![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Er bestaat toch geen twijfel: als vreemdelingen hier binnen willen geraken, en als dat beter gaat zonder papieren dan gooien ze die toch weg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
|
![]() Citaat:
Is het creeëren van vage mythes, stereotypes iets dat jij doet zoals kakken? Is daarom de kleur van jullie bende bruin? Zo kunnen we vanalles gaan verzinnen. Feit is dat de door rechts aanbeden regimes onverdedigbaar zijn, opgedoekt, en hun leiders gefusilleerd, gelyncht(door hun eigen volk eerst) of omgekomen door zelfdoding. Astamblief ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat ik wil, is dat de werkbekwamen zonder werk aanzienlijk meer inspanningen leveren om een gewone job te zoeken of om iets te proberen op zelfstandige basis. Het feit dat heden zowat een miljoen werkbekwamen op de één of andere wijze zomaar een passieve uitkering krijgen, is een zware last voor onze economie. Laatst gewijzigd door Cynicus : 25 februari 2007 om 13:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() Toch had ik liever de Feremans als voorzitter van Spirit gezien dan de Geert...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
|
![]() Citaat:
- de overheid - de privé sector In onze gemengde economie schieten beiden tekort, en om dezelfde reden: de overheid is steeds liberaler en vies van het vervullen van een deel van haar taak omdat ze "gelooft" dat de privé het moet doen de privé heeft enkel winst als motief en is best tevreden met de situatie. Zelf een bedrijf beginnen kan, maar dan moeten of overheid of privé daar geld voor vrijmaken en het lenen aan de moedigen. Dat doen ze dus niet. Ga eens naar een bank: "ik ben vijf jaar werkloos, leen me nu eens tien miljoen: ik ga een zaak beginnen". Je voorstellen zijn dus wereldvreemd: ze houden geen rekening met de politieke situatie en met de houding van de privé (banken). Voor de rest: als er werk is moet er gewerkt worden. Natuurlijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
|
![]() Citaat:
Politiek gaat over politieke denkbeelden, over ideeën en over het algemeen belang. De invulling door een bepaalde persoon of een ander is ondergeschikt. Tenzij je oud en lui bent. Daar moet je rekening mee houden! Denken jullie nu echt dat mensen ALLEEN maar aan politieke debatten deelnemen, aan verkiezingen om een postje te veroveren? Er is méér dan dat: je staat voor een bepaalde visie en je verdedigt die, ook vanuit een minderheidsstandpunt. Niet omdat je gaat "winnen", maar omdat je wil overtuigen of omdat je de spreekbuis wil zijn van mensen die niet politiek kunnen actief zijn of willen zijn. Een politieker moet een stuk realist zijn, de macht verwerven, maar ook een stuk filosoof: zijn standpunt verdedigen en onderbouwen. Maar niet alle politici zijn daarom persoonlijk happig op veel macht, en huiveren daarvoor. Voor mij hoeft het niet. Maar als men mij vraagt een steentje bij te dragen, en dat is dan te verantwoorden dan zal ik mijn best doen. Ook (en vooral) als het niet is uit "eigen belang eerst". Daar zijn namelijk andere wegen voor, en ambitie hebben om rijk of interessant of bewonderd te worden is in tegenspraak met aan politiek doen in dit land. Tenzij je een volmaakte onbenul bent en bij het VB ging. Vroeger kon je daar slapend promotie maken en zonder één griemel talent, inzicht of bekwaamheid een mandaat verwerven dat goed verdiende. Nu is het voor velen "fin de carriere" geblazen. Er zal gevloekt en getiert worden. Reken maar! Toen Stijn Beckx mijn imago voor de rest van mijn leven bepaalde door mij "een ambetante zot" te noemen was ik niet eens boos: de man had gelijk. Eerst en vooral omdat hij een ervaringsdeskundige is: je moet goed gek zijn om je in dit landje politiek te engageren. En ik was inderdaad een ambetanterik voor de yuppietjes van Spirit die hun plaatsje hadden cadeau gekregen zonder er een klop voor uit te richten. Laatst gewijzigd door ericferemans : 25 februari 2007 om 14:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() kan spirit de feremans eens niet afvaardigen naar een TV debat? plieeeeeeeeees
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() Allemaal uitwijzen zonder pardon;de mannen en vrouwen van spirit mogen mee.Zijn we daarvan ook af.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb mijn snelheidsboete van € 50 nog niet betaald, krijg ik nu ook een beloning?
![]() |
![]() |
#39 | |
|
![]() Citaat:
Tegelijkertijd zijn er een aantal beroepen waar hier geen mensen voor te vinden zijn. Te vuil, geen diploma, geen ervaring. In het algemeen moet men werk scheppen dat de mensen die geen werk hebben aan werk helpen. Men moet ook de jobs waar geen mensen voor zijn invullen door immigratie. Dit is zelf geen paradox: het is evident en het bestaat in alle landen rond ons... ![]() Het gaat over twee verschillende problemen: Er zijn beroepen waar geen mensen te vinden zijn in ons land Er zijn mensen waar geen job voor te vinden is in dit land. De uitspraak "school ze om" is onrealistisch. Kijk maar eens naar de lijst van de knelpuntberoepen. Het is zo dat inderdaad mensen worden omgeschoold waar dit mogelijk is, het is blijkbaar niet steeds mogelijk. Niet iedereen kan om het even wat. Daarenboven: stel dat we iedereen die nu werkeloos is een opleiding bezorgen om te kunnen gaan werken in een knelpuntberoep: dan blijven er nog altijd negentig procent werklozen over, met twee opleidingen ![]() Laatst gewijzigd door ericferemans : 25 februari 2007 om 21:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door born2bewild : 26 februari 2007 om 01:33. |
|
![]() |
![]() |