Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Geert Lambert (Spirit) - 12 tot 18 februari
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Geert Lambert (Spirit) - 12 tot 18 februari Geert Lambert (Oostende, 28 februari 1967) is een Vlaams politicus en advocaat. Lambert werd na de verkiezingen van 2003 voorzitter van de spirit-fractie in de Kamer van Volksvertegenwoordigers. In oktober 2004 volgde hij Els Van Weert op als partijvoorzitter. Tegenwoordig zetelt hij in het bestuur van het Vlaams & Neutraal Ziekenfonds, de Vlaamse mutualiteit.

Discussietools
Oud 12 februari 2007, 20:09   #21
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Dat is nog altijd geen antwoord op wat Pietje zei, want nu betrekt u naast de sossen er al de andere partijen bij.
Pietje stelde dat de houding van het VB doet vermoeden dat zij het met die absolute en directe democratie niet zou nauw neemt.
inderdaad is er is geen absolute democratie, maar in geen enkele partij dus moet men niet over VB beginnen
Oud 12 februari 2007, 20:11   #22
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deryz Bekijk bericht
inderdaad is er is geen absolute democratie, maar in geen enkele partij dus moet men niet over VB beginnen
Zeg dat tegen Stab die het VB als eerste aanhaalde. Pietjes uitspraak was dan ook op die reactie gebaseerd.
Oud 12 februari 2007, 20:12   #23
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deryz Bekijk bericht
we stellen ook enkel vast dat de sossen niet voor directe democratie zijn
Ik heb dat ook nooit beweerd. "Stab" stelde dus dat het VB dat wel zou zijn.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Het VB als zodanig is voorstander van DD.

Laatst gewijzigd door Pietje : 12 februari 2007 om 20:13.
Pietje is offline  
Oud 12 februari 2007, 21:02   #24
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht

Het VB als zodanig is voorstander van DD.
Misschien staat DD hier voor : De Decker ?
djimi is offline  
Oud 12 februari 2007, 21:13   #25
jef
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert Lambert Bekijk bericht
SPIRIT is voorstander van "integrale democratie". Dat houdt in dat we mensen zo optimaal mogelijk moeten kunnen betrekken bij de besluitvorming. Dit kan bvb met volksvergaderingen, burgerinitiatief (via ons in Vlaams Gemeentedecreet gekomen), en referenda. Dit betekent echter wel dat iedereen de spelregels wil respecteren en bvb. als iets wordt afgewezen niet steeds opnieuw dezelfde discussie heropent. De democratie moet ook daar haar rechten bewaren.

Geert
Zoals het vreemdelingenstemrecht, daar was de meerderheid ook tegen, maar hield men met de meerdeheid geen rekening, men moest en zou de Allochtoontjes stemrecht geven om kiezers te winnen voor Speciale Partij voor Allochtonen.
jef is offline  
Oud 12 februari 2007, 21:57   #26
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bece Bekijk bericht
Uw lading of die van iedereen.
De vragen die gesteld worden moeten door u gesteld worden en niet door de politiekers. ( De O en de V staan voor OP VOLKSINITIATIEF)
Doe de moeite eens om er iets over te lezen. Jos verhulst? Mijn website?
Ik heb me misschien verkeerd uitgedrukt, ik wil eigenlijk gewoon zeggen dat het meer moet zijn dan een "ja / nee" referendum.
Oud 12 februari 2007, 22:09   #27
Geert Lambert

Geert Lambert's schermafbeelding

Standaard

zie ook mijn reactie op vreemdelingenstemrecht

Geert
Geert Lambert is offline  
Oud 12 februari 2007, 22:27   #28
Rene Artois
Minister

Rene Artois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
SPIRIT is voorstander van "integrale democratie". Dat houdt in dat we mensen zo optimaal mogelijk moeten kunnen betrekken bij de besluitvorming. Dit kan bvb met volksvergaderingen, burgerinitiatief (via ons in Vlaams Gemeentedecreet gekomen), en referenda.
Wat dat referendum betreft herinner ik me nog goed hoe Spirit er een wilde over de EU grondwet maar toen het op schaap scheren aankwam de staart introk zich nogal erg doorzichtig verstoppend achter het VB. Mijn geld staat op een marsbevel vanuit het sp-hoofdkwartier doch dat terzijde. Hoe serieus meent Spirit het met die "integrale democratie" als ze het bij de eerste gelegenheid om die in praktijk te brengen laten afweten?
Rene Artois is offline  
Oud 12 februari 2007, 22:30   #29
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard Dd

Allen,

Surf eens naar de onderstaande link en onderteken deze petitie.

http://www.artikel33.be/received.php
Oud 12 februari 2007, 22:41   #30
Rene Artois
Minister

Standaard

Ik zag dat Bert Anciaux die petitie ondertekend heeft. Die is echt voor niks beschaamd.
Rene Artois is offline  
Oud 12 februari 2007, 22:45   #31
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Artois Bekijk bericht
Ik zag dat Bert Anciaux die petitie ondertekend heeft. Die is echt voor niks beschaamd.
Inderdaad

Daarentegen heeft Dr. Storme ook ondertekend, toch niet de minste zou ik durven zeggen.
Oud 12 februari 2007, 23:42   #32
Geert Lambert

Geert Lambert's schermafbeelding

Standaard

Op een andere plaats gaf ik al wat uitleg ivm het referendum

Geert
Geert Lambert is offline  
Oud 13 februari 2007, 00:33   #33
Rene Artois
Minister

Standaard

Citaat:
Op een andere plaats gaf ik al wat uitleg ivm het referendum
U gaf geen uitleg maar verstopte zich achter het VB. Weeral. Met het argument dat die de discussie zouden kunnen kapen kan men elk referendum en waarom ook niet elk debat afvoeren. Een bekwaam politicus moet maar in staat zijn een referendum op de sporen te houden.
Rene Artois is offline  
Oud 13 februari 2007, 00:37   #34
Rene Artois
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Daarentegen heeft Dr. Storme ook ondertekend, toch niet de minste zou ik durven zeggen.
Een van de nog weinige echte rebellen in dit land. En iemand die consequent blijft in zijn standpunten ipv zich te verstoppen achter wat anderen ervan zouden kunnen maken. Vandaar waarschijnlijk dat hij in de partijpolitiek niet kon aarden.
Rene Artois is offline  
Oud 13 februari 2007, 08:23   #35
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Artois Bekijk bericht
U gaf geen uitleg maar verstopte zich achter het VB. Weeral. Met het argument dat die de discussie zouden kunnen kapen kan men elk referendum en waarom ook niet elk debat afvoeren. Een bekwaam politicus moet maar in staat zijn een referendum op de sporen te houden.
Niet alleen gebruikt Lambert het VB om het no pasaran van Stevaert over het Europees referendum te maskeren, maar daarmee vrwijst hij ook de kiezers steeds weer opnieuw naar het VB. Die partij wordt dan zo groot dat dhr. Lambert vervolgens wetten moet gaan uitvinden die het VB klein houden, droog leggen, straffen, misschien zelfs verbieden.

Terwijl de invoering van het BROV volstaat om het VB tot normale proporties terug te brengen.
Oud 13 februari 2007, 09:39   #36
Bece
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Sorry Knuppel. Maar dat zijn gewoon een stelletje zeveraars die, zoals het woord het zegt, veel zeveren maar voor de rest zo goed als niets doen. Democratie zal er nooit komen door politieke partijen om te praten. Daarvoor word veel te veel verdiend in de politiek.
Oud 13 februari 2007, 09:42   #37
Bece
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
SPIRIT is voorstander van "integrale democratie". Dat houdt in dat we mensen zo optimaal mogelijk moeten kunnen betrekken bij de besluitvorming. Dit kan bvb met volksvergaderingen, burgerinitiatief (via ons in Vlaams Gemeentedecreet gekomen), en referenda. Dit betekent echter wel dat iedereen de spelregels wil respecteren en bvb. als iets wordt afgewezen niet steeds opnieuw dezelfde discussie heropent. De democratie moet ook daar haar rechten bewaren.

Geert
Met andere woorden "nepdemocratie" .Volgens de normen van onze verlichte geesten.
Ga naar mijn link.
Oud 13 februari 2007, 09:47   #38
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bece Bekijk bericht
dat zijn gewoon een stelletje zeveraars die, zoals het woord het zegt, veel zeveren maar voor de rest zo goed als niets doen.
Zozo, een stelletje zeveraars dus?

Misschien heeft mijn krant er niet over bericht, of kijk ik naar de verkeerde TV-zender, maar wat heb jij het afgelopen jaar gedaan waardoor de invoering van de democratie voor binnenkort is?

Buiten wat stukjes posten op dit forum, zo'n 22.745 aanslagen over het BROV op een website zetten (tiens, dat is alweer van 2005 geleden, zie ik), én wat schelden natuurlijk.

Laatst gewijzigd door baarle : 13 februari 2007 om 09:54.
baarle is offline  
Oud 13 februari 2007, 10:22   #39
Bece
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Ik heb me misschien verkeerd uitgedrukt, ik wil eigenlijk gewoon zeggen dat het meer moet zijn dan een "ja / nee" referendum.
Spijtig genoeg kan een referendum niet meer zijn dan een ja/nee zaak. Dat is overigens dezelfde manier waarop ook onze huidige wetten tot stand komen. Alleen word het ja/ nee nu door het grootkapitaal opgelegd aan een paar honderd marjonetten.
Oud 13 februari 2007, 10:33   #40
Bece
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Zozo, een stelletje zeveraars dus?

Misschien heeft mijn krant er niet over bericht, of kijk ik naar de verkeerde TV-zender, maar wat heb jij het afgelopen jaar gedaan waardoor de invoering van de democratie voor binnenkort is?

Buiten wat stukjes posten op dit forum, zo'n 22.745 aanslagen over het BROV op een website zetten (tiens, dat is alweer van 2005 geleden, zie ik), én wat schelden natuurlijk.
Bezorg mij 100000€ en dan kan ik iets doen. Ik heb maar een klein(?) pensioentje maar ik heb al meerdere keren aangeboden om, het voor mij zeer hoge bedrag van, 5000€ voor de goede zaak te willen inzetten. Op hoeveel kan ik van u rekenen?
Goed getelt? Maar ik zie geen enkele opmerking van u tegen het artikel, noch een voorstel om het te verbeteren. Iemand die commentaar levert op iets zonder te vertellen hoe het dan wel moet is voor mij een zeveraar.
Zeg maar eens hoe het volgens U dan wel allemaal zou moeten zijn. Iets te moeilijk?
Het is ook al een paar keer bijgewerkt. Sommige mensen lezen het wel eens en sturen soms zelfs opmerkingen naar mij. Hoe is het mogelijk he.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be