Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 februari 2007, 17:08   #21
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Maakt u een onderscheid tussen VS-propaganda en Shiitische propaganda? Ik niet: propaganda is propaganda.

Weet u waar Moqtada zit? Ik ook niet.
't Was wel soennitische propaganda...
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2007, 17:12   #22
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Die man is inderdaad een held, en zijn vader en broer zijn gevallen in de strijd tegen massamoordenaar Saddam, toen die nog financieel en militair gesteund werd door uw vriendje Rumsfeld en de corrupte kliek van uw idool Reagan.
En de Russen, Fransen en Duitsers...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2007, 17:13   #23
Volksstormer
Minister-President

Volksstormer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Een grote mond hebben in de media. Arme mensen opfokken en met vrachtwagens naar drukke marktplaatsen sturen om zelfmoord te plegen en honderden vrouwen en kinderen te vermoorden. Daar heeft hij moed voor.

Maar zijn eigen familie leeft veilig in Teheran, en wanneer de grond onder zijn eigen voeten wat heet wordt, dan vlucht hij.

De grote Sjiietische held.

Dat hij naar die andere held, zijn vriend Achmadinnejad in Iran, is gevlucht spreekt boekdelen natuurlijk.
Voil�*, en daarmee is de kous af! Vrede in Irak...

Simpele duif!
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2007, 17:29   #24
zeddie
Banneling

Standaard

Iran "harboured" Moqtada...
Denk dat Iran er nog meer zal "harbouren" in de toekomst, tot grote vreugde van de Bush administratie.

GreetzZ
zeddie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2007, 18:36   #25
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die man is inderdaad een held, en zijn vader en broer zijn gevallen in de strijd tegen massamoordenaar Saddam, toen die nog financieel en militair gesteund werd door uw vriendje Rumsfeld en de corrupte kliek van uw idool Reagan.
kom u weet net zo goed dat Frankrijk daar hofleverancier was.
Duitse en nederlandse firma's vulden het rijtje aan.
Oud 14 februari 2007, 19:54   #26
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield Bekijk bericht
kom u weet net zo goed dat Frankrijk daar hofleverancier was.
Duitse en nederlandse firma's vulden het rijtje aan.
Vooral Duitsland en haar gaskamers. Tijdens de oorlog tussen Irak en Iran werden mobiele gaskamers door Duitse firma's geleverd aan Irak. Je kon op televisie gruwelijke filmpjes zien van mensen die gewoon in die glazen gaskamers werden vergast door de mensen van Saddam.

In Duitsland is daar toen hevig tegen geprotesteerd, met duizenden Duitsers op straat die spandoeken droegen : Germania = Gasmania

Ik vergeet het nooit.
Oud 14 februari 2007, 23:54   #27
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Nog even mijzelf citeren:

Citaat:
Als reactie hierop kwamen alle Atlantisten op dit forum zeggen: ja maar de Fransen, ja maar de Duitsers, ja maar de Nederlanders, om Antoon te quoten "Germania is Gasmania"... Ik onthoud dus dat mijn kritiek op Rumsfeld en Reagan stilzwijgend aanvaard wordt. En dat er door onze vrienden Atlantisten een heel nuttige aanvulling op komt: de Europeanen zijn in hetzelfde bedje ziek.

Inderdaad, ik ben het volmondig met onze Atlantisten eens. Amerikanen en Europeanen zitten al een eeuw te rotzooien in Iraq, en ze hebben er alleen massamoord en foltering teweeg gebracht, in de naam van de democratie en de mensenrechten! Dat was zo tijdens de Britse kolonisatie, dat was zo onder Saddam, dat was zo vandaag...

Het is dus hoog tijd dat Europeanen en Amerikanen opkrassen uit Iraq en hun moralistische verhaaltjes over democratie en mensenrechten voortaan voor zichzelf houden! I rest my case.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2007, 01:50   #28
Dr. Strangelove
Minister

Dr. Strangelove's schermafbeelding

Standaard

Saddam heeft niet alleen Moqtada's vader en broer vermoord, maar ook zijn grootvader, een paar ooms en een tante. Een stukje uit een artikel dat ik in 2004 over hem schreef:

"kleinzoon van Muhammad Baqir al-Sadr, de spirituele leider van de Da’wa-partij die in april 1980 door het Baath-regime werd gearresteerd en opgehangen, en de zoon van grootayatollah Muhammad Sadiq al-Sadr, die in 1999 door het regime werd vermoord.
Hoewel de jonge ‘hoyat al-islam’ nog niet lang genoeg heeft gestudeerd om zich ayatollah, laat staan grootayatollah, te kunnen noemen, is het persoonlijk prestige dat voorkomt uit zijn stamboom zeer groot. Al-Sadr behoort, net als zijn vader en grootvader, tot de ‘Sayed’, de afstammelingen van de Profeet, en kan zo een gelijkaardige status claimen als de Hashemitische koningen."

[1] International Crisis Group, Iraq backgrounder: what lies beneath. Gepubliceerd rapport. Amman/Brussel, okt. 2002, p.30 en LEFEVERE, Fabian, Een stokebrand met een stamboom. In: De Morgen, 6 april 2004.

Laatst gewijzigd door Dr. Strangelove : 15 februari 2007 om 01:52.
Dr. Strangelove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2007, 01:56   #29
Dr. Strangelove
Minister

Dr. Strangelove's schermafbeelding

Standaard

Wat ik wel vreemd vind is dat zijn zogenaamde vlucht als breaking news wordt voorgesteld,
http://www.nos.nl/nosjournaal/artike...0207_sadr.html
maar dat dit gerucht al op 27 januari te lezen was
http://pointriderrepublican.typepad....n_militia.html
Oud 15 februari 2007, 07:57   #30
Apocalyps
Minister

Apocalyps's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Maar zijn eigen familie leeft veilig in Teheran, en wanneer de grond onder zijn eigen voeten wat heet wordt, dan vlucht hij.
En waar is Bush en zijn familie ? Idd, veilig in het witte huis.
Oud 15 februari 2007, 12:42   #31
k9

Standaard

Citaat:
Een grote mond hebben in de media. Arme mensen opfokken en met vrachtwagens naar drukke marktplaatsen sturen om zelfmoord te plegen en honderden vrouwen en kinderen te vermoorden. Daar heeft hij moed voor.
Raar, jij weet blijkbaar voor welke aanslagen deze man verantwoordelijk is? Het hele nieuwsbericht is trouwens speculatie , het is niet zeker of hij iraq verlaten is, laat staan "gevlucht".

Citaat:
En? Hebben de VS soldaten vrouw en kinderen bij? Denk het niet.

Als de man ooit gevangen of gedood word zal ik er geen traan om laten, maar onschuldig tot schuldig bevonden niet waar?
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2007, 12:47   #32
k9

Standaard

Citaat:
Vooral Duitsland en haar gaskamers. Tijdens de oorlog tussen Irak en Iran werden mobiele gaskamers door Duitse firma's geleverd aan Irak. Je kon op televisie gruwelijke filmpjes zien van mensen die gewoon in die glazen gaskamers werden vergast door de mensen van Saddam.

In Duitsland is daar toen hevig tegen geprotesteerd, met duizenden Duitsers op straat die spandoeken droegen : Germania = Gasmania

Ik vergeet het nooit.
Heb je hier een bron van? Het enige wat ik me nog herinner van zoiets was dat duitsland gaskamers verkocht voor testen van biologisch reacties op dieren . Die waren niet mobiel en werden idd misbruikt om te testen op gevangenen . bedrijf was karl kob of zoiets.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2007, 14:35   #33
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Heb je hier een bron van? Het enige wat ik me nog herinner van zoiets was dat duitsland gaskamers verkocht voor testen van biologisch reacties op dieren . Die waren niet mobiel en werden idd misbruikt om te testen op gevangenen . bedrijf was karl kob of zoiets.
Ik ben op zoek naar een bron. Voorlopig schreef ik gewoon neer wat ik mijzelf herinner van het nieuws van toen.

Het volgende heb ik teruggevonden op het net, maar het is geen bewijs, enkel een statement die dicht bij mijn herinneringen aanleunt.

Citaat:
When the Ayatullah Khomeini came to power and threatened to export an Islamic revolution, the European elite became interested in helping Saddam Hussein to weaken Iran. The poison gas equipment was sold to Saddam by German corporations, and the amount of German help was so massive (including gas chambers to test poison gas on Iranian prisoners) that these could not have occurred without the knowledge of German and other European authorities.
This German gas equipment was responsible for the deaths of many tens of thousands of Iranians, finally helping Saddam to win the war against Iran.
After the Gulf War I, when the European and German weapon sales to Saddam became so obvious, Germany was so embarassed that it went as far as donating weapons to Israel in order to apologize.

Laatst gewijzigd door Antoon : 15 februari 2007 om 14:35.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2007, 19:19   #34
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Ik onthoud dat iedereen stilzwijgend akkoord gaat met mijn conclusie. Waarvan akte.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles
Als reactie hierop kwamen alle Atlantisten op dit forum zeggen: ja maar de Fransen, ja maar de Duitsers, ja maar de Nederlanders, om Antoon te quoten "Germania is Gasmania"... Ik onthoud dus dat mijn kritiek op Rumsfeld en Reagan stilzwijgend aanvaard wordt. En dat er door onze vrienden Atlantisten een heel nuttige aanvulling op komt: de Europeanen zijn in hetzelfde bedje ziek.

Inderdaad, ik ben het volmondig met onze Atlantisten eens. Amerikanen en Europeanen zitten al een eeuw te rotzooien in Iraq, en ze hebben er alleen massamoord en foltering teweeg gebracht, in de naam van de democratie en de mensenrechten! Dat was zo tijdens de Britse kolonisatie, dat was zo onder Saddam, dat was zo vandaag...

Het is dus hoog tijd dat Europeanen en Amerikanen opkrassen uit Iraq en hun moralistische verhaaltjes over democratie en mensenrechten voortaan voor zichzelf houden! I rest my case.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2007, 20:45   #35
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Ik steun absoluut het Irakese verzet. Ik ondersteun niet alle acties en alle daden die in naam of onder het mom van dat verzet gebeuren, maar ik verdedig absoluut het recht van Irakezen om 'by any means necessary' de illegale bezetter van hun grondgebied te verdrijven.
steunt u verder maar het uitmoorden van onschuldige burgers want dat is bij any means , we noteren uw steun voor terroristen en uitschot
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be