![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Geert Lambert (Spirit) - 12 tot 18 februari Geert Lambert (Oostende, 28 februari 1967) is een Vlaams politicus en advocaat. Lambert werd na de verkiezingen van 2003 voorzitter van de spirit-fractie in de Kamer van Volksvertegenwoordigers. In oktober 2004 volgde hij Els Van Weert op als partijvoorzitter. Tegenwoordig zetelt hij in het bestuur van het Vlaams & Neutraal Ziekenfonds, de Vlaamse mutualiteit. |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Minister
|
![]() U ook al niet?
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Libertarisch, primordiaal chaotisch, met een goed eindresultaat.
Daar gaan we voor.
![]() |
#23 |
|
![]() zo wil ik het horen
|
![]() |
![]() |
#24 | |
Minister
|
![]() Na het positief gevolg dat werd gegeven aan het voorstel van lombas (bekendmaking parlementair stemgedrag), wil ik graag even terugkomen op mijn beginpost mbt de optimalisering van de democratie.
Ik wil het enkel hebben over het federale niveau, naar aanleiding van het voorstel van enkele academici om een vijftiental volksvertegenwoordigers op federaal niveau te laten verkiezen. Hieronder een reactie van mij hierop die ik elders op dit forum plaatste: Citaat:
![]() |
#25 |
|
![]() Zou ik toch allemaal eens rustig moeten kunnen bekijken en bespreken hoor. Maar het principe van grote kieskringen (zoals bij de Europese verkiezingen) ben ik zeker wel genegen.
Maar waarom moeten we een pariteit hebben als er toch grote verschillen zijn in bevolkingsaantallen. Dat lijkt me enkel nuttig als de defederalisering een eindpunt zou bereikt hebben. Bevoegheden en samenstelling van organen hangen echt wel samen hoor. |
![]() |