets te schrijven. Voor je het weet plaats men je in dezelfde kamer als Hitler.
Anyway, er zullen misschien, neen, heel zeker mensen zijn die "afkicken" op de huidskleur van anderen. Maar zit het verschil enkel in uiterlijke kenmerken?

(kan ik me nu verwachten aan scheldtirades van de goegemeente...? )
whoisy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2003, 14:42   #24
cuboidz
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Pppff, dit is toch zo gevaarlijk om over "ras" iets te schrijven. Voor je het weet plaats men je in dezelfde kamer als Hitler.
Anyway, er zullen misschien, neen, heel zeker mensen zijn die "afkicken" op de huidskleur van anderen. Maar zit het verschil enkel in uiterlijke kenmerken?

Meneer, u bent een *tuut* en heeft een *tuut* als een *tuut*, *tuut*
Oud 30 december 2003, 14:46   #25
whoisy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Citaat:

Meneer, u bent een *tuut* en heeft een *tuut* als een *tuut*, *tuut*

Je ontwijkt de, enige, vraag in mijn post!
whoisy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2003, 14:55   #26
cuboidz
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Natuurlijk niet, als andere genen zorgen voor een andere huidskleur is het niet far-fetched om te beweren dat het kan dat die ook instaan voor andere kenmerken. Zo zijn bijvoorbeeld meestal de Engelsen minder open wat hun emoties betreft dan Latino's. Maar hier zijn ook uitzonderingen op te vinden, er zijn Engelsen die meer open zijn en Latino's die minder open zijn, dus je mag niet veralgemenen.
Oud 30 december 2003, 16:09   #27
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Hmz, dat wordt dan...

Citaat:
De diverse vorm in New-York, waar tevens de strengste wapenwetgeving geld.
Heeft wel de grootste criminaliteit cijfers van gans Amerika.
En de niet diverse mensen hebben een deur met 20 sloten op.
In de betere wijken patrouleren de agenten constant.
Dus die diversiteit, hoef ik niet.
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2003, 16:21   #28
cuboidz
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
Wat u vergeet, is dat er ook "diverse" mensen zijn die zich in de cultuur geïntegreerd hebben en dus productieve burgers zijn zoals u en ik.
Oud 30 december 2003, 17:47   #29
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
Wat u vergeet, is dat er ook "diverse" mensen zijn die zich in de cultuur geïntegreerd hebben en dus productieve burgers zijn zoals u en ik.
Inderdaad, maar die zijn zo zonderling, dat ge ze alleen maar aantreft bij deze met 20 sloten op hun deur. Die mensen worde eveneens uitgespuwd door die andere DIVERSEN.
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2003, 18:03   #30
Henry
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Citaat:

Neen, een ander ras als minderwaardig bestempelen is racistisch.
Als je ijvert voor het behoud van je ras doe je dat meestal voor een reden. Anders ben je immers gek Voor welke reden zou je ijveren voor het behoud van je ras behalve dat je vindt dat je ras beter is dan de andere rassen ?
Als je ijvert voor het behoud van je eigen ras, ga je er blijkbaar van uit dat dit eigen ras in gevaar is. Dat zou dus betekenen dat het wordt bedreigd door andere rassen. Andere rassen die één bepaald ras bedreigen, zijn racistisch. Streven naar het behoud van je eigen ras is dus een reactie op racisistische initiatieven van andere rassen.
In dat opzicht vind ik het "ijveren naar het behoud van het eigen ras" een natuurlijke verdedigingsreactie. Bvb: Blanken + zwarten + indianen willen aziaten uitroeien. Het is dan normaal dat alle aziaten zich verdedigen om "het behoud van hun ras".

Als de indruk van racistische aanvallen van andere rassen op het eigen ras echter ingebeeld is, dan is het "streven naar het behoud van het eigen ras" nog altijd niet racisistisch, maar gewoon zot, want uitgaande van ingebeelde ideeën. Confer Don Quichote.

Volgens mij kan je slechts spreken van racisme als men uitgaat van de suprematie van één bepaald ras tegenover een ander. Of als je "het behoud van het ras" bedoelt als "het niet willen vermengen van het eigen ras met een ander ras".
Oud 30 december 2003, 18:18   #31
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens mij kan je slechts spreken van racisme als men uitgaat van de suprematie van één bepaald ras tegenover een ander. Of als je "het behoud van het ras" bedoelt als "het niet willen vermengen van het eigen ras met een ander ras".
Bedoel je zoals in deze posting die ik van het Turnhoutsebaanforum plukte?

Citaat:
Topictitel: "Marokkaanse meisjes van tegenwoordig!!!!"

Ik weet niet of het jullie ook al is opgevallen, maar tegenwoordig zijn er meer en meer Marokkaanse meisjes die roken, drinken, uitgaan en op straat rondlopen met [size=6]negers, Belgen[/size], enz. Ze schamen zich ook niet en lopen fier over straat. [size=6]Zelfs [/size]de Marokkaanse meisjes met hoofddoek lopen als een [size=6]****[/size] over straat. Beeld je in een meisje met een hoofddoek, minirokje, en botten aan. Ze schamen zich nergens meer voor. Het is allemaal normaal. Dan vraag ik mij af: waar gaat dit toch heen?

Groetjes
zejda

http://www.turnhoutsebaan.net/forum/...?t=561&start=0

Waar gaat het heen! Inderdaad!

Interessant om de topic eens volledig verder uit te lezen trouwens!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2003, 18:51   #32
cuboidz
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe

Ik weet niet of het jullie ook al is opgevallen, maar tegenwoordig zijn er meer en meer Marokkaanse meisjes die roken, drinken, uitgaan en op straat rondlopen met [size=6]negers, Belgen[/size], enz. Ze schamen zich ook niet en lopen fier over straat. [size=6]Zelfs [/size]de Marokkaanse meisjes met hoofddoek lopen als een [size=6]****[/size] over straat. Beeld je in een meisje met een hoofddoek, minirokje, en botten aan. Ze schamen zich nergens meer voor. Het is allemaal normaal. Dan vraag ik mij af: waar gaat dit toch heen?

Groetjes
zejda
Ik zie hier alleen maar voordelen. De Marokkaanse meisjes wrikken zich los van de dominantie van de Islam, om nog maar te zwijgen over de stijlverbetering
Oud 30 december 2003, 19:32   #33
Henry
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Citaat:

Groetjes
zejda
Ik zie hier alleen maar voordelen. De Marokkaanse meisjes wrikken zich los van de dominantie van de Islam, om nog maar te zwijgen over de stijlverbetering
Maar deze quote getuigt duidelijk van racisme tegenover zwarten en Belgen. En van intolerantie tegenover zowat alles.
Oud 30 december 2003, 19:49   #34
cuboidz
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henry
Citaat:

Maar deze quote getuigt duidelijk van racisme tegenover zwarten en Belgen. En van intolerantie tegenover zowat alles.
Inderdaad, dus we doen er best aan om geen analoge visie te hebben wanneer onze kinderen half naakt thuiskomen met een geile Marokkaan 8)

-- Peter Griffin --
Oud 30 december 2003, 19:57   #35
Henry
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henry

Inderdaad, dus we doen er best aan om geen analoge visie te hebben wanneer onze kinderen half naakt thuiskomen met een geile Marokkaan 8)
Hmmm, dat zouden we niet mogen doen nee.
Maar ik denk dat iedereen dat wel een beetje doet.
Ik zou niet graag hebben dat mijn dochter thuiskomt met:
* een NSV'er die voor de derde keer zijn eerste jaar graduaat haartooi bist;
* een eenarmige taliban uit het hooggebergte;
* een Waal wiens vader luistert naar de naam André Flahaut;
* een grote fan van Jo Vally.
Oud 30 december 2003, 20:00   #36
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad, dus we doen er best aan om geen analoge visie te hebben wanneer onze kinderen half naakt thuiskomen met een geile Marokkaan
Zolang je je dochters maar héél duidelijk maakt dat een normale vaste relatie met een marokkaan er nooit in zal zitten, wegens de grootste tegenkanting van de ouders.

Zelf meegemaakt : VIER jaar relatie, maar uiteindelijk zat het er niet in.... (hij was wel zo eerlijk geweest om na een jaar of twee duidelijk te maken dat een huwelijk / samenwonen nooit zou kunnen, wegens reeds voorbehouden.... maar als minnares mocht ze blijven, ook nadat het marokkaanse huwelijk achter de rug was...) TENZIJ ze zich liet bekeren tot islam....

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2003, 20:26   #37
cuboidz
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Zolang je je dochters maar héél duidelijk maakt dat een normale vaste relatie met een marokkaan er nooit in zal zitten, wegens de grootste tegenkanting van de ouders.

Zelf meegemaakt : VIER jaar relatie, maar uiteindelijk zat het er niet in.... (hij was wel zo eerlijk geweest om na een jaar of twee duidelijk te maken dat een huwelijk / samenwonen nooit zou kunnen, wegens reeds voorbehouden.... maar als minnares mocht ze blijven, ook nadat het marokkaanse huwelijk achter de rug was...) TENZIJ ze zich liet bekeren tot islam....
De situatie die je beschrijft is inderdaad tragisch, maar ik weet zeker dat er moderne Marokkaanse ouders bestaan die er geen problemen mee hebben als hun kinderen met een Belg of een Afrikaan trouwen.

-- Peter Griffin --
Oud 30 december 2003, 21:13   #38
PAJOT
Banneling

Standaard

Het Dietse ras, mat haar harmonische eenheid tussen het reine Vernunft en de scheppende kunstzin, mag niet ten prooi vallen van vreemdsoortige rassen. Deze onderstaande Duitse tekst geeft een goed algemeen beeld van de schade die rassenvermenging veroorzaakt :

Citaat:
Gefahren der Rassenmischung.

Das "unvernünftige" der vereinigt sich nur mit Angehörigen der gleichen Rasse zur Fortpflanzung. Naturnabe Menschen wie die Germanen, der erbnahe, bodenverwurzelte Bauer, der die Stimme von Blut und Rasse spürt, handelt aus dem gleichen Instinkt heraus genau so. Nur der "übervernünftige" Kulturmensch glaubt, wider die Natur handeln zu können. Das ist dann immer zu seinem Schaden. Wenn sich zwei verschiedene Rassen mischen, verschmelzen die Erbanlagen niemals zu einer neuen Erbmasse, die einheitlich weitergegeben wird. Wir wissen aus der Vererbungslehre, daß, abgesehen von der Koppelung bestimmter Erbfaktoren, die Anlagen einzeln und unabhängig voneinander vererbt werden. Bei der Fortpflanzung solcher Bastarde weichen vielmehr diese Anlagen wieder auseinander und verteilten sich auf die verschiedenen Nachkommen.

Jede Rassenmischung ändert das harmonische Rassenbild. Je ferner sich die vermischten Rassen stehen, um so größer wird die Störung sein, die eine solche Bastardisierung zur Folge hat. Dazu kommen all die Nachteile auf gesundheitlichem und besonders seelischem Gebiet, die sich aus einer Rassenmischung ergeben.

Mischlinge sind Körperlich und seelisch unharmonisch.

Die Rassenmischung bedeutet einen langsamen Untergang der hochwertigen Rasse und damit den sicheren Verlust der völkischen Eigenart. Die Folgen einer schädlichen Rassenmischung lehrt uns eindeutig die Geschichte. Von dem Augenblick an, wo ein Volk sein Rassenbewußtsein verliert, setzen der sittliche, geistige und kulturelle Verfall ein. Die vielleicht auch heute noch vertretene Meinung, daß Rassenmischung kultursteigernd und sogar kulturschöpferisch wirke, ist falsch. Richtig ist dagegen, daß eine Berührung mit fremden Völkern und Rassen in uns oft erst das richtige bewußtsein um das eigene Wesen ausgelöst hat. Diese Erkenntnis nötigt uns aber gerade zur strengen Abgrenzung allem Artfremden gegenüber in rassischer Hinsicht.

Ober die Rassenmischung sagt der Führer:

"Die Blutsvermischung und das dadurch bedingte Sinken des Rassenniveaus ist die alleinige Ursache des Absterbens alter Kulturen."

Eine Reiche von Kulturvölkern zeigt folgenden übereinstimmenden Entwicklungsverlauf, der aber keinesfalls eine Lebensgesetzlichkeit darstellt:

Auf einen langsamen Aufstieg bis zu einer gewissen Höhe folgt eine kurze Blütezeit und dann ein rascher Niedergang. Der Kräfteverfall wird fast immer damit eingeleitet, daß an Stelle der Einfachheit, Nüchternheit und Gesundheit nun Genußsucht, Haltlosigkeit und Krankheiten treten. Gleichzeitig merzen blutige Kriege die wertvollsten Träger aus, die Kinderarmut senkt die Zahl der Tüchtigen immer mehr herab. Den Todesstoß aber versetzt die Vermischung mit artfremden Blute. Sie hat zur Folge, daß die inneren Gegensätze immer größer werden. Bei einer solchen Zerrissenheit ist es dann ein leichtes, daß ein lebenskräftiges Volk den Sieg Ober das dahinsiechende davonträgt.

Die nordische Rasse ist Trugerin und Grundlage den deutschen Menschen.

Die Natur lehrt uns das oberste Gesetz:

Das Einzelwesen ist nicht Zweck, sondern Mittel des Lebens.

Das deutsche Volk ist keine Summe von 85 Millionen Menschen, sondern eine größe Einheit, eine Gemeinschaft, in der das nordische Erbgut vorherrscht. Dieses Erbgut zeigt sich nicht allein in der körperlichen Erscheinungsform, sondern findet in erster Linie in einer gleichgerichteten Rassenseele seinen Ausdruck. Nicht entscheidend, wenn auch erwünscht, sind allein die körperlich nordischen Merkmale des Einzelmenschen, sondern seine seelisch-charakterlichen Eigenschaften.

Die nordische Rasse ist die Rasse des deutschen Volkes, sie drückt unseram Wesen den Stempel auf, sie bestimmt unser Denken, Handeln und fühlen.
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2003, 21:32   #39
cuboidz
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DelendaJudea
Het Dietse ras, mat haar harmonische eenheid tussen het reine Vernunft en de scheppende kunstzin, mag niet ten prooi vallen van vreemdsoortige rassen. Deze onderstaande Duitse tekst geeft een goed algemeen beeld van de schade die rassenvermenging veroorzaakt :
Hmz, een vertaling door Babel Fish geeft het volgende:

Citaat:
Driven the racial intermixture.

The "senseless" unites only with members of the same race to the reproduction. Nature hub humans like the Teutons, that hereditarynear, was rooted farmer, who feels the voice of blood and race, acts from the same instinct exactly the same. Only the "over-reasonable" culture human being believes to be able to act against nature. That then always is to its damage. If two different races mix, the hereditary factors never merge into a new estate, which is uniformly passed on. We know from the leaving teachings that, apart from the coupling of certain hereditary factors, which are left individually and independently plants. With the reproduction of such hybrids rather these plants move apart again and distributed themselves on the different descendants.

Each racial intermixture changes the harmonious race picture. Ever furthermore the mixed races stand themselves, the more largely the disturbance will be, which entails such Bastardisierung. In addition come all the disadvantages in health and particularly mental area, which result from a racial intermixture.

Half-breeds are physical and mentally inharmoniously.

The racial intermixture means a slow fall of the high-quality race and thus the safe loss of the voelkischen characteristic. Us clearly history teaches the consequences of a harmful racial intermixture. From the instant on, where a people loses his race consciousness, it begins the moral, mental and cultural purge. Perhaps also today the still represented opinion that racial intermixture works culture-increasing and even culture-creative, is wrong. It is correct against the fact that a contact with strange peoples and races in us released often only correct consciousness around the own nature. This realization forces us however straight for strict demarcation all kind stranger opposite in rassischer regard.

Upper the racial intermixture says the leader:

"The blood mixture and sinking of the race level due to it is the exclusive cause of dying old cultures."

Realms of culture peoples shows the following agreeing trend, which does not represent however under any circumstances a life lawfulness:

After a slow ascent up to a certain height a short bloom time follows and then a rapid fall. The force purge is introduced nearly always with the fact that in place of the simplicity, soberness and health now benefit craze, groundlessness and diseases to step. At the same time bloody wars the most valuable carriers merzen out, the child poverty lower the number of the efficient ones ever more down. However the mixture with kind-strange blood shifts the mortal blow. It has the consequence that the internal contrasts continue to increase. With such tearing upness it is then an easy that a life-strong people carries the victory off waiter the dahinsiechende.

The nordische race is Trugerin and basis German humans.

Nature teaches us the highest law:

The single nature is not purpose, but means of the life.

The German people is not a sum of 85 million humans, but a size of unit, a community, in which the nordische hereditary property prevails. This hereditary property shows up not alone in the physical manifestation, but finds primarily in a parallel race soul its expression. Not crucially, although desired, are alone the physically nordischen characteristics of the single human being, but its mental charakterlichen characteristics.

The nordische race is the race of the German people, it pushes open us RAM nature the stamp, it determines our thinking, acting and feels.
De vertaaltechnologie van tegenwoordig, helpt mensen van alle talen racistisch te zijn over héél de wereld

-- Peter Griffin --
Oud 30 december 2003, 21:34   #40
Het Skill Effect
Banneling

Het Skill Effect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Ik verwijt mijn zoon trouwens niks. Als tegendradigaard vind ik het net leuk dat hij tegendraads is ten opzichte van mij. Ik zou het vreselijk vinden moesten mijn kinderen in mijn voetsporen treden.

Maar over het algemeen is het zo dat bij tegenstanders van het Vlaams Blok, en ik ga hier geen namen noemen, nogal de simplistische redenering gevolgd wordt van 'ne Vlaams Blokker = racist.(punt)'

Ne racist is dan iemand die zijn eigen ras (of soort) beter vindt dan de andere rassen. Wel ik denk dat dit simpel plaatje slechts zelden echt opgaat.

Vandaar dat ik meer ne mens van het vraagteken ben.
Zijn belgen minder crimineel dan Marrokanen?
Het Skill Effect is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be