![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Links Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond linkse thema's. Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Parlementslid
|
![]() Open office en Open source dingen werken naar t schijnt een stuk beter dan microsoft, computer crasht minder makkelijk, minder installatie-problemen etc.
Helaas ben ik al lang opgegroeid met windows en dergelijke, ik zou open source opnieuw moeten aanleren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Open Source software is zeker niet slechter dan Micro$oft producten. Maar evenmin is Open Source een kwaliteitsgarantie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Staatssecretaris
|
![]() Open Source een hype?
Open Source kan je gerust als een van de grootste revolutionere stromingen zien die er in dit millenium zijn ontsprongen. Het is een evolutie waar niemand omheen kan, die alleen maar aan succes wint en een inspiratiebron is voor meer om meer mensen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Open Source is helemaal niet dit millenium ontstaan, zie http://eu.conecta.it/paper/brief_his...en_source.html Dat niemand eromheen kan en dat het een inspiratiebron is voor meer en meer mensen wil ik best aannemen. Maar er wordt een hype gecreëerd rond de voordelen van open source. Met de beste bedoelingen overigens. Daar wilde ik op wijzen. Die hype wordt vooral gecreëerd door open source software voor te stellen als nagenoeg onfeilbaar. Dat is niet correct. Wat niet wegneemt dat ik vind dat - al was het maar om budgettaire redenen - de overheidsadministraties zo snel mogelijk Ubuntu of een andere Linux distro als OS moeten installeren of toch op zijn minst Micro$oft Office en Internet Explorer moeten vervangen door Openoffice, Firefox en Thunderbird. Maar met die programma's zullen zich ook problemen stellen, net zoals dat nu het geval is met de M$ varianten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar als er zich een veiligheidslek voordoet in Firfox of Wordpress, duurt dat meestal een fractie van de tijd vergeleken met closed software om dat opgelost te krijgen. Maw, naast de prijs, zijn er wel andere grote voordelen. Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |