![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
PS: Gezellig. Laatst gewijzigd door Golradir : 5 februari 2007 om 20:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
|
![]() Citaat:
Je verhaal ken ik en ontroert me. Ik ben een oude Afrika-zwerver, heb de nodige dingen meegemaakt tijdens de rebellenoorlog in de Congo en helaas, ik heb geen fiducie meer in de zwarte mens. Sommige idioten hebben dat nog wel, maar ik in ieder geval niet meer. De nog enige oplossing is de zwarte kinderen naar normale scholen te sturen, en te zorgen voor een normale infrastructuur. Het alternatief daarvan is Afrkia te verlaten en ze aan hun lot overlaten; het een of het ander. Geen hulp, geen voedselhulp, vooral geen wapens, en zeker geen geld. Maar dan - en dat zegt Dycore terecht, nemen de Chinezen het over! Welnu, het zij zo. Jullie zijn Afrikaanders en geen geimporteerde westerlingen. Keer terug naar de Ossewa Brandwacht. Laat het niet zo ver komen als in Kenya en later in Zimbabwe.
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert. Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe. Laatst gewijzigd door D'ARTOIS : 5 februari 2007 om 22:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Vreemdeling
|
![]() Longhorn, jy laat my onwillekeurig dink aan die gesegde wat ons hier dikwels hoor: Wat is die verskil tussen 'n toeris en 'n rassis? Antwoord: Twee weke!
Verder weet ek van Vlaams weinig, minder as vele van julle van Afrikaans. Maar tog kom ons op 'n manier reg, nie so? Mens is oor en weer sekerlik ook welkom om 'n uitleg te vra, soos ook reeds gebeur het. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Vreemdeling
|
![]() D'ARTOIS
U voorstel dat Afrika aan sy eie lot gelaat moet word, sonder skenkings van geld, wapens, ens is inderdaad 'n baie interessante een. Sodoende sou mens kon dink dat die inwoners van ons vasteland, heel gou aan't werk moet spring om die wolf van die deur te hou. In die proses gedwing word om hul aandag te vestig op die ontwikkeling van hul onderskeie state. Om 'n leefbare bestaan en toekoms vir hulself te skep en nie voortdurend te bedel om hulp van die noordelike halfrond se state nie. Ek is nie so veel begaan oor die Sjinese in Afrika nie. Natuurlik soek hulle afset gebiede asook toegang tot goedkoop grondstowwe. Tog, het ek bedenkinge oor die omvang van die Sjinese "kolonisasie". Dit is egter 'n onderwerp wat elders op hierdie forum bespreek word en ek sal dus nie verder daarop ingaan nie. Baie dankie, (soos ons Afrikaners sê) vir u en u landgenote se begrip. Dit word hoogs waardeer. Laatst gewijzigd door MAXIM : 6 februari 2007 om 16:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
|
![]() Op welke basis?
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Vreemdeling
|
![]() Ook in recente tijden zijn er nog Nederlanders geëmigreerd naar Zuid-Afrika. Ik weet niet precies hoe het zit, maar ik kan me voorstellen dat als je van Nederlandse afkomst bent, je makkelijker een paspoort kan krijgen. Ook het feit dat Afrikaans niet zo heel veel verschilt met Nederlands zou kunnen helpen. Ik weet het niet, daarom vroeg ik het.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
Het communisme en de linkse regeiringen in Europa hebben gezamelijk de republiek SA om zeep geholpen. Apartheid was natuurlijk het hoofddoel van hun aanvallen, slechts vergaten ze dat ze de situatie in situ niet kenden, geen benul hadden van het leven van de zwarte Afrikaan, maar zich mee lieten slepen door hun eigen politiek. Een van de grote hoofdschuldigen, maar zeker niet de enige was Jan Pronk, die alles even in Darfur recht zou zetten. Die is innmiddels naar huis gestuurd met 0 op het rekest. Politieke baantjes zijn vaak niet de eenvoudigste. Maar afgezien daarvan, of wel of niet de zwarte afrikaan is voorbereid, we kijken naar het heden en we zien dat nergens in Afrika het heden ergens toe leidt.
![]() |
![]() |
#31 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik kan er niet aan doen, maar Afrikaans is toch een geweldige taal!
Ik wou dat ik ze ook kon spreken! |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
|
![]() De Afrikaanders is een geweldig volk!
![]() |
#33 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
My Nederlands is glad nie so goed as wat ek dink nie ![]() lo |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Daarsonder IS dit die land van melk en heuning. Maar helaas, paradys is seker wat jy darvaan maak , nê? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Gouverneur
|
![]() Rudirainbow, Maxim en Kandas bedankt voor de toelichting over de situatie in ZA.
Welk effect heeft het afschaffen van de apartheid, het ANC en de criminalteit op de economie, het dagelijks leven en de cultuur in ZA? |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Vreemdeling