![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Jürgen Verstrepen (Lijst Dedecker) - 5 tot 11 februari Voormalig radiogeweld, presenteerde enkele talkshows op radio en televisie. Stapt in 2004 in de politiek en is verkozen als Vlaams volkvertegenwoordiger. Voorvechter van vrije meningsuiting en actief in de mediacommissie in het Vlaams Parlement. Op 17 april 2007 kondigde Verstrepen zijn overstap naar de Lijst Dedecker aan na een dispuut met VB-voorzitter Frank Vanhecke. |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() In uw dromen zekers. Filip Dewinter heeft letterlijk gezegd dat het 70 punten programma nu opgeborgen wordt voor later ...
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
|
![]() Citaat:
Binnen het VB zijn er echte extreemrechtse krachten die niet positief staan tov van Israel en eigenlijk... extreemlinks achterna hollen. De extremen ontmoeten mekaar dus ![]() Oh ja. BTW: het 70 punten programma is begraven hoor ![]()
Freedom of speech weblog www.jurgenverstrepen.be Laatst gewijzigd door Jürgen Verstrepen : 9 februari 2007 om 20:25. |
|
![]() |
![]() |
#23 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Anti-semitisme, anti-zionisme,.... zijn allemaal niet hetzelfde. Je kan toch kritiek op Israel hebben en joodse vrienden hebben? Wie zijn precies die extreemrechtse krachten? Bedoelt u mensen bij de partijtop of gewoon ergens onderaan? Ik bedoel : zijn er nog steeds mensen, van wie u weet dat zij tegen joden op zich zijn.
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Omdat het politiek (electoraal) niet (meer) opportuun was. Het VB zat electoraal aan zijn plafond. Men probeert nieuwe kiezers aan te boren. Dus en met andere woorden: omdat je dit ethisch niet kunt blijven maken voor de publieke opinie . Het werd natuurlijk niet afgezworen door de interne leiding of course! Het Vlaams Blok werd veroordeeld en veranderde haar naam in Vlaams Belang. Maar VB = VB. En VB blijft VB Maak u geen illusies. _____________________ What's in a name? Laatst gewijzigd door system : 9 februari 2007 om 23:12. |
|
![]() |
![]() |
#25 | |
Parlementslid
|
![]() Kallikles stelde :
Citaat:
Eén van de oorlogstragedies die men met "geweldige stilte" stil en verborgen tracht te houden is de houding van de doorsnee antwerpenaar tegenover de joden tijdens WII ! Er is inderdaad géén stad ter wereld, zélfs niet in duitsland, waar de joden door de, ik zal het verkeerde woord zeker maar gebruiken, autochone "normale" autoriteiten, zo georganiseerd naar hun lijden en dood zijn gebracht als in de stad antwerpen. Racisme ? Beste Groeten. Naschrift. Noch de duitse autoriteit, noch hun trawanten, de zwartzakken, hebben maar een poot hoeven uit te steken om de joden in de dossin-kazerne te krijgen. Trieste waarheid.
![]() |
#26 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#27 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Daar moet je goed onderscheid in maken. Ik ben tegen Hamas en tegen Hezbollah en de aanslagen, die de vrede niet bevorderen, maar de irritatie laten groeien, maar niet tegen de Palestijnen. Ik ben tegen de checkpoints (onlangs is nog een boek verschenen over de moeilijkheden die een Palestijnse vrouw ondervond die aan een Israëlische unief studeerde, het kostte haar jaren meer dan een gewoon student omdat ze jaren bij elkaar niet binnen raakte) en tegen vele andere Israëlische maatregelen die de vrede niet bevorderen, maar de irritatie vergroten, maar niet tegen Israël. Een forumlid met een vraatzuchtig beest in zijn avatar is duidelijk tegen Israël en tegen joden, waar ze zich ook bevinden. Laat er ergens ter wereld een jood een scheet, hij zal niet aarzelen hem met naam en toenaam op dit forum te laken en steevast linken aan zionisme, Israël en wat er nog al meer foutloopt op deze wereld. Aangezien hij zeker niet extreem-rechts is, volgens mij zelfs niet rechts, want hij haat het VB (volgens mij vooral omdat ze volgens hem momenteelteveel met de "joden" vrijen), beschouw ik hem als extreem-links. Het is stuitend hoeveel deze politieke strekking dan ook gemeen heeft met de extreem rechtsen, die overigens evenzeer op het VB schieten vanwege hun te tolerante houding tov "joden".
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
#28 |
Minister
|
![]() Het gaat er om dat in de media alles wat er gebeurt in Israël,en het probleem met de palestijnen te veel word uitvergroot. Dat komt natuurlijk ook doordat alles in het midden-oosten onrechtstreeks met elkaar verbonden is en steeds het gevaar dreigt van een grote oorlog.
Maar daardoor treed het palestijnse probleem te veel op de voorgrond. En lijkt er in de rest van de wereld niet veel te gebeuren. Maar het is zo dat er veel ergere conflicten en verdrukkingen in de wereld zijn , waaronder zogenaamde vergeten oorlogen, waar geen aandacht voor is. Daarom mijn reactie, ofdat het regime in Israël zich schuldig maakt of niet, en ? Hun escapades in Libanon vind ik daarentegen veel belangerijker. Wat ik wil zeggen is de grote belangstelling in het nieuws voor de palestijnen word misbruikt door bepaalde linkse en extreemrechtse kringen. Een voorbeeld: in de jaren zeventig kwam het midden-oosten gedurig in het nieuw terwijl in Cambodja zo'n drie miljoen mensen werden afgeslacht zonder dat er maar iets over in het nieuws kwam. In camboja had je een links regime, zie je wat ik bedoel? Zo heb je nu Soedan...... Laatst gewijzigd door Argusx43 : 10 februari 2007 om 14:10. |
![]() |