![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Kijk eens naar je aanslagbiljet (als je belastingen betaalt ![]() Daarom dat de Lijst Dedecker een sociale taks gaat. Waarbij voor mensen met een laag inkomen geen belasting verschuldigd is ... en bij de anderen een vast percentage zal gelden. Ontwijking zal gezien het uitblijven van achterpoortjes stoppen en ontduiking zal verminderen aangezien het tarief lager zal zijn. Lagere belastingen zorgen trouwens voor meer inkomsten (kijk bevoorbeeld maar naar de verlaging van de schenking en successie-tarieven in Vlaanderen) Citaat:
Laatst gewijzigd door Dogbert : 10 februari 2007 om 21:52. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wil je de ambtenaren weg dan zal je in de prive moeten betalen voor het presteren van die diensten die nu door overheidspersoneel gedaan wordt. Dus kan je ze even goed laten zitten en betaal je aan de overheid voor diensten die nu gratis zijn. Denk toch is even na,als je (zelfs op lange termijn)zou overgaan tot privatisering zal je met een massa werklozen komen te zitten want overheidswerk gedaan door privefirma's zal met veel minder volk moeten gebeuren en zal zeker niet beter gebeuren dan nu,en hou nu toch eens eindelijk op met ambtenaren te mimimaliseren,het zijn mensen zoals u en ik,en tussen alle koren heb je kaf. Wil je naar een Amerikaans systeem waar miljoenen uit de boot vallen door het gebrek aan sociale zekerheid? Op het 2e punt van uw antwoord kan ik alleen maar zeggen dat de koopkracht inderdaad zal verhogen indien men de taksen zou verlagen,dat men van overheidswege al maar eens zou stoppen met BTW te vragen op produkten zoals water,gas,elektriciteit en brandstof die levensnoodzakelijk zijn,en die door het reeds aangehaalde openstellen van de markt(privebeheer) superduur geworden zijn,en dat in tegenspraak van de overheid dat de prijzen zouden zakken indien men de markt open zou gooien. Trouwens kan iemand mij zeggen hoe het komt dat onze sociale kassen er zo slecht voorstaan? Ik zal het u vertellen,ze moeten dienen voor diegenen die er aan bijdragen en daar wringt het schoentje,maar steekt men wel de schuld op ouderen of doppers,en zijn ze vergeten dat ouderen reeds gans hun leven hebben bijgedragen,en dat doppers net door het ontbreken van gelijke kansen en hoge belastingen niet aan de bak komen omdat er dan door prive-investeerders in Belgie uitgekeken wordt naar andere landen waar het fiscaal klimaat veel vriendelijker is,de toegevingen die hier gedaan worden op fiscaal vlak aan investeerders zijn veelal een druppel op een hete plaat.
![]() |
![]() |
#24 | ||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Hier een voorstel: privatiseer, laat het werk doen door minder mensen (dus goedkoper), en geef al de overblijvende ambtenaren een nagelknipper om de grasplantsoenen te knippen. Aan u is ook geen grote econoom verloren gegaan om het beleefd uit te drukken. Citaat:
Citaat:
Op welke planeet heeft u de laatste jaren gezeten? Electriciteitsmarkt? Open? ![]() ![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Groeten vanuit de verenigde staten ![]() ![]() ![]() |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Bittersweet t'ja uw mening hoeft daarom nog niet de mijne te zijn he,en begrijpend lezen is niet aan iedereen te gegeven. Lees het nog eens,en nog eens,en nog eens
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() >>In 93 is Rtt Belgacom geworden en daarvoor was het reeds het enige bedrijf dat winst maakte bij de overheid
Ja. En? Het feit dat mensen 2-3 maand op een aansluiting moesten wachten bij uw "superbedrijf"...ook dik in orde zeker? |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() >>Neen beste dat ze niks rekenen voor hun diensten,maar als ze dat wel zouden doen is het voor u waarschijnlijk ook niet goed.
Niks rekenen? Waar heb jij het in godsnaam over. Worden ze betaald (rekenen ze iets) of worden ze niet betaald (rekenen ze niets). 2 opties. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() >>tot zover de democraat Born2bewild
Uh? Gaat deze discussie over democratie? Welke taal spreekt u? >>En volgens mij kijkt u teveel naar diegenen die het ginder gemaakt hebben,maar te weinig naar diegenen die ginder uit de boot vallen! Volgens mij weet u niet waarover u praat. Vanwaar uw fixatie op de VS? boeehoeoe de Amerikanen zijn slecht. Booeoehoee. Tsss >>Droom rustig verder Allez, nog een multiple choice speciaal voor u: is de electriciteits markt in Belgie open. Ja of nee? (en niet rond de pot draaien aub, of sleur er de VS nog eens bij dat doet het meestal goed als afleidingsmaneuver) >>het gaat er om dat de haver niet bij het juiste paard komt,en dat onze kassen geplundert worden Een systeem waarbij sommige mensen alleen bijdragen maar er niet van mogen genieten is crazy. CRAZY Laatst gewijzigd door born2bewild : 11 februari 2007 om 02:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Minister-President
|
![]() Ik doel op het feit dat niet iedereen in Belgie het eens moet zijn om overheidsdiensten af te schaffen,en dat het voorbeeld Belgacom sinds 93 een model is van overheidsdienst(nog steeds 50.1% overheid.
En gaat ge nu de Rtt vergelijken in de jaren 60/70/80 met de mogelijkheden(computers,vervoer,sturing,en dienstverlening door meer mogelijkheden)met Belgacom nu? MIjn dochter werkt bij electrabel,vraag haar eens naar de klachten van de vrije energiemarkt,vraag haar eens naar ebem,ecopower,luminus,wattplus,nuon,ellia enz...en vraag dan aan minister Verwilgen eens of het doel bereikt is van de goedkopere markt? Voor de rest bedoel ik met de sociale bijdragen net dat diegenen die er geld hebben ingestoken er ook de voordelen van mogen hebben en dat het niet moet uitgedeeld worden aan diegenen die er niet toe hebben bijgedragen.(staatsbijdragen en betaald door elke Belg omdat er een sociaal vangnet is)) Voorts doel ik met de sociale neergang in de USA op de mensen die buiten het systeem vallen omdat ze de priveverzekeringen niet kunnen betalen(dokterskosten,ziekenhuiskosten,verzekering en en afdragingen voor hun pensioen enz..)(privebijdragen zonder sociaal vangnet). En beste ik hoef geen econoom te zijn om te zien dat de verschillen tussen arm en rijk In de USA wel iets groter zijn dan in Belgie.
![]() |
#30 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Bedrijven zouden geen rechten mogen hebben, enkel personen. En niemand plichten, tenzij vrijwillig en contractueel afgesloten.
Edit: even verduidelijken, ik doel wel degelijk op rechtspersoonlijkheid. Laatst gewijzigd door Heftruck : 11 februari 2007 om 03:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Citaat:
Citaat:
Ik ben niet geinteresseerd in uw dochter of VErwilghens' klachten over de vrije energiemarkt die er niet is. Snap je? Citaat:
Jaloezie is toch iets raars he. Jaag alle rijken het land uit of pak hun geld af, en de verschillen met arm zijn verdwenen. simple comme bonjour. Laatst gewijzigd door born2bewild : 11 februari 2007 om 02:57. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
http://www.usccb.org/cchd/povertyusa/ http://www.usccb.org/cchd/povertyusa/povfacts.shtml Laatst gewijzigd door filosoof : 11 februari 2007 om 03:13. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
1)Als het er geen fluit mee te maken heeft waarom begint u er dan over? 2)laat ons zeggen dat er een start gemaakt is voor een vrije energiemarkt 3)heeft er dan iemand het tegendeel beweerd? Het ging hier om het feit of het nuttig is overheidsdiensten af te schaffen en mensen op straat te zetten en alles door de prive te laten uitvoeren,of om de ambtenaren te gebruiken met een winstbasis door het verekenen van de kosten,die sowiezo ook door de prive zouden aangerekend worden!
![]() |
![]() |
#34 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
En jij begint over andere technologieen etc. DAT heeft er geen fluit over te maken.[/quote] Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Nope. Mijn punt is dat uw rekeningen niet kloppen. Ik hoop dat ge het voor uzelf beter doet.[/quote born2bewild quote Bittersweet 1)denkt gij dat die kabels vanzelf in de grond groeiden? De overgang van luchtlijnen naar grondkabels is er niet vanzelf gekomen he! Ge moet nog wat meer naar Geert Hoste kijken,die legt het ook allemaal plezant negatief uit. Steeds weer nieuwe ontwikkelingen hebben er voor gezorgd dat alles nu veel sneller gaat. Trouwens ge zit nu op mijn wei he Born2bewild ik heb er nl 36 jaar gewerkt en de ganse omvorming meegemaakt,en dat het vroeger wat langer duurde heeft alles te maken met het feit dat er nu huis voor huis aansluitingen binnenzitten die toen nog moesten aangelegt worden,maar ja met supermannen als gij zou dat allemaal veel rapper gaan nietwaar? 2)Whatever ge zegt maar! 3)ik mag ni klagen overheidspensioen nietwaar,dan kunt ge daar nog eens een boomke over opzetten.
We zijn vrij tot op het moment dat we kiezen, van dan af controleert de keuze de kiezer Laatst gewijzigd door BitterSweet : 11 februari 2007 om 03:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
|
![]() Citaat:
Awel, ik vind dat we dan ook de regel moeten invoeren dat ministers die twee keer blunderen tien jaar hun politieke rechten kwijtspelen. Vrijlaten van topcriminelen en zo.
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
|
![]() Zinnen die beginnen met "ik hoef geen X te zijn om in te zien dat..." beloven doorgaans weinig goeds.
![]() |
![]() |
#38 |
Minister
|
![]() Herman Van Molle had indertijd zo'n geweldige, doch eentonige song voor TV Touché. Die song is best toepasselijk voor onze economie, het klonk als volgt:
I'm going down, down, down. I'm going down, down, down. I'm going down, down, down, down, down, down, down, down, down, down, down, down, down,...
Let your sympathies and your compassion be always with the under dog in the fight--this is magnanimity; but bet on the other one--this is business. - Mark Twain Laatst gewijzigd door La Chunga : 11 februari 2007 om 13:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() BitterSweet en Belgacom...
Daar kan men boeken over schrijven... als telefoonboeken zo dik... |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het zwarte beest van de Vakbond slaat weer toe.
![]() |