![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Europees Commissaris
|
![]() Het leger wordt ingekrompen en gemodernizeerd. Ik ben in zover een oude conservatief aan het worden dat ik dat geen slechte zaak vindt. We hebben "internationale verplichtingen" en die moeten we nakomen.
Dat men voor mijn part alle "vlaamse kazerne's" afschaft en ineens de manoevers ook maar in het Walenland laat plaatsvinden. De Vlaamse boeren zullen er dankbaar voor zijn.. Natuurlijk beînvloedt dit dan weeral de transferts : de militairen in Wallonië worden met "federaal" geld betaald : ook de Vlaamse militairen die eventueel in Arlon gekazerneerd zijn, moet je dan als "Walen" zien : ze wonen dus wel in Wallonië nietaar ? ... De inspirerende gesprekken in Hasselt gisterenavond brengen me op het idee van diverse federale staten met enclaves en "corridors". We kunnen dit behalve in Broekzele bv. met de Kazerne's beginnen. Maak van Kazerne's in Wallonië waar Nederlandstalige militairen gelegerd zijn "Vlaamse Enclaves" en verbind die door middel van een "corridor" met Vlaanderen. Heerlijke tijden voor verkeersbordkliederaars : dan lopen er doorheen het franstalige landsdeel Vlaamse "corridorwegen" met Nederlandstalige aanduidingen. Het omgekeerde kan vanzelfsprekend ook : van en naar de franstalige smaldelen op de belgische vlootbases aan de Vlaamse kust...
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er moet geenéén kazerne gesloten worden ... Voer de dienstplicht terug in.
"Miliciens" zijn goedkoper dan "doppers" . En dan hebben we ineens terug genoeg militairen. ![]()
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voer meteen ook even de slavernij terug in. Die negers hebben toch niets beter te doen.
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Nooit dienstplichtig geweest zeker? ![]()
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dienstplicht is een vorm van slavernij.
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Terug invoeren ! ![]()
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar haal je dat uit ??? ze worden betaald ( ni veel , maar toch) , is verplicht , maar er bestond burgerdienst ...
Ik zie ni echt een overeenkomst met een katoenplantage ![]()
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De grondslagen van slavernij zijn van toepassing op de dienstplicht. Ga ze rustig na.
![]() |
![]() |
#31 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Delkrwa moesten ze castreren.
![]() |
![]() |
#32 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Voor mijn part mag het leger 1000 man zijn, en investeren we de rest in de ontwikkeling van kernwapens.
Dat zijn momenteel imo de beste defensieve wapens die er bestaan.
![]() |
#33 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Over de originele post:
Ik vind dit een zeer goed idee.
![]() |
#34 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ook.
En dat zetten we het goedkoopst mogelijke personeel in om de gevangenen te bewaken: Slaven. Oeps, ik bedoel dienstplichtige militairen, want die kosten nog minder dan doppers en leefloontrekkers.
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heb je Poetin vandaag gehoord?
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ook doet deze groep ook zeer goed werk in het buitenland, denk maar aan de vele vredesmissies. In mijn ogen zou de dienstplicht terug in voege mogen gaan, zowel voor alle vrouwen als mannen. BBQ's kunnen even goed gegeven worden van het gemeentelijk budget ofzo...ze verdienen genoeg aan ons ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1)Samenleven met allochtonen bevorderen 2)besparen op de lonen van de beroepsmilitairen 3)Terug mannen/vrouwen van onze jeugd maken 4)Aanleren van normen en waarden 5)Agressie leren contoleren 6)Respect leren op brengen voor de medemens 7)Leren feesten en drinken ![]()
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren Laatst gewijzigd door duveltje382 : 11 februari 2007 om 07:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Minister
|
![]() Het Groothertogdom Luxemburg is kwetsbaar en de moeite ($$$€€€) om te veroveren. Zij 'verdedigen' zich met 1000 (?) gendarmes. België is 10 x GH Luxemburg. Waarom niet 10000 binnenlandse troepen , een combinatie van de oude rijkswacht en de civiele bescherming? In elke provincie pro rato de bevolkingsdichtheid. Dat moet volstaan. Voor de NAVO en EU verplichtingen betaalt men gewoon aan een EU-legioen. De macho's die graag vechten kunnen zich daar aanbieden.
Geen luchtmacht, geen zeemacht, geen tanks... Geen waalse / spa-PS aankoopcorruptie. Geen verkapte te werkstelling. Geen wapenindustrie. Ik zie mogelijkheden... ![]()
" Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort." W. Elsschot W. Vl. Boerenwijsheid : De boeren slaan hun brave en dwaze honden dood. Laatst gewijzigd door Cyrano : 11 februari 2007 om 09:38. |
![]() |
![]() |