Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 januari 2004, 10:34   #21
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!

In één enkele zin duidelijk maken dat je er niks van begrepen hebt. Je moet het maar kunnen! 8)
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2004, 10:46   #22
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
Citaat:

Niets persoonlijk hoor. Ik vond zijn repliek gewoon plezant.

Maak je geen zorgen.
Oud 7 januari 2004, 11:19   #23
ydde
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

SP:
éh... Respect en waarden... [size=6]Pff [/size] ...
ydde:
Véélzeggend ...
Oud 7 januari 2004, 11:48   #24
SP
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SP
Citaat:

Er is een verschil tussen vrijheid van meningsuiting en respect. Ja kan perfect, op een respectvolle manier, tegen het holebi-adoptierecht zijn. Heb ik op zich geen problemen mee. Maar als men elkaar (of een bepaalde groep) gaat beledigen (met zaken die nergens op slaan) gaat het te ver.
Natuurlijk moet je elkaar bevechten met argumenten... Maar toen ik het las, moet ik zo denken aan dat wollig karakter van ene CD en V, en ik word daar zo ambetant van éh... Respect en waarden... Pff; discussiëren wil ik hier!
Citaat:
SP:
éh... Respect en waarden... Pff ...
ydde:
Véélzeggend ...

Beste, het enige wat u gedaan hebt zijn mijn woorden uit de context gerukt... Het ging over de CD en V, en het vooropstellen van de discussie met argumenten, want dat is toch de bedoeling op dit forum...
SP is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2004, 12:01   #25
ydde
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

SP:
Beste, het enige wat u gedaan hebt zijn mijn woorden uit de context gerukt...
ydde:
Waarvan akte!
Oud 7 januari 2004, 12:17   #26
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Op dit forum zijn wij allen niets meer dan een pseudoniem met een keyboard. Ik kan me bijvoorbeeld voordoen als een John Massis-bink met het brein van Goethe, terwijl ik in reality meer weg kan hebben van bijvoorbeeld een Joyce de Troch (met het brein van Joyce de Troch ). Wie zal het zeggen?

Al dat gedoe over "persoonlijke aanvallen" lijkt me dus wel een beetje uit de lucht gegrepen. Niemand hier kent mijn persoon en vice versa. Ik snap dan ook niet hoe iemand erin zou slagen mij persoonlijk te beledigen... Het forum ziet immers enkel maar de reflectie ("Turkje") die ik hen wil voorhouden...

Mensen die zich dus "gepakt" voelen door "persoonlijke aanvallen", gelieve een beetje meer relativiteitszin aan de dag te leggen. Hetzelfde geldt trouwens ook voor degenen die denken dat ze iemand hier kunnen beledigen door te schelden op een pseudoniem.

En dat het er soms ruw aan toegaat, dat ligt voor het grootste stuk aan de extreem vluchtige en meestal totaal inadequate communicatievorm die wij hier met z'n allen hanteren.
Oud 7 januari 2004, 12:23   #27
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Citaat:

Maak je geen zorgen.
ik had al naar mijn psy gebeld, maar zal de afspraak nu maar afzeggen dan kan ik vrijdag naar Aalst Hertsage 75 om 20 U
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2004, 12:31   #28
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Maak je geen zorgen.
ik had al naar mijn psy gebeld, maar zal de afspraak nu maar afzeggen dan kan ik vrijdag naar Aalst Hertsage 75 om 20 U
Bestel voor mij alvast een Bolleke.
Oud 7 januari 2004, 14:37   #29
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:

Er is een verschil tussen vrijheid van meningsuiting en respect. Ja kan perfect, op een respectvolle manier, tegen het holebi-adoptierecht zijn. Heb ik op zich geen problemen mee. Maar als men elkaar (of een bepaalde groep) gaat beledigen (met zaken die nergens op slaan) gaat het te ver.
Natuurlijk moet je elkaar bevechten met argumenten... Maar toen ik het las, moet ik zo denken aan dat wollig karakter van ene CD en V, en ik word daar zo ambetant van éh... Respect en waarden... Pff; discussiëren wil ik hier!
Ik heb het nochtans niet zo van u begrepen
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2004, 16:05   #30
Babeth
Gouverneur

Babeth's schermafbeelding

Standaard

We vliegen er allemaal wel eens heftig in, dat is het leuke van een forum. De anonimiteit beschermt ons wel, zoals Turkje het treffend heeft kunnen verwoorden, maar anderszijds... ik ben wel degelijk Babeth, ik lieg nooit over mezelf of anderen als ik voorbeelden aanhaal, dus hoe anoniem ben ik ? U moet me maar geloven.

Grappig is wel dat leden van dit forum eens afspraken om bijeen te komen in een café en alleen de "bekende rechtsen" kwamen af. Niemand anders. Wij zijn er wel geweest en het was fijn om eens de mensen achter de namen te zien en te spreken. Het waren fijne discussies die avond !

Wat persoonlijke aanvallen en "respect" betreft: het kan me geen barst verdommen. Wie op mij klopt kan klop terug verwachten (en van Maddox, maar die is dan ook mijn Liefhebbende Geliefde en gaat wel eens in "beschermings-modus"). Wie mij eens wilt uitschelden mag dat gerust doen maar kan wel weerwoord verwachten. Wat dat betreft zijn de privéberichten hét aangewezen medium en ik heb op die manier enkele verhelderende privéconversaties gehad met sommige forumbezoekers/leden waar ik eigenlijk zeer veel van genoten heb.

"Respect" moet je niet vragen. Je krijgt het door een discussie te blijven voeren, je krijgt het voor een mening... als je een ander ook toestaat om een discussie te voeren en een mening te hebben. Het voorbeeld in deze discussie is homo's. Iedereen weet ondertussen wat mijn standpunt terzake is: het hoort tot de privésfeer, men heeft het teveel van de daken zitten roepen en ik ben van mening dat de jeugd terzake geen verdere indoctrinatie behoeft. Mening. Punt. En zonder te schelden. Is dit je idee van respect ?
Oud 7 januari 2004, 16:14   #31
SP
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
Citaat:

Ik heb het nochtans niet zo van u begrepen
En ik heb het nochtans niet zo op u begrepen

Dan is dat bij deze rechtgezet..
SP is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2004, 16:24   #32
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Op dit forum zijn wij allen niets meer dan een pseudoniem met een keyboard. Ik kan me bijvoorbeeld voordoen als een John Massis-bink met het brein van Goethe, terwijl ik in reality meer weg kan hebben van bijvoorbeeld een Joyce de Troch (met het brein van Joyce de Troch ). Wie zal het zeggen?

Al dat gedoe over "persoonlijke aanvallen" lijkt me dus wel een beetje uit de lucht gegrepen. Niemand hier kent mijn persoon en vice versa. Ik snap dan ook niet hoe iemand erin zou slagen mij persoonlijk te beledigen... Het forum ziet immers enkel maar de reflectie ("Turkje") die ik hen wil voorhouden...

Mensen die zich dus "gepakt" voelen door "persoonlijke aanvallen", gelieve een beetje meer relativiteitszin aan de dag te leggen. Hetzelfde geldt trouwens ook voor degenen die denken dat ze iemand hier kunnen beledigen door te schelden op een pseudoniem.

En dat het er soms ruw aan toegaat, dat ligt voor het grootste stuk aan de extreem vluchtige en meestal totaal inadequate communicatievorm die wij hier met z'n allen hanteren.
Ik denk dat die anoniemiteit hier wel degelijk te grabbel wordt gegooid. Ikzelf ben hier met ,naam adres en foto op geplaatst. De piano heeft hetzelfde meegemaakt. Dus voorzichtig wanneer U met iemand persoonlijk discuteerd.
Ik heb in tegenstelling tot mijn "vriend" the piano, het bleuwe knopke niet gebruikt.
Ik vind dat die kameel hier goede reklame maakt voor mijn bollenwinkel
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2004, 16:29   #33
ydde
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Turkje:
Op dit forum zijn wij allen niets meer dan een pseudoniem met een keyboard...
ydde:
Verstandige taal, dat zou je van een "turk" niet verwachten ... Zijt gij zeker dat ge géén verdoken Vlaams Blokker zijt?
Oud 7 januari 2004, 16:34   #34
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Dat die identiteit hier "te grabbel" zou worden gegooid, kan je toch moeilijk beweren... Als je niet wilt dat iemand hier je kent, dan is dat toch zo ? Enkel door zelf op een bepaald moment aan iemand anders te zeggen dat je deze of gene persoon bent, kan je toch maar bekend worden gemaakt?

Of vergis ik me daarin?

Soit, en zelfs dan... OK, ik vind het -onaangekondigd- posten van iemands naam en adres ook ver over de schreef (een zware sanctie mag daarop komen te staan voor mijn part), maar persoonlijk raken? Ook dan lijkt me dat niet echt een optie.

Degene die me echt kunnen raken, zijn degenen die me kennen. En die zitten hier niet 8)
Oud 7 januari 2004, 16:38   #35
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ydde
Turkje:
Op dit forum zijn wij allen niets meer dan een pseudoniem met een keyboard...
ydde:
Verstandige taal, dat zou je van een "turk" niet verwachten ... Zijt gij zeker dat ge géén verdoken Vlaams Blokker zijt?
Meer nog, bent u er zeker van dat mijn naam slaat op een nationaliteit, en niet op het roken van Fleur de Gras?

Daarbij, bestaat dat nog, "verdoken" Vlaams Blokkers? Ik dacht dat de "studiedienst" van de BUB iedereen hier al lang gescreend had 8)
Oud 7 januari 2004, 17:14   #36
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Dat die identiteit hier "te grabbel" zou worden gegooid, kan je toch moeilijk beweren... Als je niet wilt dat iemand hier je kent, dan is dat toch zo ? Enkel door zelf op een bepaald moment aan iemand anders te zeggen dat je deze of gene persoon bent, kan je toch maar bekend worden gemaakt?

Of vergis ik me daarin?

Soit, en zelfs dan... OK, ik vind het -onaangekondigd- posten van iemands naam en adres ook ver over de schreef (een zware sanctie mag daarop komen te staan voor mijn part), maar persoonlijk raken? Ook dan lijkt me dat niet echt een optie.

Degene die me echt kunnen raken, zijn degenen die me kennen. En die zitten hier niet 8)
http://forum.politics.be/viewtopic.p...=asc&start=120

Daarom stel ik ook. Wees voorzichtig met wie je PERSOONLIJKE informatie uitwisseld!
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2004, 20:52   #37
bartje
Minister-President

Standaard

Misschien terug effe van boven plaatsen...

RESPECT, ....

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be