![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gniffel. Het bevestigd ook mijn beeld van de doorsnee VS burger.
Citaat:
Helaas is de "persoonlijke" toets die deze forumgesprekken naar voor brengen ook rauwe waarheid. Ik woon in Vilvoorde, Maar ik mijd Brussel als de pest. Net vanwege hetzelfde gevoel als wat de "aardrijkskundige Amerikaan" beschrijft.
![]() |
![]() |
#3 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() mag ik ook mijn mening geven? ik woon in het buitenland ....
Laatst gewijzigd door marijke taffein : 19 februari 2007 om 08:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() mijn gedacht ... ik had al veel eerder moeten verhuizen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister
|
![]() Mss liep die persoon in Afghanistan rond en dacht die in Brussel te zijn? Die beschrijft daar burka's, ik heb die maar één keer gezien in Brussel en dat was een bende dames met een gids op de grote markt, toeristen vermoed ik dus. Als die maar een dozijn Belgen heeft zien rondlopen tijdens zijn verblijf in Brussel heeft die waarschijnlijk steeds de eerste straat links genomen en rondjes gelopen. Er zijn buurten waar je je in Noord-Afrika waant maar dat heel Brussel zo aanvoelt is nu wel 'een beetje' overdreven, niet?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Burgemeester
|
![]() Op de nederlandse sectie heb je altijd het ene horror verhaal na het andere. Wel lachen.
Laatst gewijzigd door Nussbaum : 19 februari 2007 om 09:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Vorige week diende ik een documentje te hebben van Brussel stad. Was aangekomen aan het lokket, en de beambte kon niet geloven dat er nog een Vlaming zich aan het lokket aanmeldde.
Kom als toerist naar Brussel. Ga de eens naar één van de winkels op de grasmarkt (kort aan de grote markt). De winkel gallerij rechtover de koninginnegallerlij en het marktje dat doorgaat vrijdag zaterdag en zondag (zogezegd een ambachtenmarktje) is volledig in hande van een Pakistaans-Marokkaanse maffia bende. Wat moeten die toeristen echt niet denken van ons land. Het is een schande. De vraag die ik me altijd maar blijf stellen, hoe kan het nu dat deze buitenlanders zonder enig probleem een business kunnen openen. Zijn die dan allemaal ook in orde met hun papieren? Betalen die ook belastingen. Hoe kan het dat er op de ambachtenmarkt meer dan 60% buitenlanders zijn zonder ambachtelijke produkten (made in Morocco, China, India en Pakistan)? Ik zeg en blijf het zeggen, alles wat hier gebeurt is puur politiek. Het zijn de politiekers die dit alles toelaten. Maar ja, als je VB stemt ben je racist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Dik overdreven.
![]() |
#9 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Behalve één enkele keer noodgedwongen in Mechelen, ben ik nog nooit buiten mijn thuisstad Antwerpen geweest, dus kan ik mijn mening niet geven
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Pinbag,
ik ben bereid je een rondleiding te geven in het centrum van Brussel. Zin om af te spreken de eerstvolgende zaterdag? En tijdens ons uitstapje zullen we samen eens bekijken wie gelijk heeft en wie nu overdrijft? Okay Deal? Stuur een mailtje naar [email protected] en ik zal samen afpreken, gegarandeert. Laatst gewijzigd door oz457 : 19 februari 2007 om 12:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Coekie
![]() |
![]() |
#14 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
De Jeugd die zich aangetrokken voelt tot Moslim-Fanatisme in Brussel vind ik wel een probleem. & het shrijnende verschil tussen rijkdom en armoede is degoutant waneer ik door brussel wandel. Maar bon "en positief aspect" vind ik. Is dat veel meer vrouwen in brussel zich "bewust" worden van hun vrouw zijn. Dus tjah, Brussel evolueert alle kanten op. En beweren dat de bevolking van Brussel zich niet bewust is van zijn leefomgeving vind ik dikke quatch. Want daar gaat deze thread +- over. Brussel is verbetert ik heb het veel erger gekent.
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() Overdrijven is goed voor de westerse socio-cohesiviteit
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() België is nochtans het 11 beste land om in te leven, Vlaanderen pakt de 5de plaats.
Ben ik blij dat ik in Europa geboren ben en iedere avond eten op mijn bord heb. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Leg eens uit wat soci-cohesie precies betekent. Dan weten we gelijk of ge weet waar ge het over hebt...
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Parlementslid