![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
Bekijk resultaten enquête: Mag de OLV kathedraal een moskee worden? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
13 | 33,33% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
26 | 66,67% |
Aantal stemmers: 39. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wat betreft die kerk, voor mij als Christen (wel niet katoliek) is dat maar een gebouw. Architecturaal/geschiedkundig waardevol, maar uiteindelijk een gebouw als een ander. Ik begrijp anders wel dat het bisdom niet wil verkopen aan moslims. Het is hun kerk, niet? Zou de moslimraad een moskee verkopen aan christenen? Het is ergens vernederend om aan de "konkurrentie" te verkopen als ik het zo mag uitdrukkken. Dat moeten die moslims toch begrijpen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Nu denkt ie dat ik een moslim ben, hahaha... Wat een bull-shit kun jij verkopen zeg! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() En het is nog altijd zo dat de eigenaar bepaalt aan wie hij zijn bezittingen verkoopt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Een kerk of moskee of andere heiligdom is voor veel mensen belangrijk, en daarom vind ik niet dat men deze zomaar aan iedereen kan verkopen. In eerste instantie moet men voorrang geven aan organisaties met hetzelfde doel en als men dan geen koper vindt kunnen andere organisaties aan bod komen (dan heb ik het niet over bordelen, café's,... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() Van een kerk zou best een café gemaakt kunnen worden. De pastoor drinkt er immers altijd wat wijn bij het opdienen van de mis. En van een moskee kan best een bordeel gemaakt worden. Vooruitlopend op dat bordeel met die 72 maagden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ooit vroeg me iemand wat dan wel die "Europese culturele roots" inhouden... Wel, kerken zijn daar een goed voorbeeld van (let wel: een voorbeeld, niet de essentie he. leg me geen woorden in de mond). Of je nu in het Noorden van Noorwegen bent of rondtrekt doorheen Andalusië; overal navigeer je van dorp naar dorp en stad naar stad afgaande op die kerktorens. En aan die kerktorens ligt meestal een centraal plein en daarrond situeert zich vaak het merendeel van het culturele leven van die plaatsen. Als men mij vraagt wat mij zo frappeert wanneer ik Europa verlaat, dan is het wel het gebrek aan die vertrouwde oriëntatiepunten.
In die kerkelijke architectuur staat eigenlijk de hele culturele geschiedenis van Europa tentoon; gaande van aandoenlijke intimistische Romaanse kerkjes over flamboyante gotiek en pompeuze neo-monsters tot en met moderne pareltjes. En dan wil men het mogelijk maken om op zo'n hondsbrutale manier onze eigenheid te verloederen door daar minaretten rond te bouwen en het karakter / eigenheid van onze kerken te verkrachten in naam van de PC? Dat nooit van z'n leven! Dan dynamiteer ik die gebouwen nog liever persoonlijk (ge weet me dus te vinden he, wanneer die OLV Kathedraal implodeert ![]()
![]() |
#30 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#31 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ga verder luisteren naar toespraken van je goede vriend Mussolini, Wolf. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||
![]() |
![]() |