Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 februari 2007, 17:07   #21
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht
Lang geleden heb ik gestudeerd in Koekelberg. Hoe zou jij de verbetering de laatste 20 jaar in Koekelberg omschrijven?
Denk je nu echt dat je in 1987 veiliger rondliep in Brussel?
Oud 19 februari 2007, 20:03   #22
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Mss liep die persoon in Afghanistan rond en dacht die in Brussel te zijn? Die beschrijft daar burka's, ik heb die maar één keer gezien in Brussel en dat was een bende dames met een gids op de grote markt, toeristen vermoed ik dus. Als die maar een dozijn Belgen heeft zien rondlopen tijdens zijn verblijf in Brussel heeft die waarschijnlijk steeds de eerste straat links genomen en rondjes gelopen. Er zijn buurten waar je je in Noord-Afrika waant maar dat heel Brussel zo aanvoelt is nu wel 'een beetje' overdreven, niet?
Euh ... Neen, da's niet overdreven.
Wanneer was u voor het laatst in deze fantastische stad ?
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2007, 20:31   #23
tuningfreak
Vreemdeling

Standaard

klopt, en ergste vanal het zal nog erger worden
tuningfreak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2007, 21:12   #24
pinbag
Parlementsvoorzitter

pinbag's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lang geleden heb ik gestudeerd in Koekelberg. Hoe zou jij de verbetering de laatste 20 jaar in Koekelberg omschrijven?
Koekelberg moet je niet an mij vragen.

Brussel is groot.
Oud 19 februari 2007, 21:42   #25
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Euh ... Neen, da's niet overdreven.
Wanneer was u voor het laatst in deze fantastische stad ?
Ik ga zo ongeveer eens per maand boodschappen doen naar Syrische en Libanese winkels in Brussel, soms eten bij de Libanees in Elsene, ik heb slechts één maal burka's gezien, op de Grote Markt en dat was een bende toeristen uit het Midden-Oosten naar mijn gedacht. Waar zien jullie al die burka's dan? Of verwarren jullie die met een hoofddoek?
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2007, 22:10   #26
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ga zo ongeveer eens per maand boodschappen doen naar Syrische en Libanese winkels in Brussel, soms eten bij de Libanees in Elsene, ik heb slechts één maal burka's gezien, op de Grote Markt en dat was een bende toeristen uit het Midden-Oosten naar mijn gedacht. Waar zien jullie al die burka's dan? Of verwarren jullie die met een hoofddoek?
Beste laya;ik kom zeer veel buiten.Ik heb vorige jaar eentje gezien mee burka in blankenberge en ik heb er zelfs 2 gezien die in walibi zo rondliepen,echt een schande en echt geen zicht.

En dan heb ik het nog niet over maaseik waar al meerdere moslim's meerdere waarschuwingen hebben gekregen.

Van verwarren is niets aan.

En brussel is gevaarlijker dan jij denkt.ze hebben daar zelfs nog een reportage van getoond van in den metro en dergelijke.
Als je daar op de verkeerde plaats loopt dan heb je het dik aan je rekker want er lopen daar redelijk wat bendes rond en zelfs vrouwelijke bendes.

In de metro hele eind verder op durven de flikken er zelfs niet komen wegens veel te gevaarlijk.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2007, 22:49   #27
evilbu

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
The Flemish keep things much more proper. Any of these cities are super close to Brussels and you can take a train which is pretty inexpensive.
Ik vraag me af of die kerel met "proper" clean bedoelde.
Oud 19 februari 2007, 23:04   #28
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Wat ik als Nederlander vind van België: Het is een leuk land, maar wel een raar land.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2007, 05:35   #29
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Vanwaar dat verschil tussen België en Vlaanderen?
Voor België rekende ze Wallonië erbij wat dus slechtere resultaten gaf.
Als je enkel Vlaanderen bekijkt doen we het een pak beter, echter het luie arme Wallonië haalt ons verder naar beneden.
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2007, 08:25   #30
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Beste laya;ik kom zeer veel buiten.Ik heb vorige jaar eentje gezien mee burka in blankenberge en ik heb er zelfs 2 gezien die in walibi zo rondliepen,echt een schande en echt geen zicht.

En dan heb ik het nog niet over maaseik waar al meerdere moslim's meerdere waarschuwingen hebben gekregen.

Van verwarren is niets aan.

En brussel is gevaarlijker dan jij denkt.ze hebben daar zelfs nog een reportage van getoond van in den metro en dergelijke.
Als je daar op de verkeerde plaats loopt dan heb je het dik aan je rekker want er lopen daar redelijk wat bendes rond en zelfs vrouwelijke bendes.

In de metro hele eind verder op durven de flikken er zelfs niet komen wegens veel te gevaarlijk.
Marlboro, ik trek wat je daar zegt totaal niet in twijfel maar daar gaat het niet over, het gaat erover of die Amerikaan overdrijft als hij zegt dat het in Brussel vol vrouwen loopt met enkel hun ogen zichtbaar, dat is een hallucinatie, teveel wiet mss?
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2007, 09:13   #31
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB Bekijk bericht
Denk je nu echt dat je in 1987 veiliger rondliep in Brussel?
vorig jaar werd de 14-jarige dochter van een macedonier op mijn werk aan de basiliek van Koekelberg aangevallen door 4 arabische meisjes en kreeg ze een meskerf in haar gelaat omdat ze een jongere vriendin wou beschermen die door hen werd tegengehouden, en dat rond 16.00 h in de namiddag
het verbaast me niks dat die school in Ganshoren daar sluit
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2007, 09:51   #32
evilbu

Standaard

Citaat:
vorig jaar werd de 14-jarige dochter van een macedonier op mijn werk aan de basiliek van Koekelberg aangevallen door 4 arabische meisjes en kreeg ze een meskerf in haar gelaat omdat ze een jongere vriendin wou beschermen die door hen werd tegengehouden, en dat rond 16.00 h in de namiddag
het verbaast me niks dat die school in Ganshoren daar sluit
Aangevallen door meisjes?? Ik, als naïeveling, schrik daar toch nog van.
Oud 20 februari 2007, 11:58   #33
Metal Tom
Parlementslid

Metal Tom's schermafbeelding

Standaard

aangezien ik dagelijks door Brussel loop en geen enkele keer met de poblemen ben geconfronteerd geweest die hier worden geschetst ben ik op zoek naar een verklaring voor dat verschijnsel:

*ik ben zonder het te weten blind geworden en loop enkel nog rond met een imaginair beeld van Brussel voor ogen dat zo levensecht is dat ik nergens opbots
*er bestaan twee 'Brussels' en deze topic gaat over die tweede stad die ik nog niet ken
*het fenomeen burka en criminaliteit wordt zeer breed geïnterpreteerd, alles met lange mouwen of pijpen valt onder burka en in het openbaar een scheet laten is crimineel gedrag
*mijn verschijning is zo indrukwekkend dat de angst voor mijn komst alle hoofddoeken en criminelen op de vlucht doet slaan
*vervang in vorige verklaring 'mijn verschijning' door 'mijn lijfgeur'
of ...
*de beweringen die sommigen hier posten zijn sterk overdreven
Oud 20 februari 2007, 12:08   #34
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metal Tom Bekijk bericht
aangezien ik dagelijks door Brussel loop en geen enkele keer met de poblemen ben geconfronteerd geweest die hier worden geschetst ben ik op zoek naar een verklaring voor dat verschijnsel:

*ik ben zonder het te weten blind geworden en loop enkel nog rond met een imaginair beeld van Brussel voor ogen dat zo levensecht is dat ik nergens opbots
*er bestaan twee 'Brussels' en deze topic gaat over die tweede stad die ik nog niet ken
*het fenomeen burka en criminaliteit wordt zeer breed geïnterpreteerd, alles met lange mouwen of pijpen valt onder burka en in het openbaar een scheet laten is crimineel gedrag
*mijn verschijning is zo indrukwekkend dat de angst voor mijn komst alle hoofddoeken en criminelen op de vlucht doet slaan
*vervang in vorige verklaring 'mijn verschijning' door 'mijn lijfgeur'
of ...
*de beweringen die sommigen hier posten zijn sterk overdreven
Wat ik heb geschreven over Koekelberg is mijn eigen ervaring. Het is logisch dat als iemand iets ziet veranderen dat je dat extrapoleert naar de toekomst. Ik ga echt niet meer in Koekelberg 'wandelen' of 'Nederlands' spreken. Vroeger vochten we er als student nog tegen het FDF, en dat was behoorlijk folkloristisch. Nu is het allemaal 'dreigender' geworden. Ga er maar 's je mening uitschreeuwen tegen wie er rondloopt. En by the way het echte Brussel is pieklein, toch even erbuiten wandelen.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2007, 12:12   #35
LeMmOnN
Gouverneur

LeMmOnN's schermafbeelding

Standaard

Well if you would really like to know, we dont give a toss for what fat-arsed yanks think about Europe. Coming from a country where your only culture is marketing, your idea of eating out is going to a McDonalds and stuffin your already fat selves with big macs and fries then forgive us for not heeding your advice or views. Why dont you look in a mirror (if you can find one wide enough) before attempting to articulate your views on anything European. As a great man once said "The US is vulgar and superficial and full of fatties who couldnt find Australia on a map even with the help of GPS."

PS - nobody likes you.

Awel, typisch EuroTrash comment maar spijtig genoeg moet ik jullie (want er denken er hier op het forum veel hetzelfde) mededelen dat het overgrootte deel van de Amerikanen véél vriendelijker en opener is dan de zichzelf-uitgeroepe-tot-beste-wereldburger de Europeaan.

Ik wou maar even olie op het vuur gieten.
Oud 20 februari 2007, 13:11   #36
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Marlboro, ik trek wat je daar zegt totaal niet in twijfel maar daar gaat het niet over, het gaat erover of die Amerikaan overdrijft als hij zegt dat het in Brussel vol vrouwen loopt met enkel hun ogen zichtbaar, dat is een hallucinatie, teveel wiet mss?
Ik heb dat artikel niet gelezen.

Dat het hier bomvol loop van de burka's klopt idd niet al is ook daar beetje bij beetje kalmpjes aan een opmars aan bezig.Alleen valt het nog allemaal zo niet op.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2007, 14:49   #37
Metal Tom
Parlementslid

Metal Tom's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En by the way het echte Brussel is pieklein, toch even erbuiten wandelen.
Valt Kuregem onder dat kleine gedeelte of niet, want daar ben ik dagelijks te vinden.
Oud 20 februari 2007, 15:49   #38
Lof der Zotheid

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metal Tom Bekijk bericht
Valt Kuregem onder dat kleine gedeelte of niet, want daar ben ik dagelijks te vinden.
Al eens aan Anderlecht of Schaarbeek gedacht?
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2007, 16:04   #39
evilbu

Standaard

Beste forumleden, deze reacties in een ander topic zijn ook zeer interessant :

http://my.expatica.com/c:be/forum/viewtopic.php?t=65291

Citaat:
I just can tell what happend to me many years ago, coming from Spain and visiting first time Antwerp with my girlfriend. Being stupid (well, not informed at that time, not speaking Dutch nor well English) we went to a restaurant in Antwerp and tried to make the order in French. Thinking that French is an official language in this country, and the "Belgians" might appreciate our effort. That was a bad mistake, the waitress and all the restaurant staff just ignored us from that moment on. Finally, I made the order in German, and their behaviour changed completely(!).
That was my first experience with the Flemish, showing the degree of education and cultural tolerance they have in that part of the country.
So I really can advice you to avoid using French when you are in Flanders.
(It would even be better if you could hide your French accent when speaking English....)
Citaat:
I lived in flanders for about 3 yrs. I lived in antwerp,st. niklaas, kortrijk, brugge and brussells. I asked several people thier thoughts about this subject and indeed they do hate each other. this is not a overstatement. the flemish seem to believe they are not appreciated. they are still looked down on as pesants. even the king speaks french within his family. when I moved to brussells I was warned to only speak flemish and when I entered brussells there are signs around the city limits in huge letters it says "speak only your language while in brussells". enjoy both flanders and wallonia and leave the fight with them. It could get you hurt.
Citaat:
Its really sad the way the french talk about the flemish, I have no idea if its the same way for the flemish, but it really makes me sad. I go to highschool here, and almost everyone in my class is studying English as a first language, not flemish.. which I think is terrible... and I'm sure its the same for the flemish side not studying french. Being from canada, i know what its like to be divided, but at least for us we all try and speak the same 2 languages...
Dat is het dus, die denken dat de Vlamingen ook geen Frans leren.

Citaat:
Quote:

In fact, until the 1960s, you couldn't even attend university in Dutch. Wallonia used to be the richer part of the country due to its industry (steel, coal...).

Dumbblonde needs to check upon her Belgian history books. Ghent University was made bilingual in 1921. In 1930 Dutch became the University's only medium of instruction. The Catholic University of Louvain started to introduce Dutch as a medium of instruction from as early on as 1911. By 1936 it was completely bilingual. That is, until the French-speaking section would get violently kicked out in 1968. Just another example of how a small group of extremist Flemish nationalists succeed in intoxicating the minds of clueless expats... Leopold II was spot on when he described his kingdom and its citizens as "a small country, with small people and small minds".

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be