Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Bekijk resultaten enquête: Mag de OLV kathedraal een moskee worden?
Ja 13 33,33%
Neen 26 66,67%
Aantal stemmers: 39. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 16 januari 2004, 13:57   #21
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
De arrogantie van de moslims in Europa groeit met de dag.

Ze zullen er zelf het grootste slachtoffer van worden.
Die indruk heb ik langzamerhand ook.

Wat betreft die kerk, voor mij als Christen (wel niet katoliek) is dat maar een gebouw. Architecturaal/geschiedkundig waardevol, maar uiteindelijk een gebouw als een ander.

Ik begrijp anders wel dat het bisdom niet wil verkopen aan moslims. Het is hun kerk, niet? Zou de moslimraad een moskee verkopen aan christenen? Het is ergens vernederend om aan de "konkurrentie" te verkopen als ik het zo mag uitdrukkken. Dat moeten die moslims toch begrijpen.
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2004, 14:55   #22
Suetonius
Partijlid

Suetonius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
lol, laat ze maar doen, brussel hoofdstad van belgie, indien je er een dropping doet na 19.00h je kunt absoluut niet meer zeggen dat het een stad is van belgie, het gewoonweg marokko, of afrika, maar belgie????
ik ben blij dat ik niet meer in brussel woon, laat ze heel belgie maar afbreken en verloederen, ik zorg ervoor dat ik zoveel mogelijk geld bij elkaar spaar tegen dat ik op pensioen ben of toch bijna en dan pers ik alles uit de sociale zekerheid en ben ik hier weg! Lekker naar een landje zonder moslims die zich toch enkel maar gediscrimineerd voelen maar toch wel alles voor elkaar krijgen.
Datzelfde ben ik ook van plan.
ik niet,en als je slim bent dan ga je je niet laten verdrijven van de enige morzel grond die nog van ons is,waar nog mensen wonen met dezelfde achtergrond en cultuur,...........als ik 1 ding in het leven wil verwezenlijken is het wel iets doen waar de komende generaties gelukkiger door kunnen zijn en het behoud van ons enige stukje grondgebied is toch wel een mooi geschenk imo
Suetonius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2004, 14:04   #23
headinajar
Banneling

headinajar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door headinajar

hoera... een zagevent minder!
Hehe, en van jou zullen ze nooit afgeraken. Blijft maar lekker hier ja.
Maarja, dat is toch wat jullie willen, alle westerlingen buiten en Belgie omvormen tot een moslim staat.

Nu denkt ie dat ik een moslim ben, hahaha...
Wat een bull-shit kun jij verkopen zeg!
headinajar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2004, 14:06   #24
headinajar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Suetonius
ik niet,en als je slim bent dan ga je je niet laten verdrijven van de enige morzel grond die nog van ons is,waar nog mensen wonen met dezelfde achtergrond en cultuur,...........als ik 1 ding in het leven wil verwezenlijken is het wel iets doen waar de komende generaties gelukkiger door kunnen zijn en het behoud van ons enige stukje grondgebied is toch wel een mooi geschenk imo
Ik ben de komende generatie... Stop met zagen en wij zijn zeer gelukkig.
Oud 17 mei 2004, 15:49   #25
Akkersloot
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping
Waarom zijn de moslims geen lid van de raad van kerken ? Volgens mij is iedereen het erover eens dat zowel Joden als Christenen als Moslims
het over dezelfde God hebben
Wat een onzin. David Koresh (van die brand in Waco Texas 1992) zegt ook de zelfde God te aanbidden. Als iemand zegt dat er maar één God is, pretendeerd iedereen dat hun God ook de God van een ander is. Vandaar dat het tussen de monotheistische godsdiensten ook zo'n rotzooi is.
Akkersloot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2004, 15:50   #26
Akkersloot
Provinciaal Statenlid

Standaard

En het is nog altijd zo dat de eigenaar bepaalt aan wie hij zijn bezittingen verkoopt.
Oud 17 mei 2004, 20:17   #27
Moby
Provinciaal Statenlid

Moby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door radicaal
OOSTERHOUT - De Oosterhoutse stichting Moskee Almohsinin voelt zich gediscrimineerd. De organisatie meldde zich aan als aspirant-koper van de Oosterhoutse Nazarethkerk. De makelaar liet echter weten dat het Bisdom Breda de kerk niet aan de stichting wil verkopen...
Mijn persoonlijk mening als moslim:

Een kerk of moskee of andere heiligdom is voor veel mensen belangrijk, en daarom vind ik niet dat men deze zomaar aan iedereen kan verkopen. In eerste instantie moet men voorrang geven aan organisaties met hetzelfde doel en als men dan geen koper vindt kunnen andere organisaties aan bod komen (dan heb ik het niet over bordelen, café's,... ). Dat zou hetzelfde zijn als de verkoop van een middeleeuwse kasteel aan een bouwbedrijf.
Moby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2004, 21:39   #28
Akkersloot
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moby
Een kerk of moskee of andere heiligdom is voor veel mensen belangrijk, en daarom vind ik niet dat men deze zomaar aan iedereen kan verkopen. In eerste instantie moet men voorrang geven aan organisaties met hetzelfde doel en als men dan geen koper vindt kunnen andere organisaties aan bod komen (dan heb ik het niet over bordelen, café's,... ). Dat zou hetzelfde zijn als de verkoop van een middeleeuwse kasteel aan een bouwbedrijf.

Van een kerk zou best een café gemaakt kunnen worden. De pastoor drinkt er immers altijd wat wijn bij het opdienen van de mis.

En van een moskee kan best een bordeel gemaakt worden. Vooruitlopend op dat bordeel met die 72 maagden.
Oud 17 mei 2004, 22:37   #29
de Vexille
Parlementsvoorzitter

de Vexille's schermafbeelding

Standaard

Ooit vroeg me iemand wat dan wel die "Europese culturele roots" inhouden... Wel, kerken zijn daar een goed voorbeeld van (let wel: een voorbeeld, niet de essentie he. leg me geen woorden in de mond). Of je nu in het Noorden van Noorwegen bent of rondtrekt doorheen Andalusië; overal navigeer je van dorp naar dorp en stad naar stad afgaande op die kerktorens. En aan die kerktorens ligt meestal een centraal plein en daarrond situeert zich vaak het merendeel van het culturele leven van die plaatsen. Als men mij vraagt wat mij zo frappeert wanneer ik Europa verlaat, dan is het wel het gebrek aan die vertrouwde oriëntatiepunten.

In die kerkelijke architectuur staat eigenlijk de hele culturele geschiedenis van Europa tentoon; gaande van aandoenlijke intimistische Romaanse kerkjes over flamboyante gotiek en pompeuze neo-monsters tot en met moderne pareltjes.

En dan wil men het mogelijk maken om op zo'n hondsbrutale manier onze eigenheid te verloederen door daar minaretten rond te bouwen en het karakter / eigenheid van onze kerken te verkrachten in naam van de PC? Dat nooit van z'n leven! Dan dynamiteer ik die gebouwen nog liever persoonlijk (ge weet me dus te vinden he, wanneer die OLV Kathedraal implodeert ). En wie mij kent weet dat ik een passionele liefde heb voor de esthetiek van onze kerkgebouwen, dus zo'n uitspraken snijden me wel degelijk door het hart.
Oud 17 mei 2004, 22:40   #30
Weisse Wolf
Minister

Weisse Wolf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Hehe, en van jou zullen ze nooit afgeraken. Blijft maar lekker hier ja.
Maarja, dat is toch wat jullie willen, alle westerlingen buiten en Belgie omvormen tot een moslim staat.

Citaat:
Ik heb autochtonen in Sint-Niklaas toch al straffer dingen zien uitsteken hoor. Ge moet zeker eens checken in het "Blues Café" (eerder "Hell's Angels Café") achter de kerk. De politie kent da kot heel goed aangezien die mannen wel al het grootste aantal knokpartijen in St-Niklaas op hun CV hebben staan. 'k Heb der in den tijd ook ooit eens moeten passeren met mijn velooken toen die mannen aan het "groeperen" waren... 'k Had wel sjans toen dat er al 3 politiepatrouilles waren bijgekomen en dat het bij wat "uitlokkende" praat gebleven was.
Dus je bent een neger?
Oud 18 mei 2004, 08:06   #31
headinajar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
Citaat:

Citaat:
Ik heb autochtonen in Sint-Niklaas toch al straffer dingen zien uitsteken hoor. Ge moet zeker eens checken in het "Blues Café" (eerder "Hell's Angels Café") achter de kerk. De politie kent da kot heel goed aangezien die mannen wel al het grootste aantal knokpartijen in St-Niklaas op hun CV hebben staan. 'k Heb der in den tijd ook ooit eens moeten passeren met mijn velooken toen die mannen aan het "groeperen" waren... 'k Had wel sjans toen dat er al 3 politiepatrouilles waren bijgekomen en dat het bij wat "uitlokkende" praat gebleven was.
Dus je bent een neger?
Nu kan ik onlogica van je hersenkronkels toch nie meer volgen hoor... Waarom zou ik een neger zijn? En moest ik zwart zijn, dan zou dat dus een verschil uitmaken voor onze racist Wolf.

Ga verder luisteren naar toespraken van je goede vriend Mussolini, Wolf.
Oud 18 mei 2004, 21:50   #32
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
Dus je bent een neger?
Nu kan ik onlogica van je hersenkronkels toch nie meer volgen hoor... Waarom zou ik een neger zijn? En moest ik zwart zijn, dan zou dat dus een verschil uitmaken voor onze racist Wolf.

Ga verder luisteren naar toespraken van je goede vriend Mussolini, Wolf.
Sorry hoor, headinajar, ik vind dat je nu toch wel èrg veeleisend wordt. Je zou al blij moeten zijn dat Wolf al gemakkelijk 5 woorden na elkaar kan zetten in een enigszins steekhoudend grammaticaal verband, maar om dan óók nog eens logica te verwachten op inhoudelijk vlak? Nee, nu ga je toch ècht te ver hoor...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be