![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#22 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De consument gaat voor deze maatregelen betalen, niet de belastingsbetaler.
Als je trouwens liever geen gewapende marshalls op uw vliegtuig wil, en toch veilig wil zitten, ga dan eens bij mijn klanten kijken: www.netjets.com www.flightoptions.com www.millionair.com
![]() |
#23 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Leuk nieuws: De al strenge veiligheidsvoorschriften in vliegtuigen bereikten dinsdag een nieuw hoogtepunt. Op vluchten naar het Amerikaanse luchtruim mogen passagiers niet meer in de rij staan voor de toiletten.
![]() |
![]() |
#24 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen. Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA. 6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen». 7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Na 11 september heb ik wel eens gelezen dat dé bescherming tegen dit soort aanslagen een simpele gesloten deur was tussen de passagiersruimte en de cockpit. Een gewapende airmarshall zal de situatie imo niet veiliger maken maar net ONveiliger. Wapens horen niet thuis in vliegtuigen en thats it. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Gouverneur
|
![]() allez, de western-thematiek duurt voort... air marshalls patrolling the skies
![]() enkele bedenkingen: * hoeveel mensen heb je nodig om 'n jumbojet met al z'n passagiers te beschermen? meerdere verdiepingen/ klasses etc? die mannen mogen goed getraind zijn, maar alleen superman kan dat in z'n eentje klaren. * enkel risico-vluchten naar en in de VS zullen beschermd worden. Weinig realistisch aangezien vb vlieger in Europa of Afrika nog steeds gekaapt kan worden en er Amerikaanse doelwitten te over zijn. CONUS moet je niet bereiken om yankees te doden en bvb ambassadepersoneel is excusez-le-mot kostbaarder dan gewone burgers. * zonder sluitende controle bij boarding maakt zo'n airmarshall geen verschil, dan is het louter kwestie van verrassingseffect en goed trainen. Als je bvb op het toilet van een vlieger een (zelfs kleine) bom kan laten ontploffen, gaat die vlieger neer, alle kogels enz ten spijt... En een toegewijde activist (jaja, zo'n rotte etc moslimextremist ![]() Psychologisch betekent het misschien een (erg nodige) opsteker voor de passagiers/klanten en de inwoners van de VS, maar grote aanslagen vermijd je er zeker niet mee. Investeren in een degelijk en vlot lopend inlichtingenapparaat dat niet langer totaal afhankelijk is van satellieten en andere high-tecvh gizmos lijkt mij een pak effectiever maar iets minder spectaculair...
![]() |
#27 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() 2 voornaamste factoren ivm penetratie ![]() voor kogelwerende vesten maakt uw (mank) onderscheid tussen stopping power en penetration power geen fluit uit. Kijk hier es: http://science.howstuffworks.com/body-armor.htm enkel kogels van speciaal materiaal en/of met voldoende snelheid doorboren zo'n vest, helaas geldt hetzelfde voor vliegtuigwanden, raampjes en passagiers. 'n Schot in de schedel lost dat allemaal op, maar ja, daar zijn zeker in een situatie met gijzelaars ook weer remedies tegen...
![]() |
![]() |
#28 |
Minister
|
![]() Ik denk dat het net gemakkelijker zou zijn om een vliegtuig te kapen als er toch al zeker wapens aan boort zijn. Sommige terroristen hadden al een zwarte band in karate en konden al met bazoeka's schieten toen die veiligheidsagenten nog een pamper droegen. Raa raa wie zal er winnen een bende martelaars ok een veiligheidsagent? Geen goede maatregel dus.
![]() |
#29 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik wil hier graag een van Amrikaés meest vermaarde historicus citeren: " In de natuur geldt noch steds de wetmatigheid dat er geen actie bestaat zonder reactie. Dat de daden van McVeigh of Osama -om het bij de 2 bekendste te houden- wel eens een reactie zouden kunnen zijn die onze regering zelf heeft uitgelokt, is nog nooit bij deze mensen opgekomen. Dergelijke dingen gebeuren gewoon en wij, de consumenten, hoeven niet te horen te krijgen waaròm? Diegenen onder ons die beroepsmatig naar oorzaken zoeken worden langs alle kanten tegengewerkt. " Ik weetniet hoeveel het er waren maar ik heb weet van 3 essays over 11/9 waaronder dat van Gore Vidal en Arno J. Mayer, toch niet van de minsten, die OVERAL in de VS werden geweigerd. Een citaat uit ' Bespiegelingen in strijd met de tijd' van Mayer: " In elk geval is sinds 1947 Amerika de voornaamste en meest ondernemende schuldige aan 'preventieve' staatsterreur. Omdat deze alleen in de derde wereld plaats vond kon het makkelijk in de doofpot worden gestopt. Tijdens de koude oorlog wedijverde de VS met de Sovjet-Unie in het routinematige omverwerpen en ondermijnen van regeringen. Daarnaast nam Washington zijn toevlucht tot politieke moordaanslagen en steunde het doodseskaders en onbehoorlijke vrijheidsstrijders zoals Bin Laden. Washington vormde het brein achter de moorden op Lumumba en Allende, en probeerde tot dusver zonder succes Castro, Khaddafi en Hoessein te laten ombrengen. Israel schend aan de lopende band internationale afspraken en kent z'n eigen vorm van preventieve staatsterreur, maar elke poging om dit gedrag te beteugelen kon rekenen op een veto van Amerika." Ik heb voor de verandering maar eens 2 Amerikanen geciteerd, anders krijg ik toch weer op m'n dak van Antoon en consoorten dat ik een Amerika-basher ben.
![]() |
![]() |
#30 |
Europees Commissaris
|
![]() Hoe meer paranoia de vluchten naar de VS worden (en bijgevolg minder stipt, duurder, ...), hoe meer mensen naar Canada zullen vliegen, en daar een cotinentale vlucht naar de VS. Het zou mij alvast niet verbazen.
![]() |
#31 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
is etc. etc. Bin Laden is niets anders dan een schatrijke moslimfundamentalist, die allesbehalve onderdrukt werd, en reeds tijdens de Clinton-termijn al aanslagen pleegde tegen Amerikaanse doelwitten. Wedden dat u toen niet stond te roepen dat het de schuld was van Amerika? Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#33 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik sluit me aan bij sommigen anderen hier die stellen dat de controles op de grond voldoende moeten zijn. Ik zou eerder iets zien in een systeem wat de cockpit volledig afsluit en waarbij men, bij een eventuele kaping, een lading sterk verdovend gas in de cabines spuit zodat men de kapers maar hoeft op te rapen eens geland... Wat dat kogelvrij vest betreft... Niemand kan met een kogelvrij vest op het vliegtuig geraken, die dingen komen niet ongemerkt voorbij de metaaldetector. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
U moet weten, alleen de neus, de J of D nose van een vleugel en andere oppervlakken die tegen de stroming in staan worden ontwikkeld om impacts te weerstaan....de gewone romp nog altijd niet. Het beste zou zijn om gewoon op de grond alles GRONDIG te controleren en soft walls systeem te gebruiken. Het vliegtuig weigert dan gewoon om over bepaalde gebieden te vliegen ![]() |
||
![]() |
![]() |