![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zou het kunnen dat de maatschappij in de VS nog meer "multicultureler" is dan bij ons? Maar we volgen in snel tempo, als ik de politieke zeikerds hoor zojuist in de "zevende dag": nieuwe regularisatieronde hebben ze nodig, met mensen die ze zogezegd wat meer gaan uitkiezen... Over al diegenen die hier al rondlopen en waarvan misschien 70-80% vooral in aanmerking om de rest van hun dagen aan het ocmw te staan melken + de "gezinsherenigingen" en vervalste "huwelijken" + de instroom van illegalen zoals gewoonte, + illegalen die het land moeten verlaten en wachten op de volgende "regularisatieronde, enz dat gaat natuurlijk gewoon verder. Er komt gewoon een groep bij. Het moet en het zal allemaal naar de bliksem gaan, eventjes geduld... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
We worden meer en meer bespied en begluurd. Overal camera's en controles. Voortdurend worden we behandeld als potentiële criminelen, en nochtans zijn 99% van de mensen van perfect goede wil. Elke dag passeer je door honderd databanken. Een rekening vergeten te betalen? Je boete is al verstuurd. Ons materieel comfort is enorm toegenomen, maar om dat allemaal te kunnen betalen zit je wel vastgeketend aan je job. En dan nog haal je het met moeite. Een gezin met kinderen kan het tegenwoordig gewoon niet rooien als maar één ouder werkt. We worden voortdurend geëvalueerd, beoordeeld, geobserveerd. Het begint tegenwoordig al in de kleuterklas, en het gaat verder tot de dag van je pensioen. Overal en altijd moet je je "doelstellingen" halen. Altijd weer moet je een norm halen die door iemand anders is opgelegd. Is het niet begrijpelijk dat we vol woede zitten? Hoe gaat dit probleem verdwijnen als we nog MEER controle invoeren, nog meer camera's, en nog strengere straffen? Vergeet niet, ook bij jou of bij mij kunnen op een dag de stoppen doorslaan. Het kan iedereen gebeuren. En dan zul je even efficiënt en vlot bestraft worden als wanneer je je EGW vergeet te betalen. Ik denk dat het zinloos geweld hier veel mee te maken heeft. Niet een te veel aan vrijheid, maar juist een te weinig aan vrijheid. Het is een complex probleem. Wat ik zeg is zeker niet 100% van de waarheid. Ik wil ook niet de individuele verantwoordelijkheid van het individu ontkennen, en vervallen in het linkse cliché dat het "allemaal de schuld van het systeem is". Maar toch denk ik dat hetgeen ik zeg een facetje van de waarheid is. Citaat:
Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 18 februari 2007 om 12:49. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Onze maatschappij wordt steeds minder gewelddadig. Dat is toch goed? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Bron aub.
![]() |
![]() |
#25 |
Gouverneur
|
![]() Een hele boel Zwitsers hebben een wapen in huis en dan niet zomaar een proppenschietertje. Ze hebben nl. een wapen van het Zwitsers leger thuis staan, ze krijgen dat daar mee naar huis.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() Bullshit;een wapen dood niet,het is degene die de trekker overhaalt.
Ik kan evenzeer iemand doden met mijn blote vuisten,ik kan evenzeer iemand vermoorden met een kettingzaag of zelfs een keuken mes en ga zo maar door. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Integendeel zelfs,in de grootsteden en ook op het platteland is het verslechterd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Minister
|
![]() Als je van je hand een vuist maakt wordt je hand een wapen,idd.Maar je hand is niet enkel en wapen in tegenstelling tot een revolver.
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Minister
|
![]() het wapen is dus overbodig want is enkel op een verkeerde manier te gebruiken.
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#33 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
|
![]() Citaat:
Edit: Dat de meeste gezinnen daar een wapen hebben heeft te maken met de dienstplicht die dacht ik bijna iedere Zwitserse man heeft. De aanwezigheid van een wapen is dan gekoppeld aan discipline en men is gewend het te hanteren. Maar ik herinner me trouwens een nieuwsbericht van een tijdje terug waarin stond dat Zwitsere vrouwen actie wouden ondernemen tegen de aanwezigheid van wapens in hun gezin omdat er teveel zelfmoorden en moorden (vaak de vrouw) mee zouden gebeuren... Citaat:
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 18 februari 2007 om 17:25. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
|
![]() *foutje*
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 18 februari 2007 om 17:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De gewone burger moet dus zijn geweer inleveren... maar ik denk niet dat de gangsters ook maar iets tekort zullen komen. Men maakt graag groot kabaal als eens bij iemand de stoppen doorslaan en er dan een geweer aan te pas komt. Hoeveel mensen zijn als gestorven of ernstig gekwetst door "messentrekkers"? Hoe komt het dat men daar niet zo erg op zoek naar is, op straat, terwijl men weet dat bepaalde groepen er nog al dikwijls een op zak hebben, en het is niet om een appel te schillen??? Het zijn niet de wapens die in de eerste plaats moeten verdwijnen maar de gangsters die ze gebruiken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Na de geweren nu de messen.
Bij arcelor staat het staal tegenwoordig goedkoop. Straks de...breinaalden, schroevendraaiers en kurkentrekkers.
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Politieagenten hebben een wapen nodig en mensen die hun goederen thuis willen verdedigen moeten ook het recht hebben om zich te verdedigen en hun goederen te verededigen. En wapens zullen er altijd blijven bestaan dus het houd geen steek om de fout op wapens te steken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het nieuwe en grotere gevaar voor de burger zijn het relatief groot aantal lieden die nu met een mes op zak rondlopen, als was het vanzelfsprekend. Die kerel in Oostende had een mes op zak "om zich te beschermen"... Doorloop eens een paar dagen een paar kranten, en kijk eens hoeveel keer er voor alles en nog wat een mes getrokken wordt... In openbare gelegenheden zoals dancings, cafés en dergelijke moet maar eens regelmatig een razzia houden, er zal wel iets te rapen vallen... Laatst gewijzigd door andev : 19 februari 2007 om 11:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Steken in mensen is al altijd verboden geweest natuurlijk.
![]() |