![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelf als ik het grootste slachtoffer hier nu ben .....
![]() |
![]() |
#22 |
Minister
|
![]() Dat siert je echt Duiveltje, dat jij begrip opbrengt voor die kinderen ondanks de situatie waar je zelf in zit. Dat vind ik echt héél tof van jou.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(alhoewel ik er goede ervaringen mee heb ![]()
![]() |
![]() |
#24 |
Schepen
|
![]() goede ervaringen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Vreemdeling
|
![]() Ik heb jullie forum eens goed gelezen. Ik heb twee kinderen die zwaar allergisch zijn. Ik ben naar de jeugdrechtbank gestapt omdat mijn ex-man de kinderen steeds in contact bracht met de hond. Daar zijn ze allergisch voor en tevens ook astmatisch. Vroeger waren er nooit problemen, maar in 2005 begin hij met een nieuwe relatie en bracht een hond mee. Toen zijn de problemen begonnen! Zo erg dat mijn jongste kind op dat jaar 6 jaar oud een zware herpesontsteking in de ogen. De hond had hem gebeten! Toch ik ben in allerijl naar de spoed gegaan en hij heeft 1 week in hospitaal gelegen. Toen is mijn strijd begonnen en heb ik meermaal door zijn ziekte het bezoekrecht van mijn ex-man moeten schenden. Steeds heb ik hem gevraagd om de hond te verwijderen en zorg te dragen voor de gezondheid van het kind. Tot er een uitspraak kwam van de jeugdrechtbank Waarin hem uidrukkelijk werdt gevraagd alle contact met de hond te vermijden. Dit heeft hij nooit gedaan en ondanks al mijn klachten werdt de zaak geseponeerd, met als antwoord van de procureur " geen misdrijf ". Ik heb zijn bezoekrecht opgeshort omdat hij zelfs een vonnis aan zijn been lapt en zelf de procureur neemt de zaak niet ernstig. Nu moet ik verschijnen voor de correctionele rechtbank wegens het bezoekrecht. Dus de gezondheid van een kind heeft geen belang en dat de vader zijn kind steeds door contact met de hond ziek maakt is van geen belang. Ik vecht tot de laatste snik, want tot op heden is mijn kind heel gezond en is de astmatische allergie onder controle. Dit met een minimum aan medikatie! Zijn schoolprestaties zijn veel beter! Nu moet ik spijts nog zijn groeistoornissen behandelen, dit doordat hij zo zwaar allergisch is zijn groei wordt gestoort. Nu is mijn vraag wat recht nog betekent en ik maak geen boeman van zijn vader. In tegendeel ik heb tientallen brieven geschreven naar hem en geenéén heeft hij beantwoordt. Het enige wat hij deed was klacht indienen. Zo wat hebben jullie hierop te zeggen!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een prodeo is gratis of bijna gratis als je ervoor in aanmerking komt. Telkens een deurwaarder laten komen kost hopen meer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja , uiteindelijk is dat allemaal goed afgelopen , voor m'n kinderen en voor mij ...
M'n ex was ook een haatcampagne tegen mij begonnen , waarschijnlijk met de hoop om zo de scheiding naar haar hand te zetten ... Het heeft zwaar geweest , maar nu zijn de kinderen aan mij toegewezen en mag zij die heel af en toe zien (onder begeleiding). Al is de leugen nog zo snel ........ ![]()
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel ... dat ik me afvraag wat je kinderen eigenlijk willen .
Het blijft hun vader hé .
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @ een moeder :
Spijtig genoeg zijn zulke vbn dagdagelijkse kost. Waar ligt de fout het meest ? Bij de vader of het gerecht ? Beide gaan hier volgens mij ZWAAR in de fout. Zeker als er al een bijtincident is geweest. Ik zou net zoals u reageren en het zou mij ook mijn laatste € en veel meer mogen kosten om dat tegen te houden. Zoals Debbie hier al eerder stelde, de rechten van het kind worden m.i. ook hier zwaar geschonden doordat in dit geval hun ziekte niet meetelt. Waarom overweeg je geen nieuwe persoonlijke klacht tgo je ex-man ? Met een deftige advocaat moet dat toch haalbaar zijn hier je gelijk in te halen volgens mij. In sommige gevallen wint de aanhouder echt ! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vraag is vaak, hoe fair zijn die brieven als ze mee opgesteld worden door een ouder met minder goede bedoelingen... Ik geef u wel ronduit gelijk dat het kind veel te weinig gehoord wordt. Zeker onder de 12 zijn het de speelballen van mama en papa en al te vaak om de andere partij te kloten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Klinkt gek, maar artsen mogen het omgangsrecht van de ouder schenden om medische reden. Hiertegen heeft zelfs de beste advocaat geen verhaal. Een arts moet immers handelen volgens wat het beste is voor het welzijn en de gezondheid van zijn/haar patient. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ouders hun persoonlijke geschillen eens opzij zouden zetten wat de kinderen betreft. In de meeste gevallen is er maar één de dupe, nl. het kind. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kids van 12 zitten juist in het begin van hun apenjaren en zijn dan juist heel beinvloedbaar. De ouder die hen het meeste geeft en toelaat wint. Maar het zwart maken van de andere ouder strafbaar maken is de grootste onzin die er bestaat. Ik verbied mijn kids zelfs om ook maar iets slechts over hun moeder te zeggen en toch zijn er reeds 3 van de 4 bij haar gaan lopen en willen er 2 zelfs niet opbezoek gaan bij haar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.kinderrechten.be/subsites...il&pagId=50791
![]() |
![]() |
#37 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
De rechters moeten het kind vanaf 12 wel horen, maar verder totaal geen rekening met het kind zijn mening houden. Dus recht van spreken, NEE!!!!! Elke wet word immers vaak in de zelfde wettekst reeds tegengesproken. Zekers als het over kinderrechten gaat. Maar wees blij, vroeger was je pas op je 25ste een rechthebbende en in sommige gevallen dan ook nog maar enkel als man. tot eind jaren 70, mogen een getrouwde vrouw zelfs haar eigen erfenis niet in ontvangst nemen zonder de toelating van de echtgenoot. Laatst gewijzigd door Jantje : 15 mei 2007 om 09:31. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Dat geeft de andere partij wel een gevoel van rechtvaardigheid, maar toch zal het kind wederom een ouder missen. Het kind kan dan opnieuw de rekening voor een stuk betalen, of niet? |
|
![]() |
![]() |