Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Zou u een rechtse Vlaamse krant kopen?
Ja, want... 19 57,58%
Nee, want... 14 42,42%
Aantal stemmers: 33. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 5 februari 2007, 23:04   #21
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
En een krant gemaakt en uitgegeven door een VB-er gaat wel neutraal zijn ???
Btw, geen enkele krant is ooit neutraal geweest, en dat hoeft ook niet.
Zou toch leuk zijn als men eens een poging deed voor objectieve verslaggeving. Het druipt van de pagina's. Da's geen verslaggeving meer, maar regelrechte propaganda. Je moet wel nog tussen de lijntjes kunnen lezen hé.
Dycore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2007, 23:07   #22
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dycore Bekijk bericht
Zou toch leuk zijn als men eens een poging deed voor objectieve verslaggeving. Het druipt van de pagina's. Da's geen verslaggeving meer, maar regelrechte propaganda. Je moet wel nog tussen de lijntjes kunnen lezen hé.
...en IK vindt dat geen objectieve krant, want die krant schrijft niet wat IK ervan vindt etc...
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2007, 23:09   #23
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Een krant maken, doet men om geld te verdienen ... Maar niets verbied u om geld te verliezen door zogezegde objectieve verslaggeving vrij te geven, zolang u het maar met uw eigen geld doet, en daar doet het schoentje zeer waarschijnlijk ...
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2007, 23:11   #24
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Iedereen heeft wel een overtuiging, niet noodzakelijk beperkt tot een partij, maar toch ideologisch. Van eender wie, die een krant opstart zal de ideologie altijd komen bovendrijven, al was het maar aan het belang dat al dan niet aan bepaalde thema's word gehecht.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2007, 23:13   #25
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
...en IK vindt dat geen objectieve krant, want die krant schrijft niet wat IK ervan vindt etc...
Objectief betekent volledige weergave van de feiten en niets anders...
Kunnen we het daar over eens zijn?
Oud 5 februari 2007, 23:16   #26
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Iedereen heeft wel een overtuiging, niet noodzakelijk beperkt tot een partij, maar toch ideologisch. Van eender wie, die een krant opstart zal de ideologie altijd komen bovendrijven, al was het maar aan het belang dat al dan niet aan bepaalde thema's word gehecht.
Tja. Thema-vorming heb ik in principe geen probleem mee. Of je nu op economie, wetenschap, cultuur, internationale politiek, binnenlandse zaken wilt focussen. Dat moet kunnen. Maar: binnen die thema's moet uiteraard ook steeds een selectie gemaakt worden. Kunnen wij het erover eens zijn dat de Standaard een betere selectie maakt dan het Laatste Nieuws? Indien ja, dan kunnen wij het er ook over eens zijn dat betere selectie mogelijk is. Er vraagt niemand om perfectie toch?
Oud 5 februari 2007, 23:19   #27
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2007, 23:20   #28
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tja. Thema-vorming heb ik in principe geen probleem mee. Of je nu op economie, wetenschap, cultuur, internationale politiek, binnenlandse zaken wilt focussen. Dat moet kunnen. Maar: binnen die thema's moet uiteraard ook steeds een selectie gemaakt worden. Kunnen wij het erover eens zijn dat de Standaard een betere selectie maakt dan het Laatste Nieuws? Indien ja, dan kunnen wij het er ook over eens zijn dat betere selectie mogelijk is. Er vraagt niemand om perfectie toch?
Iedere andere krant maakt een betere selectie dan Het Laatste Nieuws.
En perfectie bestaat (gelukkig) niet. Perfectie is ook saai. Buiten Het Laatste Nieuws vind ik de kwaliteit van de geschreven pers nog redelijk meevallen.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2007, 01:02   #29
Dogbert
Lokaal Raadslid

Dogbert's schermafbeelding

Standaard

'K lees de Tijd al ... waarom zou ik een VB-krant gaan kopen?
Dogbert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2007, 01:26   #30
ICE-MAN
Parlementslid

ICE-MAN's schermafbeelding

Standaard

t'is enkel een goed idee als men er zou van uitgaan dat er objectieve informatie gegeven en gebracht kan worden en men eens stopt met ervan uit te gaan dat iedereen voetbal-minded is..... als de nieuwe krant niet voor drie-vierde volstaat met voetbalzever wil ik ze direct kopen
Oud 6 februari 2007, 02:16   #31
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Ik ben niet voor perscensuur, alleen moet er zoals in elke democratie rekening worden gehouden met een grondwet.

De regering kan misschien dan eerst al eens beginnen met de ongrondwettelijke toestand BHV recht te trekken.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2007, 02:23   #32
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand Bekijk bericht
Een krant maken, doet men om geld te verdienen ... Maar niets verbied u om geld te verliezen door zogezegde objectieve verslaggeving vrij te geven, zolang u het maar met uw eigen geld doet, en daar doet het schoentje zeer waarschijnlijk ...
Daar is wel degelijk een markt voor. Voldoende mensen vragen om betere verslaggeving. Niet iedereen is belust op sensatie

Laatst gewijzigd door Dycore : 6 februari 2007 om 02:26.
Oud 6 februari 2007, 02:25   #33
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Iedere andere krant maakt een betere selectie dan Het Laatste Nieuws.
En perfectie bestaat (gelukkig) niet. Perfectie is ook saai. Buiten Het Laatste Nieuws vind ik de kwaliteit van de geschreven pers nog redelijk meevallen.
Maar kan makkelijk beter
Oud 6 februari 2007, 02:44   #34
Starkan
Staatssecretaris

Starkan's schermafbeelding

Standaard

Ik koop al een centrum rechtse krant, nl De Morgen.
Maar als je bedoelt een extreemrechtse ofte een VB-gazet, dan zeg ik: "Neen, want... dat zou mijn eetlust verstoren tijdens mijn ontbijt."
Starkan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2007, 02:46   #35
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
De regering kan misschien dan eerst al eens beginnen met de ongrondwettelijke toestand BHV recht te trekken.
Er is een deadline. Na deze verkiezingen moet het sowieso gesplitst worden of de verkiezingen zijn ongeldig.
Oud 6 februari 2007, 03:56   #36
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Rechtse krant, linkse krant, het doet er niet toe in mijn ogen. In de Leeuw van Vlaanderen ligt bv naast 't Pallieterke ook De Morgen.
uiterst rechts naast rechts dus...
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2007, 09:33   #37
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als jullie dat vinden, zou ik graag weten wat jullie zich voorstellen bij een "rechtse vlaamse krant". Iets als het pallieterke, maar dan dagelijks ??
Iets wat de (s)linkse leugens openbaar maakt. Een krant die geweld tegen bejaarden aanklaagt die volgens sommige "peuters" ooit fout zijn geweest en deze groepen met naam en toenaam in de pers uitsmeerd (maar hier zal het dan spijtig genoeg al wat laat voor zijn). Die objectief en niet betuttelend schrijft over de misdaden begaan door zowel allochtonen en autochtonen, dus die zonder chroom de nationaliteit van de daders durven te vernoemen inplaats van in de eerste hun geval het mondje dicht te houden omdat klare taal de multicul zou belemmeren. Dus kortweg, een krant "die vrij en vrank" de realiteit weergeeft en geen achterbaks betuttelend (s)links gedoe. Dus simpel een krant voor mensen die verder zien dan een "partijkaart".
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2007, 09:43   #38
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dogbert Bekijk bericht
'K lees de Tijd al ... waarom zou ik een VB-krant gaan kopen?
Waarom zou een rechtse krant een vb krant zijn? Het is niet omdat de huidige kranten zich partijpolitiek laten leiden dat dit ook zou moeten gebeuren met een nieuwe krant. Zou het dan toch waar zijn dat mensen leven met een kudde gevoel en moeten worden geleid in dit geval niet door de herder, maar door een politieke strekking. Moet eens leren die ooglappen af te zetten en zelfstandig beginnen denken zult zien, er is een heel andere wereld dan deze men u dagelijks voorschrijft en voorstelt.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2007, 10:51   #39
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Starkan Bekijk bericht
Ik koop al een centrum rechtse krant, nl De Morgen.
En ik lees wekelijks mijn extreem linkse krant, nl het Pallieterke...
Oud 6 februari 2007, 11:01   #40
Anna List
Banneling

Standaard

met 't Pallieterke
Grammens' Journaal
LVB.net
TBJ
en Victa placet mihi causa

kom ik al een heel eind

... maar geregeld de buitenlandse voorpagina's vergelijken met die van DS en DM ... is gewoon ontluisterend ... zielig voor Vlaanderen

ik hoop echt op een kwaliteitskrant binnenkort ! maar dat VG maaral begint te beseffen dat kwaliteit belangrijker zal zijn dan 'rechts' ... op zich zou dat wellicht al een verrechtsing zijn ...

Laatst gewijzigd door Anna List : 6 februari 2007 om 11:02.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be