Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 februari 2007, 17:47   #21
La Chunga
Minister

La Chunga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door netslet Bekijk bericht
@La Chunga:

Is het niet correcter om te spreken over een gemiddelde jaarlijkse activiteitsgraadstijging van 0,25% ?

Immers: 48,01*(1,0025^7)=48,856.. Ongeveer 48,85 dus.

Dat verandert natuurlijk niets aan de gemaakte conclusie maar zjust is zjust.
Ja hoor, ik heb gewoon de percentage tov de totalen genomen; daarvan het verschil en gedeeld door het aantal beschouwde jaren (7).
Jouw percentage is inderdaad correct maar verandert, zoals je zegt, niks aan de conclusie.

Belangrijkste vond ik om de 'goed nieuws'-show in een meer realistisch kader te zetten. Ik vond dit vooral belangrijk omdat die show wordt opgevoerd op basis van enquêtegegevens en niet op basis van feitelijke cijfers. Blijkt nog maar eens hoe voorzichtig moet worden omgegaan met steekproeven (die extrapolaties, daar krijg ik dus echt het sch*t van! )
Oud 8 februari 2007, 17:48   #22
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Je kunt discussiëren over de kwaliteit van de jobs, de hoogconjunctuur en ook de openbare en gesubsidieerde dienstensector.

Maar juist is juist : de belofte is nageleefd, hoe zwaar de kritiek er ook op was in het begin. Toch?
Oud 8 februari 2007, 18:02   #23
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Waarom zouden we Verhofslangen of eenderwelke andere politieker geloven, zo kort voor de verkiezingen?
Ze draaien ons zo graag een rad voor de ogen; ze huren gasten als Slangen in, terwijl iemand die niet liegt, helemaal geen adviezen van zo'n gasten nodig heeft.

Ik wil hem en zijn ploeg nog dit voordeel van de twijfel gunnen: als de ekonomie beter draait, dan innen ze automatisch meer belastingen, dan kunnen ze meer ambtenaren aanwerven. Als ze die dan in de juiste sektoren te werkstellen (ziekenhuizen ...), ok dan.

Ik vraag me af of er nu per jaar meer uitgegeven wordt aan werkloosheidsuitkeringen. Dat zou een cijfer zijn dat minder te manipuleren valt, of beter te kontroleren.
(Niet dat die werkloze geen centen zou mogen trekken, maar als er minder werklozen zijn dan gaat het m.i. beter met de ekonomie)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2007, 18:05   #24
Miguelito
Minister

Miguelito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door El Guapo Bekijk bericht
Allez Proficiat Guy !

Ik dacht zeker dat hij zich daar vergalopeerde maar blijkbaar niet !
alles lezen, een andere bron is veel minder positief.
Miguelito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2007, 18:07   #25
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je kunt discussiëren over de kwaliteit van de jobs, de hoogconjunctuur en ook de openbare en gesubsidieerde dienstensector.

Maar juist is juist : de belofte is nageleefd, hoe zwaar de kritiek er ook op was in het begin. Toch?
Euh nee. Het NIS, dat wel betrouwbare cijfers aanbrengt, heeft het over 130.000 jobs.

Ben ik de enige die de ommezwaai van Antoon's houding t.o.v. de VLD zeer opmerkelijk vind? Hij was al poeslief in de forumsessie met de VLDer Marinower (VLD) en nu reageert hij zeer opmerkelijk op de Slangenpropaganda.
Oud 8 februari 2007, 18:17   #26
maarte
Minister-President

maarte's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenon Bekijk bericht
Euh nee. Het NIS, dat wel betrouwbare cijfers aanbrengt, heeft het over 130.000 jobs.

Ben ik de enige die de ommezwaai van Antoon's houding t.o.v. de VLD zeer opmerkelijk vind? Hij was al poeslief in de forumsessie met de VLDer Marinower (VLD) en nu reageert hij zeer opmerkelijk op de Slangenpropaganda.
idd maar bij de vorige verkiezingen was die dacht ik ook altijd VLD gezind daarna lijkt ie altijd een VB'er
Oud 8 februari 2007, 18:19   #27
maarte
Minister-President

Standaard

Citaat:

die peiling of anquete kan dus evengoed vervalst zijn als je kijkt wat er met de stemmenkampioen gebeurt.
Oud 8 februari 2007, 18:21   #28
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door La Chunga Bekijk bericht
Over-all, zou ik de regeringen Verhofstadt I & II hoog waarderen voor het scheppen van de illusie maar voor de werkelijkheid zijn ze falikant gebuisd en komt een tweede zit niet eens in aanmerking.
Voila, en daarmee is de essentie van paars in één zin samengevat. Bedankt voor het gedegen werk, La Chunga.

Laatst gewijzigd door baarle : 8 februari 2007 om 18:21.
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2007, 18:23   #29
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

foutje

Laatst gewijzigd door Xenon : 8 februari 2007 om 18:23.
Xenon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2007, 21:15   #30
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:

Vanaf dat hij dat getal noemde lachte iedereen hem uit. Het leek inderdaad weinig verstandig zich vast te pinnen op dat getal. Nu blijft het stil in het kamp van de lachers en de criticasters.

Blijkbaar heeft hij het dan toch voor elkaar gekregen. Proficat, mijnheer de premier.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2007, 22:01   #31
FRoNT-international
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Ik vind het wel relevant dat deze banen hier blijkbaar voornamelijk in de "openbare en gesubsidiëerde dienstensector" te situeren zijn.

Met andere woorden: verhofstadt heeft de economie niet aangezwengeld om nieuwe jobs te creëren, hij creëert er gewoon nieuwe met belastingsgeld!
Tevens werkt deze openbare en gesubsidiëerde dienstensector ondermaats, onefficient of is gewoonweg overbodig. Is het niet Vincent VAN QUICKENBORNE, de oogappel van GUYKEN, die zie dat er teveel ambtantenaren waren!
Oud 9 februari 2007, 15:07   #32
Lodi
Provinciaal Gedeputeerde

Lodi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Volgens de krant "Metro" van deze morgen, zou er maar sprake zijn van 130.000 jobs.
Persoonlijk denk ik dat deze versie nader bij de waarheid ligt.
Ik weet ook hoe goed de VLD kan liegen om toch haar gelijk te halen.
Oud 9 februari 2007, 17:05   #33
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte Bekijk bericht
idd maar bij de vorige verkiezingen was die dacht ik ook altijd VLD gezind daarna lijkt ie altijd een VB'er
Een VB'er ben ik niet. Nooit geweest trouwens. Wat niet betekent dat ik een aantal van hun standpunten goed begrijp en onderschrijf. Er zijn ook zo'n punten bij de CD&V, en zelfs bij de SP.A (hoewel veel minder bij deze laatste partij).

Ik ben wel altijd een liberaal geweest, vooral op economisch vlak. Ik stemde in de jaren 80 op de PVV, en daarna op de VLD.

De laatste jaren heb ik me echter beginnen boos maken op de VLD , vooral vanwege het migrantenstemrecht, maar ook toen ze iedereen begonnen binnen laten in de partij, alsof het een doelstelling was om zoveel mogelijk mensen ui de andere partijen te lokken, of het nu CD&V'ers, Spiriters of andere waren. Uiteindelijk ook vanwege de zwakke houdingen met betrekking tot de PS, die naar mijn mening veel te veel mag beslissen.

Maar op het einde van de rit is er maar één zaak dat telt : "it's the economy, stupid!"
Oud 9 februari 2007, 17:08   #34
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lodi Bekijk bericht
Volgens de krant "Metro" van deze morgen, zou er maar sprake zijn van 130.000 jobs.
Persoonlijk denk ik dat deze versie nader bij de waarheid ligt.
Ik weet ook hoe goed de VLD kan liegen om toch haar gelijk te halen.
Bij twijfel kun je er in die zaken meestal vanuit gaan dat de waarheid ergens in het midden zit. Tussen de 130.000 van het Instituut voor Nationale Rekeningen (INR) en de 203.000 van de Nationale Enquête naar de Arbeidskrachten (EAK) zou dat dan betekenen 166.500 jobs erbij.
Valt goed mee, zo zou ik denken.
Oud 9 februari 2007, 17:25   #35
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Een VB'er ben ik niet. Nooit geweest trouwens. Wat niet betekent dat ik een aantal van hun standpunten goed begrijp en onderschrijf. Er zijn ook zo'n punten bij de CD&V, en zelfs bij de SP.A (hoewel veel minder bij deze laatste partij).

Ik ben wel altijd een liberaal geweest, vooral op economisch vlak. Ik stemde in de jaren 80 op de PVV, en daarna op de VLD.

De laatste jaren heb ik me echter beginnen boos maken op de VLD , vooral vanwege het migrantenstemrecht, maar ook toen ze iedereen begonnen binnen laten in de partij, alsof het een doelstelling was om zoveel mogelijk mensen ui de andere partijen te lokken, of het nu CD&V'ers, Spiriters of andere waren. Uiteindelijk ook vanwege de zwakke houdingen met betrekking tot de PS, die naar mijn mening veel te veel mag beslissen.

Maar op het einde van de rit is er maar één zaak dat telt : "it's the economy, stupid!"
Het liberalisme is dood in Vlaanderen. De VLD heeft zich uit machtsgeilheid bekeert tot het neo-communisme.

Als je momenteel liberaal wil stemmen, en je stemt voor de VLD dan is dit een grote dwaling.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2007, 17:28   #36
maarte
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje Bekijk bericht
Het liberalisme is dood in Vlaanderen. De VLD heeft zich uit machtsgeilheid bekeert tot het neo-communisme.

Als je momenteel liberaal wil stemmen, en je stemt voor de VLD dan is dit een grote dwaling.
iedere liberaal weet indertussen wel al dat em voor LDD moet stemmen tenminste dat hoop ik

Laatst gewijzigd door maarte : 9 februari 2007 om 17:28.
maarte is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2007, 17:28   #37
El Guapo
Burger

El Guapo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miguelito Bekijk bericht
alles lezen, een andere bron is veel minder positief.
Je hebt gelijk !
El Guapo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2007, 17:32   #38
maarte
Minister-President

Standaard

Citaat:
Bij twijfel kun je er in die zaken meestal vanuit gaan dat de waarheid ergens in het midden zit. Tussen de 130.000 van het Instituut voor Nationale Rekeningen (INR) en de 203.000 van de Nationale Enquête naar de Arbeidskrachten (EAK) zou dat dan betekenen 166.500 jobs erbij.
Valt goed mee, zo zou ik denken.
En wat heeft de VLD daar mee te maken, ahja veel natuurlijk want al die overheidsjobs (lees verdoken werkloosheid) die ze hebben bijgemaakt maakt hun spa blauw project nog geloofwaardiger.
Een liberaal politicus hoeft helemaal geen jobs te beloven omdat de politiek niet rechtstreeks voor jobs kan zorgen, simple as that.

Laatst gewijzigd door maarte : 9 februari 2007 om 17:32.
maarte is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2007, 17:44   #39
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
Belangrijker vragen:

En hoe is de jeugdwerkloosheid geëvolueerd over de afgelopen 8 jaar?
Opgelost.
De jeugdwerklozen van toen zijn acht jaar ouder.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2007, 17:48   #40
PieterP
Gouverneur

Standaard

Met de belofte van de jobs is het net hetzelfde zoals het doen kloppen van de begroting.

Leugen, bedrog en vervalsing van de informatie.
PieterP is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be