![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
Bekijk resultaten enquête: Mag de OLV kathedraal een moskee worden? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
13 | 33,33% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
26 | 66,67% |
Aantal stemmers: 39. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() OOSTERHOUT - De Oosterhoutse stichting Moskee Almohsinin voelt zich gediscrimineerd. De organisatie meldde zich aan als aspirant-koper van de Oosterhoutse Nazarethkerk. De makelaar liet echter weten dat het Bisdom Breda de kerk niet aan de stichting wil verkopen.
In de brief die makelaar Meeus uit Breda stuurde aan de stichting staat: ,,Het bisdom Breda verbiedt in zijn algemeenheid de verkoop van kerken aan organisaties die niet zijn aangesloten bij de Raad van Kerken. Naar onze indruk is dat voor uw organisatie niet het geval en wordt verkoop aan uw organisatie door het bisdom niet toegestaan.'' S. Chahid van de stichting Moskee Almohsinin reageert: ,,Dus worden wij als koper uitgesloten puur vanwege het feit dat wij moslims zijn. Volgens mij kan en mag dat niet. Dat druist in tegen de grondwet. Daarin is geregeld dat niemand op grond van zijn geloofsovertuiging mag worden gediscrimineerd.'' Zijn stichting wil zo snel mogelijk contact opnemen met het bisdom om van gedachten te wisselen. ,,Maar levert dat niets op, dan overwegen wij juridische stappen'', aldus Chahid. ,,Wij voelen dat ons onrecht wordt aangedaan. Wij willen niets anders dan een pand kopen. Op zijn minst verdienen wij het om net als andere aspirant-kopers mee te kunnen doen aan de onderhandelingen. De verkoper mag ons niet uitsluiten puur vanwege onze religie.'' De de verkoper blijkt zijn boekje echter niet te buiten te zijn gegaan, legt A. Nobelen van Meeus Bedrijfshuisvesting uit. ,,Puur juridisch is het zo dat de verkoper mag bepalen aan wie hij zijn onroerend goed verkoopt. Hij ook kan in een verkoopovereenkomst vast laten leggen wat er na de verkoop in het pand wel en niet gevestigd mag worden.'' In dit geval is de verkopende partij, de parochie, gebonden aan regels van het bisdom van Breda. Dat is op zijn beurt weer verplicht om richtlijnen van de katholieke kerk te volgen. ,,En die gebiedt dat leegkomende kerkgebouwen niet zomaar aan iedereen worden verkocht'', aldus Nobelen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Door de ontkerkelijking, de lage kerksheid (% dat regelmatig een kerk bezoekt) van gelovigen en de kerkfusie van hervormden en gereformeerden verliezen inderdaad steeds meer kerken hun kerkelijke functie. Het is echter moeilijk om altijd een gepaste bestemming te vinden. In de grote steden zijn er wel voorzieningen te vinden als bibliotheken die passen bij de uitstraling van de kerk en zo'n kerk kunnen overnemen, maar op het platteland is dat vaak moeilijker. Die blijven dan vaak leeg staan. Er is een duidelijke richtlijn dat functies die niet passen bij de uitstraling van een kerk, niet in aanmerking komen. Ook zijn zowel de katholieke kerk als de protestantse kerken het erover eens dat er niet verkocht mag worden aan niet-christelijke geloofsgemeenschappen. In het verleden is dat wel gebeurt, maar daar kreeg men later vaak spijt van. Zeker sinds 11 september en de opkomst van Pim Fortuyn wordt er principieel niet meer aan moslims of andere gemeenschappen verkocht. Men laat de kerk dan nog liever leegstaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() De arrogantie van de moslims in Europa groeit met de dag.
Ze zullen er zelf het grootste slachtoffer van worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als onze Moslimmetjes ginder genoeg geld op tafel leggen, dan verkoopt de kerk zichzelf wel. Zolang het niet opvalt.
Zo zijn er al raardere zaken verkocht in de loop der tijden, via tussenpersonen, en zakelijke constructies. En langs de andere kant, hoeveel geld zou er niet van de staat afkomen,om zo een multicultureel project te steunen?
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() Ik wist niet dat Oosterhout een bisdom was? Waar staat die 'OLV kathedraal'?
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Europees Commissaris
|
![]() Waarom zijn de moslims geen lid van de raad van kerken ? Volgens mij is iedereen het erover eens dat zowel Joden als Christenen als Moslims
het over dezelfde God hebben - alleen zijn er binnen die 3 hoofdgodsdiensten nog eens vele onderverdelingen Katholieken, Orthodoxen, Sjieten, Soennieten, Sikh's, Evangeliërs, Lutheranen, Nederduits gereformeerden.. Heeft men liever dat die kerk een dancing of een bordeel wordt ?
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben meer gevonden voor een Gothic Camarilla sfeer uitademde keet. Soort van World Of Darkness discotheek, maar dan zonder house, en met meer spinnewebben.
![]() |
#10 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Een moskee staat voor het zich blindelings onderwerpen aan de haatvolle boodschap van een moordenaar uit de 7de eeuw. In een erotische tempel of een dancing viert de mens zichzelf als volwaardig onderdeel van de "Schepping". In de tijd van Herodotus bestonden er in het Midden Oosten trouwens zulke tempels en in het Verre Oosten behoren de tempels die dit thema uitbeelden tot de mooiste ter wereld. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Europees Commissaris
|
![]() Vanzelfsprekend moeten wij steeds voortgaan op het pad van het multiculturele centrum van Europa worden. Reeds nu zijn er talrijke
indische migranten die zich in het zuiden van Antwerpen ophouden en er hun tempels bouwen, ook zij kunnen vanzelfsprekend besluiten een kerk over te nemen, zoals andere meer duistere christelijke sektes cinemazalen transformeren in kerken. Dit alles in het teken van Brussel hoofdstad van een multicultureel Europa met ca. 4.5 miljoen inwoners met Antwerpen - Gent - Charleroi als kleine voorsteden.
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() lol, laat ze maar doen, brussel hoofdstad van belgie, indien je er een dropping doet na 19.00h je kunt absoluut niet meer zeggen dat het een stad is van belgie, het gewoonweg marokko, of afrika, maar belgie????
ik ben blij dat ik niet meer in brussel woon, laat ze heel belgie maar afbreken en verloederen, ik zorg ervoor dat ik zoveel mogelijk geld bij elkaar spaar tegen dat ik op pensioen ben of toch bijna en dan pers ik alles uit de sociale zekerheid en ben ik hier weg! Lekker naar een landje zonder moslims die zich toch enkel maar gediscrimineerd voelen maar toch wel alles voor elkaar krijgen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Europees Commissaris
|
![]() Al eens aan gedacht zélf moslim te worden ? Als het in België / de EU
leuker is om moslim te zijn dan atheïst, Lutheraan,Bhoeddist enz... laten we dan met zijn allen moslim worden... als ik het goed begrijp is er in feite geen enkele moslimautoriteit dan de koran en de 5 pijlers & dat kan nu feitelijk niet zo erg zijn (behalve voor de vrouwen misschien, maar vermits alle moslima's toch zo enthoesiast zijn...)
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Calle, Mage is meer mijn meug, Son of æther dank U.
Maar ja, een stel van LARP Camarila jongedames zien kronkelen in die strak zwart leren en kanten outfitjes, heerlijk. Toch een heel pak interessanter dan een stel houten banken waar mensen al dan niet geknield zitten te prevelen, of een heel stel in losse gewaden verpakte konten die in de lucht steken.
![]() |
#19 |
Gouverneur
|
![]() Dan kom ik liever af als Mage met mijn lief Duits Herdertje als een Werewolf, een Fiannah Lupus natuurlijk. Zal een leuk feestje worden.
![]() |
#20 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maarja, dat is toch wat jullie willen, alle westerlingen buiten en Belgie omvormen tot een moslim staat. |
||
![]() |
![]() |